4 Μαΐου 2018
Η αόρατος χειρ… που “σκοτώνει” τη θαλάσσια επιτήρηση στο “Αρχιπελαγικό” ελληνικό κράτος
Η Ελλάδα εχει μια ακτογραμμή της τάξεως του 1/3 εκείνης της Αφρικανικής Ηπείρου, περίπου 16.000 χλμ… Στο Αιγαίο, η ακτογραμμή είναι της τάξεως των 8.000 χλμ… Τα νησιά, οι νησίδες, οι βραχονησίδες, οι «βράχοι», αριθμούν περίπου 6.000… Αυτά είναι τα Θαλάσσια Σύνορα μας, αυτά παραβιάζονται καθημερινώς απο «συμμάχους» και γείτονες, αυτά δέχονται κύματα «προσφύγων πολέμου» από το… Κονγκό, το Μαλί, το Αφγανιστάν και δειγματοληπτικά, για «ξεκάρφωμα» απο την φλεγόμενη Συρία…
Τι κάνουν τα Ναυτικά, οιωνεί Αρχιπελαγικά Κράτη στις περιπτώσεις αυτές; Το αυτονόητο. Επιτηρούν τα Σύνορα, γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι, ποιός, πού, με τί κυκλοφορεί, προσεγγίζει, διασχίζει στενά ναυσιπλοίας η …ξεφορτώνει μεσοπέλαγα.
Επίσης, όλα αυτά τα κάνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος σε πληρώματα, καύσιμα και μέσα. Επίσης, ολη αυτή την πληροφορία, την λένε «Διευκρινισμένη Ναυτική Εικόνα», «Διευκρινισμένη Εικόνα Επιφανείας», «Θαλάσσια Επίγνωση Καταστάσεως», «Θαλάσσια Επιτήρηση». Kαι τα συστήματα που συλλέγουν, αναλύουν, αποθηκεύουν και διακινούν την πηροφορία την λένε «Ολοκληρωμένα Συστήματα Θαλάσσιας (η Ναυτικής) Επιτηρήσεως».
Εμείς λοιπόν το παλεύομε αυτό απο την δεκαετία του…70 ! Το Ναυτικό αντιμετώπισε το πρόβλημα με τα Ναυτικά Παρατηρητήρια, που ανιχνεύουν, αναγνωρίζουν, ταυτοποιούν Φρεγάτες, Αντιτορπιλλικά, Κορβέτες, γενικώς μεγάλα, ογκώδη πλοία. Ξέρετε ποιων… Την εποχή εκείνη δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί οι ΜΚΟ, τα «ανθρώπινα δικαιώματα», ο «υβριδικός πόλεμος», οι «προσφυγικές» τηλεκατευθυνόμενες και εκβιάζουσες «ροές» με φουσκωτά που ξεφουσκώνουν μόλις μπουν στα χωρικά υδατα αλλης χώρας, με jet ski, ξύλινα , ακυβέρνητα σαπιοκάραβα κλπ…
Στα ευνομούμενα Αρχιπελαγικά Κράτη και γενικώς στα Κράτη, αυτή την δουλειά της επιτηρήσεως, της προλήψεως, της Θαλάσσιας Αστυνομίας, την κάνουν η Ακτοφυλακή, η Παράκτιος Χωροφυλακή, η Οικονομική Αστυνομία, τα Τελωνεία, πάντως όχι Τακτικές Δυνάμεις εκπαιδευμένες και εξοπλισμένες για εμπλοκή με πυροβόλα, πυραύλους και αεροπορία που έχουν άλλους, ειδικότερους στόχους με διαφορετική καταστρεπτική ισχύ…
Πώς γίνεται αυτό; Με σταθμούς ηλεκτρο-οπτικών (ΗΟ) και ηλεκτρομαγνητικών (ΗΜ) αισθητήρων (κυρίως), με εκμετάλλευση εμπορικών εφαρμογών ασφάλειας ναυσιπλοΐας οπως το AIS και το VMS, με ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ομόρων χωρών και Υπηρεσιών, με εναέρια μέσα και με πληροφορίες γενικώς… Όλα αυτά συγκεντρώνονται, «συντήκονται», αναλύονται και αξιολογούνται με κατάλληλους «συμπεριφορικούς» αλγορίθμους και κτυπούν «καμπανάκια» οταν πρέπει να βγεί το καταδιωκτικό σκάφος η να επικεντρωθεί η προσοχή σε κάποιο «περίεργο», συνήθως μή συνεργαζόμενο στόχο…
Γενικώς υπάρχει ενα «Κέντρο» που τα «πανθ’ορά» και μπορεί να πληροφορεί την αρμόδια ηγεσία της χώρας για ό,τι συμβαίνει στην Θάλασσα, εντός, εκτός των χωρικών υδάτων και επί της ορίου γραμμής. Προφανώς όταν η απειλή αναγνωρίζεται ως πολεμικό πλοίο αυτομάτως εμπλέκεται το Πολεμικό Ναυτικό δια τα περαιτέρω.
