14 Μαρτίου 2017
Το editorial της ηλεκτρονικής έκδοσης του Geopolitics & Daily News.
«Ο
πόλεμος είναι μια μέθοδος να λύνεις με τα δόντια έναν πολιτικό κόμπο
που δεν μπορείς να τον λύσεις με τη γλώσσα.» Ambrose Gwinnett Bierce, 24
Ιουνίου 1842 - 1914 Αμερικανός δημοσιογράφος και συγγραφέας.
100 χρόνια πριν, και συγκεκριμένα στις 6 Απριλίου του 1917, το Κογκρέσο ψήφιζε την είσοδο των ΗΠΑ στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο που μαινόταν στη Γηραιά Ήπειρο από τον Αύγουστο του 1914. Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, επίσης γνωστός ως ο Μεγάλος Πόλεμος
(Great War ή Grande Guerre στα γαλλικά), όπως λεγόταν πριν το ξέσπασμα του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν μια γενικευμένη σύγκρουση των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων, η οποία διήρκεσε από τον Αύγουστο του 1914 ως τις 11 Νοεμβρίου 1918.
Στην ουσία, αν και ήταν μία μεγάλη ενδοευρωπαϊκή διένεξη με τα κύρια μέτωπα της στη Γηραιά Ήπειρο, η επέκτασή της ωστόσο και στη περιφέρεια, με ενεργό συμμετοχή αποικιακών στρατευμάτων με την εμπλοκή ακόμα και αμερικανικών, προσέδωσαν τελικά την έννοια του παγκόσμιου. Κατά μια άλλη εκτίμηση, και συγκεκριμένα αυτήν του καθηγητή Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, Eugen Weber, πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο μέρος ενός Β΄ Τριακονταετούς Πολέμου (ο οποίος περιλαμβάνει την περίοδο από το 1914 ως το 1945 που τελείωσε και ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος ) μεταξύ των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων.
Ίσως οι αναγνώστες αυτής της ηλεκτρονικής μας έκδοσης να αναρωτηθούν για ποιο λόγο επιλέγουμε για δεύτερη συνεχόμενη φορά να αναφερθούμε στο εισαγωγικό μας σημείωμα (όπως και σ΄αυτό της προηγούμενης έκδοσης) στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Η απάντηση είναι γιατί βρίσκουμε ομοιότητες με την σημερινή εποχή. Όπως φυσικά και με την δεκαετία 1935-1945. Όσοι επιθυμούν να βρουν οικονομικές ομοιότητες με το σήμερα δεν έχουν παρά να μελετήσουν ιστορικά, πολιτικά, οικονομικά αλλά και κοινωνικά τα έτη από το 1935 και έπειτα όπως διαμορφώθηκαν μετά το οικονομικό και χρηματιστηριακό κραχ της τριετίας 1929-1932.
Όμως, η απαρχή όλων των παραπάνω ήταν ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο πόλεμος που έθεσε τις βάσεις για όσα ακολούθησαν μέχρι σήμερα. Οι Ενωμένες Δυνάμεις, καλούμενες και Δυνάμεις της Αντάντ (κυρίως η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία, από το 1915 η Ιταλία και ως τις αρχές του 1918, η Ρωσία και, από το 1917 και οι ΗΠΑ) νίκησαν τις Κεντρικές Δυνάμεις καλούμενες και Τριπλή Συμμαχία, (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Οθωμανική Αυτοκρατορία και Βουλγαρία) και οδήγησαν αφενός στην κατάρρευση τεσσάρων αυτοκρατοριών και σε ριζικές αλλαγές στον χάρτη της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής (ας μην λησμονούμε την Συμφωνία Sykes Picot) , εκ του κατακερματισμού αυτών, αφετέρου στη μεγάλη Ρωσική Επανάσταση (ή αλλιώς Οκτωβριανή Επανάσταση) και σε τελική φάση την δημιουργία της Κοινωνίας των Εθνών.
Φέτος, μάλιστα συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη Ρωσική Επανάσταση συμπεριλαμβάνει τα γεγονότα που συνέβησαν κυρίως τους μήνες Φεβρουάριο και Οκτώβριο του 1917 (εξ ου και η ονομασία τους, Φεβρουαριανή και Οκτωβριανή επανάσταση αντίστοιχα) και 98 χρόνια από την Κοινωνία των Εθνών η οποία ιδρύθηκε ως αποτέλεσμα της Συνθήκης των Βερσαλλιών κατόπιν αμερικανικής πρωτοβουλίας και σημείωσε σταθμό στην εξέλιξη των διεθνών σχέσεων, καθώς υπήρξε η πρώτη προσπάθεια για συνεννόηση όλων των κρατών πάνω στα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα.
Και ενώ στις 23 Απριλίου έχουμε τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία, ο απερχόμενος Γάλλος πρόεδρος François Hollande πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μια σύγχρονη Συνθήκη των Βερσαλλιών. Αυτή τη φορά η Βρετανία απουσίαζε, καθώς οργανώνει τον μηχανισμό αποχώρησής της από την ΕΕ. Τη θέση της πήρε η Γερμανία. Merkel και Ηollande επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα γαλλογερμανικό σύμφωνο ανάλογο της Αντάντ έχοντας ως υποστηρικτές την Ισπανία και την Ιταλία. Καθώς η πολιτική αβεβαιότητα σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση απασχολούν το ευρω-ιερατείο και οι εκλογικές αναμετρήσεις σε Γαλλία, Ολλανδία και Γερμανία έρχονται να ταράξουν τα λιμνάζοντα ευρωπαϊκά ύδατα, η Merkel και ο Hollande επιθυμούν να διασφαλίσουν το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες και ο Γάλλος πρόεδρος μια ευρωπαϊκή πόρτα ανοικτή για τον μακρύ πολιτικό του χειμώνα.
Λησμονούν όμως ότι η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με την διαίρεση καθώς η οικονομική λιτότητα έφερε στην επιφάνεια τις εθνικές αλλά και θρησκευτικές διαφορές των λαών.
Πεντακόσια έτη από τη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, ή Μεταρρύθμιση του 16ου αιώνα, όπου ο Μαρτίνος Λούθηρος, Γερμανός μοναχός, ιερέας, καθηγητής και θεολόγος συγκρούστηκε με την Ρώμη και συνέταξε τις 95 θέσεις του, όπου θυροκόλλησε στην είσοδο της μητρόπολης της Βιτεμβέργης, στις οποίες καταδίκαζε την πώληση συγχωροχαρτιών και την απόλυτη εξουσία του Πάπα, οι διαφορές Καθολικών Προτεσταντών παραμένουν.
Την άποψη αυτή συμμερίζεται ή αποδέχεται για να κερδίσει έδαφος ( ο χρόνος θα δείξει) και ο Emmanuel Macron, πρώην υπουργός της κυβέρνησης Hollande, ο οποίος παραιτήθηκε για να διεκδικήσει την γαλλική προεδρία και φαίνεται πως είναι το πουλέν του γαλλικού συστήματος απέναντι στην Marion Le Pen. Ο Macron σε συνέδριο Γερμανών διπλωματών τον περασμένο Αύγουστο έκανε λόγο «θρησκευτικό πόλεμο» στην Ευρώπη για το χρέος, μεταξύ των Καλβινιστών και των Καθολικών.
Πιο συγκεκριμένα, ανέπτυξε την προσέγγισή του για τα οικονομικά προβλήματα της Ευρωζώνης κάνοντας λόγο για τους Καλβινιστές από τη μία πλευρά, που επιπλήττουν όσους έχουν χρέη, και τους πολύ ελαστικούς Καθολικούς από την άλλη πλευρά. Βέβαια οι διαφορές Καλβινιστών- Λουθηρανών και Καθολικών δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης χρέους αλλά και με το γενικότερο μοντέλο ζωής που συνοδεύει τα συγκεκριμένα δόγματα τα οποία στο πέρασμα των χρόνων έχουν διαμορφώσει συλλογικές συνειδήσεις και μια ιδιαίτερα κουλτούρα. Ας μην λησμονούμε πως στη Γαλλία η αντιπαράθεση μεταξύ προτεσταντών και καθολικών ήταν σφοδρή, ενώ η Σφαγή του Βασί το 1562 που ξεκίνησε ουσιαστικά τον θρησκευτικό πόλεμο και η «Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου» 1572 όπως έχουν μένει στην ιστορία ως κορυφαίες αποτροπιαστικές εκφράσεις του βίαιου αυτού Γαλλικού θρησκευτικού πολέμου.
Οι θρησκευτικές ταραχές κάνουν την επανεμφάνισή τους στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα του πολέμου των φανατικών ισλαμιστών και δεν αποκλείεται να ενταθούν, ειδικά όταν ο θέλω να γίνω σουλτάνος Recep Tayyip Erdoğan επενδύει στα σύνορα της καρδιάς του προσπαθώντας να αφυπνίσει όποιο μουσουλμανικό στοιχείο υφίσταται στα Βαλκάνια. Μέσα σ΄αυτό το τεταμένο κλίμα, βέβαια, οι παγκόσμιοι πόλεμοι αποκλείονται (όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα τεύχη) αντικαθίστανται όμως έντεχνα από τις Έγχρωμες Επαναστάσεις.
