29 Αυγούστου 2024

Η ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
 
Όλοι οι τόποι της Ελλάδας και όπου κατοίκησαν οι Έλληνες έγιναν αγιασμένοι αλλά αυτοί οι δύο τόποι Λακεδαίμονος και Μεσσηνίας διατηρούν τα πρωτεία. Αυτοί οι τόποι γέννησαν την ιστορία.
 
Ο Λέλεξ ήταν αυτόχθων της Λακεδαίμονος και πρώτος βασιλιάς της Σπάρτης. Αυτός έδωσε το όνομα στη χώρα Λελεγία και οι εγχώριοι ονομάστηκαν Λέλεγες. Από κάποια Νύμφη Κλεοχαρία γέννησε τον Μύλην και Βομολόχον, Πολυκάωνα και την Θεράπνην. Το ηρώον του σωζόταν πολύ καιρό στη Σπάρτη. Φέρονται όμως και άλλοι Λέλεγες: α/ ο Αιγύπτιος Λέλεγας που ήλθε στα Μέγαρα και εξ αυτού ονομάστηκαν και οι Μεγαρείς Λέλεγες β/ ο Λοκρός γιός ενός Νάρυκος ο οποίος έλαβε μέρος στο κυνήγι του Καλυδωνίου Κάπρου. γ/ Λέλεγες υπήρχαν μεταξύ Αιτωλίας και Φωκίδος. δ/ Επίσης υπήρχαν και στην Καρία της Μικράς Ασίας. Το όνομα ίσως παράγεται εκ του «λέγω και συλλέγω=συνάγω » επειδή ήταν προηγουμένως διασκορπισμένοι και μετά συναθροιστήκαν.
 
Λέλεγες και Πελασγοί θεωρούνται Πρωτοέλληνες. 
 
Είναι το συχνότερα αναφερόμενο πρωτοελληνικό φύλο. Η ύπαρξή τους αμφισβητείται από τους σύγχρονους ιστορικούς, σύμφωνα με τους οποίους το εθνονύμιο «Λέλεγες» χρησιμοποιήθηκε γενικά και αδιάκριτα ως χαρακτηριστική ονομασία ορισμένων κατοίκων του χώρου του Αιγαίου και της Ελλάδας της πρώτοελληνικής εποχής, με τρόπο αντίστοιχο της χρήσης του ονόματος «Πελασγοί» 
 
Το γένος των Λελέγων συναντάται σε πολλά μέρη και δεν είναι γνωστό από ποιον προήλθε. Λέλεγες υπήρχαν και στη Μεσσηνία οι οποίοι λέγεται ότι ήλθαν από τα Μέγαρα. Η πληροφορία αυτή φανερώνει ότι σε ολόκληρη η περιοχή της Μικράς Ασίας, Εγγύς Ανατολή, Αίγυπτο, Ιταλία με κέντρο την Χερσόνησο του Αίμου κατοικούσαν οι πρόγονοι των Ελλήνων, Πελασγοί και Λέλεγες 
 
Ποίος επινόησε τον μύλο;
 
Ο Μύλης πρωτότοκος γιός του Λέλεγα έμεινε διάδοχος και επινόησε τον μύλο που αλέθουν και έδωσε την ονομασία του. Αλέσας δε πρώτος ονόμασε και τον τόπο ¨Αλεσιάς¨.
 
Από ποίους ονομαστήκαν οι ποταμοί Ευρώτας και Τίασα;
 
Ο Μύλης γέννησε τον Ευρώταν και την Τίασαν και εξ αυτών ονομάστηκαν οι δύο ομώνυμοι ποταμοί της Λακωνίας. Λέγουν ότι πριν ήταν λίμνη και ο Ευρώτας έσκαψε αυλάκι και χύθηκαν τα νερά στο πέλαγος.
 
Ποίος έδωσε το όνομα στη Μεσσηνία;
 
Ο Πολυκάων έλαβε γυναίκα από το Αργος ονομαζόμενη Μεσσήνη θυγατέρα του Τρίοπα. Η Μεσσήνη ήταν γυναίκα δυναμική και φίλαρχη και δεν ανεχόταν ο άνδρας της να ιδιωτεύει τον παρακίνησε να έλθει στη Μεσσηνία, η οποία ονομάστηκε από αυτή και τιμήθηκε ως θεά εκεί. Πέθαναν όμως άτεκνοι και γι’ αυτό κάλεσαν τον Περιήρη βασιλιά. Η δε Θεράπνη έδωσε το όνομα της σε πόλη της Λακωνίας. (Αυτά ανάγονται μεταξύ +_ 30.000-20,000 Π.Ε)
 
Ποίος ονόμασε το όρος Ταΰγετο:
 
Ο δε Λακεδαίμων ήταν γιός του Διός και της Ταϋγέτης του Άτλαντος εκ της οποίας ονομάστηκε το όρος Ταύγετος. Λαβών δε την Σπάρτη του Ευρώτα έλαβε και την βασιλεία. 
 
