11 Δεκεμβρίου 2019
Αμερικανιές
Γράφει ο Χρήστος Μπολώσης
«…κι’ έτσι γίναμε Ευρώπη! Η Κατίνα έγινε Τίνα. Ο Βασίλης Μπίλλυ.
Τα πατσατζίδικα πατσαδερί και τα @@@@πανα σερβιέτες.
Τα πανηγύρια γίναν φεστιβάλ. Ο Καραγκιόζης σούπερμαν.
Ο μπάρμπα Μυτούσης Μάπετ Σόου.
Τα σουβλάκια χάμπουργκερ και τα σάμαλι ντόνατ»
(Χάρι Κλιν: Δίσκος «Πατάτες» 1981)
Αυτά τα έλεγε ο μεγάλος Χάρι Κλιν πριν από 38 χρόνια.
Μετά από 38 ολόκληρα (λες και μπορούσαν να είναι και μισά…) χρόνια, αυτά θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα, και όποιος πει ότι θα πάει στο πανηγύρι του Άϊ Λιά στη Τραχανοπλαγιά και όχι στα «Τραχανοπλάγεια 2019» διαπράττει έγκλημα καθοσιώσεως. Αυτά λοιπόν έχουν πλήρως… ενσωματωθεί στην Ελληνική καθημερινότητα, γι’ αυτό και δεν θα μας απασχολήσουν. Γίναμε Ευρώπη και εδώ και δέκα χρόνια (ολόκληρα…) τρώμε Ευρώπη κοκκινιστή, ψητή, νερόβραστη στη μάπα και ψηφίζουμε ό, τι ψηφίζουμε και καλά να πάθουμε.
Σήμερα θα αναλύσουμε ένα νέο κοινωνικό φαινόμενο. Το φαινόμενο της «Αμερικανιάς». Τι είναι αυτό; Είναι η μούρλια που μας έχει πιάσει να αντιγράφουμε και συνήθως λάθος, κάθε αμερικανόφερτη συνήθεια.
Θεωρούμε ότι την ζημιά, μας την κάνουν μόνο οι λαθρομετανάστες. Λάθος και την Δευτέρα με τον κηδεμόνα σας (αθάνατε Τσιφόρε).
Πολύ μεγάλη, ίσως την μεγαλύτερη, ζημιά την κάνουν οι… αμερικανιές που έχουν εισβάλει ειρηνικά και χωρίς… βάρκες στη ζωή μας. Το βλέπουμε κάθε μέρα στην καθημερινότητά μας. Από εκείνα τα άχαρα, 5 νούμερα μεγαλύτερα, ρούχα που φοράνε οι νεαροί, μέχρι αυτά που μασουλάνε και πίνουν. Αμερικανιές λοιπόν, τις οποίες εμείς, ως μαϊμούδες ράτσας, τις μιμούμαστε, τις αφομοιώνουμε και πάμε για φρέσκα.
Για να τις δούμε αναλυτικότερα.
α . Γάμος
Μέχρι τώρα, δηλαδή πριν μερικά χρόνια, τι γινότανε; Συμφωνούσε το ζευγάρι να παντρευτεί, συμφωνούσαν οι γονείς (αυτό δεν ήταν απαραίτητο), συμφωνούσαν στην προίκα (επίσης ουχί απαραίτητο) και «Ους ο Θεός συνέζευξε…» και τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Και ακολουθούσε το γαμήλιο γλέντι σε κάποια χασαποταβέρνα ή «Κοσμικό Κέντρο» της περιοχής και γινόταν το έλα να δεις. Κάποια στιγμή, θα περιγράψουμε με περισσότερες λεπτομέρειες ένα τέτοιο γλέντι.
Για να δούμε τώρα τι γίνεται με την αμερικανιά που εισέβαλε. Κατ’ αρχήν να διευκρινίσουμε ότι όλα τα προαναφερθέντα περί συμφωνιών, προίκας κ.λπ. ισχύουν εις το ακέραιον και επαναλαμβάνονται με θρησκευτική ευλάβεια, ακόμα και αν ο γάμος είναι πολιτικός. Τι διάολο, μη μας τα πάρουν και όλα. Γίνεται λοιπόν το μυστήριο σε κάποια εκκλησιά (αν δεν γίνει στο… Δημαρχείο), π.χ. στο Αιγάλεω. Όλα όμορφα και ωραία μέχρις εδώ. Ακολουθεί μετά το γαμήλιο γλέντι, που έχει μετονομασθεί σε «Δεξίωση». Και πού γίνεται η δεξίωση; Σε κάποιο «Κτήμα». Και πού είναι αυτό; Συνήθως και για κάποιο ανεξήγητο λόγο σε εκ διαμέτρου αντίθετο σημείο από αυτό της εκκλησίας. Στον Άγιο Σπυρίδωνα Πειραιώς το μυστήριο; Στην Βαρυμπόμπη η δεξίωση. Στο Αιγάλεω η τελετή; Στη Βάρη η δεξίωση. Και δεδομένου ότι οι γάμοι γίνονται Σάββατο ή Κυριακή ή διαδρομή Εκκλησιά – Κτήμα, είναι μια μικρή (μπορεί και μεγάλη) «Οδύσσεια», που απαιτεί ένα σκασμό βενζίνη και κάνει τα νεύρα σμπαράλια.
Τέλος πάντων, κάποτε φθάνεις, πίνεις το «Γουέλ Καμ» ένα τυποποιημένο άνοστο ποτό, σε οδηγούν στην προκαθορισμένη θέση σου («Κοίτα που μας ρίξανε. Δίπλα στις τουαλέτες» ή «Κοίτα που μας ρίξανε. Να θες μια ώρα να πας στις τουαλέτες») και ακολουθεί ένα «κόπι πάστε», που έλεγε και κάποιος, που αν έχεις δει μια τέτοια δεξίωση, τις έχεις δει όλες. Αρχίζει με την κοπή της γαμήλιας τούρτας, ενώ ένας μετρ, με μάλλον αστείες και εξαιρετικά προκαθορισμένες κινήσεις, σερβίρει την τούρτα στο ζευγάρι. Τότε, σου έρχεται στο νου μια αντίστοιχη εικόνα ενός επικού και μάλλον αστείου ζευγαριού της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας, την οποία όμως γρήγορα αποδιώχνεις για να μη σου χαλάσει την, ούτως ή αλλέως εύθραυστη, διάθεση. Η συνέχεια ανήκει στο ζευγάρι, που χορεύει έναν απόλυτα προσχεδιασμένο χορό, αποτέλεσμα απείρων προηγηθεισών δοκιμών και ο οποίος συνοδεύεται από σαχλά νάζια (φιλάκια, χαδάκια, χαιρετούρες στην παρέα κ.λπ).
Η συνέχεια είναι γνωστή. Ηρωική έφοδος στον μπουφέ και ακολουθεί χαλάρωμα γραβάτας και ζώνης (μετά το φαγητό) κ.λπ. Όλο αυτό το τελετουργικό που διαρκεί 4-5 ώρες κοστίζει όσο ένα καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αλλά ποιός να το σκεφτεί ή μάλλον ποιος να τολμήσει να μη το κάνει;
Α και κάτι ακόμη. Μπορεί αυτό που μόλις περιγράψαμε να είναι καθαρή αμερικανιά όμως ο Έλληνας που κρύβουμε μέσα μας κάποια στιγμή επαναστατεί και το «Σήμερα γάμος γίνεται» αλλά και τα «Στου παιδιού μου τη χαρά έσφαξα ένα κοκορά» (ο κοκοράς, του κοκορά…) ή «Ελάτε συμπεθέρια να δώσουμε τα χέρια» κατισχύουν όλων των ξενόφερτων τραγουδιών. Κάτι είναι κι’ αυτό. Εδώ να σημειώσουμε ότι το τελευταίο τραγούδι, μάλλον γράφτηκε μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ αμφοτέρων των συμπεθεριών για διάφορα θέματα.
