15 Ιουνίου 2021

Προνόμια για τους εμβολιασμένους;

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
 
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ. 
 
ΠΕΤΩ ΤΟ ΓΑΝΤΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΝΟΜΙΚΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΕΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ.
 
ΤΟ ΕΧΩ ΠΕΙ ΚΙ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ: ΔΕΝ ΑΦΙΕΡΩΣΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Ο ΘΙΑΣΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ.
 
ΕΠΙ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΒΙΑΣΗΣ. ΜΠΟΡΩ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕΤΑ ΛΟΓΟΥ ΓΝΩΣΕΩΣ ΝΑ ΤΟ ΒΡΟΝΤΟΦΩΝΑΞΩ: ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ
ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ “ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ” ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΥΣ, ΕΚΒΙΑΖΕΙ ΧΥΔΑΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΣ.
ΑΙΔΩΣ, ΑΡΓΕΙΟΙ!
 
Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαθιώτης 
 
Πολύς θόρυβος έγινε τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την πρόταση μελών της κυβερνήσεως να θεσπισθούν προνόμια υπέρ των εμβολιασμένων, με σκοπό να αρθούν οι (απολύτως εύλογοι) δισταγμοί των πολιτών για την αποτελεσματικότητα και, κυρίως, για την ασφάλεια των πειραματικών εμβολίων κατά του κορωνοϊού.  
 
Ειδικότερα, συζητήθηκε η ιδέα να παραχωρηθεί στους εμβολιασμένους μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης ή η δυνατότητα να επισκέπτονται χώρους που τώρα είναι κλειστοί αλλά θα ανοίξουν αργότερα. Μάλιστα, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, μιλώντας για “διευκολύνσεις” (σαν να πρόκειται για διακανονισμό δόσεων της εφορίας) δήλωσε ότι «ουδείς το φθινόπωρο θα μπορεί να απαγορεύσει π.χ. σε έναν επιχειρηματία της εστίασης να πει ότι δέχεται μόνο εμβολιασμένους». Δυστυχώς, όλες αυτές οι σκέψεις είναι όχι μόνο ανήθικες αλλά και αντισυνταγματικές για τους ακόλουθους λόγους:  
 
Όπως κάθε νέο εμπορικό προϊόν, έτσι και τα πειραματικά εμβόλια κατά του κορωνοϊού, ως φαρμακευτικά προϊόντα προορίζονται για κατανάλωση από το ευρύ κοινό. Επομένως, για να έχουν την μεγαλύτερη δυνατή απήχηση, θα πρέπει –όπως συνηθίζεται σε δράσεις μάρκετινγκ– να προβληθούν κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να αποφευχθεί τόσο η υπερ-αποθεματοποίηση (over-stocking) όσο και η υπο-αποθεματοποίηση (understocking), φαινόμενα που είθισται να χαρακτηρίζονται ως τα “δύο μεγάλα κακά” του εμπορίου.  
 
Δεδομένου, όμως, ότι τα συγκεκριμένα φαρμακευτικά προϊόντα δεν είναι απλώς πρωτοεμφανιζόμενα στην αγορά, σαν ένα καινούργιο αναψυκτικό που μπορεί να ανταποκρίνεται λιγότερο ή περισσότερο στις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά είναι και επικίνδυνα για την υγεία τους, αφού όλοι πληροφορούμαστε τις σοβαρές παρενέργειες που εμφανίσθηκαν σε κάποιους εμβολιασμένους, ο γρίφος της αποτελεσματικής προβολής και, ειδικότερα, της προώθησής τους απαιτεί βαθιές γνώσεις όλων των σχετικών τεχνικών που έχει επεξεργασθεί η επιστήμη του μάρκετινγκ.  
 
Ανάμεσα, λοιπόν, στις τεχνικές προώθησης των εμβολίων που αναλύονται σε βιβλία με αντικείμενο την “Ηθική του Εμβολιασμού” (βλ. ιδίως Giubilini, The Ethics of Vaccination, 2019) συγκαταλέγεται και η προσφορά κινήτρων (offers of incentives) προς τους πολίτες.  
 
Σε αντίθεση με την θέσπιση κυρώσεων, π.χ. προστίμου ή φυλάκισης, οι οποίες αποτελούν το πιο περιοριστικό μέσο άσκησης της προωθητικής πολιτικής του εμβολιασμού, καθ’ όσον εδράζονται σε μια απειλή που οδηγεί σε κάμψη της αντίθετης βούλησης του πολίτη και άρα χρήζει ηθικής δικαιολογήσεως, η προσφορά κινήτρων αποτελεί κατ’ αρχήν ένα ηθικώς απενοχοποιημένο μέσο άσκησης αυτής της πολιτικής.  
 
