12 Φεβρουαρίου 2022

Ανοιχτή Επιστολή στον Υπ. Παιδείας της Κύπρου για το βιβλίο του Τριβιζά, «Δεν θα μας μπείτε στη μύτη»

Ανοιχτή Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας της Κύπρου, κ. Πρόδρομο Προδρόμου αναφορικά με το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, «Δεν θα μας Μπείτε στη Μύτη». 
 
Κοινοποίηση: Επιτροπή Παιδείας της Βουλής / Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού
 
Έντιμε κ. Υπουργέ,  
 
Μόλις χθες (3/2/2022), διανεμήθηκε στα σχολεία το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, που φέρει τον τίτλο «Δεν θα μας Μπείτε στη Μύτη». Ως μητέρα ενός παιδιού που φοιτά στην πρώτη δημοτικού, έμεινα σοκαρισμένη από το περιεχόμενο του παραμυθιού, αλλά ακόμα περισσότερο από το γεγονός πως το συγκεκριμένο βιβλίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Ο οποιοσδήποτε λογικός και υπεύθυνος άνθρωπος θα έκρινε αυτό το βιβλίο όχι μόνο αντιπαιδαγωγικό αλλά και άκρως επικίνδυνο, όχι μόνο για τα μικρά παιδιά αλλά και για οποιοδήποτε μαθητή. Εν ολίγοις, απορώ, και ως γονέας απαιτώ να ενημερωθώ, ως προς το ποιοι είναι οι αρμόδιοι λειτουργοί που διάβασαν και ενέκριναν αυτό το βιβλίο.  
 
Σε περίπτωση που δεν έπεσε στην αντίληψή σας, το βιβλίο απροκάλυπτα εκφοβίζει τα παιδιά στο θέμα του κορωνοϊού. Οι εικονογραφίες που περιέχει απεικονίζουν τον κορωνοϊό σαν ένα λυσσασμένο και εκδικητικό τέρας που «θα επιτεθεί στους ανθρώπους με μανία ώσπου να πάθουν όλοι πνευμονία». Το παραμύθι τοποθετεί τον Κόβιντ-19 (μαζί με άλλους ιούς) σε μια συμμορία εξωγήινων εχθρών που στόχο έχουν την «εκτέλεση» των ανθρώπων. «Καλεί ο Μακρυμούρ το τάγμα των ιών που φορούν κορώνες από φαρμακερές καρφίτσες και φονικές βελόνες. Και δίνει εντολή στον στρατηγό των φριχτών, τον πιο φριχτό, τον Κόβιντ-19 τον Μικροπρεπή, ύπουλα να επιτεθεί.»  
 
Κ. Υπουργέ, ως γονιός αλλά και ως καλλιτέχνης, έχω πλήρη συναίσθηση της δύναμης του λόγου και της εικόνας, και των συναισθημάτων που αυτά μπορούν να αναπτύξουν. Είμαι βαθύτατα απογοητευμένη, και απερίγραπτα θυμωμένη που το Υπουργείο σας επέλεξε να θυσιάσει χιλιάδες παιδάκια στον βωμό μιας επικίνδυνης προπαγάνδας. Η εισβολή εξωγήινων στην γη που έχουν ως μέλημά τους την καταστροφή της ανθρωπότητας παραπέμπει άμεσα σε συνθήκη πολέμου, και αυτό δεν επιτρέπεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να αποτελεί παιδαγωγικό πρότυπο, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παιδιά μιας ημικατεχόμενης πατρίδας που τη βαρύτητα της λέξης «εισβολή» τη μαθαίνουν πολύ πιο νωρίς από τα παιδάκια άλλων χωρών.  
 
Το εν λόγω παραμύθι παρουσιάζει ως απόλυτα φυσιολογική την έκτακτη συνθήκη αποστασιοποίησης, μηνύει στα παιδιά πως αν βγουν έξω και παίξουν με φίλους τους, θα έρθει ο Κόβιντ και θα πάρει την αναπνοή τους. Ενοχοποιεί και στοχοποιεί τα παιδιά που αγκαλιάζουν τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους!  
 
Είναι αδιανόητο να δανειζόμαστε στοιχεία από ταινίες τρόμου, όπου τα ζόμπι καταδιώκουν τους ανθρώπους για να τους μετατρέψουν κι αυτούς σε ζόμπι. Και ακροβατεί στα όρια του χυδαίου να παραλληλίζουμε έναν ιό, όσο επικίνδυνος κι αν είναι, με αυτές τις καταστάσεις, προπάντων τώρα που η μετάλλαξη Όμικρον έχει εισάγει τον κορωνοϊό σχεδόν σε όλα τα σπίτια. Αλήθεια, θα μοιράζατε ένα ανάλογο βιβλίο στα παιδιά για να τα ενημερώσετε για τον καρκίνο ή την γρίπη ή την οποιαδήποτε άλλη ασθένεια ή λοίμωξη; Σκεφτήκατε την ψυχική κατάσταση του παιδιού, του οποίου οι γονείς νόσησαν ή θα νοσήσουν από κορωνοϊό; Σκεφτήκατε τον τρόμο που θα αισθανθεί αν το ίδιο νοσήσει; Αυτή είναι η ιδέα σας για καλλιέργεια των παιδιών; Διά του τρόμου, της προπαγάνδας και της ενοχικότητας; Αποκαλώντας τα παιδιά «σκουπιδόπαιδα» δια στόματι κορωνοϊού;  
 
Είναι ηλίου φαεινότερο πως σε αυτό το παραμύθι ΔΕΝ είναι προτεραιότητα το παιδί, αλλά μέσα από κατευθυνόμενη γραφή, να εξυπηρετηθούν άλλες ατζέντες! Δεν υπάρχει τίποτα χυδαιότερο από αυτό. Ως γονέας, έδωσα αγώνα δύο χρόνια τώρα ώστε να κρατήσω το παιδί μου σε μια όσο το δυνατόν φυσιολογική κατάσταση, συνυπολογίζοντας την ψυχική υγεία του μαζί με τη σωματική. Διαφύλαξα τη χαρά και την παιδικότητα του παιδιού μου, όσο γινόταν, μακριά από υστερίες και εκφοβισμούς, και αυτό πιστεύω πως έπραξαν όλοι οι γονείς ανεξαρτήτως πεποιθήσεως. Το Υπουργείο Παιδείας σας, αντί αρωγός σε αυτή την προσπάθεια των γονιών, αντί να καλλιεργεί μέσω των γραμμάτων και των σοβαρών τεχνών μόνο ευγενή συναισθήματα στους μαθητές, κατήντησε οδοστρωτήρας που ενθαρρύνει τη διατάραξη της ψυχικής τους υγείας. Απαιτώ άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου βιβλίου από τα σχολεία της Κύπρου, και άμεση εξέταση του ζητήματος από την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού.  
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.