Θυμηθείτε τις συζητήσεις στο προξενειό – αλισβερίσι μεταξύ του Καπετάν Βροντάκη (Γιάννης Αργύρης) και του Κοντογιωργάκη (Νίκος Πασχαλίδης) για τα παιδιά τους Μανούσο Βροντάκη (Δημ. Παπαμιχαήλ) με την Λενιώ Κοντογιωργάκη (Ευαγγελία Σαμιωτάκη), στην «Νεράιδα και το παλικάρι». Πάνω στην κουβέντα ο Καπετάν Βροντάκης ζητάει άλλες 100 χιλιάδες από τις 500, που δίνει ο Κοντογιωργάκης. Οπότε επεμβαίνει η Λενιώ: «Πατέρα δώσε ακόμα 100. Ο νιός είναι λελεντης» με τον Μανούσο να μονολογεί: «Μίλησε και το βουνό»… Αυλαία.
β. Χάλοουιν
Άλλο και τούτο πάλι. Μια «γιορτή», που χάνεται στα βάθη των αιώνων και γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου, αποτελεί εξέλιξη της κέλτικης γιορτής Samhaim. Τρέχα γύρευε δηλαδή. Για τους Κέλτες η μέρα αυτή σημάδευε το τέλος της συγκομιδής και την αρχή του χειμώνα, ενώ ταυτόχρονα η αλλαγή της εποχής, ήταν μια γέφυρα ανάμεσα στον πάνω κόσμο και στον κόσμο των νεκρών. Με την πάροδο των αιώνων η γιορτή πήρε αρχικά Χριστιανικό χρώμα και στη συνέχεια μετασχηματίστηκε από μιά παγανιστική τελετή, σε μέρα μεταμφιέσεων, με εύθυμες παρελάσεις και κεράσματα γλυκών σε παιδιά και ενήλικες.
Τώρα τι σόι γιορτή είναι και μάλιστα διασκεδαστική όταν έχει να κάνει με φαντάσματα, βρικόλακας, νεκροταφεία, μάγισσες, γιγαντιαίες αράχνες και φωτισμένες κολοκύθες, αυτοί που την επινόησαν, αυτοί ξέρουν.
Το έθιμο της κολοκύθας, αντλεί ρίζες από έναν παλιό Ιρλανδικό μύθο, του Τζακ, που ήταν τσιγκούνης και πειραχτήρι και έκανε ένα αλισβερίσι με τον διάολο, στο οποίο και τον έριξε. Με τα πολλά και όταν ο Τζακ πέθανε, ο διάολος του το φύλαγε και όταν πήγε στην κόλαση του έδωσε ένα αναμμένο κάρβουνο για να του φέγγει στον δρόμο κ.λπ.
Τώρα πες τε μου, μοιάζουν με καμία Ελληνική γιορτή αυτά τα μακάβρια;
Λένε ότι το Χ. μοιάζει με τις δικές μας τις Απόκριες. Τώρα πόσο μοιάζουν οι νεκροκεφαλές, τα φαντάσματα και οι σκελετοί με τις δικές μας εύθυμες αποκριάτικες φιγούρες, όποιος το ξέρει, ας το πει και σε μένα.
Πάντως το Χάλοουιν, αρχίζει να μπαίνει σιγά αλλά σταθερά στη ζωή μας και όλο και περισσότερα παράθυρα με φάτσες Φρανκεστάϊν και Δράκουλα «στολίστηκαν» φέτος. Δεν γνωρίζω αν μοίρασαν και κόλλυβα.
γ. BlackFriday
Είναι και αυτή μια φρέσκια αμερικανιά και αφορά μάλλον μια ακόμη προσπάθεια εξαπατήσεως του αφελούς αγοραστικού κοινού. Και για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους, δεν πρόκειται για μια ημέρα, δηλαδή για την Παρασκευή, αλλά η ημέρα αυτή ξεχειλώνεται και φτάνει μέχρι και δεκαπενθήμερο. Δηλαδή δεν μας έφθαναν οι δικές μας εκπτώσεις (οι soldes ντε…), τώρα έχουμε και την… Friday, η οποία βέβαια συναγωνίζεται τις… soldes σε απάτη, αφού σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει με τις διάφορες αλχημείες των εμπόρων, φθάνουν πολλές φορές στο σημείο τα προϊόντα να πωλούνται ακόμη και πιο ακριβά από ό, τι πριν την μαύρη Παρασκευή και είναι μία ευκαιρία να ξεφορτωθούν οι μαγαζάτορες την σκαρταδούρα την σκαρταδούρα πλασάροντάς την ως ευκαιρία.
Το γεγονός είναι αγαπητοί ότι μετά τους λαθρομετανάστες, που προσπαθούν αν μας εκπολιτίσουν, λιγάκι ανορθόδοξα είναι η αλήθεια, τώρα έχουμε και τους μεγάλους πέραν του Ατλαντικού φίλους μας, αυτούς που μας λένε ότι θα πρέπει μόνοι μας να τα βγάλουμε πέρα, αν και εφόσον οι άλλοι, οι περάν του Αιγαίου φίλοι μας, σκεφτούν λιγάκι πονηρά και επιχειρήσουν την δική τους εκπολιτιστική επιδρομή. Κι’ εμείς τι κάνουμε; Εμείς συναγωνιζόμαστε ό ένας τον άλλο, ποιος θα εφαρμόσει ταχύτερα και καλύτερα τις αμερικανιές, τις πακιστανιές και τις αφγανιστανιές.
Ας προσέχαμε…
δημοκρατία
«…κι’ έτσι γίναμε Ευρώπη! Η Κατίνα έγινε Τίνα. Ο Βασίλης Μπίλλυ.
Τα πατσατζίδικα πατσαδερί και τα @@@@πανα σερβιέτες.
Τα πανηγύρια γίναν φεστιβάλ. Ο Καραγκιόζης σούπερμαν.
Ο μπάρμπα Μυτούσης Μάπετ Σόου.
Τα σουβλάκια χάμπουργκερ και τα σάμαλι ντόνατ»
(Χάρι Κλιν: Δίσκος «Πατάτες» 1981)
Αυτά τα έλεγε ο μεγάλος Χάρι Κλιν πριν από 38 χρόνια.
Μετά από 38 ολόκληρα (λες και μπορούσαν να είναι και μισά…) χρόνια, αυτά θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα, και όποιος πει ότι θα πάει στο πανηγύρι του Άϊ Λιά στη Τραχανοπλαγιά και όχι στα «Τραχανοπλάγεια 2019» διαπράττει έγκλημα καθοσιώσεως. Αυτά λοιπόν έχουν πλήρως… ενσωματωθεί στην Ελληνική καθημερινότητα, γι’ αυτό και δεν θα μας απασχολήσουν. Γίναμε Ευρώπη και εδώ και δέκα χρόνια (ολόκληρα…) τρώμε Ευρώπη κοκκινιστή, ψητή, νερόβραστη στη μάπα και ψηφίζουμε ό, τι ψηφίζουμε και καλά να πάθουμε.
Σήμερα θα αναλύσουμε ένα νέο κοινωνικό φαινόμενο. Το φαινόμενο της «Αμερικανιάς». Τι είναι αυτό; Είναι η μούρλια που μας έχει πιάσει να αντιγράφουμε και συνήθως λάθος, κάθε αμερικανόφερτη συνήθεια.
Θεωρούμε ότι την ζημιά, μας την κάνουν μόνο οι λαθρομετανάστες. Λάθος και την Δευτέρα με τον κηδεμόνα σας (αθάνατε Τσιφόρε).
Πολύ μεγάλη, ίσως την μεγαλύτερη, ζημιά την κάνουν οι… αμερικανιές που έχουν εισβάλει ειρηνικά και χωρίς… βάρκες στη ζωή μας. Το βλέπουμε κάθε μέρα στην καθημερινότητά μας. Από εκείνα τα άχαρα, 5 νούμερα μεγαλύτερα, ρούχα που φοράνε οι νεαροί, μέχρι αυτά που μασουλάνε και πίνουν. Αμερικανιές λοιπόν, τις οποίες εμείς, ως μαϊμούδες ράτσας, τις μιμούμαστε, τις αφομοιώνουμε και πάμε για φρέσκα.
Για να τις δούμε αναλυτικότερα.
α . Γάμος
Μέχρι τώρα, δηλαδή πριν μερικά χρόνια, τι γινότανε; Συμφωνούσε το ζευγάρι να παντρευτεί, συμφωνούσαν οι γονείς (αυτό δεν ήταν απαραίτητο), συμφωνούσαν στην προίκα (επίσης ουχί απαραίτητο) και «Ους ο Θεός συνέζευξε…» και τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Και ακολουθούσε το γαμήλιο γλέντι σε κάποια χασαποταβέρνα ή «Κοσμικό Κέντρο» της περιοχής και γινόταν το έλα να δεις. Κάποια στιγμή, θα περιγράψουμε με περισσότερες λεπτομέρειες ένα τέτοιο γλέντι.
Για να δούμε τώρα τι γίνεται με την αμερικανιά που εισέβαλε. Κατ’ αρχήν να διευκρινίσουμε ότι όλα τα προαναφερθέντα περί συμφωνιών, προίκας κ.λπ. ισχύουν εις το ακέραιον και επαναλαμβάνονται με θρησκευτική ευλάβεια, ακόμα και αν ο γάμος είναι πολιτικός. Τι διάολο, μη μας τα πάρουν και όλα. Γίνεται λοιπόν το μυστήριο σε κάποια εκκλησιά (αν δεν γίνει στο… Δημαρχείο), π.χ. στο Αιγάλεω. Όλα όμορφα και ωραία μέχρις εδώ. Ακολουθεί μετά το γαμήλιο γλέντι, που έχει μετονομασθεί σε «Δεξίωση». Και πού γίνεται η δεξίωση; Σε κάποιο «Κτήμα». Και πού είναι αυτό; Συνήθως και για κάποιο ανεξήγητο λόγο σε εκ διαμέτρου αντίθετο σημείο από αυτό της εκκλησίας. Στον Άγιο Σπυρίδωνα Πειραιώς το μυστήριο; Στην Βαρυμπόμπη η δεξίωση. Στο Αιγάλεω η τελετή; Στη Βάρη η δεξίωση. Και δεδομένου ότι οι γάμοι γίνονται Σάββατο ή Κυριακή ή διαδρομή Εκκλησιά – Κτήμα, είναι μια μικρή (μπορεί και μεγάλη) «Οδύσσεια», που απαιτεί ένα σκασμό βενζίνη και κάνει τα νεύρα σμπαράλια.
Τέλος πάντων, κάποτε φθάνεις, πίνεις το «Γουέλ Καμ» ένα τυποποιημένο άνοστο ποτό, σε οδηγούν στην προκαθορισμένη θέση σου («Κοίτα που μας ρίξανε. Δίπλα στις τουαλέτες» ή «Κοίτα που μας ρίξανε. Να θες μια ώρα να πας στις τουαλέτες») και ακολουθεί ένα «κόπι πάστε», που έλεγε και κάποιος, που αν έχεις δει μια τέτοια δεξίωση, τις έχεις δει όλες. Αρχίζει με την κοπή της γαμήλιας τούρτας, ενώ ένας μετρ, με μάλλον αστείες και εξαιρετικά προκαθορισμένες κινήσεις, σερβίρει την τούρτα στο ζευγάρι. Τότε, σου έρχεται στο νου μια αντίστοιχη εικόνα ενός επικού και μάλλον αστείου ζευγαριού της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας, την οποία όμως γρήγορα αποδιώχνεις για να μη σου χαλάσει την, ούτως ή αλλέως εύθραυστη, διάθεση. Η συνέχεια ανήκει στο ζευγάρι, που χορεύει έναν απόλυτα προσχεδιασμένο χορό, αποτέλεσμα απείρων προηγηθεισών δοκιμών και ο οποίος συνοδεύεται από σαχλά νάζια (φιλάκια, χαδάκια, χαιρετούρες στην παρέα κ.λπ).
