10 Αυγούστου 2018
Ο εποικισμός στα κατεχόμενα αλλοιώνει την πληθυσμιακή σύσταση
Από την πρώτη στιγμή της εισβολής του τουρκικού στρατού στην Κύπρο, η πολιτική της Τουρκίας ήταν -και εξακολουθεί να είναι- η πλήρης τουρκοποίηση.
Ένα από τα ζητήματα που συζητήθηκαν πέρσι στην Ελβετία, αλλά που δεν θεωρήθηκε ως πρωτεύον, είναι η διαφοροποίηση των δύο κοινοτήτων στην Κύπρο, σχετικά με τον αριθμό εποίκων που θα παραμείνουν στο νησί, ένα ποτέ επέλθει συμφωνία.
Στην πραγματικότητα, το κυπριακό κράτος αγνοεί τον ακριβή αριθμό των Τούρκων εποίκων που κατέκλυσαν το νησί, επειδή αποκρύπτεται από την Άγκυρα. Αναμφιβόλως, είναι αρκετά μεγάλος, τόσος ώστε να αλλάζει παντελώς την πληθυσμιακή ισορροπία του 80-20.
Από την πρώτη στιγμή της εισβολής του τουρκικού στρατού στην Κύπρο, η πολιτική της Τουρκίας ήταν -και εξακολουθεί να είναι- η πλήρης τουρκοποίηση, κατ’ αρχάς των Κατεχόμενων και στη συνέχεια όλου του νησιού. Ξεκίνησε με τη μεταφορά εποίκων από τα βάθη της Ανατολίας στο κατεχόμενο τμήμα, δημιουργώντας συνθήκες εγκατάλειψής του από τους Τουρκοκύπριους. Λέγεται ότι ίσως και το 60% των γηγενών κατοίκων εγκατέλειψε το νησί.
Ο λόγος αυτής της τακτικής είναι προφανής. Οι τουρκικές κυβερνήσεις δεν εμπιστεύονται τους Τουρκοκυπρίους, οι οποίοι ζούσαν ειρηνικά με τους χριστιανούς, έως ότου η δόλια βρετανική πολιτική ενέπλεξε την Άγκυρα στα δρώμενα του νησιού. Υπενθυμίζεται, ότι μεγάλο μέρος των Τουρκοκυπρίων είχε ψηφίσει υπέρ της Ένωσης με την Ελλάδα, στο Δημοψήφισμα που διεξήγε η Εθναρχία το 1951. Ίσως μάλιστα, να πρόκειται περί εξισλαμισθέντων Ελλήνων, που έχουν αμυδρή συνείδηση της καταγωγής τους. Γι’ αυτό και κάποτε είχα προτείνει -χωρίς δυστυχώς να υιοθετηθεί- να αποβληθεί ο όρος "Τουρκοκύπριοι" και να χρησιμοποιείται η ονομασία "Κύπριοι μουσουλμάνοι".
Η Τουρκία επομένως, δεν έχει εμπιστοσύνη στους μουσουλμάνους της Κύπρου, γι’ αυτό και τους αντικαθιστά με έποικους. Τα αισθήματα όμως των μουσουλμάνων του νησιού είναι αμοιβαία. Ούτε αυτοί εμπιστεύονται τις τουρκικές κυβερνήσεις, για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι, ότι ενώ ευημερούσαν ως ενιαία κοινότητα με τους χριστιανούς, σήμερα το κατά κεφαλήν εισόδημά τους βρίσκεται στο 1/6 των χριστιανών.
Και δεύτερον, η τουρκική διοίκηση είναι αυταρχική και τους απομάκρυνε ουσιαστικά από τη διοίκηση του τόπου τους. Αυτό καταδεικνύεται τόσο από τα δημοσιεύματα του Τύπου των Κατεχόμενων, όσο και από τις τακτικές ανά διαστήματα διαδηλώσεις κατά της τουρκικής διοίκησης, έως του σημείου μάλιστα να υπάρχουν και πανό που γράφουν «ασ..τίρ Ερντογάν».
Το πρόβλημα του εποικισμού δεν φαίνεται να έχει συζητηθεί ως έπρεπε στις απευθείας διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό, έγραψε παλαιότερα η κυπριακή εφημερίδα "Φιλελεύθερος". Έχει τεθεί, αλλά όπως συναφώς προκύπτει και από πληροφορίες, αυτό έγινε ακροθιγώς.
Οι πολιτικοί της Κύπρου δηλώνουν, πως η Άγκυρα «θεωρεί τους Τουρκοκύπριους ανθρώπινα όντα δεύτερης κατηγορίας, για αυτό και κουβαλά δεκάδες χιλιάδες έποικους». Και πως στόχος του Ερντογάν είναι να κουβαλήσει στην Κύπρο τόσες χιλιάδες έποικους ούτως ώστε να ισοβαθμήσει σε πληθυσμό την κατεχόμενη με την ελεύθερη Κύπρο. Όμως, αυτές τις μεθοδεύσεις δεν τις βροντοφωνάζουν στις συνομιλίες τους με τους απέναντι, ούτε και σε διεθνή φόρα.
Το θέμα του εποικισμού δεν αντιμετωπίζεται σαν συνταγή θεραπείας, που παραπέμπει εξαρχής σε εκπτώσεις. Δηλαδή, να ξεκινά η συζήτηση και να υπάρχει σαφής τοποθέτηση ότι ένας αριθμός, αρκούντως σημαντικός θα παραμείνει στο νησί και μετά τη λύση του Κυπριακού. Τέτοιες τοποθετήσεις είναι αντιπαραγωγικές, διαιωνίζουν το πρόβλημα του εποικισμού και διαφαίνεται εξαρχής μια τάση νομιμοποίησης του φαινόμενου.
Έστω κι εάν αριθμητικά μειωθεί ο αριθμός των παρανόμων εκ Τουρκίας εποίκων, η παραμονή ενός τμήματος αποτελεί κίνηση με λάθος μηνύματα. Εάν μετά τη λύση υπάρχει ανάγκη εξέτασης κάποιων εξαιρέσεων, αυτό δεν σημαίνει ότι παραβιάζεται η βασική αρχή: Ο εποικισμός είναι έγκλημα πολέμου και δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί.
Αντιδράσεις δεν υπήρξαν στο βαθμό που θα έπρεπε. Διεθνείς παρεμβάσεις, όσες έγιναν κυρίως από το Συμβούλιο της Ευρώπης, δεν αξιοποιήθηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις της Κύπρου. Μπορεί, όμως, τώρα ενόψει και των νέων διαπραγματεύσεων να υπάρξει μια νέα προσέγγιση επί του θέματος.
Και φυσικά, δεν πρέπει να λησμονούμε, ότι αν επιβληθεί ένα Σχέδιο όπως το ψευδώνυμο του Ανάν, το δημογραφικό πρόβλημα που θα υπάρξει στο νησί, θα το μουσουλμανοποιήσει σε βάθος χρόνου.
Ο Μακεδών
Voria
το είδαμε ΕΔΩ
Ένα από τα ζητήματα που συζητήθηκαν πέρσι στην Ελβετία, αλλά που δεν θεωρήθηκε ως πρωτεύον, είναι η διαφοροποίηση των δύο κοινοτήτων στην Κύπρο, σχετικά με τον αριθμό εποίκων που θα παραμείνουν στο νησί, ένα ποτέ επέλθει συμφωνία.
Στην πραγματικότητα, το κυπριακό κράτος αγνοεί τον ακριβή αριθμό των Τούρκων εποίκων που κατέκλυσαν το νησί, επειδή αποκρύπτεται από την Άγκυρα. Αναμφιβόλως, είναι αρκετά μεγάλος, τόσος ώστε να αλλάζει παντελώς την πληθυσμιακή ισορροπία του 80-20.
Από την πρώτη στιγμή της εισβολής του τουρκικού στρατού στην Κύπρο, η πολιτική της Τουρκίας ήταν -και εξακολουθεί να είναι- η πλήρης τουρκοποίηση, κατ’ αρχάς των Κατεχόμενων και στη συνέχεια όλου του νησιού. Ξεκίνησε με τη μεταφορά εποίκων από τα βάθη της Ανατολίας στο κατεχόμενο τμήμα, δημιουργώντας συνθήκες εγκατάλειψής του από τους Τουρκοκύπριους. Λέγεται ότι ίσως και το 60% των γηγενών κατοίκων εγκατέλειψε το νησί.
Ο λόγος αυτής της τακτικής είναι προφανής. Οι τουρκικές κυβερνήσεις δεν εμπιστεύονται τους Τουρκοκυπρίους, οι οποίοι ζούσαν ειρηνικά με τους χριστιανούς, έως ότου η δόλια βρετανική πολιτική ενέπλεξε την Άγκυρα στα δρώμενα του νησιού. Υπενθυμίζεται, ότι μεγάλο μέρος των Τουρκοκυπρίων είχε ψηφίσει υπέρ της Ένωσης με την Ελλάδα, στο Δημοψήφισμα που διεξήγε η Εθναρχία το 1951. Ίσως μάλιστα, να πρόκειται περί εξισλαμισθέντων Ελλήνων, που έχουν αμυδρή συνείδηση της καταγωγής τους. Γι’ αυτό και κάποτε είχα προτείνει -χωρίς δυστυχώς να υιοθετηθεί- να αποβληθεί ο όρος "Τουρκοκύπριοι" και να χρησιμοποιείται η ονομασία "Κύπριοι μουσουλμάνοι".
Η Τουρκία επομένως, δεν έχει εμπιστοσύνη στους μουσουλμάνους της Κύπρου, γι’ αυτό και τους αντικαθιστά με έποικους. Τα αισθήματα όμως των μουσουλμάνων του νησιού είναι αμοιβαία. Ούτε αυτοί εμπιστεύονται τις τουρκικές κυβερνήσεις, για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι, ότι ενώ ευημερούσαν ως ενιαία κοινότητα με τους χριστιανούς, σήμερα το κατά κεφαλήν εισόδημά τους βρίσκεται στο 1/6 των χριστιανών.
Και δεύτερον, η τουρκική διοίκηση είναι αυταρχική και τους απομάκρυνε ουσιαστικά από τη διοίκηση του τόπου τους. Αυτό καταδεικνύεται τόσο από τα δημοσιεύματα του Τύπου των Κατεχόμενων, όσο και από τις τακτικές ανά διαστήματα διαδηλώσεις κατά της τουρκικής διοίκησης, έως του σημείου μάλιστα να υπάρχουν και πανό που γράφουν «ασ..τίρ Ερντογάν».
Το πρόβλημα του εποικισμού δεν φαίνεται να έχει συζητηθεί ως έπρεπε στις απευθείας διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό, έγραψε παλαιότερα η κυπριακή εφημερίδα "Φιλελεύθερος". Έχει τεθεί, αλλά όπως συναφώς προκύπτει και από πληροφορίες, αυτό έγινε ακροθιγώς.
Οι πολιτικοί της Κύπρου δηλώνουν, πως η Άγκυρα «θεωρεί τους Τουρκοκύπριους ανθρώπινα όντα δεύτερης κατηγορίας, για αυτό και κουβαλά δεκάδες χιλιάδες έποικους». Και πως στόχος του Ερντογάν είναι να κουβαλήσει στην Κύπρο τόσες χιλιάδες έποικους ούτως ώστε να ισοβαθμήσει σε πληθυσμό την κατεχόμενη με την ελεύθερη Κύπρο. Όμως, αυτές τις μεθοδεύσεις δεν τις βροντοφωνάζουν στις συνομιλίες τους με τους απέναντι, ούτε και σε διεθνή φόρα.
Το θέμα του εποικισμού δεν αντιμετωπίζεται σαν συνταγή θεραπείας, που παραπέμπει εξαρχής σε εκπτώσεις. Δηλαδή, να ξεκινά η συζήτηση και να υπάρχει σαφής τοποθέτηση ότι ένας αριθμός, αρκούντως σημαντικός θα παραμείνει στο νησί και μετά τη λύση του Κυπριακού. Τέτοιες τοποθετήσεις είναι αντιπαραγωγικές, διαιωνίζουν το πρόβλημα του εποικισμού και διαφαίνεται εξαρχής μια τάση νομιμοποίησης του φαινόμενου.
Έστω κι εάν αριθμητικά μειωθεί ο αριθμός των παρανόμων εκ Τουρκίας εποίκων, η παραμονή ενός τμήματος αποτελεί κίνηση με λάθος μηνύματα. Εάν μετά τη λύση υπάρχει ανάγκη εξέτασης κάποιων εξαιρέσεων, αυτό δεν σημαίνει ότι παραβιάζεται η βασική αρχή: Ο εποικισμός είναι έγκλημα πολέμου και δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί.
Αντιδράσεις δεν υπήρξαν στο βαθμό που θα έπρεπε. Διεθνείς παρεμβάσεις, όσες έγιναν κυρίως από το Συμβούλιο της Ευρώπης, δεν αξιοποιήθηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις της Κύπρου. Μπορεί, όμως, τώρα ενόψει και των νέων διαπραγματεύσεων να υπάρξει μια νέα προσέγγιση επί του θέματος.
Και φυσικά, δεν πρέπει να λησμονούμε, ότι αν επιβληθεί ένα Σχέδιο όπως το ψευδώνυμο του Ανάν, το δημογραφικό πρόβλημα που θα υπάρξει στο νησί, θα το μουσουλμανοποιήσει σε βάθος χρόνου.
Ο Μακεδών
Voria
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Κοινωνικά θέματα,
ΚΥΠΡΟΣ,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου