22 Φεβρουαρίου 2022

Δύο χρόνια σαδομαζοχιστικοῦ τανγκό μέ παρτενέρ ὑπάκουους ὑπηκόους καί τυραννικούς βιοεξουσιαστές

Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαθιώτης
 
Ὁ Ἔριχ Φρὸμ στὸ σπουδαῖο ἔργο του «Ὁ Φόβος μπροστὰ στὴν Ἐλευθερία» [Escape from Freedom] (μτφ.: Οὐρ. Τουτουντζή, ἐκδ. Διόπτρα, Ἀθήνα 2017, σελ. 179), ἐπικαλούμενος τοὺς Ἀδελφοὺς Καραμάζοφ τοῦ Ντοστογιέφσκι, σημειώνει ὅτι τὸ ἄτομο «δὲν νιώθει ἀνάγκη πιὸ ἐπιτακτικὴ ἀπὸ τὸ νὰ βρεῖ κάποιον στὸν ὁποῖο νὰ μπορεῖ νὰ παραδώσει τὸ συντομότερο δυνατόν [...] τὸ δῶρο τῆς ἐλευθερίας μὲ τὸ ὁποῖο ὁ ἴδιος, αὐτὸ τὸ δύσμοιρο πλάσμα, γεννήθηκε».
 
Γι᾿ αὐτό, «τὸ ἔντρομο ἄτομο ἀποζητᾷ κάποιον ἢ κάτι μὲ τὸ ὁποῖο νὰ δέσει τὸν ἑαυτό του· δὲν ἀντέχει νὰ εἶναι ἄλλο πιὰ ὁ ἀτομικός του ἑαυτὸς καὶ προσπαθεῖ μανιωδῶς νὰ ἀπαλλαγεῖ ἀπὸ αὐτὸν καὶ νὰ νιώσει καὶ πάλι σιγουριὰ μέσα ἀπὸ τὴ μείωση τοῦ φορτίου του, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλο ἀπὸ τὸν ἴδιο του τὸν ἑαυτό». 
 
Σχετικὴ εἶναι καὶ ἡ ἀνάλυση ποὺ κάνει ὁ Ἀδόλφος Χίτλερ στὸ βιβλίο του «Ὁ ἀγὼν μου» (μτφ.: Λ. Προεστίδης, ἐκδ. Κάκτος, Ἀθήνα 2006, σελ. 116), μὲ ἀφορμὴ τὴ διαπίστωση ὅτι «ἡ ψυχὴ τῆς μάζας παραδίδεται μόνο στὸν ὁλοκληρωτισμὸ καὶ τὴ δύναμη»: 
 
«Ὅπως μιὰ γυναῖκα [...] ἡ ὁποία προτιμᾷ νὰ ὑποταχθεῖ στὸν δυνατὸ παρὰ νὰ κυριαρχήσει πάνω στὸν ἀδύναμο, ἔτσι καὶ οἱ μᾶζες ἀγαποῦν περισσότερο τὸν ἡγέτη παρὰ τὸν ὑποταγμένο, καὶ μέσα τους εἶναι πολὺ πιὸ εὐχαριστημένες ἀπὸ ἕνα δόγμα ποὺ δὲν ἀνέχεται ἀνταγωνιστὴ παρὰ ἀπὸ τὴν ἐλευθερία ποὺ ὑπόσχονται οἱ φιλελεύθεροι· συχνὰ αἰσθάνονται πὼς δὲν ξέρουν τί νὰ τὴν κάνουν τὴν ἐλευθερία, καὶ ἀκόμη πιὸ εὔκολα νιώθουν ὅτι ἔχουν ἐρημωθεῖ». 
 
Τὸ φαινόμενο τῆς μαζικῆς ἀπεμπόλησης τῆς ἐλευθερίας ἔχει ἀπασχολήσει καὶ τὸν οὑγγρικῆς καταγωγῆς Ἀμερικανὸ ψυχίατρο Thomas Szasz στὸ βιβλίο του «Αἱρετικά» (μτφ.: Α.-Α. Τσέγκου, Ἐναλλακτικὲς ἐκδόσεις, Ἀθήνα 2006, σελ. 64): 
 
«Δουλεία εἶναι τὸ νὰ πρέπει νὰ παίξεις σ᾿ ἕνα ἔργο ποὺ ἔχει γράψει κάποιος ἄλλος· ἐνῶ ἐλευθερία εἶναι τὸ νὰ γράψεις τὸ δικό σου ἔργο. Μιᾶς καὶ οἱ πιὸ πολλοὶ ἄνθρωποι δὲν ξέρουν οὔτε κἂν νὰ συλλαβίσουν, θεωροῦν ὅτι τὸ νὰ γράψεις ἕνα θεατρικὸ ἔργο εἶναι στόχος δυσεπίτευκτος, γι᾿ αὐτὸ καὶ προτιμοῦν νὰ παίζουν ἕναν ρόλο στὸ ἔργο κάποιου ἄλλου παρὰ νὰ μὴν παίζουν καθόλου» (στὴν ἴδια σελίδα ὁ συγγραφέας συμπλήρωνε σκωπτικὰ ὅτι «τὸ τίμημα τῆς ἐλευθερίας εἶναι ἡ ἀπώλεια τῆς ἀγάπης τῆς πατερναλιστικῆς ἐξουσίας»). 
 
Ἀπαισιόδοξη εἶναι καὶ ἡ θέση τοῦ Γάλλου δικαστῆ Ἐτιὲν ντὲ λὰ Μποεσὶ στὴν πραγματεία του περὶ ἐθελοδουλείας (μτφ.: Π. Καλαμαράς, ἐκδ. Πανοπτικόν, Ἀθήνα 2012, σελ. 14): 
«Ἡ ἐλευθερία εἶναι ἡ μοναδικὴ χαρὰ στὴν ὁποία οἱ ἄνθρωποι δὲν φαίνεται νὰ ἐπιμένουν· γιατί στὰ σίγουρα ἐὰν πράγματι τὴν ἤθελαν, θὰ τὴν εἶχαν. Προφανῶς ἀρνοῦνται αὐτὸ τὸ θαυμάσιο προνόμιο γιατί τὸ ἀποκτοῦν τόσο εὔκολα». 
 
Σὲ ὅ,τι ἀφορᾷ τὴν ἀνάγκη τοῦ μαζοχιστὴ νὰ ἀποδράσει ἀπὸ τὴν ἐλευθερία του, ὁ Φρὸμ διευκρινίζει: 
«Ἡ ἐκμηδένιση τοῦ ἀτομικοῦ ἑαυτοῦ καὶ ἡ προσπάθεια νὰ ξεπεραστεῖ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὸ ἀφόρητο αἴσθημα ἀδυναμίας εἶναι μόνο ἡ μιὰ πλευρὰ τῶν μαζοχιστικῶν ὁρμῶν. Ἡ ἄλλη πλευρὰ εἶναι ἡ προσπάθεια νὰ γίνει τὸ ἄτομο μέρος μιᾶς εὐρύτερης καὶ ἰσχυρότερης ὁλότητας, ἔξω ἀπὸ τὸν ἴδιο του τὸν ἑαυτό, νὰ ὑποταχθεῖ καὶ νὰ συμμετέχει σὲ αὐτή. Αὐτὴ ἡ δύναμη μπορεῖ νὰ εἶναι ἕνα ἄλλο ἄτομο ἢ ἕνας θεσμός, ὁ Θεός, τὸ ἔθνος, ἡ συνείδηση ἢ ἕνας φυσικὸς καταναγκασμός. Μὲ τὸ νὰ γίνεται μέλος μιᾶς δύναμης ἡ ὁποία βιώνεται ὡς ἀκλόνητα ἰσχυρή, αἰώνια καὶ ἔνδοξη, συμμετέχει καὶ τὸ ἄτομο στὴν ἰσχὺ καὶ τὴ δόξα της. Παραδίδει τότε τὸν ἑαυτό του καὶ ἀπαρνεῖται κάθε δύναμη καὶ ὑπερηφάνεια ποὺ συνδέεται μὲ αὐτό, χάνοντας ἔτσι τὴν ἀκεραιότητά του ὡς ἄτομο καὶ παραιτούμενο ἀπὸ τὴν ἐλευθερία του· κερδίζει ὅμως μιὰ καινούργια ἀσφάλεια καὶ μιὰ καινούργια ὑπερηφάνεια μέσῳ τῆς συμμετοχῆς του στὴ δύναμη μέσα στὴν ὁποία ἔχει βυθιστεῖ». 
 
Ὅπως ἐξηγεῖ ὁ Φρὸμ (ό.π., σελ. 186), ἀντίστοιχη εἶναι καὶ ἡ ἀνάγκη τοῦ σαδιστή, ὁ ὁποῖος ὅμως «ἀντὶ νὰ ἀναζητᾷ ἀσφάλεια μέσα ἀπὸ τὸ νὰ ἐνσωματωθεῖ, τὴν ἀναζητᾷ ἐνσωματώνοντας ὁ ἴδιος κάποιο ἄλλο ἄτομο». Ὑπὸ αὐτὸ τὸ πρίσμα, τόσο ὁ μαζοχιστὴς ὅσο καὶ ὁ σαδιστὴς ἐπιδιώκουν τὴ συμβίωση ἀπὸ ἀδυναμία νὰ ἀντέξουν τὴν ἀπομόνωση καὶ τὴ μηδαμινότητα τοῦ ἴδιου τοῦ ἑαυτοῦ τους. Κινοῦνται ὅμως ἀντίρροπα, ἀφοῦ ὁ μὲν μαζοχιστὴς «χάνει τὸν ἑαυτό του» παραδιδόμενος στὴν ἐξωτερικὴ δύναμη τοῦ ἄλλου, ὁ δὲ σαδιστὴς «διευρύνει τὸν ἑαυτό του», κάνοντας τὸν ἄλλον κομμάτι τοῦ ἑαυτοῦ του καὶ ἀναπληρώνοντας μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴ δύναμη ποὺ τοῦ λείπει ὡς αὐτόνομου ἀτόμου. 
 
Πλησιάζουμε τὴ συμπλήρωση δύο ὁλόκληρων ἐτῶν ἀπὸ τὴν ἡμέρα ποὺ ἐγκαθιδρύθηκε ἡ παγκόσμια ὑγειονομικὴ δικτατορία, ἡ ὁποία στὴν ἑλληνική της ἐκδοχὴ βιώνεται μὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς πιὸ σκληροὺς τρόπους. Δυστυχῶς, ἐλάχιστοι ἦσαν ἐκεῖνοι ποὺ ἐξέβαλαν κραυγὲς διαμαρτυρίας. Ἡ συντριπτικὴ πλειονότητα τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν συμμορφώθηκε μὲ τὰ δρακόντεια-ἀπάνθρωπα ὑγειονομικὰ μέτρα, φθάνοντας σὲ σημεῖο νὰ τὰ τηρεῖ ἀκόμη καὶ ἐκεῖ ὅπου δὲν ὑπάρχουν! 
 
Ἔτσι, λοιπόν, οἱ τυραννικοὶ βιοεξουσιαστὲς τῆς κυβέρνησης τῆς Νέας Δικτατορίας καὶ οἱ ὑπάκουοι ὑπήκοοί της μοιάζουν μὲ παρτενὲρ ἑνὸς σαδομαζοχιστικοῦ τανγκὸ ποὺ καλύπτει τὸ κοινὸ κενὸ τοῦ ἑαυτοῦ τους: 
 
Οἱ μὲν αὐταρχικοὶ κυβερνῶντες αὐτοεπιβεβαιώνονται, ἐπιβάλλοντας στὸν λαὸ πρωτόγνωρα πειθαρχικὰ μέτρα κατ᾿ ἐφαρμογὴν τοῦ τυραννικοῦ δόγματος "sic volo sic iubeo" (σὲ ἐλεύθερη ἀπόδοση: "διατάσσω ὅ,τι μοῦ γουστάρει"), οἱ δὲ κυβερνώμενοι νοηματοδοτοῦν τὴν ἀσθενικὴ ὑπόστασή τους, ἐπιζητῶντας ἀδιαλείπτως νὰ γεύονται τὴ βιοεξουσία ποὺ ἀσκεῖται ἀπὸ τὸ κράτος πάνω στὸ σῶμα τους. Ἑπομένως, ἀμφότεροι νιώθουν ἀσφαλεῖς, καλύπτοντας συμπληρωματικά, μέσα ἀπὸ τὴ σαδομαζοχιστικὴ σχέση τους, τὴν ἀνασφάλειά τους. 
 
Ἄραγε, ὑπάρχει περίπτωση νὰ σταματήσει τὸ γραμμόφωνο νὰ παίζει τὴ μελωδία ἐκείνη, ὑπὸ τοὺς ἤχους τῆς ὁποίας οἱ δύο παρτενὲρ χορεύουν τὸ σαδομαζοχιστικὸ τανγκό; Καί, εἰδικότερα, μπορεῖ κάτι ἢ κάποιοι νὰ ξεκολλήσουν τὴ βελόνα τοῦ γραμμοφώνου ἀπὸ τὴ βελόνα τῆς σύριγγας, ὥστε οἱ πολῖτες νὰ ἀποκτήσουν μιὰ πιὸ νηφάλια σκέψη καὶ νὰ καταλάβουν ἐπιτέλους μὲ ποιόν μασκοφόρο σαδιστὴ χορεύουν; 
 
Γιὰ ἐμβάθυνση στὴ σαδομαζοχιστικὴ σχέση κράτους-πολίτη βλ. τὸ πρόσφατο βιβλίο τοῦ γράφοντος: Ἀπὸ τὴν πανδημία στὴν κλιματικὴ ἀλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σὲ φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης, ἐκδ. Ἀλφειός, Ἀθήνα 2021, σελ. 359 ἐπ. 
 
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.