«Βασικά σημεία που μπορεί κανείς να διακρίνει από την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη είναι πως το 2016 χαρακτηρίζεται χρονιά διαχείρισης της κρίσης, η οποία πλέον έχει πάρει άλλες διαστάσεις και από δημοσιονομική και οικονομική κρίση έχει μετεξελιχθεί σε κρίση ευρύτερα κοινωνική, αλλά με τάσεις και με χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης.
Είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλο πλήθος αναφορών αλλά και πολιτών απευθύνονται στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις βασικότερες των αναγκών και βασικότερες των υποχρεώσεών τους», είπε μεταξύ άλλων ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποπάκης, παραδίδοντας την έκθεση της ανεξάρτητης αρχής για το 2016 στον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.
Το δράμα
Αλλη μια έκθεση αναγνωρίζει το μέγεθος του καθημερινού ανθρώπινου δράματος στην Ελλάδα της κρίσης, την ώρα που, ειδικά μετά το κλείσιμο των συνόρων το 2016, κορυφώθηκε με το εξίσου σοβαρό προσφυγικό δράμα, με χιλιάδες ανθρώπους «ομήρους» άθελά τους στη χώρα μας.
Εξάλλου, ο ΣτΠ κάνει ειδική αναφορά στο θέμα της διαχείρισης των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών χαρακτηρίζοντάς το «ανθρωπιστική κρίση εν μέσω μιας ανθρωπιστικής κρίσης».
Ιδιαίτερα όσον αφορά το προσφυγικό ο ΣτΠ, ύστερα από επισκέψεις σε χώρους φιλοξενίας στην ενδοχώρα, συνιστά «τη λήψη μέτρων, ώστε να διασφαλίζονται κατά τρόπο ενιαίο τα στοιχειώδη αγαθά και υπηρεσίες για όλους, δηλαδή κατάλληλη στέγη, σίτιση, πόσιμο νερό, βασικά είδη ένδυσης, ιατρική περίθαλψη με τη διασφάλιση τακτικών ιατρικών επισκέψεων από τις οικείες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και συγκοινωνιακή σύνδεση με το πλησιέστερο αστικό κέντρο».
Χαρακτηρίζεται ζητούμενο η ταχεία στελέχωση της Υπηρεσίας Ασύλου, ώστε να αντεπεξέλθει στη συγκυρία των αυξημένων ροών και την ανάγκη διαφύλαξης της λειτουργίας των hotspots στα νησιά ως χώρων υποδοχής, ταυτοποίησης και φιλοξενίας, όχι κράτησης.
Επίσης, ο Συνήγορος έλαβε μεγάλο αριθμό αναφορών από αιτούντες άσυλο που διαμαρτύρονταν για την καθυστέρηση εξέτασης του αιτήματός τους σε δεύτερο βαθμό και την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με το στάδιο εξέλιξής του.
Κριτική ασκείται και για το θέμα των ασυνόδευτων ανηλίκων, που δεν πρέπει να κρατούνται, ενώ ζητείται από την Πολιτεία να ενταθούν οι προσπάθειες για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στην εκπαίδευση.
Ασφάλιση, υγεία
Για το φλέγον ζήτημα της κοινωνικής ασφάλισης, πέρα από το διαχρονικό πλήγμα που υφίσταται λόγω της αποσπασματικής νομοθέτησης και της λανθασμένης εφαρμογής της, επισημαίνεται η συρρίκνωση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων λόγω λιτότητας, αλλά και η ελλιπής ενημέρωση που λαμβάνουν οι συνταξιούχοι-ασφαλισμένοι για τις παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό.
Οι παρεμβάσεις αφορούσαν μεταξύ άλλων την αναγνώριση πλασματικού χρόνου, την ασφάλιση απασχολουμένων με μειωμένο ωράριο ή τελούντων σε επίσχεση εργασίας, την ένταξη σε ρυθμίσεις ασφαλιστικών οφειλών και την παρακώλυση διεκπεραίωσης συνταξιοδοτικών αιτημάτων λόγω οφειλών.
Στον χώρο της Υγείας και Πρόνοιας κατ’ επανάληψη απασχολούν η υποστελέχωση και η έλλειψη υποδομών που έχουν ποικίλες συνέπειες στην υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην παράβλεψη των ελάχιστων προδιαγραφών ασφαλούς περίθαλψης.
Επίσης, λιγότερο δικαιολογημένη χαρακτηρίζεται η διαιώνιση προβλημάτων που δεν οφείλονται στη λιτότητα, όπως η παραβίαση των δικαιωμάτων των ασθενών για πρόσβαση σε φακέλους τους ή για προσήκουσα διερεύνηση των καταγγελιών τους και η αδυναμία του συστήματος ψυχικής υγείας να διαφυλάξει τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών.
Στη θεματική κατηγορία της ποιότητας ζωής αναδεικνύονται κυρίως η χωροθέτηση, αδειοδότηση και παρακολούθηση λειτουργίας έργων και ο πολεοδομικός σχεδιασμός.
Στις σχέσεις κράτους-πολίτη ξεχωρίζουν η φορολογία, οι μεταφορές και οι παρεμβάσεις σχετικά με το δικαίωμα στην εργασία και την ενίσχυση των ανέργων, θεσμός που χαρακτηρίζεται «ιδιαίτερα ευαίσθητος ενόψει της ανθρωπιστικής κρίσης».
Τα στατιστικά
Για το 2016 ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε 11.915 αναφορές, αυξημένες κατά 400 σε σχέση με το 2015, ενώ τα ποσοστά επιτυχούς διαμεσολάβησης ξεπέρασαν το 80%.
«Πρωταθλητές» στις αναφορές πολιτών για κακοδιοίκηση με ποσοστό 29,1% παραμένουν τα ασφαλιστικά ταμεία και τα ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας, με δεύτερη την Αυτοδιοίκηση (δήμοι και περιφέρειες) με 21,7%.
Το 11,8% των προβλημάτων των πολιτών είχαν σχέση με το υπουργείο Εσωτερικών (στο οποίο συγκαταλέγονται οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και η ΕΛ.ΑΣ.), περίπου στο ίδιο ποσοστό βρίσκεται το υπουργείο Οικονομικών (φορολογικά θέματα) και 7,8% των αναφορών έχουν σχέση με το υπουργείο Παιδείας.
ameiniasopallineus.blogspot
ΣΧΟΛΙΟ
Παρέθεσα το ενδιαφέρον άρθρο το οποίο περιλαμβάνει την έκθεση του ΣτΠ διότι περιγράφει αρκετά σωστά το κοινωνικό πρόβλημα στην Ελλάδα...
Φυσικά θέλω να αναφέρω ότι ναι μεν όσοι λαθρομετανάστες έχουν εγκλωβιστεί στην Ελλάδα και ΜΕΧΡΙ να φύγουν πρέπει να έχουν στοιχειώδη συμπεριφορά φιλοξενίας από πλευράς των ελληνικών αρχών, ειδικά όταν πρόκειται για οικογένειες με μικρά παιδιά (όσο σπάνιο κι άν είναι αυτό), αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνονται γι αυτούς πράγματα και δίνονται χορηγίες που δεν δίνονται στους Ελληνες φτωχούς ...
Και επίσης να τονίσω ότι λυπάμαι που στην έκθεση του ΣτΠ αναφέρονται σε πρόσφυγες και Μετανάστες...
Πρόσφυγες δεν υπάρχουν αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα καθώς η χώρα μας δεν συνορεύει με εμπόλεμη χώρα σύμφωνα με τον ΟΗΕ και επίσης μετανάστες δεν υπάρχουν αφού δεν είναι νόμιμοι μετανάστες... Θα έπρεπε τουλάχιστον να αναφέρονται όλοι ως παράνομοι μετανάστες...
Και κλείνοντας το σχόλιό μου να επισημάνω ότι πολύ κακώς ο ΣτΠ εμπλέκεται στο θέμα του ασύλου προς τους λαθρομετανάστες...
Είναι κάτι που δεν τον αφορά...
Και κανένας εκ των αιτούντων ασύλου δεν το δικαιούται....
Ολοι (οι λαθρομετανάστες) πρέπει να λαμβάνουν μια προσωρινή άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους και αμέσως να ξεκινούν οι διαδικασίες για την προώθηση τους στην χώρα που έχουν σκοπό να πάνε ή την απέλαση και επιστροφή τους στις χώρες προέλευσης όπως ορίζουν οι διεθνείς κανόνες....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου