23 Ιουνίου 2026

Άρθρο προέδρου ΝΙΚΗΣ, Δ. Νατσιού: "Σπουδές φύλου" ή γκρέμισμα της οικογένειας;

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός 
 
Ξεκινώ από κάτι που διδάσκει ο άγιος Κλήμης ο Αλεξανδρεύς: “Η πρώτη αλλοίωσις αρχή φθοράς”. Η πρώτη αλλοίωση, λέει, είναι η αρχή της καταστροφής. Δεν υπάρχει τελειότερος τρόπος να περιγράψουμε αυτό που συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια- πανεπιζήμια- σήμερα. Η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Αιγαίου έδωσε το πράσινο φως για την ίδρυση προπτυχιακού τμήματος “Σπουδών Φύλου”. Με έδρα τη Μυτιλήνη, από το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027, το πρώτο τέτοιο τμήμα σε ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο ανοίγει τις πύλες του. 
 
Η βουλευτής της ΝΙΚΗΣ Ασπασία Κουρουπάκη ήδη αναρωτήθηκε δημόσια, ποιος πληρώνει και ποιους εξυπηρετεί αυτό το πρόγραμμα. Την σωστή ερώτηση έθεσε. Εγώ θα πάω ένα βήμα παραπέρα. Ο ελληνικός λαός έχει δικαίωμα να μάθει ότι τη στιγμή που η Ελλάδα υποφέρει από δημογραφική αφαίμαξη, που τα χωριά μας ερημώνουν και κλείνουν σχολεία λόγω ελλείψεως μαθητών, που νοσοκομεία στη Θράκη και τη Μακεδονία δεν βρίσκουν ειδικούς γιατρούς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επενδύει σε “Σπουδές Φύλου”. Σε ιδεολογική κατήχηση με δημόσιο χρήμα. Στη Μυτιλήνη. Στο ίδιο νησί, που η κυβέρνηση αδυνατεί να φυλάξει τα σύνορα της πατρίδας μας και να θρέψει τον πλουτοπαραγωγικό ιστό της. Ας δει και ο πιο αφελής τι γίνεται διεθνώς για να κατανοήσει πού βρισκόμαστε. 
 
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το πανεπιστήμιο του “Texas A and M” έκλεισε το τμήμα Σπουδών Φύλου στις αρχές του 2026. Το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στην Σάντα Κρουζ ανακοίνωσε το τέλος του 50ετούς Τμήματος Φεμινιστικών Σπουδών. Το “Sonoma State University” έκλεισε ολόκληρο το τμήμα. Ακόμα και αμερικανικά πανεπιστήμια που τα δημιούργησαν αυτά τα προγράμματα, τώρα τα κλείνουν διότι δεν προσφέρουν ούτε σοβαρή επιστήμη ούτε απασχόληση. Η Ουγγαρία τα απαγόρευσε εντελώς από το 2018. Η Ιταλία υπό την Τζόρτζια Μελόνι τα περιορίζει συστηματικά.
 
Και η Ελλάδα; Τα ξεκινάει ακριβώς την στιγμή που ο κόσμος τα εγκαταλείπει. Αυτή είναι η νέα τάξη πραγμάτων με ελληνικό πρόσωπο. Τα ίδια Βρυξελλιανά φιλικά προς τα ΜΚΟ κονδύλια, οι ίδιες ιδεολογικές εντολές που μεταφέρει πιστά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μόνο που εδώ τα ντύνουν με την αξιοπρέπεια του ακαδημαϊκού τίτλου. Χρησιμοποιούν τα χρήματα του φορολογούμενου Έλληνα, του αγρότη στους Σοφάδες, του ναυτικού στην Κεφαλλονιά, της νοσοκόμας στη Δράμα, για να χρηματοδοτήσουν μια θεωρία που αποδομεί τη φύση του ανθρώπου.
 
Γιατί αυτή είναι η ουσία. Οι Σπουδές Φύλου διδάσκουν ότι το φύλο είναι “κοινωνική κατασκευή”, ότι δεν υπάρχουν άνδρας και γυναίκα ως βιολογικές πραγματικότητες, ότι η ταυτότητα του προσώπου είναι ρευστή, μεταβλητή, επιλεγμένη. Αυτή η ιδέα δεν αντέχει ούτε στη βιολογία ούτε στη λογική ούτε στη θεολογία. Ο άνθρωπος πλάστηκε κατ' εικόνα Θεού. “Άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς”. Αυτή είναι οντολογική αλήθεια. Δεν είναι ανθρώπινη επινόηση και αυθαιρεσία που επιβλήθηκε μέσα στους αιώνες. Είναι ο ίδιος ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον κόσμο.
Μα και χωρίς θεολογία, κοιτάξτε το πράγμα επιστημονικά.
 
Οι φοιτητές, έτσι όπως παρουσιάζεται το πρόγραμμα σπουδών του εν λόγω Τμήματος, εκπαιδεύονται να ερμηνεύουν σχεδόν κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής μέσα από ένα συγκεκριμένο ιδεολογικό σχήμα που δίνει κεντρική θέση στην καταπίεση, τις διακρίσεις και τις σχέσεις εξουσίας. Η ιστορία, η οικογένεια, η εκπαίδευση, η οικονομία και ακόμη και η τεχνολογία παρουσιάζονται πρωτίστως ως πεδία “έμφυλων ανισοτήτων” που πρέπει να αποκαλυφθούν και να διορθωθούν. Μάλιστα αυτή η θεώρηση παρουσιάζεται ουσιαστικά ως η μόνη επιστημονικά αποδεκτή ερμηνεία, ενώ άλλες προσεγγίσεις –βιολογικές, εξελικτικές, ανθρωπολογικές ή ακόμη και κλασικά φιλελεύθερες– απουσιάζουν σχεδόν ολοκληρωτικά.
 
Αυτοί, λοιπόν, που ωρύονται για ένα πανεπιστήμιο που πρέπει να λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης σύγκρουσης ιδεών, το μετατρέπουν σε χώρο αναπαραγωγής μιας συγκεκριμένης πολιτικής και πολιτισμικής ατζέντας. Η ειρωνεία είναι ότι θεωρίες που εμφανίζονται ως απελευθερωτικές και αποδομητικές καταλήγουν να θεωρούνται ως η μόνη αλήθεια και εάν κάποιος τολμήσει να αμφισβητήσει βασικές παραδοχές τους, χαρακτηρίζεται αυτόματα ως φορέας “προβληματικών” ή “ξεπερασμένων” αντιλήψεων.Όπως λέει και ο μεγάλος ποιητής μας Ν. Γκάτσος “ανάθεμα την ώρα ποιος ορίζει εδώ, το ανάποδο βαφτίζει και το λέει σωστό”.
 
Αυτή είναι η ακαδημαϊκή τους ελευθερία και ο επιστημονικός διάλογος. Μια νέα μορφή ιδεολογικής αιχμαλωσίας η οποία ζητά από τους φοιτητές να υιοθετήσουν -χωρίς να ερευνήσουν καμία άλλη επιστημονική θεωρία- μία συγκεκριμένη ανάγνωση της κοινωνίας και του ανθρώπου.
 
Και από την άλλη γεννάται και το ερώτημα της επαγγελματικής αποκατάστασης. Ποιος θα προσλάβει αυτό τον απόφοιτο; Ποια αγορά εργασίας ζητά ειδικούς σε “gender studies”; Η ναυτιλία; Η αγροτική παραγωγή; Η ψηφιακή τεχνολογία; Ή μήπως ΜΚΟ, δημόσιοι φορείς ισότητας, γραφεία ευαισθητοποίησης που γεννιούνται και χρηματοδοτούνται από το ίδιο ευρωπαϊκό οικοσύστημα που επιβάλλει αυτές τις σπουδές; Κύκλος τέλειος. Δημόσιο χρήμα για να εκπαιδευτούν στελέχη που θα ξαναζητήσουν δημόσιο χρήμα.
 
Σαράντα χρόνια δάσκαλος, θυσιαστικά υπηρέτησα την πατρίδα μας και τα παιδιά της , έχοντας πάντα κατά νου, αυτό που λέει ο μεγάλος Ντοστογιέφσκι: “Τρία πράγματα μας θυμίζουν τον χαμένο παράδεισο: το άρωμα των λουλουδιών, το κελάηδισμα των πουλιών και το γέλιο των παιδιών”. Πάντοτε πάλευα μέσα στην τάξη για να γελούν τα παιδιά μας , να κελαηδούν και να μοσχοβολούν.
 
Τι σχέση έχουν αυτές οι “σπουδές” με την παιδεία της Ρωμηοσύνης;
Η μέση ελληνική οικογένεια ματώνει, πληρώνοντας χιλιάδες ευρώ το χρόνο στα φροντιστήρια της παραπαιδείας, επειδή το κράτος αδιαφορεί να προσφέρει στα παιδιά μας δωρεάν, ουσιαστική και αξιόπιστη προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις μέσα από το δημόσιο σχολείο. Και την ίδια στιγμή που εμφανίζουν αδιαφορία να στηρίξουν τον μαθητή και τον γονιό στην καθημερινή του επιβίωση, βρίσκουν περίσσευμα πόρων και κονδυλίων για να στελεχώσουν και να λειτουργήσουν ένα προπτυχιακό πρόγραμμα “Σπουδών Φύλου”.
 
Η ΝΙΚΗ έχει θέση ξεκάθαρη. Το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν είναι ιδεολογικό εργαστήρι κανενός. Χρηματοδοτείται από τον λαό και οφείλει να τον υπηρετεί. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οφείλει να πει ανοιχτά σε ποιον λογαριασμό χρεώνεται αυτό το τμήμα, ποια ευρωπαϊκά κονδύλια το κινούν και ποια πίεση άσκησαν οι Βρυξέλλες για να εγκριθεί. Ο ελληνικός λαός πληρώνει. Δικαιούται να ξέρει.
 
Αντί να θωρακίζουμε την παραδοσιακή οικογένεια, το μόνο ζωντανό και ευλογημένο κύτταρο που μπορεί να κρατήσει όρθια την πατρίδα μας και να ανατρέψει τη δημογραφική μας κατάρρευση, επιλέγουμε να χρηματοδοτούμε εργαστήρια για την καταστροφή της.
 
Ο νέος που θα εγγραφεί σε αυτό το τμήμα αγνοώντας τις συνέπειες, δικαιούται να γνωρίζει την αλήθεια προτού περάσει το κατώφλι του: Δεν θα σε εκπαιδεύσουν για τον κόσμο, θα σε εκπαιδεύσουν ενάντια στην φύση σου και ενάντια στο ευλογημένο καταφύγιο που σε μεγάλωσε και σε στήριξε: Την οικογένειά σου. 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.