4 Μαΐου 2018

Η Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας οδηγεί μετά από δίσεκτους αιώνες στην ΠΟΛΗ της

H ΠΟΛΗ θα παρθεί και η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ θα λειτουργηθεί 
Η Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ βλέπει ίσα από τον Άθωνα την ΠΟΛΗ της Ρωμιοσύνης και μετράει μέρες …

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

«Το Βυζάντιο έκανε το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ και σήμερα το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ μπορεί να ξαναφέρει το Βυζάντιο της Ρωμιοσύνης.» ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ 

Ας μην αποκάμουμε τούτες τις στιγμές που τελειώνει ο πνευματικός κανόνας του Ελληνικού Ορθόδοξου Έθνους. 

Η διάγνωση έγινε, η αμαρτία έφερε την διάβρωση και την προδοσία των πάντων.
Απομένει το θεραπευτικό σχέδιο της ΠΡΟΝΟΙΑΣ του ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ. 
Και εμείς τι κάνουμε; 

Όταν το σκοτάδι είναι βαθύ όλα μπορούν να γίνουν.
Για να έρθει το ΦΩΣ πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε. 

Η ματιά μας να ευθυγραμμιστεί με την Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ.

Μέσα σε αυτή την ΜΑΤΙΑ ατενίζουμε την θωριά του ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ του ΚΥΡΙΟΥ ημών Ιησού Χριστού.

Οι πρόγονοι μας προσέγγιζαν τα Άρρητα Μυστήρια ακόμη και μέσα από την τέχνη. 
Και η εν ΘΕΩ αυτή τέχνη τους μετέφερε σε υψηλά θεολογικά επίπεδα αβίαστα και δίχως κόπο.

Οι εικόνες και τα ψηφιδωτά ήταν τα θεολογικά γράμματα των αναλφάβητων και η τέρψη του πιστού λαού. 

Και το ερώτημα είναι 
Πως η Ρωμιοσύνη του Βυζαντίου κατόρθωσε σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους να αποτυπώνει την ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΑΤΙΑ πάντα ίδια και απαράλλακτη;

Ότι και να περάσαμε και περνούμε σήμερα είτε εικονομαχία λέγεται είτε φραγκοκρατία κατονομάζεται ή τουρκοκρατία λογίζεται η ΜΑΤΙΑ αυτή είναι ίδια. 
  
ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ 
ΔΥΟ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ 
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΑΣ ΑΤΕΝΙΖΕΙ 

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ Ο ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ 

Οι πρόγονοι μας είχαν γνώση του ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ 
Και φυσικά διέθεταν και θεολογική ενατένιση ΤΟΥ ώστε να το αποτυπώνουν δεόντως και σεβαστικά 

Κάπου εκεί κοντά στα δίσεκτα χρόνια της ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ η Ματιά της Παναγιάς στην Εικόνα της ΑΓΙΟΣΟΡΙΤΙΣΣΑΣ

«Σύμφωνα με παράδοση του 11ου αιώνα η Παναγία Αγιοσορίτισσα ήταν μια αχειροποίητος εικόνα. Όταν ο Ευαγγελιστής Λουκάς, κατά παραγγελία των Αποστόλων, ετοίμαζε τα χρώματα για... να αρχίσει να ζωγραφίζει την Θεοτόκο, η εικόνα σχηματίστηκε θαυματουργικά από μόνη της στο τελάρο. Έτσι θεωρούνταν αχειροποίητος ή αποδιδόταν στον ευαγγελιστή Λουκά. 

Ονομάστηκε Αγιοσορίτισσα επειδή το πρωτότυπο φυλασσόταν στον ναό της Θεοτόκου των Χαλκοπρατείων στην Κωνσταντινούπολη, όπου υπήρχε το θεομητορικό κειμήλιο της Αγίας Ζώνης (Αγία Σορός). Τα ίχνη του πρωτοτύπου όμως χάθηκαν κατά την περίοδο της εικονομαχίας. 

Το μοναδικό βυζαντινό αντίγραφο διαστάσεων 42,5 Χ 71,5 εκατοστά και μάλιστα του 7ου αιώνα της πρωτότυπης Παναγίας της Αγιοσορίτισσας, από τις ελάχιστες βυζαντινές εικόνες που διασώθηκαν από την περίοδο της Εικονομαχίας, φυλάσσεται στη Ρώμη, στην εκκλησία των Δομινικανών καλογριών Chiesa di Santa Maria del Rosario a Monte Mario στην Ρώμη, όπου, κατά την ιστορική παράδοση, την έφεραν στην Ιταλία, ορθόδοξοι εικονόφιλοι μοναχοί και μοναχές που εγκατέλειψαν την Κωνσταντινούπολη για την Ιταλία, μετά το διάταγμα του Λέοντος Γ΄, το 728, με το οποίο απαγόρευε την ανάρτηση εικόνων.

Στον εικονογραφικό τύπο της Παναγίας Αγιοσορίτισσας, η Παναγία είναι χωρίς βρέφος, όρθια ή τις περισσότερες φορές ως την μέση. Αν και κοιτάει τον παρατηρητή, είναι ελαφρά γυρισμένη πλάγια και κρατάει τα χέρια σηκωμένα στο ύψος του στήθους σε στάση προσευχής, οπότε ανήκει στον τύπο της Δεομένης. Στη Ρώμη αυτός ο τύπος λέγεται Παναγία Συνήγορος (Madonna Avvocata).» https://leipsanothiki.blogspot.gr/ 

Κάπου εκεί κοντά μετά τους χρόνους της ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑΣ στην ψηφιδωτή σύνθεση της Δέησης στο νότιο υπερώο της Αγίας Σοφίας στο ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΌΣΩΠΟ του ΧΡΙΣΤΟΥ ατενίζουμε την Ματιά της Παναγιάς.

Δεν άλλαξε απολύτως τίποτε, η ΠΙΣΤΗ συνεχίζει να μεγαλουργεί έξοχα τεχνοτροπήματα.

«Η ψηφιδωτή σύνθεση της Δέησης στο νότιο υπερώο της Αγίας Σοφίας είναι το πρώτο έργο που τοποθετείται χρονικά μετά την επανάκτηση της Κωνσταντινούπολης από τους Βυζαντινούς στα 1261. Υπάρχει η άποψη ότι ίσως ήταν αφιέρωμα του Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγου ως έκφραση ευγνωμοσύνης για τη νίκη του και την ανάκτηση της πόλης. Η βαθιά αίσθηση της ανθρώπινης μορφής και μία συνειδητή ίσως αναβίωση κλασικών προτύπων, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο, συνδέονται πιθανώς με το γενικότερο κλίμα μετά την ανάκτηση της Πόλης» http://www.diakonima.gr/ 

Στο σκοτάδι των ημερών μας η ελπίδα λογίζεται σαν ακτιβισμός και ουτοπία. 
Όποιος μιλάει για ελπίδα είναι αποσυνάγωγος για την νέα εποχή.

Η ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ και η ελπίδα καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν με το σκότος της αντίχριστης τάξης πραγμάτων. 

Στο πιο πυκνό σκοτάδι η Ματιά της ΠΑΝΑΓΙΑΣ δείχνει το πέρας των παθών μας. 
Η νέα τάξη μας λέει "Follow the money" ενώ η βιωματική Ορθοδοξία μας καθοδηγεί να ακολουθήσουμε την ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΑΤΙΑ. 

ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ 
Η Παναγιά θέλει από τους Έλληνες ΕΥΩΔΕΣ ΘΥΜΙΑΜΑ μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ο ΚΥΡΙΟΣ 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.