30 Ιουνίου 2022

Το αγόρασες όταν η βενζίνη ήταν φθηνή και τώρα το πληρώνεις χρυσό...

Όταν το τούρμπο ήταν βασιλιάς, η βενζίνη φθηνή και τα άλογα άφθονα, η οικονομία δεν ενδιέφερε. Τώρα που το κυκλοφορείς ακόμη, τι γίνεται; 
 
Αμαξάρα όταν την πήρες, αλλά τώρα «σου έκατσε στον σβέρκο»!
 
Μέσα σε δεκαπέντε χρόνια, τα αυτοκίνητα άλλαξαν τρεις φορές. Από τούρμπο και ισχυρά, σε μικρά τούρμπο που δεν καίνε πολύ, και σε υβριδικά που δεν καίνε «τίποτα». Εσύ αγόρασες ισχυρό τούρμπο; Και τι κάνεις τώρα; 
 
Αλήθεια είναι πως όταν το τούρμπο ήρθε στα καθημερινά μας αυτοκίνητα, ήταν παράδεισος. Από κει που θα αγόραζες το πολύ 100 άλογα σε ένα μεσαίο, και ήθελες 2 χιλιόμετρα για να προσπεράσεις, με το τούρμπο βρέθηκες με τα διπλά άλογα, και τρεις φορές τη ροπή. Από το πουθενά, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, ήταν όσο γρήγορο όσο ένα σούπερκαρ. Μέσα σε λίγα χρόνια, κάθε κατασκευαστής είχε το δικό του μικρομεσαίο ή μεσαίο που ξαφνικά είχε τα διπλά άλογα, στην ίδια τιμή. 
 
Ο πειρασμός ήταν φυσικά μεγάλος και από το 2003 μέχρι και το 2009, πριν την κρίση, οι πωλήσεις των τούρμπο έκαναν την αγορά να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Αν αυτά τα χρόνια ακούγονται πολύ πίσω στο παρελθόν, αξίζει μια υπενθύμιση. Ο στόλος αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει μέσο όρο ηλικίας 16,6 χρόνια. Που σημαίνει πως το μέσο αυτοκίνητο σήμερα αγοράστηκε ακριβώς εκείνα τα χρόνια. Τα χρόνια που το τούρμπο ήταν βασιλιάς. 
 
Φυσικά το τούρμπο παρέμεινε βασιλιάς έκτοτε, όμως μιλάμε για την πρώτη του φάση στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, όταν ακόμη η βενζίνη ήταν φθηνή, οι ρύποι διοξειδίου δεν απασχολούσαν, η κρίση ήταν άγνωστη λέξη, και έτσι η έμφαση ήταν στην ιπποδύναμη. 
 
Δεν ήταν περίεργο το 2007 μια Skoda Octavia με 180 άλογα, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με επιδόσεις GTI, να καίει 12 λτ./100χλμ ακόμη και με «απαλό» πόδι, και εύκολα με μερικά πατήματα να φτάνει μέχρι και τη διπλή κατανάλωση. Και φυσικά τότε αυτό δεν ήταν πρόβλημα. 
 
Με την κρίση οι οικονομία καυσίμου πήρε τα πάνω της, πιο σημαντικά η θέρμανση του πλανήτη έσπρωξε τη νομοθεσία να μειώσει τους ρύπους, και έτσι το τούρμπο έκτοτε, στα περισσότερα αυτοκίνητα, έπαιξε το ρόλο του ώστε να μικρύνουν οι κινητήρες, να μειωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι. Και οι ιπποδυνάμεις λίγο πολύ επέστρεψαν στα φυσιολογικά, αν και όλοι, τουλάχιστον σε επιδόσεις, βγήκαν κερδισμένοι. 
 
Το πρόβλημα σήμερα φυσικά είναι πως αυτοκίνητα που αγοράστηκαν το διάστημα 2003-2009, με μοτέρ που είχαν έμφαση στην δύναμη, έχουν τώρα να αντιμετωπίσουν βενζίνη στη διπλή τιμή. Ένα μπάνιο φέτος το καλοκαίρι, μια 60άρα χιλιόμετρα ή ακόμα και 100 πήγαιν-έλα, θα πάει από 15 έως ακόμα και 30 ευρώ μόνο η βενζίνη. Οπότε τι κάνεις; 
 
Όσοι έχουμε ακόμη τέτοια αυτοκίνητα, τι κάνουμε; Πουλάμε; Βάζουμε κουκούλα μέχρι να πέσει (αν πέσει) η τιμή της βενζίνης; Τι λέτε; 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.