Εκ της Αρχισυνταξίας
Geopolitics
Περισσότερες πληροφορίες για την ηλεκτρονική έκδοση του Geopolitics and Daily News θα βρείτε ΕΔΩ
100 χρόνια πριν, και συγκεκριμένα στις 6 Απριλίου του 1917, το Κογκρέσο ψήφιζε την είσοδο των ΗΠΑ στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο που μαινόταν στη Γηραιά Ήπειρο από τον Αύγουστο του 1914. Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, επίσης γνωστός ως ο Μεγάλος Πόλεμος
(Great War ή Grande Guerre στα γαλλικά), όπως λεγόταν πριν το ξέσπασμα του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν μια γενικευμένη σύγκρουση των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων, η οποία διήρκεσε από τον Αύγουστο του 1914 ως τις 11 Νοεμβρίου 1918.
Στην ουσία, αν και ήταν μία μεγάλη ενδοευρωπαϊκή διένεξη με τα κύρια μέτωπα της στη Γηραιά Ήπειρο, η επέκτασή της ωστόσο και στη περιφέρεια, με ενεργό συμμετοχή αποικιακών στρατευμάτων με την εμπλοκή ακόμα και αμερικανικών, προσέδωσαν τελικά την έννοια του παγκόσμιου. Κατά μια άλλη εκτίμηση, και συγκεκριμένα αυτήν του καθηγητή Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια των ΗΠΑ, Eugen Weber, πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο μέρος ενός Β΄ Τριακονταετούς Πολέμου (ο οποίος περιλαμβάνει την περίοδο από το 1914 ως το 1945 που τελείωσε και ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος ) μεταξύ των Ευρωπαϊκών Δυνάμεων.
Ίσως οι αναγνώστες αυτής της ηλεκτρονικής μας έκδοσης να αναρωτηθούν για ποιο λόγο επιλέγουμε για δεύτερη συνεχόμενη φορά να αναφερθούμε στο εισαγωγικό μας σημείωμα (όπως και σ΄αυτό της προηγούμενης έκδοσης) στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Η απάντηση είναι γιατί βρίσκουμε ομοιότητες με την σημερινή εποχή. Όπως φυσικά και με την δεκαετία 1935-1945. Όσοι επιθυμούν να βρουν οικονομικές ομοιότητες με το σήμερα δεν έχουν παρά να μελετήσουν ιστορικά, πολιτικά, οικονομικά αλλά και κοινωνικά τα έτη από το 1935 και έπειτα όπως διαμορφώθηκαν μετά το οικονομικό και χρηματιστηριακό κραχ της τριετίας 1929-1932.
Όμως, η απαρχή όλων των παραπάνω ήταν ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος. Ο πόλεμος που έθεσε τις βάσεις για όσα ακολούθησαν μέχρι σήμερα. Οι Ενωμένες Δυνάμεις, καλούμενες και Δυνάμεις της Αντάντ (κυρίως η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία, από το 1915 η Ιταλία και ως τις αρχές του 1918, η Ρωσία και, από το 1917 και οι ΗΠΑ) νίκησαν τις Κεντρικές Δυνάμεις καλούμενες και Τριπλή Συμμαχία, (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Οθωμανική Αυτοκρατορία και Βουλγαρία) και οδήγησαν αφενός στην κατάρρευση τεσσάρων αυτοκρατοριών και σε ριζικές αλλαγές στον χάρτη της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής (ας μην λησμονούμε την Συμφωνία Sykes Picot) , εκ του κατακερματισμού αυτών, αφετέρου στη μεγάλη Ρωσική Επανάσταση (ή αλλιώς Οκτωβριανή Επανάσταση) και σε τελική φάση την δημιουργία της Κοινωνίας των Εθνών.
Φέτος, μάλιστα συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη Ρωσική Επανάσταση συμπεριλαμβάνει τα γεγονότα που συνέβησαν κυρίως τους μήνες Φεβρουάριο και Οκτώβριο του 1917 (εξ ου και η ονομασία τους, Φεβρουαριανή και Οκτωβριανή επανάσταση αντίστοιχα) και 98 χρόνια από την Κοινωνία των Εθνών η οποία ιδρύθηκε ως αποτέλεσμα της Συνθήκης των Βερσαλλιών κατόπιν αμερικανικής πρωτοβουλίας και σημείωσε σταθμό στην εξέλιξη των διεθνών σχέσεων, καθώς υπήρξε η πρώτη προσπάθεια για συνεννόηση όλων των κρατών πάνω στα προβλήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα.
Και ενώ στις 23 Απριλίου έχουμε τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία, ο απερχόμενος Γάλλος πρόεδρος François Hollande πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μια σύγχρονη Συνθήκη των Βερσαλλιών. Αυτή τη φορά η Βρετανία απουσίαζε, καθώς οργανώνει τον μηχανισμό αποχώρησής της από την ΕΕ. Τη θέση της πήρε η Γερμανία. Merkel και Ηollande επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα γαλλογερμανικό σύμφωνο ανάλογο της Αντάντ έχοντας ως υποστηρικτές την Ισπανία και την Ιταλία. Καθώς η πολιτική αβεβαιότητα σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση απασχολούν το ευρω-ιερατείο και οι εκλογικές αναμετρήσεις σε Γαλλία, Ολλανδία και Γερμανία έρχονται να ταράξουν τα λιμνάζοντα ευρωπαϊκά ύδατα, η Merkel και ο Hollande επιθυμούν να διασφαλίσουν το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες και ο Γάλλος πρόεδρος μια ευρωπαϊκή πόρτα ανοικτή για τον μακρύ πολιτικό του χειμώνα.
Λησμονούν όμως ότι η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με την διαίρεση καθώς η οικονομική λιτότητα έφερε στην επιφάνεια τις εθνικές αλλά και θρησκευτικές διαφορές των λαών.
Πεντακόσια έτη από τη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, ή Μεταρρύθμιση του 16ου αιώνα, όπου ο Μαρτίνος Λούθηρος, Γερμανός μοναχός, ιερέας, καθηγητής και θεολόγος συγκρούστηκε με την Ρώμη και συνέταξε τις 95 θέσεις του, όπου θυροκόλλησε στην είσοδο της μητρόπολης της Βιτεμβέργης, στις οποίες καταδίκαζε την πώληση συγχωροχαρτιών και την απόλυτη εξουσία του Πάπα, οι διαφορές Καθολικών Προτεσταντών παραμένουν.
Την άποψη αυτή συμμερίζεται ή αποδέχεται για να κερδίσει έδαφος ( ο χρόνος θα δείξει) και ο Emmanuel Macron, πρώην υπουργός της κυβέρνησης Hollande, ο οποίος παραιτήθηκε για να διεκδικήσει την γαλλική προεδρία και φαίνεται πως είναι το πουλέν του γαλλικού συστήματος απέναντι στην Marion Le Pen. Ο Macron σε συνέδριο Γερμανών διπλωματών τον περασμένο Αύγουστο έκανε λόγο «θρησκευτικό πόλεμο» στην Ευρώπη για το χρέος, μεταξύ των Καλβινιστών και των Καθολικών.
Πιο συγκεκριμένα, ανέπτυξε την προσέγγισή του για τα οικονομικά προβλήματα της Ευρωζώνης κάνοντας λόγο για τους Καλβινιστές από τη μία πλευρά, που επιπλήττουν όσους έχουν χρέη, και τους πολύ ελαστικούς Καθολικούς από την άλλη πλευρά. Βέβαια οι διαφορές Καλβινιστών- Λουθηρανών και Καθολικών δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης χρέους αλλά και με το γενικότερο μοντέλο ζωής που συνοδεύει τα συγκεκριμένα δόγματα τα οποία στο πέρασμα των χρόνων έχουν διαμορφώσει συλλογικές συνειδήσεις και μια ιδιαίτερα κουλτούρα. Ας μην λησμονούμε πως στη Γαλλία η αντιπαράθεση μεταξύ προτεσταντών και καθολικών ήταν σφοδρή, ενώ η Σφαγή του Βασί το 1562 που ξεκίνησε ουσιαστικά τον θρησκευτικό πόλεμο και η «Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου» 1572 όπως έχουν μένει στην ιστορία ως κορυφαίες αποτροπιαστικές εκφράσεις του βίαιου αυτού Γαλλικού θρησκευτικού πολέμου.
Οι θρησκευτικές ταραχές κάνουν την επανεμφάνισή τους στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα του πολέμου των φανατικών ισλαμιστών και δεν αποκλείεται να ενταθούν, ειδικά όταν ο θέλω να γίνω σουλτάνος Recep Tayyip Erdoğan επενδύει στα σύνορα της καρδιάς του προσπαθώντας να αφυπνίσει όποιο μουσουλμανικό στοιχείο υφίσταται στα Βαλκάνια. Μέσα σ΄αυτό το τεταμένο κλίμα, βέβαια, οι παγκόσμιοι πόλεμοι αποκλείονται (όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα τεύχη) αντικαθίστανται όμως έντεχνα από τις Έγχρωμες Επαναστάσεις.
Εκ της Αρχισυνταξίας
Geopolitics
Περισσότερες πληροφορίες για την ηλεκτρονική έκδοση του Geopolitics and Daily News θα βρείτε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Γεωστρατηγικές Αναλύσεις,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θρησκευτικά θέματα,
Ιστορικά θεματα,
Παγκοσμιοποίηση,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου