24 Δεκεμβρίου 2019

Συναγερμός στις ένοπλες δυνάμεις για τη συντήρηση των οπλικών συστημάτων - Αγώνας δρόμου για να είναι επιχειρησιακά ετοιμοπόλεμα

Του Κώστα Σαρικά 

Είδηση ''ανάσα'' από τις Πολεμικές Μοίρες. Τις τελευταίες εβδομάδες οι μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν επιδοθεί σε ένα πρωτοφανές ''ντεμαράζ'' και καταφέρνουν να αυξήσουν σημαντικά τις διαθεσιμότητες κυρίως των μαχητικών f-16 τα οποία αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της Ελληνικής αεράμυνας.

Παρά τα προβλήματα όλες οι κύριες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού-πέρα από τις προγραμματισμένες συντηρήσεις- διατηρούνται ετοιμοπόλεμες για να ξεχυθούν σε κάθε γωνιά του Αιγαίου. Στο Ναύσταθμο εξελίσσεται ένας καθημερινός αγώνας δρόμου για να παραμένουν αξιόπλοα και με τα όπλα τους απόλυτα επιχειρησιακά τα γερασμένα πλοία του Στόλου.

Ανάλογη προσπάθεια γίνεται και στο Στρατό Ξηράς ώστε σε όλες τις ''ευαίσθητες'' περιοχές-Έβρο και νησιά δηλαδή-τα οπλικά συστήματα να βρίσκονται σε απόλυτη διαθεσιμότητα. Ταυτόχρονα η ''μάχη'' δίνεται όχι μόνο στο επίπεδο οπλισμού κρούσης αλλά και υποστήριξης όπως για παράδειγμα τα μεταφορικά ελικόπτερα. Το παράδειγμα των NH90 είναι ενδεικτικό πώς ένα υπερσύγχρονο ελικόπτερο έχει παραμεληθεί και έχει προσφέρει έως τώρα ελάχιστα παρά τις εξαιρετικές δυνατότητες που διαθέτει.

''Όταν βρίσκεσαι σε μόνιμο καθεστώς απειλής πρώτα φροντίζεις να λειτουργούν τα όπλα που διαθέτεις και στη συνέχεια κοιτάζεις να αγοράσεις νέα ειδικά όταν τα οικονομικά είναι περιορισμένα'' είναι τα λόγια που ακούγονται όλο και πιο συχνά στα Γενικά Επιτελεία.

Ακόμα και ο πανίσχυρος στρατός των ΗΠΑ παρά το γεγονός ότι έχει στη διάθεση του τεράστιες πιστώσεις για να αντικαθιστά τα οπλικά συστήματα τα οποία χρησιμοποιεί έχει ως προτεραιότητα την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό τους και τα παροπλίζει μόνο όταν αυτά κρίνονται ξεπερασμένα και αναποτελεσματικά.

Αντίθετα στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συχνά η συντήρηση των οπλικών συστημάτων παραμελείται και περνά σε δεύτερη μοίρα για μια σειρά λόγων. Ειδικά την τελευταία δεκαετία κρίσιμα για την Εθνική Άμυνα όπλα τα οποία αγοράστηκαν πανάκριβα είτε δεν συντηρήθηκαν είτε δεν εκσυγχρονίστηκαν. Αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί η επιχειρησιακή τους ισχύς.

Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα Γαλλικά μαχητικά Μirage. Αεροσκάφη που δίνουν στην Πολεμική Αεροπορία συγκριτικό πλεονέκτημα στο Αιγαίο. Μαχητικά τα οποία μεταφέρουν τα στρατηγικά όπλα Scalp και τους αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet. Άλλωστε τα Μirage ήταν τα μοναδικά αεροσκάφη που πετούσαν τη νύχτα των Ιμίων όταν οι καιρικές συνθήκες στο Αρχιπέλαγος ήταν εξαιρετικά αντίξοες. Παρά τις συνεχείς οχλήσεις αξιωματικών από την ''φωλιά'' των ''Δελταπτέρυγων'',αρκετά μαχητικά καθηλώθηκαν εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών. Ανάλογο πρόβλημα προκύπτει και με την πιστοποίηση βλημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας. Και τώρα στο Γενικό Επιτελείο αλλά και στο υπουργείο γίνεται αγώνας δρόμου μετά την ψήφιση στο κοινοβούλιο του σχετικού νόμου που αφορά την συντήρηση τους.

''Συμπεριφερόμασταν ως χώρα λες και είναι στο χέρι μας να αποφασίσουμε πότε θα προκύψει ένταση και πότε θα κληθούμε να υπερασπιστούμε Εθνικό χώρο από έναν γείτονα ο οποίος ποτέ δεν έκρυψε τις παράλογες αξιώσεις του '' σημειώνει με νόημα Έλληνας Επιτελής.

Δεν υπάρχει ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού ο οποίος να μην έχει επισημάνει εδώ και τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια την ανάγκη εκσυγχρονισμού του Στόλου. Οι τέσσερις ΜΕΚΟ έπρεπε ήδη να έχουν αναβαθμιστεί όπως ζητά επανειλημμένα το ΓΕΝ από την Πολιτεία. Η απόκτηση νέων φρεγατών έπρεπε ήδη να έχει δρομολογηθεί από την περασμένη δεκαετία και δεν ήταν η οικονομική κρίση τότε το πρόβλημα αλλά η αδιαφορία όπως επισημαίνουν Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις απέκτησαν τα υπερσύγχρονα Α/Α συστήματα μεγάλου βεληνεκούς S-300 και Patriot. Ενισχύθηκαν και με τα ΤΟR-M1 και ΌSA με αποτέλεσμα η Ελλάδα να διαθέτει μια από τις πλέον ισχυρές αντιαεροπορικές ''ομπρέλες'' παγκοσμίως. Όμως και αυτά τα οπλικά συστήματα αφέθηκαν στην μοίρα τους με αποτέλεσμα να χρειάζονται άμεσα υποστήριξη, συντήρηση και αναβάθμιση.

Έτσι από το ''θα το ρισκάρουμε'' περάσαμε απότομα στη δραματική διαπίστωση ότι ''πρέπει να τρέξουμε με υπερηχητικές ταχύτητες'' για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος. Τουλάχιστον η πολιτική ηγεσία φαίνεται ότι έχει πάρει το μήνυμα και έχει βάλει το πόδι στο γκάζι.

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.