15 Φεβρουαρίου 2022

Πολιτιστική υπερδύναμη ή παρακμή;

Θα παραμείνουμε «μικροί», αμόρφωτοι, επιρρεπείς στην βία θρηνώντας αδικοχαμένα θύματα, όπως ο Άλκης ή θα ξαναβρούμε τα «προτινά φτερά μας τα μεγάλα»;
 
Του Νίκου Ντάσιου
 
Ένα εσωτερικό κίνημα ανόρθωσης με πλήρη επίγνωση του εσχάτου επιπέδου παρακμής και του μεγάλου διακυβευμάτος της συλλογικής μας επιβίωσης στον αιώνα που διανύουμε, δεν μπορεί παρά να έχει πρωτίστως εκπαιδευτικό και πολιτιστικό περιεχόμενο. 
 
Η 9η Φεβρουαρίου, επέτειος του θανάτου του Εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού που έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, αποτελεί ευκαιρία ανάδειξης και υπενθύμισης, του Οικουμενικού Ελληνικού Πολιτισμού που άντεξε αντιστεκόμενος μερικές χιλιάδες χρόνια.  
 
Η γλώσσα του Ομήρου και της Αρχαιότητας, η Ελληνιστική κοινή της οικουμένης του Αλεξάνδρου που μνημονεύει ο Καβάφης, η γλώσσα των Χριστιανικών κειμένων της Βυζαντινής Κοινοπολιτείας, η γλώσσα του δημοτικού τραγουδιού, των μεγάλων μας ποιητών, λογοτεχνών και της επιστήμης, είναι η σημαντικότερη παρακαταθήκη μας. Χρέος μας η διατήρηση κι η ανάδειξη της ως πρόταση πολιτισμού Ελευθερίας και Κοινωνίας Σχέσεων που κομίζει στην Ανθρωπότητα «..μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα»! 
 
«Αρχαίο Πνεύμα Αθάνατο, αγνέ πατέρα…..», τραγούδησαν πρόσφατα 40 Κινεζάκια αποδίδοντας συγκινητικά στα Ελληνικά τον Ολυμπιακό ύμνο –που συνέθεσε ο Σπύρος Σαμαράς σε στίχους Κωστή Παλαμά-, κατά την έναρξη των χειμερινών Ολυμπιακών αγώνων στο Πεκίνο!  
 
Η ανερχόμενη πλανητική υπερδύναμη Κίνα αντιλαμβάνεται πολύ καλύτερα από τις ΗΠΑ και τους Δυτικούς συμμάχους τα πολιτιστικά σύμβολα, γιατί κι οι ίδιοι αποτελούν πολιτισμό με μεγάλο ιστορικό βάθος.
 
Η χώρα μας, αν και δεν τα κατάφερε να διατηρήσει τα γεωγραφικά σύνορα της Ελληνικής οικουμένης του Βυζαντίου, θα μπορούσε να επιτελέσει τεράστιο ρόλο στην διεθνή διπλωματία ως πολιτιστική και εκπαιδευτική υπερδύναμη. Αναβιώνοντας για παράδειγμα τον αρχαιοελληνικό συμβολισμό του Ολυμπιακού πνεύματος με την διεκδίκηση της τέλεσης τους στην Αρχαία Ολυμπία, θα μπορούσε να μεσολαβεί για την επιβολή εκεχειρίας ή στην αποτροπή πολεμικών συρράξεων. 
 
Ιδιαίτερα δε σε μια στιγμή όπως αυτή που επικρέμεται ο κίνδυνος μιας πολεμικής ανάφλεξης στην Ουκρανίακι η επανάληψη μιας νέας Ψυχροπολεμικής περιόδου με καταστροφικές πλανητικές συνέπειες ή με την συνεχή ισλαμική απειλή. Η διεθνής διεκδίκηση της επιστροφής τωνγλυπτών του Παρθενώνα και των αρχαιοτήτων που εκλάπησαν από τους Ναζί στο Β Πόλεμο θα μπορούσε να κάνει ξανά επίκαιρο το όραμα του Καποδίστρια να καταστεί η Ελλάδα «….αφιερωμένη αποκλειστικώς και μόνον εις τας επιστήμας και την διαφώτισιν του ανθρωπίνου γένους, το έδαφός της (να κηρυχθή) εκ των έξω απρόσβλητον, εσωτερικώς δε να κρατηθή μακράν πάσης ξένης αναμείξεως, τέλος οφείλει να κηρυχθή δι’ όλην την ανθρωπότητα ως ένα κράτος ιερόν». 
 
Σήμερα η δημόσια συζήτηση θα έπρεπε να εστιάζεται πρωτίστως στις δυνατότητες αναβάθμισης του περιεχομένου της Παιδείας και του Πολιτισμού, -όπως συνέβη με την γενιά του ’30 -, προκειμένου η χώρα να καταστεί διεθνές εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο. Η κλασική παιδεία και τα αρχαία ελληνικά γράμματα θα έπρεπε να διδάσκονται συστηματικά τόσο στους μαθητές από το δημοτικό όσο και στους ενήλικες στις ενορίες των εκκλησιών μας. 
 
Αντιθέτως η Ελληνική Πολιτεία ακολουθώντας το ρεύμα του Distrupt Τext που θέτει στο στόχαστρο τα κορυφαία κλασικά έργα στα Δυτικά Παν/μια με την αιτιολογία της υποδαύλισης του σεξισμού και του μισογυνισμού, υποβαθμίζει συνεχώς την διδασκαλία τους στο σχολείο. 
 
Αντί λοιπόν οι γονείς και τα παιδιά να αγωνιούν για το περιεχόμενο και την ποιότητα των προσλαμβανόμενων γνώσεων, να θορυβούνται από τη συνεχή πτώση των επιδόσεων των μαθητών στην κατανόηση κειμένων, στη φυσική και στα μαθηματικά στο Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης της PISA, ωθούνται τεχνηέντως να πάρουν θέση περί της ελευθεριακής ή μη επιλογής του ενδυματολογικού κώδικα από τους μαθητές στην σχολική «τάξη»! 
 
Κάποιοι δε διανοητές των Οξφορδιανών Παν/μιων μας ζητάνε επίμονα να μην έχουμε «μεγάλες ιδέες» γιατί αυτές μας οδηγούν αναπόφευκτα σε μεγάλες καταστροφές. 
 
Θα παραμείνουμε λοιπόν «μικροί», αμόρφωτοι ή ημιμαθείς, επιρρεπείς στην εμφυλιοπολεμική του κομματισμού, στην εκπόρνευση και στην βία των συμμοριών που προωθούν τα σύμβολα της «προοδευτικής» μαζικής κουλτούρας κι οι μαφιόζικες ελίτ του ποδοσφαίρου, θρηνώντας αδικοχαμένα θύματα – όπως ο Άλκης – και καταστραμμένες ψυχές; Η μήπως θα «…σηκώσουμε άλλο πύργο ατίθασο απέναντι τους» ξαναβρίσκοντας τα «προτινά φτερά μας τα μεγάλα»; 
 
ΠΗΓΗ: ardin-rixi.gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.