6 Φεβρουαρίου 2023

Τα μεγάλα δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα! Ο βαρύς φόρος αίματος της Πολεμικής Αεροπορίας: 30 ιπτάμενοι σε πτήση χωρίς επιστροφή

Η πτώση του Phantom στη θάλασσα κοντά στο Κατάκολο το πρωί της περασμένης Δευτέρας με τους δύο νεκρούς ιπτάμενους που βύθισε στο πένθος την Ελλάδα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των δυστυχημάτων και να υπενθυμίσει το βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει η Πολεμική μας Αεροπορία. 30 νεκρούς έχουν θρηνήσει τα «μπλε φτερά» από το 2000 ενώ ο συνολικός αριθμός των θυμάτων από το 1990 φτάνει τα 123 καθώς μόνο κατά την πτώση του μεταγωγικού C-130 το 1991 στο όρος Όθρυς 63 άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους. 93 αεροσκάφη-μαχητικά, εκπαιδευτικά,πυροσβεστικά και μεταγωγικά- έχει χάσει η Πολεμική Αεροπορία μέσα σε 32 χρόνια, άλλα στη θάλασσα και άλλα σε χερσαίο περιβάλλον.
 
Με ανάλογο τρόπο όπως την περασμένη Δευτέρα είχε χάσει τη ζωή του ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος στις 13 Απριλίου του 2018 όταν το Mirage 2000-5 της 331 Πολεμικής Μοίρας «ΘΗΣΕΑΣ» κατέπεσε στη θάλασσα ανοιχτά της Σκύρου. Επέστρεφε από πολύωρη αποστολή αναχαίτισης Τουρκικών μαχητικών στο Ανατολικό Αιγαίο. Οι έρευνες στη θάλασσα είχαν ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό της κάσκας του ιπτάμενου να επιπλέει ανάμεσα στα συντρίμμια του μαχητικού. Ο άτυχος Σμηναγός με περίπου 1000 ώρες πτήσης είχε απογειωθεί μαζί με ένα ακόμη Mirage από τη Σκύρο όπου εκτελούσε υπηρεσία readiness.
 
Tρία χρόνια νωρίτερα στις 26 Ιανουαρίου του 2015 στο Albacete της Ισπανίας καταγράφηκε ένα από τα πλέον δραματικά δυστυχήματα στα παγκόσμια αεροπορικά χρονικά. Μαχητικό F-16 block 50 της 341 Πολεμικής Μοίρας «ΒΕΛΟΣ» συνετρίβει ελάχιστα δευτερόλεπτα έπειτα από την απογείωση του εντός της Αεροπορικής Βάσης Los Lanos. Tραγικό θάνατο βρήκαν ο Κυβερνήτης Σμηναγός Παναγιώτης Λάσκαρης και ο Συγκυβερνήτης Αθανάσιος Ζάγκας αλλά και εννέα Γάλλοι στρατιωτικοί που βρίσκονταν στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών. Ενώ τραυματίστηκαν ακόμη 20 άτομα, Γάλλοι, Ιταλοί και Αμερικανοί. Το μαχητικό κατέπεσε ενώ είχε φτάσει σε ύψος 40 ποδών όταν ξαφνικά παρουσίασε απώλεια ισχύος του κινητήρα. Γύρισε ανάποδα και προσέκρουσε πάνω σε γαλλικά και ιταλικά αεροσκάφη τα οποία ετοιμάζονταν να απογειωθούν. 
 
Σοκαριστικό το δυστύχημα στις 26 Αυγούστου του 2010 όταν δύο μαχητικά F-16 συγκρούστηκαν στον αέρα κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης κοντά στη νήσο Χρυσή Νότια της Κρήτης. Τραγικό τέλος για τον Σμηναγό Αναστάσιο Μπαλατσούκα που σκοτώθηκε ακαριαία ενώ τρεις μέρες αργότερα κατέληξε και ο Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης. Από θαύμα σώθηκε ο συγκυβερνήτης του διθέσιου F-16 Ανθυποσμηναγός Παύλος Βοτζάκης που κατάφερε να εκτιναχθεί έγκαιρα. 
 
Ο Σμηναγός Αθανάσιος Μπατσαράς ζούσε όταν βρέθηκε στη θάλασσα έπειτα από την πτώση του μαχητικού F-16 block 52+ κοντά στην Ψαθούρα στις 5 Δεκεμβρίου του 2007. Όταν όμως εντοπίστηκε αρκετές ώρες αργότερα είχε καταλήξει με τον θάνατο του σύμφωνα με τη νεκροψία-νεκροτομή να οφείλεται σε πνιγμό. Τη σωρό του παρέλαβε από το Τουρκικό πλοίο ελικόπτερο Super Puma με τα αίτια της πτώσης του μαχητικού να αποδίδονται σε παραίσθηση του ιπτάμενου καθώς δεν είχε αναφέρει μηχανική βλάβη.  
 
Ο θάνατος του Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη στις 23 Μαΐου του 2006 κοντά στην Κάρπαθο μόνο σε δυστύχημα δεν μπορεί να αποδοθεί καθώς η ενέργεια του Τούρκου ιπτάμενου που έπεσε πάνω στο F-16 του Έλληνα πιλότου ήταν εγκληματική. Πατέρας δύο παιδιών ο Σμηναγός έχασε τη ζωή του όταν έσπευσε από την 340 Πολεμική Μοίρα ‘’ΑΛΕΠΟΥ’’ στη Σούδα μαζί με ένα ακόμη μαχητικό προκειμένου να αναγνωρίσει και να αναχαιτίσει Τουρκικό φωτογραφικό Phantom που ‘’στόχευε’’ τους S-300 της Κρήτης. Τότε ενεπλάκη με Τουρκικό F-16 που συνόδευε το F-4 με τον πιλότο του Τουρκικού F-16 Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ να προχωρά σε δολοφονικό ελιγμό και να χτυπά με το δεξί φτερό την καλύπτρα του αεροσκάφους του Ηλιάκη.Ο Τούρκος ιπτάμενος εκτινάχθηκε και σώθηκε ενώ αντίθετα ο Κώστας Ηλιάκης είχε τραγικό τέλος. 
 
Σοκαριστικό ήταν το δυστύχημα στις 14 Οκτωβρίου στο Πήλιο όταν δύο μαχητικά F-16 της 330 Πολεμικής Μοίρας ‘’ΚΕΡΑΥΝΟΣ’’ χάθηκαν μέσα στην χαμηλή νέφωση και προσέκρουσαν στο βουνό. Τέσσερις ιπτάμενοι, δύο εκπαιδευτές και δύο εκπαιδευόμενοι βρήκαν τραγικό θάνατο. Ο Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς, ο Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας, ο Υποσμηναγός Γεώργιος Λυκούδης και ο Υποσμηναγός Γεώργιος Αντωνόπουλος 28 ετών εντοπίστηκαν νεκροί ανάμεσα στα συντρίμμια των μαχητικών.
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.