Τα σοβαρά Ναυτικά Κράτη το κάνουν αυτό και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την πρόληψη ρυπάνσεων και φυσικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, την έρευνα και τη διάσωση (SAR). Πολλώ δε μάλλον οταν γειτονικό Κράτος αμφισβητεί την ικανότητα του εμπλεκομένου Κράτους να εξασφαλίσει τα παραπάνω…
Αυτό λοιπόν το παλαίψαμε γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’90, και το «παράπλευρο όφελος» θα ήταν η στοιχειώδης επιτήρηση που αναφέραμε παραπάνω… Η προσπάθεια αυτή είχε ονομα, ηταν το Εθνικό VTMIS, αρχικά προβλεπόμενο για Σαρωνικό – Ευβοικό – Πατραικό και Ιόνιο, σε δεύτερη φάση επεκτάσιμο στο Αιγαίο και το Κρητικό.
Το Αιγαίο και η Κρήτη δεν εγιναν ποτέ… Κάποια «αόρατος χειρ» οδηγούσε σε αποτυχία τους διαγωνισμούς, ματαίωνε τις προκηρύξεις, ακύρωνε τις μελέτες… Η …χείρ κατάφερε να «σβήσει» ακόμη και το τμήμα Σαρωνικού – Ευβοϊκού και Πατραϊκού – Ιονίου που λειτουργούσε λίγο πρίν, κατά την διάρκεια και κάποια χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Χρυσοπληρωμένες εγκαταστάσεις, πυλώνες, ραντάρ, κάμερες, ραδιοδίκτυα, λογισμικό διαχειρίσεως σκουριάζουν, παρέα με τις υπόλοιπες «ολυμπιακές εγκαταστάσεις»…
Φθάνουμε αισίως στην εποχή των «ροών», των «ανθρωπιστικών πολέμων», του ξεχαρβαλώματος μή αρεστών Κρατών και της ανθήσεως των ΜΚΟ… Κάποιοι συλλέγουν εξωλέμβιες απο τα «ναυαγισμένα» σκάφη των λαθροδιακινητών, οι «ροές» γίνονται πλημμύρες και η Γείτων και Σύμμαχος ανακαλύπτει νέο «όπλο» ανατολίτικου παζαριού με την Φραγκιά και το Γιουνανιστάν…
Το Λιμενικό Σώμα παλεύει με κυάλια, πετρελαιοβόρες περιπολίες, ακινητοποιημένα απο βλάβες και έλλειψη συντηρήσεως σκάφη, εξαντλημένα πληρώματα, ενώ η Δύση στέλνει Σλοβένους, Ρουμάνους και Γερμανούς συνοριοφύλακες που εργάζονται ωρες γραφείου στο Αγαίο… Οι Φινλανδοί και οι Λιθουανοί που ήλθαν με ελικόπτερα εχουν μια …φοβία με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Νταλαμάν και μόλις τους διατάξει ο Μεχμετζίκ υπηρεσίας αποσύρονται απο τον «Τουρκικό εναέριο χώρο» στο… Φαρμακονήσι!
Και για να σοβαρευθούμε, η «πολιτική ηγεσία» κάποια στιγμή θύμωσε και αποφάσισε να δράσει… Ετσι λοιπόν ξεκίνησε με ενα «Τεχνικό διάλογο» για την «ανάσταση» του VTMIS, προυπολογισμού … 600.000 ευρώ! Για Σαρωνικό, Ευβοϊκό, Πατραϊκό, Ιόνιο, εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, «σβηστά» μηχανήματα, άγνοια του σχεδιασμού και της φιλοσοφίας του εργου απο τους «μελετητές – συμβούλους»…
Το «έργο» αυτό δεν θα γίνει ποτέ και ορθώς, αφού η κατάσταση στην οποία αφέθη να περιπέσει τo VTMIS καθιστά ασύμφορη κάθε απόπειρα «αναστάσεως» πολλώ δε μάλλον… επεκτάσεως στα «θαλάσσια σύνορα της χώρας σε σχήμα Π η U» οπως αναφέρει ο πομπώδης τίτλος του «έργου».
Θα εχει την ιδια τύχη με την απόπειρα του 2006, οταν μια λανθασμένη αντιγραφή της αρχικής μελέτης του VTMIS Αιγαίου, διανθισμένη με επιστημονικοφανείς πομφόλυγες κατέληξε απλώς σε ενα «χαρτζηλίκι» 250.000 € σε κάποια μέλη του συμπαθούς «κλάμπ» Συμβούλων – Καθηγητών – Μεταπτυχιακών – Ερευνητών – Τρωκτικών Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Εδώ αναβαθμιζόμεθα, πάμε για 600.000 ευρώ, διερχόμεθα και περίοδο κρίσεως, δεν υπάρχουν αρκετά εργα «Συμβούλων» !
Μετά λοιπόν αυτή την φοβερή επιτυχία, (που ευρίσκεται ακόμη στο στάδιο υποβολής προσφορών που εληγε την 29/01/18) πιεζόμενη απο τις «ροές» και την ΕΕ που δίνει λεφτά αλλά θέλει πλέον αποτελέσματα αποφάσισαν να προχωρήσουν στην σύσταση «Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτηρήσεως» προυπολογισμού 60 εκ. € χρηματοδοτούμενο απο το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της ΕΕ.
Δεν πρόκειται πλέον για VTMIS – VTS, δηλαδή για ασφάλεια ναυσιπλοίας αλλά για καθαρόαιμο Σύστημα Θαλάσσιας Επιγνώσεως Καταστάσεως, για ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ με εμφαση στον «αστυνομικό» χαρακτήρα.
Προκηρύσσεται «Τεχνικός Διάλογος» ΕΣΟΘΕ που ανακοινώνεται 02/11/2016. Η πιάτσα «πεινά» για έργα και εμφανίζεται να ενδιαφέρεται ο «κάθε πικραμμένος»… Αναγκαίες οι διευκρινήσεις, ανακοινώνεται η διαδικασία διευκρινήσεων 16/12/2016… Παρατείνεται ο «Τεχνικός Διάλογος» εως την 03/02/2017… Οι «ροές» πιέζουν! Στις νησίδες και τα νησιά γίνεται πάρτυ οπου συμμετέχει και η Τουρκική Ακτοφυλακή…
Κόσμος πάει κι’ έρχεται στην Ακτή Βασιλειάδη, απο σοβαρούς Έλληνες και ξένους εως «εταιρείες φαντάσματα» επιπέδου τοποθετήσεως καμερών και συναγερμών σε αποθήκες στον Ασπρόπυργο… Ευτυχώς υπάρχουν και οι σοβαροί που είπαμε και στην δημοσίευση των αποτελεσμάτων του «Τεχνικού Διαλόγου» την 18/05/2017 βλέπομε εταιρείες – εγγύηση ελληνικές και ξένες αλλά και νεφελώδεις «μελετητές», «ερευνητές» και “system integrators”… Ακούσαμε μέχρι και για δέσμια αερόστατα επιτηρήσεως…
Η ουσία του «Τεχνικού Διαλόγου» και οι τελικές απαντήσεις που διαμόρφωσαν τις προδιαγραφές είναι εμπιστευτικά και έτσι δεν θα σας κουράσουμε… Θα πούμε μόνον ότι η προκύπτουσα απαίτηση για το ΕΣΟΘΕ ούτε «ολοκληρωμένη» είναι, ούτε state of the art είναι, λανθασμένες επιλογές θέσεων έχουν γίνει, τεχνολογίες αγνοούνται, ασάφειες υπάρχουν, γενικώς το «σύστημα» πάσχει…
ΟΜΩΣ, έχει ένα τεράστιο όφελος:
Αναβαθμίζει, εκσυγχρονίζει υφιστάμενα δίκτυα και κυρίως μπορεί να αναβαθμίσει δραματικά το C3 (Command, Control, Communications) του ΕΝΙΑΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ που απαρτίζουν και υλοποιούν το ΠΝ και η ΕΛΑΚΤ – ΛΣ σε συνδυασμό με άλλο εξελισσόμενο έργο.
Από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων και μετά υπάρχει «σιγή ασυρμάτου» για τον διαγωνισμό, με όριο χρηματοδοτήσεως το 2020, με τα γνωστά τεκταινόμενα στο Αιγαίο, με τις «ροές» να αυξομειώνονται κατά την κρίση των γειτόνων και τις επιχειρήσεις Δύσεως και Ανατολής στην Μέση Ανατολή και την Βόρειο Αφρική.
Επειδή λοιπόν παραμονεύει ΠΑΝΤΑ η «αόρατος χειρ»…
Επειδή η Ανάσταση αφορά μόνον στον Λάζαρο και Στον Ιησού Χριστό και ποτέ στα VTMIS
Επειδή κάτι ακούσαμε για μεταφορά του κονδυλίου και άρα και της προκηρύξεως – υλοποιήσεως του έργου του ΕΣΟΘΕ σε ΑΛΛΟ συνεμπλεκόμενο στα Σύνορα Υπουργείο στερούμενο όμως Ναυτοσύνης και θαλασσίων μέσων…
Επειδή επείγει η αναβάθμιση που αναφέραμε παραπάνω…
Ας προσγειωθούν οι κύριοι του αλλου Υπουργείου στους πρόποδες του Υμηττού και ας ασχοληθούν με τη… χερσαία επιτήρηση που πάσχει σοβαρότατα, με τα «δικά τους» διάτρητα χερσαία Σύνορα και ας παρέμβει ο πολυπράγμων Υπουργός του τρίτου ενδιαφερομένου Υπουργείου να καταστήσει σαφές ότι το έργο αφορά στην Εθνική Ασφάλεια…
Με όλα τα προβλήματα του, το έργο είναι αναγκαίο, είναι μια «βάση», μια κρίσιμη υποδομή που μπορεί πάντα να συμπληρωθεί – ολοκληρωθεί με αισθητήρες gap fillers στα «κενά» σημεία ΗΟ και ΗΜ καλύψεως, να αναβαθμίσει τα ραντάρ με «kit» SAR / ISAR , να εντάξει νέες αυτοματοποιημένες διαδικασίες ταυτοποιήσεως και συναγερμών κ.λπ. Προϋπόθεση είναι να υπάρξει η υποδομή που προαναφέραμε!
Ακόμη και το Τόγκο στην Δυτική Αφρική με ακτογραμμή …56 χλμ. (οσο το μήκος του θαλασσίου μετώπου από τον Πειραιά στο Σούνιο!) έχει εγκαταστήσει Σύστημα Θαλασίας Επιτηρήσεως με ραντάρ, κάμερες, AIS και Κέντρο Ελέγχου!
Βγάλτε κύριοι τον διαγωνισμό, αρκετά τον «κλωσσήσατε», ένα τέτοιο έργο έχει ορίζοντα υλοποιήσεως και επιχειρησιακής αξιοποιήσεως τουλάχιστον τριετίας, τα χρήματα της EUROSUR θα χαθούν για αλλη μια φορά και οι απειλές δεν κινούνται με τους ρυθμούς σας. Εξελίσσονται, προσαρμόζονται και αυξάνονται. Διαφορετικά θα επανέλθουμε λιγότερο… αφηρημένα.
Defence-Point
το είδαμε ΕΔΩ
Τι κάνουν τα Ναυτικά, οιωνεί Αρχιπελαγικά Κράτη στις περιπτώσεις αυτές; Το αυτονόητο. Επιτηρούν τα Σύνορα, γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι, ποιός, πού, με τί κυκλοφορεί, προσεγγίζει, διασχίζει στενά ναυσιπλοίας η …ξεφορτώνει μεσοπέλαγα.
Επίσης, όλα αυτά τα κάνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος σε πληρώματα, καύσιμα και μέσα. Επίσης, ολη αυτή την πληροφορία, την λένε «Διευκρινισμένη Ναυτική Εικόνα», «Διευκρινισμένη Εικόνα Επιφανείας», «Θαλάσσια Επίγνωση Καταστάσεως», «Θαλάσσια Επιτήρηση». Kαι τα συστήματα που συλλέγουν, αναλύουν, αποθηκεύουν και διακινούν την πηροφορία την λένε «Ολοκληρωμένα Συστήματα Θαλάσσιας (η Ναυτικής) Επιτηρήσεως».
Εμείς λοιπόν το παλεύομε αυτό απο την δεκαετία του…70 ! Το Ναυτικό αντιμετώπισε το πρόβλημα με τα Ναυτικά Παρατηρητήρια, που ανιχνεύουν, αναγνωρίζουν, ταυτοποιούν Φρεγάτες, Αντιτορπιλλικά, Κορβέτες, γενικώς μεγάλα, ογκώδη πλοία. Ξέρετε ποιων… Την εποχή εκείνη δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί οι ΜΚΟ, τα «ανθρώπινα δικαιώματα», ο «υβριδικός πόλεμος», οι «προσφυγικές» τηλεκατευθυνόμενες και εκβιάζουσες «ροές» με φουσκωτά που ξεφουσκώνουν μόλις μπουν στα χωρικά υδατα αλλης χώρας, με jet ski, ξύλινα , ακυβέρνητα σαπιοκάραβα κλπ…
Στα ευνομούμενα Αρχιπελαγικά Κράτη και γενικώς στα Κράτη, αυτή την δουλειά της επιτηρήσεως, της προλήψεως, της Θαλάσσιας Αστυνομίας, την κάνουν η Ακτοφυλακή, η Παράκτιος Χωροφυλακή, η Οικονομική Αστυνομία, τα Τελωνεία, πάντως όχι Τακτικές Δυνάμεις εκπαιδευμένες και εξοπλισμένες για εμπλοκή με πυροβόλα, πυραύλους και αεροπορία που έχουν άλλους, ειδικότερους στόχους με διαφορετική καταστρεπτική ισχύ…
Πώς γίνεται αυτό; Με σταθμούς ηλεκτρο-οπτικών (ΗΟ) και ηλεκτρομαγνητικών (ΗΜ) αισθητήρων (κυρίως), με εκμετάλλευση εμπορικών εφαρμογών ασφάλειας ναυσιπλοΐας οπως το AIS και το VMS, με ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ομόρων χωρών και Υπηρεσιών, με εναέρια μέσα και με πληροφορίες γενικώς… Όλα αυτά συγκεντρώνονται, «συντήκονται», αναλύονται και αξιολογούνται με κατάλληλους «συμπεριφορικούς» αλγορίθμους και κτυπούν «καμπανάκια» οταν πρέπει να βγεί το καταδιωκτικό σκάφος η να επικεντρωθεί η προσοχή σε κάποιο «περίεργο», συνήθως μή συνεργαζόμενο στόχο…
Γενικώς υπάρχει ενα «Κέντρο» που τα «πανθ’ορά» και μπορεί να πληροφορεί την αρμόδια ηγεσία της χώρας για ό,τι συμβαίνει στην Θάλασσα, εντός, εκτός των χωρικών υδάτων και επί της ορίου γραμμής. Προφανώς όταν η απειλή αναγνωρίζεται ως πολεμικό πλοίο αυτομάτως εμπλέκεται το Πολεμικό Ναυτικό δια τα περαιτέρω.
Τα σοβαρά Ναυτικά Κράτη το κάνουν αυτό και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την πρόληψη ρυπάνσεων και φυσικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, την έρευνα και τη διάσωση (SAR). Πολλώ δε μάλλον οταν γειτονικό Κράτος αμφισβητεί την ικανότητα του εμπλεκομένου Κράτους να εξασφαλίσει τα παραπάνω…
Αυτό λοιπόν το παλαίψαμε γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’90, και το «παράπλευρο όφελος» θα ήταν η στοιχειώδης επιτήρηση που αναφέραμε παραπάνω… Η προσπάθεια αυτή είχε ονομα, ηταν το Εθνικό VTMIS, αρχικά προβλεπόμενο για Σαρωνικό – Ευβοικό – Πατραικό και Ιόνιο, σε δεύτερη φάση επεκτάσιμο στο Αιγαίο και το Κρητικό.
Το Αιγαίο και η Κρήτη δεν εγιναν ποτέ… Κάποια «αόρατος χειρ» οδηγούσε σε αποτυχία τους διαγωνισμούς, ματαίωνε τις προκηρύξεις, ακύρωνε τις μελέτες… Η …χείρ κατάφερε να «σβήσει» ακόμη και το τμήμα Σαρωνικού – Ευβοϊκού και Πατραϊκού – Ιονίου που λειτουργούσε λίγο πρίν, κατά την διάρκεια και κάποια χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Χρυσοπληρωμένες εγκαταστάσεις, πυλώνες, ραντάρ, κάμερες, ραδιοδίκτυα, λογισμικό διαχειρίσεως σκουριάζουν, παρέα με τις υπόλοιπες «ολυμπιακές εγκαταστάσεις»…
Φθάνουμε αισίως στην εποχή των «ροών», των «ανθρωπιστικών πολέμων», του ξεχαρβαλώματος μή αρεστών Κρατών και της ανθήσεως των ΜΚΟ… Κάποιοι συλλέγουν εξωλέμβιες απο τα «ναυαγισμένα» σκάφη των λαθροδιακινητών, οι «ροές» γίνονται πλημμύρες και η Γείτων και Σύμμαχος ανακαλύπτει νέο «όπλο» ανατολίτικου παζαριού με την Φραγκιά και το Γιουνανιστάν…
Το Λιμενικό Σώμα παλεύει με κυάλια, πετρελαιοβόρες περιπολίες, ακινητοποιημένα απο βλάβες και έλλειψη συντηρήσεως σκάφη, εξαντλημένα πληρώματα, ενώ η Δύση στέλνει Σλοβένους, Ρουμάνους και Γερμανούς συνοριοφύλακες που εργάζονται ωρες γραφείου στο Αγαίο… Οι Φινλανδοί και οι Λιθουανοί που ήλθαν με ελικόπτερα εχουν μια …φοβία με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Νταλαμάν και μόλις τους διατάξει ο Μεχμετζίκ υπηρεσίας αποσύρονται απο τον «Τουρκικό εναέριο χώρο» στο… Φαρμακονήσι!
Και για να σοβαρευθούμε, η «πολιτική ηγεσία» κάποια στιγμή θύμωσε και αποφάσισε να δράσει… Ετσι λοιπόν ξεκίνησε με ενα «Τεχνικό διάλογο» για την «ανάσταση» του VTMIS, προυπολογισμού … 600.000 ευρώ! Για Σαρωνικό, Ευβοϊκό, Πατραϊκό, Ιόνιο, εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, «σβηστά» μηχανήματα, άγνοια του σχεδιασμού και της φιλοσοφίας του εργου απο τους «μελετητές – συμβούλους»…
Το «έργο» αυτό δεν θα γίνει ποτέ και ορθώς, αφού η κατάσταση στην οποία αφέθη να περιπέσει τo VTMIS καθιστά ασύμφορη κάθε απόπειρα «αναστάσεως» πολλώ δε μάλλον… επεκτάσεως στα «θαλάσσια σύνορα της χώρας σε σχήμα Π η U» οπως αναφέρει ο πομπώδης τίτλος του «έργου».
Θα εχει την ιδια τύχη με την απόπειρα του 2006, οταν μια λανθασμένη αντιγραφή της αρχικής μελέτης του VTMIS Αιγαίου, διανθισμένη με επιστημονικοφανείς πομφόλυγες κατέληξε απλώς σε ενα «χαρτζηλίκι» 250.000 € σε κάποια μέλη του συμπαθούς «κλάμπ» Συμβούλων – Καθηγητών – Μεταπτυχιακών – Ερευνητών – Τρωκτικών Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Εδώ αναβαθμιζόμεθα, πάμε για 600.000 ευρώ, διερχόμεθα και περίοδο κρίσεως, δεν υπάρχουν αρκετά εργα «Συμβούλων» !
Μετά λοιπόν αυτή την φοβερή επιτυχία, (που ευρίσκεται ακόμη στο στάδιο υποβολής προσφορών που εληγε την 29/01/18) πιεζόμενη απο τις «ροές» και την ΕΕ που δίνει λεφτά αλλά θέλει πλέον αποτελέσματα αποφάσισαν να προχωρήσουν στην σύσταση «Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτηρήσεως» προυπολογισμού 60 εκ. € χρηματοδοτούμενο απο το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της ΕΕ.
Δεν πρόκειται πλέον για VTMIS – VTS, δηλαδή για ασφάλεια ναυσιπλοίας αλλά για καθαρόαιμο Σύστημα Θαλάσσιας Επιγνώσεως Καταστάσεως, για ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ με εμφαση στον «αστυνομικό» χαρακτήρα.
Προκηρύσσεται «Τεχνικός Διάλογος» ΕΣΟΘΕ που ανακοινώνεται 02/11/2016. Η πιάτσα «πεινά» για έργα και εμφανίζεται να ενδιαφέρεται ο «κάθε πικραμμένος»… Αναγκαίες οι διευκρινήσεις, ανακοινώνεται η διαδικασία διευκρινήσεων 16/12/2016… Παρατείνεται ο «Τεχνικός Διάλογος» εως την 03/02/2017… Οι «ροές» πιέζουν! Στις νησίδες και τα νησιά γίνεται πάρτυ οπου συμμετέχει και η Τουρκική Ακτοφυλακή…
Κόσμος πάει κι’ έρχεται στην Ακτή Βασιλειάδη, απο σοβαρούς Έλληνες και ξένους εως «εταιρείες φαντάσματα» επιπέδου τοποθετήσεως καμερών και συναγερμών σε αποθήκες στον Ασπρόπυργο… Ευτυχώς υπάρχουν και οι σοβαροί που είπαμε και στην δημοσίευση των αποτελεσμάτων του «Τεχνικού Διαλόγου» την 18/05/2017 βλέπομε εταιρείες – εγγύηση ελληνικές και ξένες αλλά και νεφελώδεις «μελετητές», «ερευνητές» και “system integrators”… Ακούσαμε μέχρι και για δέσμια αερόστατα επιτηρήσεως…
Η ουσία του «Τεχνικού Διαλόγου» και οι τελικές απαντήσεις που διαμόρφωσαν τις προδιαγραφές είναι εμπιστευτικά και έτσι δεν θα σας κουράσουμε… Θα πούμε μόνον ότι η προκύπτουσα απαίτηση για το ΕΣΟΘΕ ούτε «ολοκληρωμένη» είναι, ούτε state of the art είναι, λανθασμένες επιλογές θέσεων έχουν γίνει, τεχνολογίες αγνοούνται, ασάφειες υπάρχουν, γενικώς το «σύστημα» πάσχει…
ΟΜΩΣ, έχει ένα τεράστιο όφελος:
Αναβαθμίζει, εκσυγχρονίζει υφιστάμενα δίκτυα και κυρίως μπορεί να αναβαθμίσει δραματικά το C3 (Command, Control, Communications) του ΕΝΙΑΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ που απαρτίζουν και υλοποιούν το ΠΝ και η ΕΛΑΚΤ – ΛΣ σε συνδυασμό με άλλο εξελισσόμενο έργο.
Από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων και μετά υπάρχει «σιγή ασυρμάτου» για τον διαγωνισμό, με όριο χρηματοδοτήσεως το 2020, με τα γνωστά τεκταινόμενα στο Αιγαίο, με τις «ροές» να αυξομειώνονται κατά την κρίση των γειτόνων και τις επιχειρήσεις Δύσεως και Ανατολής στην Μέση Ανατολή και την Βόρειο Αφρική.
Επειδή λοιπόν παραμονεύει ΠΑΝΤΑ η «αόρατος χειρ»…
Επειδή η Ανάσταση αφορά μόνον στον Λάζαρο και Στον Ιησού Χριστό και ποτέ στα VTMIS
Επειδή κάτι ακούσαμε για μεταφορά του κονδυλίου και άρα και της προκηρύξεως – υλοποιήσεως του έργου του ΕΣΟΘΕ σε ΑΛΛΟ συνεμπλεκόμενο στα Σύνορα Υπουργείο στερούμενο όμως Ναυτοσύνης και θαλασσίων μέσων…
Επειδή επείγει η αναβάθμιση που αναφέραμε παραπάνω…
Ας προσγειωθούν οι κύριοι του αλλου Υπουργείου στους πρόποδες του Υμηττού και ας ασχοληθούν με τη… χερσαία επιτήρηση που πάσχει σοβαρότατα, με τα «δικά τους» διάτρητα χερσαία Σύνορα και ας παρέμβει ο πολυπράγμων Υπουργός του τρίτου ενδιαφερομένου Υπουργείου να καταστήσει σαφές ότι το έργο αφορά στην Εθνική Ασφάλεια…
Με όλα τα προβλήματα του, το έργο είναι αναγκαίο, είναι μια «βάση», μια κρίσιμη υποδομή που μπορεί πάντα να συμπληρωθεί – ολοκληρωθεί με αισθητήρες gap fillers στα «κενά» σημεία ΗΟ και ΗΜ καλύψεως, να αναβαθμίσει τα ραντάρ με «kit» SAR / ISAR , να εντάξει νέες αυτοματοποιημένες διαδικασίες ταυτοποιήσεως και συναγερμών κ.λπ. Προϋπόθεση είναι να υπάρξει η υποδομή που προαναφέραμε!
Ακόμη και το Τόγκο στην Δυτική Αφρική με ακτογραμμή …56 χλμ. (οσο το μήκος του θαλασσίου μετώπου από τον Πειραιά στο Σούνιο!) έχει εγκαταστήσει Σύστημα Θαλασίας Επιτηρήσεως με ραντάρ, κάμερες, AIS και Κέντρο Ελέγχου!
Βγάλτε κύριοι τον διαγωνισμό, αρκετά τον «κλωσσήσατε», ένα τέτοιο έργο έχει ορίζοντα υλοποιήσεως και επιχειρησιακής αξιοποιήσεως τουλάχιστον τριετίας, τα χρήματα της EUROSUR θα χαθούν για αλλη μια φορά και οι απειλές δεν κινούνται με τους ρυθμούς σας. Εξελίσσονται, προσαρμόζονται και αυξάνονται. Διαφορετικά θα επανέλθουμε λιγότερο… αφηρημένα.
Defence-Point
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Αιγαίο,
Γεωστρατηγικές Αναλύσεις,
Εθνικά Θέματα,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ενημέρωση,
Στρατιωτικές ειδήσεις,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου