6 Φεβρουαρίου 2022

Ἕνας ἀκόμη δούρειος ἵππος πού σταθερά ἀποκαλύπτεται…

Γράφει ο Νεκτάριος Δαπέργολας 
Διδάκτωρ Βυζαντινῆς Ἱστορίας
 
Ἀπό τούς πιό γνωστούς καί συγκαλυμμένους (εὐτυχῶς όμως ὁλοένα καί λιγότερο πιά) δούρειους ἵππους τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ συστήματος, σέ πλήρη ἀποκαλυπτήρια πλέον καί αὐτός ὅποτε χρειάστηκε νά καταπιαστεῖ μέ σοβαρά καί κρίσιμα θέματα πέρα ἀπό ἀνώδυνες (καί δῆθεν ψυχωφέλιμες) ἱστοριοῦλες. Τά ἤξεις-ἀφήξεις στό θέμα τοῦ κορωνοναζισμοῦ, τῶν μασκῶν (πού δέν…πειράζει καί νά προσκυνοῦμε μέ αὐτές τίς εἰκόνες), τῶν ράπιντ τέστ (πού κι αὐτά θά τά κάνουμε, γιά νά μπορέσουμε νά μποῦμε στίς ἐκκλησίες) ἀλλά ἀκόμη καί τῶν ἐμβολίων, ἦταν ἀπολύτως χαρακτηριστικά, ἐνῶ ἐκεῖ φυσικά πού οὔτε φῦλλο συκῆς δέν ἔχει ἀπομείνει ἐδῶ καί πολύ καιρό στή θέση του εἶναι τό μεῖζον θέμα τῆς Παναίρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ (τό ὁποῖο ὁ λεγάμενος ἀποσιωπᾶ συστηματικά, λές καί εἶναι ἐντελῶς ἀνύπαρκτο) ἀλλά καί τοῦ Οὐκρανικοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ζητήματος (πού ὅταν δέν τό ἀποσιωπᾶ, τό διαστρεβλώνει μέ ἀπίστευτους συμψηφισμούς ἤ κατηγορώντας τή Ρωσική Ἐκλησία - κι ἄς εἶναι φυσικά δεδομένο ὅτι ἡ τελευταία, εἰδικά στό συγκεκριμένο θέμα, ἔχει ἀπόλυτο δίκιο). Καμία οὐρανομήκης τσιρίδα ὡστόσο καί κανένα ἀπό τά προσφιλῆ του ὑστερικά οὐρλιαχτά δέν μπορεῖ νά σκεπάσει τήν ἀλήθεια, οὔτε στό μεῖζον πρόβλημα πού ἀλλοιώνει τήν πίστη μας καί ἀπειλεῖ συθέμελα τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, οὔτε στόν ἄθλιο νεοεποχίτικο ρόλο τοῦ Φαναρίου, οὔτε στίς ἀνεκδιήγητες μποῦρδες περί δῆθεν μαρτυρικοῦ πατριάρχη, οὔτε καί στήν παγκόσμια Πανθρησκεία καί τήν παγκόσμια Δικτατορία πού χτίζονται, ἐνῶ ἐμεῖς παριστάνουμε τούς δῆθεν λεβεντοπαπᾶδες καί - σέ ὅλα τά σοβαρά καί καίρια - σφυρᾶμε κλέφτικα.

Ἐπειδή ὅμως τό ἔξυπνο πουλί πάντα πιάνεται ἀπό τή μύτη, ὁ θρασύς π. Εὐάγγελος πρό μερικῶν ἑβδομάδων τό τερμάτισε, μέ ἕνα ἀκόμη εξωφρενικό ψέμα. Στή μόνιμη λοιπόν προσπάθειά του νά κάνει τόν ξύπνιο καί τόν ξερόλα, τί τόλμησε καί μᾶς εἶπε ἀναφερόμενος στή Σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας τοῦ 1438-1439; Ὅτι ὁ μόνος ἐπίσκοπος πού ἀρνήθηκε ρητά νά τήν ὑπογράψει ἦταν ὁ Ἅγιος Μάρκος Εὐγενικός (σωστό ἀσφαλῶς αὐτό), ἀλλά μεταξύ τῶν ὑπολοίπων πού εἶχαν ὑπογράψει ἦταν τόσο ὁ μετέπειτα πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος, ὅσο καί ὁ γνωστός μας νεοφανής Ἅγιος Ραφαήλ! Καί ἄς εἶναι βεβαίως γνωστό ὅτι ὁ μέν Σχολάριος ἦταν λαϊκός ἕως τό 1453 καί ἐπομένως οὐδεμία ἐκκλησιαστική παρουσία καί ἐκπροσώπηση δέν μποροῦσε νά ἔχει 14 χρόνια πρίν (παρίστατο μέν στή Φλωρεντία ὡς ἀρχιγραμματέας καί ἐξ ἀπορρήτων τοῦ αὐτοκράτορα Ἰωάννη Παλαιολόγου, ἀλλά ἡ διαφωνία του μέ τά τεκταινόμενα ἦταν σαφής καί ὑπογραφή δέν ἔβαλε οὔτε ὡς γραμματέας σέ κανένα πρακτικό, ἐγκατέλειψε δέ τή Φλωρεντία λόγῳ αὐτῆς ἀκριβῶς τῆς διαφωνίας, μαζί μέ τόν πρίγκηπα Δημήτριο Παλαιολόγο καί τόν Πλήθωνα Γεμιστό). Ὁ δέ Γεώργιος Λασκαρίδης (δηλαδή ὁ μετέπειτα Ἅγιος Ραφαήλ) χειροτονήθηκε κληρικός μόλις τό 1445, ὄντας ἀξιωματικός ἕως τότε, καί παρότι συνόδευσε τόν Δημήτριο Παλαιολόγο στή Φλωρεντία ὡς μέλος τῆς φρουρᾶς του, δέν εἶχε φυσικά ἐκ τῶν πραγμάτων καμία ἀπολύτως σχέση μέ ὑπογραφές (ἄλλωστε καί ὁ ἴδιος ἀποχώρησε μαζί μέ τόν πρίγκηπα Δημήτριο, πρίν τήν τελική συνεδρίαση τῆς ψευτοσυνόδου). Θυμίζω δέ ἀκόμη ὅτι, ὅπως ἀκριβῶς καί ὁ Σχολάριος, ἔτσι καί ὁ Ἅγιος Ραφαήλ ὑπήρξε σταθερά ἀνθενωτικός σέ ὅλη του τή ζωή (ἀρνήθηκε μάλιστα νά συμμετάσχει ὡς πρωτοσύγκελος τοῦ Πατριαρχείου στό μιαρό συλλείτουργο πού εἶχε τελεστεῖ στήν Ἁγία Σοφία τον Δεκέμβριο τοῦ 1452 καί γι’ αὐτόν τόν λόγο ἐξορίστηκε ἀπό τόν αὐτοκράτορα στήν Αἶνο).

Εἰλικρινά πάντως δέν μπορῶ νά ἀντιληφθῶ τί νόημα μπορεῖ νά ἔχει τέτοια παραχάραξη τῆς ἀλήθειας καί τέτοια βέβηλη κακοήθεια ἀπέναντι σέ μεγάλες ἱστορικές καί ἐκκλησιαστικές μορφές μας ἀπό τόν συγκεκριμένο ἱερέα (γιατί βεβαίως ἐδῶ καμία δικαιολογία ἄγνοιας δέν μπορεῖ νά γίνει ἀποδεκτή). Γιά νά ποῦμε δηλαδή ὅτι ἀκόμη καί μεγάλοι Ἅγιοι πέσανε σέ πλᾶνες καί δογματικές ἐκτροπές; Γιά νά ξαναθολώσουμε πάλι τά νερά μέ τόν ζοφερό πατριάρχη τῆς Παναίρεσης καί τῆς προωθούμενης Πανθρησκείας καί νά τοῦ ξαναβροῦμε ἄλλοθι σέ ὅσα ἀνόσια ἐπιτελεῖ ἐδῶ καί 3 δεκαετίες; Γιά κάποιον ἄλλο λόγο πού τό δικό μας τό φτωχό μυαλό ἀδυνατεῖ νά συλλάβει; Νά τόν ρωτήσετε, ὅταν τόν δείτε, ὅσοι ἀκόμη δυστυχῶς τόν ἐκτιμᾶτε. Κάποιοι ἄλλοι, πού δέν τόν ἐκτιμοῦμε καί ἐκνευριζόμαστε καί μέ τά οὐρλιαχτά του καί κυρίως μέ τόν ὕποπτο ρόλο του, βλέπουμε ἀπλῶς στό πρόσωπό του ἄλλη μία χαρακτηριστική περίπτωση ξεβρακώματος μέσα ἀπό τή μεγάλη κρησάρα τῆς τελευταίας διετίας. Καί ἔχουν ἀκόμη βεβαίως πολλά πράγματα νά δοῦνε τά ματάκια μας…



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.