Τούτο συμβαίνει, διότι, σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, επιλήψιμη εξαναγκαστική ισχύ αναπτύσσει μόνο η απειλή, όχι και η προσφορά. Μάλιστα, η ψυχολογική εξήγηση είναι η εξής: «το να χάνεις κάτι που ήδη κατέχεις σε κάνει να αισθάνεσαι δυο φορές μεγαλύτερη θλίψη απ’ ό,τι σε κάνει να αισθάνεσαι χαρά η απόκτηση του ίδιου πράγματος» (Thaler/Sunstein, Nudge. Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness, 2008/2009, σελ. 36).  
 
Καθοριστικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζει εδώ η τάση μας να αξιολογούμε τα αγαθά που ήδη κατέχουμε ως υπέρτερης σημασίας σε σχέση με εκείνα που ακόμη δεν έχουν περιέλθει στην κατοχή μας. Συνεπώς, όποιος απειλείται με απώλεια των χρημάτων ή της ελευθερίας του, αναγκάζεται ευκολότερα να υποταχθεί στην βούληση του απειλούντος. Από την άλλη πλευρά, αποφασίζει κατ’ αρχήν περισσότερο ελεύθερα όποιος απλώς δελεάζεται με ένα καινούργιο πράγμα, για την απόκτηση του οποίου θα πρέπει να κάνει κάποια παραχώρηση.  
 
Συνακολούθως, μια πολιτική προώθησης του εμβολιασμού δεν θα προσέκρουε σε ηθικά εμπόδια, αν στηριζόταν π.χ. σε κάποιο χρηματικό bonus ή σε άλλη “έξτρα παροχή-ανταμοιβή” (π.χ. στην Αμερική όσοι εμβολιάζονται σε κινητούς σταθμούς αποκτούν δωρεάν εισιτήρια αθλητικής αναμέτρησης) που θα αναγνωριζόταν υπέρ των εμβολιασμένων. Σε αυτήν την προσφορά θα υποκρυπτόταν μια απειλή νόμιμης παράλειψης με το ακόλουθο περιεχόμενο: «αν δεν εμβολιασθείς, δεν θα λάβεις το bonus», ως προς το οποίο, όμως, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση του κράτους να το προσφέρει.  
 
Εν τούτοις, τα προνόμια-διευκολύνσεις που έχει στο μυαλό της η ελληνική κυβέρνηση δεν ανήκουν σε αυτήν την ηθικώς ουδέτερη κατηγορία. Αντιθέτως, σχεδιάζει να εξαρτήσει από την υλοποίηση του εμβολιασμού την άσκηση ενός θεμελιώδους ατομικού δικαιώματος που το κράτος έχει στερήσει από τους πολίτες, δηλ. της χρονικά και τοπικά απεριόριστης ελευθερίας κίνησής τους. Αφ’ ης στιγμής, λοιπόν, αυτό το θεμελιώδες δικαίωμα, που κατά το Σύνταγμα ανήκει σε όλους αδιακρίτως τους πολίτες, θα αναγνωρισθεί σε μία συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών, δηλ. τους εμβολιασμένους, θα πρέπει να αναγνωρισθεί οπωσδήποτε και στην άλλη κατηγορία, δηλ. τους ανεμβολίαστους.  
 
Σε διαφορετική περίπτωση, το κράτος δεν θα έχει διατυπώσει μια ηθικώς ουδέτερη προσφορά αλλά μια ανήθικη απειλή, δηλώνοντας με συμπερασματικά συναγόμενο τρόπο προς τους πολίτες της “δευτέρας κατηγορίας”: «αν δεν εμβολιασθείτε, δεν θα ανακτήσετε την ελευθερία σας στο πλήρες της εύρος» (το κράτος πρώτα έγινε “μπαμπούλας” και μετά “εκβιαστής”). Τέτοια απειλή είναι ηθικώς και νομικώς ανεπίτρεπτη, ιδίως σε ό,τι αφορά τα πειραματικά εμβόλια κατά του κορωνοϊού, τα οποία δεν έχουν λάβει τελική έγκριση αλλά εξουσιοδότηση έκτακτης ανάγκης (Emergency Use Authorization). Επίσης, δεν έχει ενεργοποιηθεί ένας αξιόπιστος μηχανισμός καταγραφής των παρενεργειών τους και οι τρομοκρατημένοι πολίτες, οι οποίοι θεωρούν ότι το εμβόλιο είναι η μοναδική σανίδα σωτηρίας τους, φοβούνται να ενοχοποιήσουν τα εμβόλια για τις σοβαρές βλάβες που εμφανίζονται σε χρόνο εγγύς του εμβολιασμού.  
 
