20 Φεβρουαρίου 2022

Ο Άγιος Πέτρος και τα πρόβατα που δεν ποίμαινε!

Γράφει ο π. Στέφανος Στεφόπουλος 
 
Στο γνωστό σε όλους μας 11ο εωθινό ευαγγέλιο, ο Απόστολος Ιωάννης ο Θεολόγος μνημονεύει την αποκατάσταση του Αποστόλου Πέτρου μετά την τριπλή άρνησή του, στο Αποστολικό αξίωμα, δια της τριπλής ερωτήσεως του Κυρίου μας προς αυτόν “Σίμων Ιωνά φιλείς με;…βόσκε τα πρόβατά μου”! (Ιωα. κα’, 15-17)
 
Ο λόγος της μνημονεύσεως του ευαγγελικού γεγονότος αυτού είναι η, κατά την ταπεινή μου άποψη, δημιουργία ποιμαντικού κενού από μέρους της ίδιας της Εκκλησίας που κύρια αποστολή της είναι η διαποίμανση του πληρώματός της και η αγιοποίησή του. Και μάλιστα σε κατάσταση πλήρους επίγνωσης των επιλογών της αλλά και πλήρους σύγχυσης.  
 
Επί τούτου, παραθέτω τα γεγονότα και παρακαλώ να έχω μια απάντηση στην ερώτηση που θα θέσω.  
 
Στο ενδεικτικό συμβουλευτικό έντυπο υλικό που στέλνει το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, προκειμένου να πραγματοποιηθεί το σεμινάριο εξομολογητικής, (3.3) αναφέρεται στο θέμα της έκτρωσης και συγκεκριμένα διακηρύσσει πως “δεν γίνεται δεκτή ούτε η θεραπευτική άμβλωση…”, και μάλιστα στο πλαίσιο της άνισης υποστήριξης της γνώμης και των δικαιωμάτων της μητέρας σε βάρος του αγέννητου παιδιού-εμβρύου.  
 
Ας τα βάλουμε τώρα όλα σε μια χρονολογική σειρά.  
 
Τον Οκτώβριο του 2005 η Ιεραρχία επικύρωσε τις προτάσεις-θέσεις της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής σχετικά με την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή. Στο κείμενο αυτό, στο Η’ κεφάλαιο “Προβλήματα Εξωσωματικής γονιμοποίησης“, στην παράγραφο 35 αναφέρονται τα εξής : «Αλλά και ο σκοπός της ύπαρξής του (ενν. του εμβρύου) πρέπει να είναι μόνο η ζωή και ποτέ ο πειραματισμός (πειραματικά έμβρυα), το περίσσευμα (πλεονάζοντα έμβρυα) ή η αναμονή σε συνθήκες κατάψυξης (κατεψυγμένα έμβρυα)». Ολόκληρο το κείμενο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα www.bioethics.org.gr/Assisted%20Reproductiongr.pdf  
 
Στην περίπτωση των εμβολίων έχουμε θέμα και με τα πειραματικά έμβρυα και τα κατεψυγμένα αφού τμήματά τους, ιστοί και κύτταρα αναπαράγονται συνεχώς και προφανώς διατηρούνται σε συνθήκες κατάψυξης!  
 
Δεκαέξι χρόνια μετά, το 2021, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος λαμβάνει μετά από σχετική εισήγηση της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, την απόφαση να κρατήσει θετική στάση στο αναφυέν πρόβλημα ηθικής των εμβολίων λόγω ύπαρξης σ αυτά κυτταρικών σειρών ή έστω σε διάφορα στάδια παραγωγής τους. Ανακοινώνει στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας πως η αποδοχή εμβολιασμού εκ μέρους των πιστών δεν ενέχει ηθικό πρόβλημα. Αμφισβητεί ως μη όφειλε την ύπαρξη κυτταρικών σειρών στα εμβόλια αν και εσκεμμένως παραπλανηθείσα (προσωπική μου άποψη!) και δέχεται αόριστα μόνο την πιθανότητα σε κάποια παρόμοια σκευάσματα να χρησιμοποιούνται οι κυτταρικές σειρές – όχι πάντως υποχρεωτικά. Κι ας διαψεύδουν τον ισχυρισμό αυτό οι ίδιες οι φαρμακοβιομηχανίες. (δείτε σχετικές εργασίες π. Στυλιανού Καρπαθίου και ιατρού Κωνσταντίνου Καρακατσάνη στο διαδίκτυο)  
 
Εκδίδει δε η ΔΙΣ ειδικό για το σκοπό αυτό φυλλάδιο “Προς το Λαό” όπου ισχυρίζεται πάλι όσα είχε πει νωρίτερα.  
 
Ουσιαστικά, η ΔΙΣ διαψεύδει εν έτει 2021 την Ιεραρχία της περιόδου 2005-2006. Ξαφνικά, εκεί που η Εκκλησία απορρίπτει στην περίπτωση της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής τον πειραματισμό με έμβρυα, καταστρατηγεί την απόφαση αυτή, αναρμοδίως και παραπλανητικώς εθελοτυφλεί στην χρήση κυτταρικών σειρών εκτρωθέντων εμβρύων είτε ως πειραματικά στα πρώτα στάδια ανάπτυξης των εμβολίων, είτε ως περιεχόμενα στο τελικό προϊόν.  
 
Μάλιστα, χρησιμοποιεί τον αποδεκτό γι αυτήν όρο “θεραπευτική διακοπή κύησης” την οποία και απενοχοποιεί! Κι ας πρόκειται ουσιαστικά για στυγνή έκτρωση.  
 
Βέβαια, επιτρέψτε μου μια απορία εδώ. Μας είπαν ότι οι κυτταρικές σειρές προέρχονται από εκτρώσεις που έγιναν με τη συναίνεση των γονέων πίσω στις δεκαετίες του 60 και του 70. Να ρωτήσω. Υπήρχαν και τότε οι σήμερα γνωστές ως “θεραπευτικές” εκτρώσεις; Ποιός μπορεί να μας διαβεβαιώσει πως αυτά είναι τα ακριβή αληθινά στοιχεία που φυλάσσονται εδώ και 60 χρόνια; Και τέλος, θέλετε να πιστέψουμε ότι από τότε δεν ξανα χρησιμοποιήθηκαν κύτταρα άλλων εκτρωθέντων εμβρύων; Λίγο δύσκολο να το πιστέψουμε, δε νομίζετε;  
 
Ας συνεχίσουμε όμως.  
 
Προ ενός έτους περίπου, η ΔΙΣ πολύ σοφά θέσπισε να αφιερώνεται η Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα στα αγέννητα παιδιά, στα εκτρωθέντα δηλαδή, εγείροντας – κακώς – θύελλα διαμαρτυριών. Ποιά έμβρυα – αγέννητα παιδιά θα τιμήσουμε όμως; Τα απλώς εκτρωθέντα ή και τα “θεραπευτικώς” εκτρωθέντα τα οποία όμως καλώς θανατώνονται-σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου- προκειμένου να παραχθούν εμβόλια που “σώζουν” ζωές;  
 
Και έρχεται και το “κερασάκι της τούρτας” τώρα με το συμβουλευτικό υλικό των σεμιναρίων εξομολογητικής της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών όπου, όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου αυτού, δηλώνεται ξεκάθαρα πως “δεν είναι αποδεκτή η θεραπευτική άμβλωση”!  
 
Και τίθεται το ερώτημα.  
 
Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης, μας καλεί να ποιμάνουμε, οι πνευματικοί, το λαό μας συστήνοντάς του την αποφυγή της έκτρωσης ή της θεραπευτικής εκδοχής της λόγω μη αποδοχής της ως – προφανώς- μη ηθικής πράξης και ταυτόχρονα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος δε βρίσκει κανένα ηθικό πρόβλημα στην θεραπευτική έκτρωση νομιμοποιώντας ουσιαστικά την προσφυγή της “επιστήμης” σε αυτήν. Σωστά; Στέκει αυτό όλο;  
 
Άλλη η ποιμαντική της ενορίας κι άλλη η ποιμαντική της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου;  
Μια απάντηση παρακαλώ;
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.