28 Δεκεμβρίου 2019

Ο Χριστός πολιτεύεται!…

Γράφει ο ΠαπαΗλίας Υφαντής

Μετά την Πρωτοχρονιά ο μακαριστός Μητροπολίτης της Αίγινας, αείμνηστος Ιερόθεος, συνήθιζε να μας καλεί στο μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου, για να κόψουμε τη βασιλόπιττα.

Κάποια χρονιά είχε μαζί του και δυο άλλους Μητροπολίτες. Μας έβαλε και διαβάσαμε την ευαγγελική περικοπή της 1ης Σεπτεμβρίου, που είναι η πρωτοχρονιά του εκκλησιαστικού έτους. Σύμφωνα με την οποία περικοπή, ο Χριστός διαβάζει στη συναγωγή της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Ναζαρέτ, τα σχετικά με τον Μεσσία λόγια του Ησαΐα. Που προλέγουν ότι ο Μεσσίας θα καταπιαστεί όχι μόνο με τα πνευματικά, αλλά και με τα παντοειδή προβλήματα των ανθρώπων: Όπως τη φτώχεια, δηλαδή, τη σκλαβιά, την αρρώστια και τη γενικότερη αμαρτία, που είναι η ρίζα όλων των προβλημάτων… 

Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η περικοπή, διαβάσαμε και τη σχετική ερμηνεία του αείμνηστου Τρεμπέλα. Η οποία όμως έδινε, σε όλο, σχεδόν, το περιεχόμενο της περικοπής «πνευματικό» νόημα. Γνώμη, με την οποία συμφωνούσαν και οι τρεις μητροπολίτες! 

Ένα όμως παπαδάκι τόλμησε να διαφωνήσει και να πει ότι δεν μπορούμε να δίνουμε σε όλα πνευματικό νόημα! Γιατί ο Χριστός και τυφλούς και χωλούς και παράλυτους και πάσης φύσεως αρρώστους θεράπευσε! Και τους πεινασμένους στην έρημο χόρτασε! Και όλους αυτούς, που ανατρέπουν τη δικαιοσύνη και πρόνοια του Θεού καταδίκασε!

Ή μήπως και η Παναγία δεν προσδιόρισε τον ρόλο του κυοφορούμενου βρέφους της, ως Εκείνου, που «θα γκρέμιζε τους τυράννους και άρπαγες και θα ανύψωνε τους ταπεινωμένους, τους καταφρονεμένους και τους πεινασμένους!

Δεν είχαν οι πρώτοι χριστιανοί εφαρμόσει καθεστώς κοινοκτημοσύνης; Όπου ο καθένας πρόσφερε, ανάλογα με τις δυνάμεις του και έπαιρνε, ανάλογα με τις ανάγκες του (Πράξεις : 32-35); Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας φτωχός ανάμεσά τους! Και στην περίπτωση, που το καθεστώς αυτό διαταράχτηκε από κάποιους ιδιοτελείς, οι απόστολοι υπέδειξαν την εκλογή των επτά διακόνων με τρόπο δημοκρατικότατο. Και μάλιστα με τα πλέον καθαρά κριτήρια: Ώστε ακόμη και ο αυτοκράτορας Σεπτίμιος Σεβήρος να θαυμάζει και να εξαίρει τη δημοκρατική κοινωνία της Εκκλησίας! 

Ποια ήταν τα κριτήρια;
  1. Να έχουν αυτοί, που θα εκλέγονταν, καλή φήμη. Έτσι ώστε να μη συμβαίνουν τα όσα ιλαροτραγιικά συμβαίνουν στις μέρες μας. Όπου το «χριστεπώνυμο» πλήρωμα χειροκροτεί, ζητωκραυγάζει και εκλέγει επαγγελματίες κλέφτες, απατεώνες, προδότες και δολοφόνους. Και περιμένει να ιδεί απ’ αυτούς καλό και προκοπή!… 
  2. Να έχουν οι εκλεγόμενοι γνώση του αντικειμένου, με το οποίο θα ασχοληθούν. Και να μην ισχύει, όπως τώρα, το καθεστώς της ημετεροκρατίας. Όπου άσχετοι άνθρωποι αναλαμβάνουν αρμοδιότητες άσχετες με το γνωσιολογικό τους οπλοστάσιο. Σε σημείο, ώστε κάποτε, ακόμη και θεολόγοι, να γίνονται υπουργοί Βιομηχανίας, δικηγόροι Γεωργίας και αστοιχείωτοι υπουργοί Παιδείας! 
  3. Και ουσιαστικό κριτήριο: Να είναι οι εκλεκτοί φωτισμένοι από το Άγιο Πνεύμα. Που σημαίνει να ρυθμίζουν το βίο και την πολιτεία της κοινωνίας σύμφωνα με τη δικαιοσύνη και την αλήθεια του Θεού. Και όχι να είναι άθεοι και αντίχριστοι και να πολεμούν με όλους τους υποχθόνιους τρόπους κάθε μορφή κοινωνικής δικαιοσύνης, πρόνοιας και θεογνωσίας. Όπως οι τωρινοί εκπρόσωποι του μισάνθρωπου σιωνισμού και απάνθρωπου ναζισμού και οι ντόπιοι εντολοδόχοι τους. Οι οποίοι, αντί να αγωνίζονται για την προκοπή της κοινωνίας. μεθοδεύουν την με κάθε τρόπο εξαθλίωση του λαού, ώστε να γίνεται αυτός πειθήνιο όργανό τους. Προκειμένου να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των γερμανικών και γαλλικών τραπεζών και των διεθνών τοκογλύφων…
Κι ακόμη μήπως οι άγιοι της Εκκλησίας δεν υποστήριξαν τη δικαιοσύνη, και κάποιοι θυσιάστηκαν για χάρη της. Όπως ο Χρυσόστομος και ο Πατροκοσμάς! Και πάμπολλοι άλλοι. Και ασφαλώς όλα αυτά και πάμπολλα άλλα, που θα μπορούσαν να ειπωθούν, δείχνουν ότι ο Χριστός δεν ήταν καθόλου μονοφυσίτης. Που ασχολήθηκε, δηλαδή, μόνο με τα, λεγόμενα, «πνευματικά» και «μεταφυσικά» θέματα. 

Λες και η δικαιοσύνη και η πρόνοια δεν είναι πνευματικό και μεταφυσικό θέμα! Αφού στη Δευτέρα Παρουσία του ο Χριστός θα δώσει προτεραιότητα στα γήινα και «υλικά» προβλήματα των ανθρώπων. Και θα πει στους κρινόμενους τα περίφημα εκείνα: Πείνασα και δίψασα και ήμουν φυλακισμένος και ξένος και άρρωστος και δεν με φροντίσατε…

Ή μήπως ο Χριστός δεν ανέτρεψε στους μαθητές του τον αξιακό κώδικα των κοσμικών πολιτευμάτων, λέγοντας: Οι κοσμικοί άρχοντες καταπιέζουν το λαό! Εσείς όμως δεν θα κάνετε το ίδιο. Αλλά θα τον υπηρετείτε! Ωσάν να είστε, όχι οι πρώτοι, αλλά οι τελευταίοι της κοινωνίας! Ρητή διδασκαλία, που το καθεστώς της δεσποτοκρατίας αναποδογύρισε κατά τρόπο βάναυσο! Αφού κάποιοι εκπρόσωποί του συμπεριφέρονται χειρότερα κι απ’ τους χειρότερους δικτάτορες!

Που σημαίνει ότι ο Χριστός ασχολήθηκε αναμφίβολα και με τα πάσης φύσεως προβλήματα των ανθρώπων. Που, σε τελική ανάλυση, είναι και αυτά, πέρα για πέρα πνευματικά. Αφού την επίλυση και αυτών καθόρισε, ως βασικό κριτήριο, για τον αιώνιο προορισμό του ανθρώπου.

Και προς αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποίησε τον «τομότερον υπέρ δίστομον μάχαιραν» καταλυτικό του λόγο. Χωρίς, σε καμιά περίπτωση, να πει στους Αποστόλους να εγκαταλείψουν το φραγγέλιο της αλήθειας και της δικαιοσύνης, για ν’ ασχολούνται μόνο με τα μνημόσυνα. Κλείνοντας τα μάτια μπροστά στο όργιο της αρπαγής και της ληστείας του επιούσιου άρτου του λαού εκ μέρους της πολιτικάντικης και τοκογλυφικής μαφίας. Για να εκλιπαρούν, εκ των υστέρων, απ’ τους ανελέητους και άσπλαχνους προδότες και δολοφόνους έλεος και ευσπλαχνία!

Που, σε τελική ανάλυση, σημαίνει ότι ο Χριστός πολιτεύτηκε και πολιτεύεται. Αλλά διαμετρικά αντίθετα, όχι μόνο απ’ τους κοσμικούς άρχοντες, αλά και τους εκπροσώπους της δεσποτοκρατίας!…

ΥΠΕΡΒΑΣΗ



Share

1 σχόλιο:

Άκων είπε...

Πάντως όσοι πολιτεύτηκαν

ά γ ε υ σ τ ο ι αγιοπνευματικής
καταστάσεως

περισσότερο -φοβούμαι-
μπέρδεψαν τα πράγματα,
παρά βοήθησαν, με τον
"φιλάνθρωπο ακτιβισμό"
τους.

Ας γίνει πρότυπο όσων
ποθούν, την εν τω κόσμω
δράση

ο Μέγας Βασίλειος

που
με αγώνες κατανίκησε την
σάρκα,


προτού
αναλάβει τους κοινωνικούς
του αγώνες, στους οποίους
ευλγημένα ...συμπαρέσυρε
και τον αγαπώντα την

ησυχαστική μόνωση

Αγ. Γρηγόριο τον Θεολόγο

αλλά και τον ήπιο και
πράο

Αγ. Γρηγόριο Νύσσης.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.