24 Ιουνίου 2026

Δελτία Τύπου της ΝΙΚΗΣ για το «Μητσοτάκης Gate», την καταστροφή των λιγνιτικών υποδομών, το κλείσιμο της Πτολεμαϊδας 5 και τους δανειολήπτες που η κυβέρνηση αφήνει εκτός της απόφασης του Αρείου Πάγου

Αθήνα, 23/6/2026
 
 
ΝΙΚΗ: Ένα απέραντο «Μητσοτάκης Gate» η χώρα
 
«Ο Μητσοτάκης στη χώρα των σκανδάλων» εξακολουθεί να πουλάει στους Έλληνες το φτηνό παραμύθι ότι ουδέν γνωρίζει, ούτε γνώριζε, ούτε καν ότι όλα αυτά που αποκαλύπτονται τον αφορούν.
 
Κάθε μέρα κι ένα νέο σκάνδαλο ξεπηδά από τις ντουλάπες της γαλάζιας κυβέρνησης, και το Μαξίμου τρέχει να συμμαζέψει τα αμάζευτα κουρέλια της διαφθοράς.
 
Το QatarGate, το emailGate, το ΠολεοδομίαGate, το PredatorGate, το ΟΠΕΚΕΠΕGate, ένα απέραντο «Μητσοτάκης Gate» στη χώρα μας. Με την ξεδιαντροπιά μιας εξουσίας που απειλεί, για να παραμένει στην καρέκλα της ηγεμονίας, ώστε να μην τη βρουν τα «Gate» που ακολουθούν:
 
Οι πύλες εισόδου των δικαστηρίων και αυτή της εξόδου από την διακυβέρνηση, που μετέτρεψε σε κανονικότητα τη διαφθορά.
 
Αθήνα, 24/6/2026
 
Ο Δημήτρης Νατσιός την Πέμπτη στην Πτολεμαΐδα: Σταματήστε τώρα την καταστροφή των λιγνιτικών υποδομών - Σταματήστε τώρα την υποθήκευση του μέλλοντος της πατρίδας μας
 
Με αφορμή τις σοκαριστικές εικόνες ανατίναξης των βαρέων μηχανημάτων που για δεκαετίες αποτελούσαν σύμβολο της λιγνιτικής βιομηχανίας της Δυτικής Μακεδονίας, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, κ. Δημήτρης Νατσιός, πραγματοποιεί την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 επίσημη επίσκεψη στην περιοχή της Πτολεμαΐδας.
 
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
  • Επίσκεψη στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας (ΛΚΔΜ) της ΔΕΗ
  • Θεσμική συνάντηση στο γραφείο του Δημάρχου Εορδαίας κ. Παναγιώτη Πλακεντά με σκοπό την ενημέρωση και τη συζήτηση για το μέλλον των λιγνιτικών υποδομών
  • Αυτοψία στις εγκαταστάσεις της μονάδας «Πτολεμαΐδα 5» από όπου θα ενημερωθεί από τη διοίκηση σχετικά με το επιχειρησιακό σχέδιο λειτουργίας, τις ενεργειακές προοπτικές της περιοχής και τον ρόλο της μονάδας στο εθνικό ενεργειακό σύστημα.
  • Συνάντηση με τα μέλη και τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων ΔΕΗ «Σπάρτακος» κ. Ιωάννη Φασίδη.
Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο κ Νατσιός θα περιηγηθεί στο κέντρο της πόλης όπου θα έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει απευθείας με κατοίκους για ζητήματα που απασχολούν την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.
 
Η Κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτη το καταστροφικό της έργο που με τόση μαεστρία πράττει εδώ και 7 χρόνια.
 
Αυτή τη φορά, βάλθηκε να θάψει τον λιγνίτη, τον «καφέ χρυσό» που από τη δεκαετία του 1950 αποτελεί τον βασικό μοχλό ενεργειακής ανεξαρτησίας και ανάπτυξης της πατρίδας μας. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, κατάφερε να εξαφανίσει τρεις γιγάντιους καδοφόρους εκσκαφείς στο ορυχείο της Μαυροπηγής στην Κοζάνη, διαπράττοντας έγκλημα κατά των Ελλήνων φορολογούμενων.
 
Ο κ. Μητσοτάκης, εμφανίζει τη βίαιη απολιγνιτοποίηση ως δήθεν «εθνικό επίτευγμα» ενώ στην πραγματικότητα ευθύνεται για την ενεργειακή λεηλασία της χώρας μας. Η απότομη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), χωρίς τις απαραίτητες τεχνικές προϋποθέσεις και υποδομές αποθήκευσης, προκαλεί αλγεινή εντύπωση.
 
Ενώ κράτη όπως η Γερμανία επέλεξαν μια ομαλή μετάβαση με ορίζοντα το 2038, η ελληνική κυβέρνηση ξηλώνει βίαια κάθε εθνική άμυνα, ερημώνοντας τη Δυτική Μακεδονία και οδηγώντας τους νέους στην ανεργία και τη μετανάστευση.
 
Η ΝΙΚΗ δεν θα ανεχτεί η εισαγόμενη πράσινη μετάβαση με το πανάκριβο φυσικό αέριο, να ισοπεδώσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
 
Απαιτούμε:
  1. Να αξιοποιηθούν και παραμείνουν σε λειτουργία οι υφιστάμενες λιγνιτικές μονάδες και να αυξηθεί το ποσοστό συμμετοχής τους στο ενεργειακό μείγμα για τη διασφάλιση της σταθερότητας του δικτύου.
  2. Να σχεδιαστεί μια εθνική ενεργειακή πολιτική για την κοινωνία και όχι για τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.
  3. Να σταματήσει άμεσα η καταστροφή λιγνιτικών υποδομών πριν υπονομευτεί κάθε προοπτική και ελπίδα για την πατρίδα.
Η κυβέρνηση ετσιθελικά αφήνει εκτός απόφασης Αρείου Πάγου τους δανειολήπτες που επλήγησαν περισσότερο 
 
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κατέθεσε άρον άρον στη Βουλή νομοθετική διάταξη με την οποία δεν συμμορφώνεται με τη δικαστική Απόφαση 6/2026 της Ολομέλειας Αρείου Πάγου για τον τρόπο υπολογισμού των τόκων στις ρυθμίσεις δανειακών οφειλών που έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του ν. 3869/2010 (νόμου Κατσέλη), αλλά επιχειρεί να παραπλανήσει τους δανειολήπτες, μιλώντας προσχηματικά για «ευρύτερη λύση» και «ενιαία εφαρμογή για όλους».
 
Εκείνο που αποκαλύπτεται αν διαβάσει κανείς προσεκτικά την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι ότι η - προτεινόμενη από την κυβέρνηση - νομοθετική «ρύθμιση συμμόρφωσης με την απόφαση του Αρείου Πάγου» καλύπτει μόνο ένα μικρό ποσοστό των δανειοληπτών που έχουν υπαχθεί στο ν. 3869/2010 και συγκεκριμένα περίπου 60.000-80.000 δανειολήπτες επί συνόλου 200.000 δυνητικά ωφελουμένων από την απόφαση το Αρείου Πάγου.
 
Η ρύθμιση δηλαδή, που προτείνει η κυβέρνηση, καλύπτει μόνο όσους δανειολήπτες είναι μέχρι σήμερα απόλυτα συνεπείς στην πληρωμή των υπέρογκων δόσεων των ρυθμίσεων που έχουν συμφωνήσει με τους servicers και όχι το σύνολο των υπερχρεωμένων και ενταγμένων στο ν. 3869/2010 δανειοληπτών. Εξαιρούνται δηλαδή από την ρύθμιση της κυβέρνησης όσοι δανειολήπτες δεν κατάφεραν, ακριβώς λόγω των παράνομων εκτοκισμών που έκαναν οι servicers, να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των υπέρμετρα υψηλών μηνιαίων δόσεων των ρυθμίσεών τους.
 
Με απλά λόγια, η κυβέρνηση λέει στον δανειολήπτη: «Αναγνωρίζω ότι ο τρόπος υπολογισμού ήταν λανθασμένος, αλλά θα σε αποκαταστήσω μόνο αν άντεξες να πληρώνεις μέχρι σήμερα». Αυτό δεν είναι συμμόρφωση με το πνεύμα της Απόφασης και απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι ερμηνεία της απόφασης κατά το δοκούν και επιλεκτική απόδοση δικαιοσύνης από την κυβέρνηση.
 
Η κυβέρνηση αγνοεί τους οφειλέτες που ήλθαν αντιμέτωποι με κατασχέσεις, πλειστηριασμούς και νέες απαιτήσεις επειδή επί χρόνια πλήρωναν βάσει ενός τρόπου υπολογισμού που σήμερα αναγνωρίζεται ως εσφαλμένος. 
 
Η ρύθμιση δεν προβλέπει ειδικό μηχανισμό επανεξέτασης των υποθέσεών τους. Δεν προβλέπει ανεξάρτητο μηχανισμό επανυπολογισμού των οφειλών. Δεν προβλέπει διαδικασία ελέγχου για το αν η απώλεια μιας ρύθμισης συνδέθηκε άμεσα με τις υπέρογκες επιβαρύνσεις που δημιουργούσε ο τρόπος εκτοκισμού που απορρίφθηκε από τον Άρειο Πάγο. Δεν προβλέπει ουσιαστική λογοδοσία των servicers και των πιστωτικών ιδρυμάτων για τον τρόπο με τον οποίο καταστρατηγούσαν επί σειρά ετών τις δικαστικές αποφάσεις.
 
Το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι η δημόσια συζήτηση μετατοπίζεται διαρκώς από την αποκατάσταση των δανειοληπτών στην προστασία του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Ακούμε συνεχώς για τις επιπτώσεις στο πρόγραμμα «ΗΡΑΚΛΗΣ», για τις συνέπειες στους ισολογισμούς των τραπεζών, για το κόστος που μπορεί να προκύψει για servicers και funds. 
 
Όμως το πραγματικό ερώτημα δεν είναι πόσο θα κοστίσει η συμμόρφωση σε όσους έχασαν, αλλά το πόσο κόστισε όλα αυτά τα χρόνια στους πολίτες η εφαρμογή μιας παράνομης, άπληστης και αντικοινωνικής πρακτικής.
 
Οι δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη δεν ζητούν χάρη. Δεν ζητούν προνόμια. Ζητούν την πλήρη εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου. Και η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να αποκαθίσταται μόνο για όσους άντεξαν την αδικία, αλλά και για όσους ένιωσαν την αναλγησία του τραπεζικού-κυβερνητικού συστήματος.
 
Δημήτρης Νατσιός: «Να μην κλείσει η Πτολεμαΐδα 5 και να επανέλθει η ΔΕΗ στο ελληνικό Δημόσιο» 
 
Την αντίθεσή του στον προγραμματισμένο τερματισμό λειτουργίας της μονάδας «Πτολεμαΐδα 5» εξέφρασε ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, Δημήτρης Νατσιός, σε συνέντευξή του στην ΕΡΑ Κοζάνης και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον δημοσιογράφο Αντώνη Μαυρίδη.
 
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης συζητήθηκαν οι πρόσφατες ανατινάξεις υποδομών στα λιγνιτικά ορυχεία της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και η πορεία απολιγνιτοποίησης και το μέλλον των μονάδων της ΔΕΗ στην περιοχή.
 
Ο κ. Νατσιός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση προχωρά στο κλείσιμο της «Πτολεμαΐδα 5» χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, παρά τις επισημάνσεις του ΑΔΜΗΕ για τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
 
«Πρόσφατα δημοσιεύθηκαν στοιχεία από εμπιστευτική επιστολή του ΑΔΜΗΕ προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους η Πτολεμαΐδα 5 θα πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία τουλάχιστον έως το τέλος του 2027. Ο ΑΔΜΗΕ χαρακτηρίζει υψηλού ρίσκου την απόσυρση της μονάδας τον Σεπτέμβριο του 2026, όπως προγραμματίζει η ΔΕΗ», ανέφερε χαρακτηριστικά. 
 
Παράλληλα, άσκησε κριτική στις ενέργειες που αφορούν τις λιγνιτικές εγκαταστάσεις της περιοχής, υποστηρίζοντας ότι καταστρέφονται πολύτιμες υποδομές και εξοπλισμός, ενώ μειώνονται οι δυνατότητες αξιοποίησης των εγχώριων ενεργειακών πόρων.
 
Ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ συνέδεσε το ζήτημα με το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις, επισημαίνοντας ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν να αξιοποιούν τον λιγνίτη και τον άνθρακα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
 
«Όταν ο ελληνικός λαός δοκιμάζεται από τις υψηλές τιμές της ενέργειας, βλέπουμε χώρες όπως η Γερμανία και η Πολωνία να παρατείνουν τη χρήση λιγνιτικών μονάδων, ενώ η Ελλάδα εγκαταλείπει έναν ενεργειακό πόρο που διαθέτει», σημείωσε.
 
Αναφερόμενος στη ΔΕΗ, ο κ. Νατσιός τόνισε ότι υπήρξε διαχρονικά βασικός πυλώνας της εθνικής οικονομίας, προσφέροντας προσιτή ενέργεια σε πολίτες και επιχειρήσεις, και υποστήριξε ότι θα πρέπει να επανέλθει υπό δημόσιο έλεγχο.
 
«Η ΔΕΗ υπήρξε ναυαρχίδα της εθνικής οικονομίας και κερδοφόρος επιχείρηση. Η χώρα χρειάζεται μια νέα κυβέρνηση, ώστε κρίσιμοι τομείς της οικονομίας, όπως η ενέργεια, οι μεταφορές και οι υποδομές, να υπηρετούν πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, και η ΔΕΗ να επανέλθει στο ελληνικό δημόσιο», δήλωσε.
 
Κλείνοντας, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ επανέλαβε το αίτημά του για διατήρηση της λειτουργίας της «Πτολεμαΐδα 5», υπογραμμίζοντας ότι η ενεργειακή επάρκεια και η αξιοποίηση των εθνικών πόρων αποτελούν, κατά την άποψή του, κρίσιμες προϋποθέσεις για την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα της χώρας.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.