Ποίος έκτισε τη Σπάρτη;
 
Ο Λακεδαίμων έκτισε πόλη την οποίαν ονόμασε Σπάρτην εκ της γυναικός του και εξ αυτού ονομάστηκε η χώρα Λακεδαίμων (+_ 30.000-20,000 Π.Ε)
 
Οι αρχαίοι βασιλείς της Λακεδαίμονας εκ μητρός ήταν Λέλεγες πατρόθεν δε εκ του Λακεδαίμονα. Τότε μετονομάστηκαν οι Λέλεγες Σπαρτιάτες ως κατοικούντες στην πόλη Σπάρτη. Ο Λακεδαίμων γέννησε τον Αμύκλαν και την Ευρυδίκην γυναίκα του Ακρισίου)
 
Ο Αμύκλας διεδέχθη τον Λακεδαίμονα και έκτισε την ομώνυμη πόλη (Είναι η εποχή που οι Ελληνες πρώτοι εγκατέλειπαν την ύπαιθρο όπου ζούσαν διασκορπισμένοι και άρχισαν να χτίζουν τις πρώτες πόλεις (Στη γειτονική Αρκαδία χτίστηκε η Λυκόσουρα η οποία θεωρείται η αρχαιότερη πόλη στον κόσμο (10.000 — 8.000 π.Χ και κατ' άλλους 30.000-20,000 Π.Ε το πιθανότερο.) Κατά την αρχαιότητα ήταν ιερή πόλη των Αρκάδων. Ήταν μια πόλη γεμάτη φως. Άλλωστε βρίσκεται στο όρος Λύκαιο, που σημαίνει φωτεινό, και δεσπόζει στον Πελοποννησιακό χώρο προσφέροντας μοναδική θέα. Ο Παυσανίας τη χαρακτηρίζει ως την αρχαιότερη απ΄ όλες τις πόλεις που υπήρξαν ποτέ πάνω σε ηπειρωτική ή νησιωτική γη, ως την πρώτη πόλη που είδε το φως του ήλιου, ως την πόλη υπόδειγμα για τη δημιουργία άλλων πόλεων (Παυσανίας VIII,38,1).
 
Ο Αμύκλας έλαβε γυναίκα την Διομήδην του Λαπίθου και γέννησε τον Αργαλον, τον Κυνόρταν, τον Υάκινθον και την Λαοδάμειαν, εκ της οποίας ο Αρκάς γέννησε τον Τρίφυλλον όπως προείπαμε. Τον μεν Υάκινθον φόνευσε ο Απόλλων ζώντος ακόμη του Αμύκλα και την βασιλεία έλαβεν ο Αργαλος που ήταν πρωτότοκος αλλά πέθανε άτεκνος και βασίλευσε ο Κυνόρτας.
 
Ο Κυνόρτας γέννησε τον Περιήρην, ο δε Περιήρης τους Τυνδάρεων, Ικάριον, Αφαρέα και Λεύκιππον. Λέγεται όμως ότι ο Περιήρης ήταν γιός του Αιόλου και μετοικίσας στην Μεσσηνίαν έλαβε γυναίκα την Γοργοφόνην του Περσέως και γέννησε τον Αφαρέα και Λεύκιππον. Ο δε Κυνόρτας γέννησε μόνο τον Οίβαλον και εκείνος γέννησε τους Τινδάρεων, Ικάριον και Ιππολόντα εκ της Γοργοφόνης. 
 
Η πρώτη χήρα παγκοσμίως που έκανε δεύτερο γάμο 
 
Η Γοργοφόνη είναι η πρώτη γυναίκα που τόλμησε να ξαναπαντρευτεί δεύτερο άνδρα τον Οίβαλο. Αρχικά ήταν γυναίκα του Περιήρη, αλλά μετά τον θάνατον του την παντρεύτηκε ο Οίβαλος. Εκτοτε έγινε συνήθεια οι χήρες να μπορούν να ξαναπαντρευτούν, επειδή προηγουμένως έμεναν δια βίου άγαμες. (Εν προκειμένω ομιλούμε για ηγεμονικά γένη και όχι για τον απλό λαό. (Οι Ελληνες ήταν πρωτοπόροι στην χηραφέτηση της γυναίκας που ως τότε ήταν σκλάβα}
 
Ο Οίβαλος βασίλευσε στη Σπάρτη μετά τον Κυνόρταν και σωζώταν το Ηρώον του πλησίον του θεάτρου. Οίβαλος βρέθηκε και στην Ιταλία πρόγονοι των Ελλήνων από την πανάρχαια εποχή είχε θέατρα και Ηρώα και έχτιζε πόλεις όταν οι άλλοι λαοί ήταν ζουγκλαίοι, ζώντες στα σπήλαια και μέσα στα δάση.
 
Ο Ιπποκόων έλαβε τη βασιλεία ως πρωτότοκος και γέννησε δώδεκα γιούς και έδιωξε τους αδελφούς του. Όμως ο πανίσχυρος στρατηγός Ηρακλής κατέστησε βασιλιά τον Τυνδάρεων. Αυτός όμως διωχθείς ήλθε στην Αιτωλίαν στον βασιλιά Θέστιον και τον βοήθησε στον πόλεμο που διεξήγαγε με τους γείτονες. Ο Θέστιος τον εξετίμησε και του έδωσε γυναίκα τη θυγατέρα του Λήδα. Από εκεί ο Ηρακλής τον κάλεσε να βασιλεύσει. Κατ' άλλους κατέφυγε στην Πελλάνα πόλη της Λακωνίας ή στην Μεσσήνην κοντά στον Αφαρέα και έμενε στην πόλη "Θαλάμαις" . Πρόκειται για τη σημερινή Καλαμάτα. Τούτα τα ιερά χώματα χάνονται στα βάθη των αιώνων και συναρπάζουν τους ξένους. Όμως αφήνουν εντελώς αδιάφορους και ψυχρούς τους Ελληνες. 
 
Εκεί δηλαδή στις Θαλάμαις γέννησε η Λήδα τας Τυνδαρίδας την Τιμάνδραν, Κληταιμνήστραν, Ελένην και Χιλονόην η οποία πέθανε παρθένος. . Λέγεται ότι την πήρε η Αρτεμις κοντά της και την κατέστησε αθάνατη: "Ήταν και ο τάφος του Τυνδάρεω στη Σπάρτη πλησίον του ναού του Κοσμητά Δία"
 
Ήταν δε τόσο όμορφη η Λήδα ώστε σκανδάλισε το Δία και μεταμορφωμένος σε Κύκνο εξαπάτησε τη Λήδα και γέννησε τον Πολυδεύκην και την Ελένη. Τα λοιπά παιδιά γεννήθηκαν από τον Τυνδάρεω. Οι δε Τυνδαρίδαι Κάστωρ και Πολυδεύκης οι λεγόμενοι και "Διόσκουροι" από το κούρος (=παιδίον) εκ του Διός γεννήθηκαν δίδυμοι στη νήσο Πέφνο της Μεσσηνίας. 
 
Ποιά είναι η νήσος Πέφνο όπου γεννήθηκαν Κάστωρ και Πολυδεύκης; 
 
Το μοναδικό νησί στην Ελλάδα σε σχήμα… καρδιάς σε μια μαγευτική διαδρομή, που έχει 'αγρια βλάστηση και τιρκουάζ νερά λόγω αλλαγής των ονομάτων σήμερα ονομάζεται "Σαπιέντζα "που σημαίνει "σοφία". Εχει έκταση 8.500 στρεμμάτων και βρίσκεται ανοιχτά της Μεθώνης. Διαθέτει πλουσιότατο βοτανικό πλούτο και τριαντάφυλλα που ενώ στην κυρίως Ελλάδα παρουσιάζονται ως θάμνοι στη Πέφνο γίνονται δένδρα που ξεπερνούν ακόμη και τα 12μ ύψος. Στον βυθό της θάλασσας κείτονται δεκάδες ναυάγια πλοίων, που χτύπησαν στα απότομα βράχια. Ανάμεσα τους και γερμανικά καράβια του Β’ Π.Π που βυθίστηκαν από το περίφημο υποβρύχιο «Παπανικολής». Μάλιστα, η τοποθεσία «Καράβια» πήρε την ονομασία της από τα πλοία που βύθισε το θρυλικό υποβρύχιο. Τα πιο εντυπωσιακά είναι το ναυάγιο των «Κιόνων» και το ναυάγιο των «Σαρκοφάγων» Αυτή πιθανολογείται ότι είναι η νήσος Πέφνος.
 
Ευλογία ο Τουρισμός, κατάρα και καταστροφή ο Υπερτουρισμός θα γίνει. 
 
Από την εμπορευματοποίηση της πανέμορφης πατρίδας μας πρέπει να την κάνουμε πνευματική εστία των επισκεπτών ώστε να προκύπτει η ψυχοπνευματική άνοδος τούτων. Το κράτος των Αθηνών δεν έχει βούληση και σοφία να κάνει τον τουρισμό ευλογία για στους επισκέπτες και εργασία για τους Ελληνες; Τα Ελληνόπουλα αντί να φεύγουν αμόρφωτα από την πατρίδα έργο τους είναι να μορφωθούν και να δημιουργήσουν τις νέες " φιλοσοφικές στοές" των προγόνων μας για να μορφώνουν τα εκατομμύρια προκυνήτων στον Ελληνικό Πολιτισμό και τις Αξίες μέσα από την προϊστορία, ιστορία, τους μύθους, τις παραδόσεις, τα ήθη και έθιμα και φυσικά και μέσα από τις επισκέψεις στους ιερούς τόπους (με αναπαραστάσεις, θέαμα, οπτικόακουστικά μέσα κ.α)
 
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.