Περαιτέρω, εφόσον τα εμβόλια δοκιμάζονται “στου κασσίδη το κεφάλι” και ακόμη επικρατεί επιστημονική αβεβαιότητα ως προς το αν πράγματι συμβάλλουν στον περιορισμό της πανδημίας (πλήθος εμβολιασμένων νόσησε από κορωνοϊό, ενώ εξακολουθούν και αποτελούν πηγή μετάδοσής του), η πρόταση της θέσπισης προνομίων-διευκολύνσεων μόνο υπέρ των εμβολιασμένων είναι και για τον λόγο αυτόν απαράδεκτη.  
 
Ενόψει των ανωτέρω διευκρινίσεων, οι δηλώσεις του πρωθυπουργού και των μελών της κυβερνήσεώς του, εκτός του ότι αποκαλύπτουν την έλλειψη στοιχειώδους γνώσης σε ζητήματα άσκησης προωθητικής πολιτικής που αφορά το τόσο νευραλγικό για την Βιοηθική πεδίο του μαζικού εμβολιασμού, οδηγούν σε δυσμενή διάκριση-μεταχείριση μιας μεγάλης κατηγορίας πολιτών, δηλ. τους ανεμβολίαστους, έναντι της προνομιούχου κατηγορίας των εμβολιασμένων. Ας το συνειδητοποιήσουμε: Τα υπό συζήτησιν προνόμια-διευκολύνσεις με βάση αμφίβολης ποιότητος ανοσολογικά κριτήρια θίγουν την αξία του ανθρώπου, αφού υποβιβάζουν εκείνους που δεν τα πληρούν σε σύγχρονους παρίες· ταυτοχρόνως, μετατρέπουν την παρούσα κυβέρνηση σε ιατροφασιστικό καθεστώς.  
 
Επιπλέον, οι δηλώσεις αυτές παρουσιάζουν και ποινικό ενδιαφέρον, αφού ο πρωθυπουργός και τα προαναφερθέντα μέλη της κυβερνήσεως, συνεπικουρούμενα από πλήθος άλλων προσώπων που υπηρετούν το καθεστώς της παρούσας υγειονομικής τυραννίας (π.χ. ο κ. Μαγιορκίνης προειδοποίησε για 4ο κύμα, η δε κ. Παγώνη απείλησε με νέο lockdown, αν δεν προχωρήσει ο εμβολιασμός), ασκούν αφόρητη ψυχική πίεση στους πολίτες, οι οποίοι, υπό τον φόβο της μελλοντικής κοινωνικής μειονεξίας τους (ένας φόβος που θυμίζει την ζοφερή εποχή της δικτατορίας Μεταξά με την καθιέρωση του πιστοποιητικού κοινωνικών φρονημάτων – σήμερα τα φρονήματα είναι υγειονομικής φύσεως!), μπορεί να πειθαναγκασθούν στην παροχή της απαιτούμενης για τον εμβολιασμό συναίνεσής τους.  
 
Μια τέτοια, όμως, συναίνεση θα είναι ελαττωματική και άρα ουδείς θα έχει το δικαίωμα να τιμήσει τους εμβολιασθέντες ως ήρωες, αν ο εμβολιασμός τους έχει δυσμενή έκβαση εξαιτίας σοβαρών παρενεργειών. Τότε, οι πολίτες αυτοί θα είναι θύματα της αντισυνταγματικής και ανάλγητης πολιτικής που ασκούν τα μέλη της κυβερνήσεως . Κι αφού μιλάμε για θύματα, οι δράστες που θα τα έχουν παρασύρει σε μια “δηλητηριώδη παγίδα”, θα πρέπει να τιμωρηθούν όπως τους αξίζει.  
 
Σημείωση: Ίσως δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στο βιβλίο του Frederic Nepveu-Nivelle, Η προώθησις των πωλήσεων (μτφ.: Σ. Γαλαίος, εκδ. Hellenews, Αθήνα 1970, σελ. 12) υπάρχει η εξής φράση: «Για να ανανεώνεται όσο το δυνατόν συχνότερα το απόθεμα, πρέπει να επιταχύνεται η πώλησις, δηλαδή να προωθήται». Μήπως αυτή είναι η πραγματική εξήγηση για την μεγάλη πίεση που νιώθει η κυβέρνηση να επιταχύνει τον εμβολιασμό ολόκληρου του πληθυσμού, ο οποίος εφεξής θα πρέπει ενδεχομένως να εμβολιάζεται εφ’ όρου ζωής ανά τακτά χρονικά διαστήματα;  
 
*ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 13.6.2021 σελ. 08Β/24 
 



Share

1 σχόλιο:

ΔΑΝΑΟΣ είπε...

Αν τους περισσεύουν κ δεν πουλιεται το εμπορευμα ...μπορουν αν επιθυμουν καταναλωση να τα κανουν ολα μαζι στον εαυτο τους κ τις οικογενειες και τα τσιρακια τους για να γινουν ολοι ατρωτοι, μιας κ τα διαφημιζουν ωστε να παρουν κ την χρυση βιζα του χαρου μπας κ γλυτωσουμε. ....

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.