Η συνέχεια είναι γνωστή. Ηρωική έφοδος στον μπουφέ και ακολουθεί χαλάρωμα γραβάτας και ζώνης (μετά το φαγητό) κ.λπ. Όλο αυτό το τελετουργικό που διαρκεί 4-5 ώρες κοστίζει όσο ένα καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αλλά ποιός να το σκεφτεί ή μάλλον ποιος να τολμήσει να μη το κάνει;
Α και κάτι ακόμη. Μπορεί αυτό που μόλις περιγράψαμε να είναι καθαρή αμερικανιά όμως ο Έλληνας που κρύβουμε μέσα μας κάποια στιγμή επαναστατεί και το «Σήμερα γάμος γίνεται» αλλά και τα «Στου παιδιού μου τη χαρά έσφαξα ένα κοκορά» (ο κοκοράς, του κοκορά…) ή «Ελάτε συμπεθέρια να δώσουμε τα χέρια» κατισχύουν όλων των ξενόφερτων τραγουδιών. Κάτι είναι κι’ αυτό. Εδώ να σημειώσουμε ότι το τελευταίο τραγούδι, μάλλον γράφτηκε μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ αμφοτέρων των συμπεθεριών για διάφορα θέματα.
Θυμηθείτε τις συζητήσεις στο προξενειό – αλισβερίσι μεταξύ του Καπετάν Βροντάκη (Γιάννης Αργύρης) και του Κοντογιωργάκη (Νίκος Πασχαλίδης) για τα παιδιά τους Μανούσο Βροντάκη (Δημ. Παπαμιχαήλ) με την Λενιώ Κοντογιωργάκη (Ευαγγελία Σαμιωτάκη), στην «Νεράιδα και το παλικάρι». Πάνω στην κουβέντα ο Καπετάν Βροντάκης ζητάει άλλες 100 χιλιάδες από τις 500, που δίνει ο Κοντογιωργάκης. Οπότε επεμβαίνει η Λενιώ: «Πατέρα δώσε ακόμα 100. Ο νιός είναι λελεντης» με τον Μανούσο να μονολογεί: «Μίλησε και το βουνό»… Αυλαία.
β. Χάλοουιν
Άλλο και τούτο πάλι. Μια «γιορτή», που χάνεται στα βάθη των αιώνων και γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου, αποτελεί εξέλιξη της κέλτικης γιορτής Samhaim. Τρέχα γύρευε δηλαδή. Για τους Κέλτες η μέρα αυτή σημάδευε το τέλος της συγκομιδής και την αρχή του χειμώνα, ενώ ταυτόχρονα η αλλαγή της εποχής, ήταν μια γέφυρα ανάμεσα στον πάνω κόσμο και στον κόσμο των νεκρών. Με την πάροδο των αιώνων η γιορτή πήρε αρχικά Χριστιανικό χρώμα και στη συνέχεια μετασχηματίστηκε από μιά παγανιστική τελετή, σε μέρα μεταμφιέσεων, με εύθυμες παρελάσεις και κεράσματα γλυκών σε παιδιά και ενήλικες.
Τώρα τι σόι γιορτή είναι και μάλιστα διασκεδαστική όταν έχει να κάνει με φαντάσματα, βρικόλακας, νεκροταφεία, μάγισσες, γιγαντιαίες αράχνες και φωτισμένες κολοκύθες, αυτοί που την επινόησαν, αυτοί ξέρουν.
Το έθιμο της κολοκύθας, αντλεί ρίζες από έναν παλιό Ιρλανδικό μύθο, του Τζακ, που ήταν τσιγκούνης και πειραχτήρι και έκανε ένα αλισβερίσι με τον διάολο, στο οποίο και τον έριξε. Με τα πολλά και όταν ο Τζακ πέθανε, ο διάολος του το φύλαγε και όταν πήγε στην κόλαση του έδωσε ένα αναμμένο κάρβουνο για να του φέγγει στον δρόμο κ.λπ.
Τώρα πες τε μου, μοιάζουν με καμία Ελληνική γιορτή αυτά τα μακάβρια;
Λένε ότι το Χ. μοιάζει με τις δικές μας τις Απόκριες. Τώρα πόσο μοιάζουν οι νεκροκεφαλές, τα φαντάσματα και οι σκελετοί με τις δικές μας εύθυμες αποκριάτικες φιγούρες, όποιος το ξέρει, ας το πει και σε μένα.
Πάντως το Χάλοουιν, αρχίζει να μπαίνει σιγά αλλά σταθερά στη ζωή μας και όλο και περισσότερα παράθυρα με φάτσες Φρανκεστάϊν και Δράκουλα «στολίστηκαν» φέτος. Δεν γνωρίζω αν μοίρασαν και κόλλυβα.
γ. BlackFriday
Είναι και αυτή μια φρέσκια αμερικανιά και αφορά μάλλον μια ακόμη προσπάθεια εξαπατήσεως του αφελούς αγοραστικού κοινού. Και για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους, δεν πρόκειται για μια ημέρα, δηλαδή για την Παρασκευή, αλλά η ημέρα αυτή ξεχειλώνεται και φτάνει μέχρι και δεκαπενθήμερο. Δηλαδή δεν μας έφθαναν οι δικές μας εκπτώσεις (οι soldes ντε…), τώρα έχουμε και την… Friday, η οποία βέβαια συναγωνίζεται τις… soldes σε απάτη, αφού σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει με τις διάφορες αλχημείες των εμπόρων, φθάνουν πολλές φορές στο σημείο τα προϊόντα να πωλούνται ακόμη και πιο ακριβά από ό, τι πριν την μαύρη Παρασκευή και είναι μία ευκαιρία να ξεφορτωθούν οι μαγαζάτορες την σκαρταδούρα την σκαρταδούρα πλασάροντάς την ως ευκαιρία.
Το γεγονός είναι αγαπητοί ότι μετά τους λαθρομετανάστες, που προσπαθούν αν μας εκπολιτίσουν, λιγάκι ανορθόδοξα είναι η αλήθεια, τώρα έχουμε και τους μεγάλους πέραν του Ατλαντικού φίλους μας, αυτούς που μας λένε ότι θα πρέπει μόνοι μας να τα βγάλουμε πέρα, αν και εφόσον οι άλλοι, οι περάν του Αιγαίου φίλοι μας, σκεφτούν λιγάκι πονηρά και επιχειρήσουν την δική τους εκπολιτιστική επιδρομή. Κι’ εμείς τι κάνουμε; Εμείς συναγωνιζόμαστε ό ένας τον άλλο, ποιος θα εφαρμόσει ταχύτερα και καλύτερα τις αμερικανιές, τις πακιστανιές και τις αφγανιστανιές.
Ας προσέχαμε…
δημοκρατία
Κατηγορία Θέματος
Ενημέρωση,
Ηθη και Εθιμα,
Θέματα Παιδείας,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
1 σχόλιο:
Σωστά, αλλά και νόστιμα τα λές αγαπητέ.
Όμως ,η φρουλάϋν αμερικανιά είναι
ήδη μιά κυρία(;)
200 συναπτών Μαΐων
κι ας το παίζει 20άρα.
Μάς πρωτοκουβαλήθηκε επι
Βαυαρών, αγκαζέ με την
αντιβασιλεία και όλος
ο "καλός" ο κόσμος των
παρατρεχάμενων
διαγκωνίζονταν ποιός θα
πρωτοκάμει το καλύτερο
...κόπυπέϊστ για να αποκτήσει αξιοπρεπή πρόσβαση στα σαλόνια όπου
γινόταν το μοίρασμα της
"πίττας".
Έκτοτε η αμερικανιά, απλώνειτα δίχτυα της
κατακτώντας λίγο-λίγο
όλη την
επικράτεια.
Παρουσιαζόμενη κάθε φορά
με διαφορετικό προσωπείο,
μοιράζει απλόχερα τα καθρεφτάκια της, αλλά και κάθε είδους πλαστικά μπιχλιμπιδάκια, που δείχνουν πολύτιμοι μαργαρίτες
στα μάτια των μαγεμένων
θαυμαστών της.
Μετά από τόσα χρόνια
ως φιλόξενος και αφελής
λαος,
της έχουμε παραχωρήσει
υπηκοότητα, ιθαγένεια,
αλλά και το απόλυτο
δικαίωμα να θεωρείται
και να ονομάζεται
το προηγούμενο
προσωπείο της,
ως η μόνη αυθεντική
π α ρ ά δ ο σ η
της χώρας.
Δημοσίευση σχολίου