30 Μαΐου 2018
Η επέτειος της άλωσης της Πόλης, μας βρίσκει να ζούμε μια νέα άλωση;
Ποτέ δεν χάθηκε ένα έθνος, ένας λαός, ένεκα οικονομικών λόγων. Το αίτιο είναι η σήψη της κοινωνίας. Και τα σπέρματα αυτής σήψης, τα βιώνουμε ήδη.
Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Το είπε και ο Μαρξ, ότι επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Υπάρχουν όμως κοινά σημεία σε γεγονότα που απέχουν χρονικά μεταξύ τους, και που αξίζει να τα προσέξει κάποιος, ιδιαίτερα αν θέλει να μελετήσει τα συμβάντα και στον πρόναο της πολιτικής.
Επέτειος σήμερα της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης και οι ομιλητές θα αναφερθούν στον ηρωισμό των υπερασπιστών της και θα αναδείξουν σκηνές που θα συγκινήσουν το ακροατήριο. Καλό θα ήταν όμως, να γίνει αναφορά και στο πώς έφθασε η Πόλη να γίνει έρμαιο των διαθέσεων των εχθρών της.
Και πρώτα απ’ όλα να ειπωθεί, ότι η Κωνσταντινούπολη δεν ήταν τότε πρωτεύουσα κάποιας Αυτοκρατορίας, διότι αυτή είχε ήδη είχε καταλυθεί προ πολλού χρόνου. Την εποχή της Άλωσης, η άλλοτε κραταιά Αυτοκρατορία είχε περιορισθεί εδαφικά, στην Πόλη και σε πέριξ αυτής εδάφη της ανατολικής Θράκης, σε λίγα νησιά του Αιγαίου, και είχε την εποπτεία στα δύο Δεσποτάτα, της Ηπείρου και του Μυστρά. Αυτήν την "αυτοκρατορία" κατέλυσε ο Μωάμεθ.
Αιώνες πριν, στη μάχη του Ματζικέρτ (1071), δόθηκε μια καθοριστική μάχη, που σμίκρυνε την Αυτοκρατορία, λόγω πολιτικών ραδιουργιών. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο της υπηρέτησης ιδιοτελών συμφερόντων σε βάρος των κοινών. Δεν εφευρέθηκε σήμερα η παροχή υπηρεσιών στον "εχθρό" και σε βάρος του λαού, προκειμένου κάποιοι να αυξήσουν τις καταθέσεις τους ή να αναρριχηθούν στην εξουσία (που για κάποιους το ένα φέρνει το άλλο).
Μια νίκη των ελληνικών στρατευμάτων υπό τον Αυτοκράτορα Ρωμανό τον Διογένη, μεταβλήθηκε αστραπιαία σε καταστροφή, επειδή τον θρόνο εποφθαλμιούσε ο Ανδρόνικος Δούκας. Και με υποχθόνιο τέχνασμα, πρόσφερε τη νίκη στον αντίπαλο, Αλπ Αρσλάν. Πόσο "γλυκιά" είναι επί τέλους αυτή η εξουσία, που οδηγεί τους ανθρώπους σε τόσο ανέντιμη συμπεριφορά; Πόσο πιο "ψηλός" νομίζει ότι είναι κάποιος, όταν ζει με κλεμμένα χρήματα, παρμένα από τα πορτοφόλια ανθρώπων που ίσα-ίσα διαθέτουν τα απαραίτητα προς το ζην;
Οι μωαμεθανοί σιγά-σιγά αφαιρούσαν εδάφη. Ό,τι κάνει η Τουρκία σήμερα, αφαιρώντας τμήματα της εθνικής μας κυριαρχίας. Ώσπου ήρθαν οι "σύμμαχοι", οι Σταυροφόροι, για να αποκρούσουν τους μωαμεθανούς και για να ανακουφιστεί η χριστιανική Αυτοκρατορία από την ασφυκτική τους πίεση. Έτσι ακριβώς, όπως έρχονται και σήμερα οι "σύμμαχοί" μας της Ευρώπης για να μας σώσουν από το οικονομικό άγος, και οι "σύμμαχοί" μας στο ΝΑΤΟ για να μας προστατεύσουν από όσους επιβουλεύονται την εδαφική μας ακεραιότητα. Τα αποτελέσματα της "βοήθειάς τους" είναι γνωστά.
Οι Σταυροφόροι, ίσως να μη κατάλαβαν καλά το σχέδιο και προτίμησαν να κατακτήσουν την Κωνσταντινούπολη. Κοντά 60 χρόνια (1204-1261) κράτησε η κατοχή των ομόδοξων "αδελφών". Πώς συμπεριφέρθηκαν κατ’ αυτό το διάστημα; Οι χρονικογράφοι αναφέρουν ότι όσα έκανε ο Μωάμεθ το 1453 ήσαν ελάχιστα εμπρός σ’ αυτά που υπέστησαν οι Βυζαντινοί από τους Σταυροφόρους.
Όλα τα επόμενα χρόνια, στην Πόλη συζητούσαν αν έπρεπε να υποταχθούν στον Πάπα ή στον μωαμεθανό. Καμιά συζήτηση επί της ουσίας, πώς να ξαναδυναμώσουν την Αυτοκρατορία. Δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτές οι εικόνες έρχονται στο νου μου, παρακολουθώντας τις τηλεοπτικές συζητήσεις, όπου τίποτε επί της ουσίας δεν ακούγεται, αλλ’ απεναντίας αναλίσκονται οι "συζητητές" στην προβολή του εαυτού τους με άναρθρες κραυγές.
Ο Μωάμεθ βρήκε μια Πόλη αδύναμη να προστατεύσει τον εαυτό της. Οι κάτοικοί της, πλην ελάχιστων (3.000 χιλιάδων) την εγκατέλειψαν. Το ίδιο και οι "σύμμαχοί" της. Βέβαια, οι δυτικοί έστειλαν και τρόφιμα στους λιμοκτονούντες πολιορκούμενους. Ένα φορτίο… καλαμπόκι!
Η Πόλη αλώθηκε. Οι Δυτικοί της έκαναν το μνημόσυνο. Χάρηκαν κιόλας που απαλλάχθηκαν από έναν βραχνά. Οι "σπουδαίοι" της Πόλης (πάντα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) δεν είχαν μεγάλο πρόβλημα. Είχαν προσωπικούς φίλους στην Εσπερία και βολεύτηκαν. Ο απλός λαός, αμέτοχος στις ραδιουργίες των πολιτικών και των μεγαλοσχημόνων, έμεινε να υποφέρει για αιώνες.
Να μου επιτραπεί να επαναλάβω για πολλοστή φορά, και θα συνεχίσω να το επαναλαμβάνω σε κάθε ευκαιρία. Ποτέ, σε καμιά εποχή, σε καμιά χώρα, σε κανένα πολιτικό σύστημα δεν χάθηκε ένα έθνος, ένας λαός, ένεκα οικονομικών λόγων. Το αίτιο είναι η σήψη της κοινωνίας. Και τα σπέρματα αυτής σήψης, τα βιώνουμε ήδη.
Ο Μακεδών
Voria
το είδαμε ΕΔΩ
Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Το είπε και ο Μαρξ, ότι επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Υπάρχουν όμως κοινά σημεία σε γεγονότα που απέχουν χρονικά μεταξύ τους, και που αξίζει να τα προσέξει κάποιος, ιδιαίτερα αν θέλει να μελετήσει τα συμβάντα και στον πρόναο της πολιτικής.
Επέτειος σήμερα της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης και οι ομιλητές θα αναφερθούν στον ηρωισμό των υπερασπιστών της και θα αναδείξουν σκηνές που θα συγκινήσουν το ακροατήριο. Καλό θα ήταν όμως, να γίνει αναφορά και στο πώς έφθασε η Πόλη να γίνει έρμαιο των διαθέσεων των εχθρών της.
Και πρώτα απ’ όλα να ειπωθεί, ότι η Κωνσταντινούπολη δεν ήταν τότε πρωτεύουσα κάποιας Αυτοκρατορίας, διότι αυτή είχε ήδη είχε καταλυθεί προ πολλού χρόνου. Την εποχή της Άλωσης, η άλλοτε κραταιά Αυτοκρατορία είχε περιορισθεί εδαφικά, στην Πόλη και σε πέριξ αυτής εδάφη της ανατολικής Θράκης, σε λίγα νησιά του Αιγαίου, και είχε την εποπτεία στα δύο Δεσποτάτα, της Ηπείρου και του Μυστρά. Αυτήν την "αυτοκρατορία" κατέλυσε ο Μωάμεθ.
Αιώνες πριν, στη μάχη του Ματζικέρτ (1071), δόθηκε μια καθοριστική μάχη, που σμίκρυνε την Αυτοκρατορία, λόγω πολιτικών ραδιουργιών. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο της υπηρέτησης ιδιοτελών συμφερόντων σε βάρος των κοινών. Δεν εφευρέθηκε σήμερα η παροχή υπηρεσιών στον "εχθρό" και σε βάρος του λαού, προκειμένου κάποιοι να αυξήσουν τις καταθέσεις τους ή να αναρριχηθούν στην εξουσία (που για κάποιους το ένα φέρνει το άλλο).
Μια νίκη των ελληνικών στρατευμάτων υπό τον Αυτοκράτορα Ρωμανό τον Διογένη, μεταβλήθηκε αστραπιαία σε καταστροφή, επειδή τον θρόνο εποφθαλμιούσε ο Ανδρόνικος Δούκας. Και με υποχθόνιο τέχνασμα, πρόσφερε τη νίκη στον αντίπαλο, Αλπ Αρσλάν. Πόσο "γλυκιά" είναι επί τέλους αυτή η εξουσία, που οδηγεί τους ανθρώπους σε τόσο ανέντιμη συμπεριφορά; Πόσο πιο "ψηλός" νομίζει ότι είναι κάποιος, όταν ζει με κλεμμένα χρήματα, παρμένα από τα πορτοφόλια ανθρώπων που ίσα-ίσα διαθέτουν τα απαραίτητα προς το ζην;
Οι μωαμεθανοί σιγά-σιγά αφαιρούσαν εδάφη. Ό,τι κάνει η Τουρκία σήμερα, αφαιρώντας τμήματα της εθνικής μας κυριαρχίας. Ώσπου ήρθαν οι "σύμμαχοι", οι Σταυροφόροι, για να αποκρούσουν τους μωαμεθανούς και για να ανακουφιστεί η χριστιανική Αυτοκρατορία από την ασφυκτική τους πίεση. Έτσι ακριβώς, όπως έρχονται και σήμερα οι "σύμμαχοί" μας της Ευρώπης για να μας σώσουν από το οικονομικό άγος, και οι "σύμμαχοί" μας στο ΝΑΤΟ για να μας προστατεύσουν από όσους επιβουλεύονται την εδαφική μας ακεραιότητα. Τα αποτελέσματα της "βοήθειάς τους" είναι γνωστά.
Οι Σταυροφόροι, ίσως να μη κατάλαβαν καλά το σχέδιο και προτίμησαν να κατακτήσουν την Κωνσταντινούπολη. Κοντά 60 χρόνια (1204-1261) κράτησε η κατοχή των ομόδοξων "αδελφών". Πώς συμπεριφέρθηκαν κατ’ αυτό το διάστημα; Οι χρονικογράφοι αναφέρουν ότι όσα έκανε ο Μωάμεθ το 1453 ήσαν ελάχιστα εμπρός σ’ αυτά που υπέστησαν οι Βυζαντινοί από τους Σταυροφόρους.
Όλα τα επόμενα χρόνια, στην Πόλη συζητούσαν αν έπρεπε να υποταχθούν στον Πάπα ή στον μωαμεθανό. Καμιά συζήτηση επί της ουσίας, πώς να ξαναδυναμώσουν την Αυτοκρατορία. Δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτές οι εικόνες έρχονται στο νου μου, παρακολουθώντας τις τηλεοπτικές συζητήσεις, όπου τίποτε επί της ουσίας δεν ακούγεται, αλλ’ απεναντίας αναλίσκονται οι "συζητητές" στην προβολή του εαυτού τους με άναρθρες κραυγές.
Ο Μωάμεθ βρήκε μια Πόλη αδύναμη να προστατεύσει τον εαυτό της. Οι κάτοικοί της, πλην ελάχιστων (3.000 χιλιάδων) την εγκατέλειψαν. Το ίδιο και οι "σύμμαχοί" της. Βέβαια, οι δυτικοί έστειλαν και τρόφιμα στους λιμοκτονούντες πολιορκούμενους. Ένα φορτίο… καλαμπόκι!
Η Πόλη αλώθηκε. Οι Δυτικοί της έκαναν το μνημόσυνο. Χάρηκαν κιόλας που απαλλάχθηκαν από έναν βραχνά. Οι "σπουδαίοι" της Πόλης (πάντα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) δεν είχαν μεγάλο πρόβλημα. Είχαν προσωπικούς φίλους στην Εσπερία και βολεύτηκαν. Ο απλός λαός, αμέτοχος στις ραδιουργίες των πολιτικών και των μεγαλοσχημόνων, έμεινε να υποφέρει για αιώνες.
Να μου επιτραπεί να επαναλάβω για πολλοστή φορά, και θα συνεχίσω να το επαναλαμβάνω σε κάθε ευκαιρία. Ποτέ, σε καμιά εποχή, σε καμιά χώρα, σε κανένα πολιτικό σύστημα δεν χάθηκε ένα έθνος, ένας λαός, ένεκα οικονομικών λόγων. Το αίτιο είναι η σήψη της κοινωνίας. Και τα σπέρματα αυτής σήψης, τα βιώνουμε ήδη.
Ο Μακεδών
Voria
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου