30 Ιουνίου 2023

Άντζελα Ζήλεια: Εφυγε το «κορίτσι» του Ξανθόπουλου

Δεν άντεξε η Αντζελα Ζήλεια τελικά τον χαμό του αγαπημένου της παρτενέρ στις μελό ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες Νίκου Ξανθόπουλου και, έξι μήνες μετά τον θάνατό του, πέταξε ψηλά για να τον βρει στους ουρανούς. Εκεί όπου ήδη ο θίασος της Κλακ Φιλμς στήνει ξανά σκηνικό.
 
Από τον Νίκο Νικόλιζα
 
Ο θάνατός της φαίνεται πως ήταν μαρτυρικός, καθώς η σπουδαία πρωταγωνίστρια και τραγουδίστρια πριν από πέντε μέρες έπεσε μέσα στο σπίτι της και έσπασε τη σπονδυλική της στήλη, με την πολυαγαπημένη της κόρη να τη μεταφέρει σε ιδιωτική κλινική.
 
Ωστόσο, οι αφόρητοι πόνοι έφεραν την ανακοπή καρδιάς, με τον επιστήθιο φίλο της Τέρη Χρυσό να θρηνεί μέσω της «Espresso» τον χαμό της. «Για μισό αιώνα με την Αντζελα ήμασταν φίλοι καρδιακοί. Σαν αδέλφια. Γυρίσαμε όλο τον κόσμο με περιοδεία και δοξαστήκαμε όπου και να πήγαμε. Το αποτέλεσμα ήταν να μην προλάβω να της πω δυο κουβέντες όσο ήταν ζωντανή. Δεν πρόλαβα να πάω στο νοσοκομείο και θα το φέρω βάρος στη συνείδησή μου» λέει με λυγμούς ο Τέρης Χρυσός. Η υπέροχη ηθοποιός και τραγουδίστρια «έφυγε» χθες το πρωί, σε ηλικία 88 ετών, βυθίζοντας στη θλίψη τον καλλιτεχνικό κόσμο. Ο μοναδικός χαρακτήρας της, τα τραγούδια που ερμήνευσε, αλλά και οι ρόλοι της δίπλα στο «παιδί του λαού» την κατατάσσουν στις σπουδαίες πρωταγωνίστριες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου.
 
Η ίδια εδώ και πολλά χρόνια είχε αποφασίσει να απέχει από δημόσιες εμφανίσεις. Ωστόσο, τα πολλαπλά προβλήματα υγείας που είχε τα τελευταία χρόνια, τόσο κινητικά όσο και όρασης, την ανάγκασαν να απομονωθεί στο σπίτι της, έχοντας συντροφιά μόνο την πολυαγαπημένη της κόρη, καθώς και έναν γάτο, για να της κρατάνε παρέα και να την προστατεύουν από την κατάθλιψη, που φοβόταν περισσότερο από κάθε άλλη ασθένεια.
 
Σπαρακτικές εξομολογήσεις
 
Η σπουδαία ηθοποιός και τραγουδίστρια τα Χριστούγεννα του 2019 είχε μιλήσει εκτενώς στην «Espresso» για τα προβλήματα υγείας που την ανάγκασαν να απομονωθεί στο σπίτι της. «Αυτούς τους πόνους και τα μαρτύρια που πέρασα για δύο χρόνια να μην τα ζήσει άλλος άνθρωπος, παιδί μου…» ήταν τα πρώτα λόγια της στον υπογράφοντα, σε μια συγκλονιστική κατάθεση ψυχής.
 
Μετά τον θάνατο του επί 60 χρόνια συζύγου της Μιχάλη, το 2018, η Ζήλεια βρήκε ολοκληρωτική παρηγοριά στην πολυαγαπημένη της κόρη, καθώς και σε έναν γάτο, που λάτρευε. «Αν δεν είχα και αυτή την αισιοδοξία που έχω έμφυτη στη ζωή μου, θα είχα “φύγει” με όσα πέρασα» έλεγε τότε, προσπαθώντας να ξεπεράσει τον «γολγοθά» της με τη φυματίωση, που για εκείνη ήταν μαχαιριά στην καρδιά…
 
Αλήθεια, ποιος δεν θυμάται τη μεγάλη πρωταγωνίστρια στην ταινία «Η οδύσσεια ενός ξεριζωμένου» με τον Νίκο Ξανθόπουλο; Ποιος δεν έχει σιγοτραγουδήσει το διαχρονικό σουξέ της «Καλώς όρισες, έρωτα»; Με τις 35 ταινίες της στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου και τα ελληνικά και διεθνή βραβεία που απέσπασε για τις ερμηνείες της στο ελαφρό τραγούδι, η Αντζελα Ζήλεια έγινε ιδιαίτερα αγαπητή στο κοινό.
 
Στη ίδια εξομολόγηση ψυχής στην «Espresso» είχε αναφερθεί και σε όσα είχε περάσει και παραλίγο να της στοιχίσουν τη ζωή της. «Τη φυματίωση την αντιλήφθηκε εντελώς τυχαία ένας γείτονάς μου, που είναι δερματολόγος. Με έβλεπε με κάτι γάζες στον λαιμό και μου λέει: “Αντζελα, τι έχεις εκεί; Για να δω”. Βγάζει τις γάζες και τι να δει ο άνθρωπος; Μου λέει: “Είναι φυματίωση”. Πήγα στο δημόσιο νοσοκομείο που μου υπέδειξε, έκανα ειδικές εξετάσεις και διαπιστώθηκε ότι όντως είχα φυματίωση. Και εκεί μου είπαν οι γιατροί ότι η φυματίωση μπορεί να βρεθεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματός μας. Χρειάστηκε, λοιπόν, να πάρω το φάρμακο που μου έδωσαν, το οποίο είναι πολύ πιο ισχυρό από χημειοθεραπεία. Οπως αντιλαμβάνεστε, αυτό επηρέασε όλο τον οργανισμό μου. Διαλύθηκε το ασβέστιο στους σπονδύλους κι αυτοί έσπασαν. Δύο ολόκληρα χρόνια τα πέρασα στο κρεβάτι. Κοιμόμουν και ξυπνούσα με τους πόνους» περιέγραφε, ενώ για τα άλλα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε, αλλά και για τον θάνατο είχε αναφέρει:
 
«Δεν βλέπω καλά, ενώ για την κουφαμάρα βάζω ακουστικό. Τηλεόραση δεν βλέπω καθόλου, γιατί δεν μπορώ να ξεχωρίσω πράγματα μέσα εκεί. Εχω το γνώθι σαυτόν και ξέρω ότι ο θάνατος είναι κάτι που δεν μπορεί να αποφύγει κανείς. Ο,τι γεννιέται πεθαίνει. Εγώ το θέμα του θανάτου το έχω εμπεδώσει, το έχω συζητήσει με τον εαυτό μου και λέω ότι κάποια στιγμή θα “φύγω”. Πριν από έναν χρόνο “έφυγε” ο σύζυγός μου. Και του έλεγα: “Μη μου την κάνεις πρώτος και μείνω πίσω μόνη μου”. Και μου έλεγε: “Οχι, δεν θα μείνεις μόνη σου”. Και τελικά με άφησε μόνη». Με τον σύζυγό της, ο οποίος την ακολουθούσε παντού πιστά, γύρισε όλη την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία. Η Αντζελα Ζήλεια τραγούδησε στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου και διακρίθηκε, λαμβάνοντας πολύ χειροκρότημα στην πολύχρονη καριέρα της. «Το χειροκρότημα δεν μου λείπει. Δεν το έχω ανάγκη. Πριν από δύο χρόνια, που ήμουν καλά, θα σου έλεγα, ναι, με ενδιέφερε το χειροκρότημα. Ομως, τώρα θέλω μόνο υγεία» ξεκαθάριζε τότε στην «Espresso».
 
«Ειλικρινά, είμαι πολύ γεμάτος άνθρωπος. Καμιά δουλειά δεν την κάνει ένας άνθρωπος χωρίς να αντιμετωπίσει δυσκολίες. Χωρίς να πονέσει. Το ίδιο συνέβη και σε μένα. Ολες οι δουλειές έχουν τα καλά, έχουν και τα άσχημα. Υπάρχει καθημερινός αγώνας επιβίωσης για όλους. Αγώνας δρόμου, μέχρι να σε πιστέψουν οι συνάδελφοί σου. Από αυτούς στηρίζεσαι στην αρχή και μετά πρέπει να σε πιστέψει ο κόσμος. Δεν νοσταλγώ τίποτα από το παρελθόν. Δεν μου αρέσει να γυρίζω πίσω. Δεν θα καθίσω να ζήσω με τις αναμνήσεις. Αν το κάνω αυτό, θα πάθω κατάθλιψη. Το απαγορεύω στο μυαλό μου να θυμάται τα προηγούμενα. Κι έχω καταφέρει και κουβεντιάζω με τον εαυτό μου. Η κατάθλιψη, άλλωστε, περιμένει στη γωνία για όλους. Και το καθημερινό μεγάλο μου άγχος είναι να μη μεγαλώσει η στραβομάρα μου και να στέκομαι στα πόδια μου όρθια. Να μπορώ να συντηρούμαι. Να μην κρεβατωθώ. Τα 86 χρόνια που διανύω είναι μακρύς χρόνος. Και έζησα καλά όλα αυτά τα χρόνια της ζωής μου. Και επιτυχίες είχα και δόξα γνώρισα και όλα καλά μού πήγαν. Τώρα μεγάλωσα πολύ. Εχω την κορούλα μου, που με στηρίζει και τη στηρίζω με όλες μου τις δυνάμεις. Εκείνη είναι το στήριγμά μου. Από τους συναδέλφους μου έχω συχνές επαφές με τον Τέρη Χρυσό, τον Δάκη και την Κλειώ Δενάρδου. Ωστόσο, πλέον είμαστε όλοι μεγάλοι σε ηλικία. Γιατί, αγόρι μου, κακά τα ψέματα, έτσι και πατήσεις τα 80, από εκεί και πέρα σε παίρνει η κατηφόρα» έλεγε συγκινημένη, αλλά με πολλή υπερηφάνεια για όσα έζησε.
 
Η κηδεία της σπουδαίας ηθοποιού και τραγουδίστριας θα γίνει τη Δευτέρα, στο Γ΄ Νεκροταφείο Αθηνών, στις 11 το πρωί.
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.