13 Μαΐου 2023

Η πολιτική για τα σχολεία την περίοδο του κορονοϊού

Γράφει ο Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καρδιολόγος
 
 
Σχολεία και κορονοϊός. Η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας-κατά τον Πρωθυπουργό
 
(άρθρο: Σχολεία και κορονοϊός) 
 
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός της χώρας μας υπεραμυνόμενος του πλεονεκτήματος της αυτοδυναμίας αναφέρθηκε στην επιτυχή -κατά τη γνώμη του- αντιμετώπιση της πανδημίας που δε θα γινόταν αν είχαμε κυβερνήσεις συνεργασίας. Ακούγοντας αυτές τις σκέψεις αναρωτήθηκα αν πράγματι τελικά έχουμε πειστεί ότι 36.000 νεκροί και όσα οικονομικά, ψυχολογικά και κοινωνικά δεινά ζούμε μπορούν να θεωρηθούν επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας. Αν το καθεστώς της τρομοκρατίας και του καταναγκασμού που βιώσαμε τιμά το πολιτικό και επιστημονικό μας σύστημα. Επειδή όμως είμαι βέβαιος ότι το βασικό επιχείρημα για τη δικαιολόγηση των όσων ζήσαμε είναι το ότι «έτσι έγινε παντού», θα ήθελα να δούμε το σκεπτικό μιας χώρας που από την αρχή της πανδημίας συμπεριφέρθηκε αλλιώς.  
 
Η αντιμετώπιση της πανδημίας στη Σουηδία και η πολιτική της για τα σχολεία.
 
Αναφερθήκαμε στο παράδειγμα της Σουηδίας πολλές φορές το περασμένο διάστημα. Η Σουηδία έμεινε ανοικτή και τελικά θρήνησε 23.000 θανάτους μέχρι σήμερα. Το θέμα όμως δεν είναι μόνο ποσοτικό αλλά και ποιοτικό Σήμερα θα ήθελα να δούμε λίγο της πολιτική της Κυβέρνησής της για τα σχολεία και τους μαθητές. Ας μην ξεχνάμε ότι στη χώρα μας τα σχολεία όλων των βαθμίδων έμειναν κλειστά επί πολλούς μήνες και αυτό το πληρώνουμε σήμερα τόσο σε μαθησιακό, όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. Ένα μέρος των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί αυτή την εποχή αποδίδεται στην πολιτική που εφαρμόστηκε την περίοδο του κορονοϊού.
 
Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας: Διατηρήσαμε τα σχολεία ανοιχτά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας. 
 
Ας δούμε όμως τι λέει η Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας. «Ήταν μια ξεκάθαρη αξιολόγηση: τα παιδιά βρίσκονταν σε μικρότερο κίνδυνο από τον κορονοϊό, αλλά αντιμετώπισαν μια πολύ σοβαρή απειλή επειδή στερήθηκαν σημαντική μόρφωση.
 
Ως Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας, αντιμετώπισα ένα εξαιρετικά δύσκολο ζήτημα τον Μάρτιο του 2020: πρέπει να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά ή να τα κλείσουμε; Ακολούθησα τις συμβουλές των επιστημόνων και των ειδικών μας. Διατηρήσαμε τα δημοτικά, τα γυμνάσια, τα λύκεια και τα νηπιαγωγεία ανοιχτά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.Δεν ήταν παρόμοια η κατάσταση οπουδήποτε αλλού. Ήταν πολύ περίεργο να βλέπεις τις χώρες, η μία μετά την άλλη να κλείνουν τα σχολεία τους με τέτοια ταχύτητα και συχνά αναρωτιόμουν αν έπαιρνα τη σωστή απόφαση. Γνωρίζαμε πως δεν υπήρχε επιλογή δίχως ρίσκο. Ο covid ήταν ένας δυνητικός κίνδυνος για τα παιδιά. Αλλά τα πρώτα στοιχεία έδειξαν πως βρίσκονταν σε πολύ μικρότερο κίνδυνο για σοβαρή ασθένεια. Η πραγματική απειλή αντιμετωπίστηκε από τους πιο ηλικιωμένους.
 
Προσπαθήσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας να λάβουμε ολιστική εικόνα του κάθε δυνητικού μέτρου. Προσπαθήσαμε να λάβουμε υπόψη το κόστος – όχι μόνο σε χρηματικούς όρους αλλά επίσης και τις απώλειες τόσο στην υγεία όσο και σε κοινωνικό επίπεδο – της κάθε παρέμβασης και τα ζυγίσαμε ενάντια σε τι θα μπορούσε να κερδηθεί. Θυμάμαι να κάθομαι κάτω με ένα λευκό φύλλο χαρτιού και να βάζω μια στήλη με τα θετικά και μία με τα αρνητικά για το κλείσιμο των σχολείων. Οι αρνητικές πλευρές ήταν απλά πολύ μεγάλες.»   
 
Ο Covid απειλούσε κυρίως τους μεγάλους, τα παιδιά δεν κινδύνευαν. 
 
Να επισημάνουμε μερικά σημεία που έχουμε ήδη περιγράψει σε μια σειρά από άρθρα μας. Κατ’ αρχήν πολύ γρήγορα αντιληφθήκαμε ότι τα παιδιά δεν κινδυνεύουν από τον κορονοϊό. Ότι ο covid απειλούσε τους μεγάλους. Και όμως θυσιάσαμε τα παιδιά μας στο βωμό της προστασίας των συνταξιούχων που έκαναν βόλτες στις πλατείες, γιατί αυτοί ψηφίζουν. Οι Σουηδοί βέβαια επιστήμονες, σοβαροί, καταρτισμένοι και όπως φαίνεται λιγότερο χωμένοι στη διαπλοκή των φαρμακευτικών εταιρειών, προστάτευσαν τα παιδιά αντί να τα θυσιάσουν. Οι Έλληνες συνάδελφοί τους καλυμμένοι από την ατιμωρησία του νόμου τρομοκρατούσαν ασύστολα τον κόσμο και πλειοδοτούσαν για το κλείσιμο των σχολείων
 
Και φυσικά επιλέχθηκαν οι εύκολες λύσεις για το πολιτικό σύστημα. Όλα κλειστά και τα Μέσα Ενημέρωσης να παραπλανούν ότι η τηλεκπαίδευση που ήταν μια πραγματική κωμωδία- τραγωδία πήγαινε πολύ καλά. Αποτέλεσμα τα παιδιά κλεισμένα στα σπίτια με τεράστια ψυχολογικά προβλήματα, οι γονείς με ειδικές άδειες για να τα προσέχουν με τεράστιες οικονομικές συνέπειες για τη χώρα με λογαριασμό που κάποιοι λένε ότι θα φέρει το επόμενο Μνημόνιο και η γνώση μια τεράστια μαύρη τρύπα για όλες τις βαθμίδες.  
 
Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας: Συστήσαμε αλλά δεν υποχρεώσαμε τις μάσκες για τους μαθητές μας. 
 
Συνεχίζει η Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας: «Παρομοίως, ποτέ δε συστήσαμε τις μάσκες για τους μαθητές μας. Μπορούσαν να τις φορούν αν το επέλεγαν αλλά δεν ήταν απαραίτητο. Αυτό αντιπροσώπευε την στρατηγική μας. Αντί για αυστηρούς νόμιμους κανόνες εμείς κάναμε συστάσεις αναφορικά με το πώς οι άνθρωποι θα μπορούσαν να διαχειριστούν καλύτερα τον ατομικό κίνδυνο. Ποτέ δεν ανησύχησα για το αν θα μας άκουγαν οι άνθρωποι ή όχι. Το σχέδιο του Matt Hancock ( Σ.Σ: Άγγλος πολιτικός υπεύθυνος για την πολιτική Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο την περίοδο του κορονοϊού) να «τρομοκρατήσουμε πολύ όλους τους ανθρώπους», ήταν σχεδόν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κάναμε. Δώσαμε στους ανθρώπους την πληροφορία που χρειάζονταν ώστε να αποφασίσουν για τον εαυτό τους. 
 
Άλλες χώρες έπραξαν διαφορετικά. Θυμάμαι να εργάζομαι με τους συνεργάτες μου σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Βρετανίας και μιλούσα που και που με τον Nick Gibb, τον Βρετανό υπουργό Παιδείας. Είχαμε μια καλή εργασιακή σχέση συζητώντας τα θετικά και τα αρνητικά διαφόρων τακτικών.
 
Καθώς δεν είχαμε τους ίδιους ειδικούς, του μετέφερα τι έλεγαν οι δικοί μας ειδικοί. Πιστεύω πως είχαμε δίκιο που κρατήσαμε τα σχολεία ανοιχτά.
 
Πέρυσι την άνοιξη συνάντησα τους ομολόγους μου από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι τώρα νιώθουν πως θα σχολεία θα πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν και τα πρώτα που θα ανοίξουν. Αλλά δεν έχω το αίσθημα της δικαίωσης, μόνο ένα βαρύ στομάχι για τις δύσκολες αποφάσεις που αντιμετωπίσαμε. Η πανδημία ήταν μια πολύ σοβαρή περίοδος και στην Σουηδία ήμασταν περισσότερο ειλικρινείς, ξεκάθαροι και ευθείς.  
 
Οι “ειδικοί” στη… δική μας χώρα… 
 
Τι να πει κανείς γι’ αυτό; Στη δική μας χώρα ακόμη οι «ειδικοί» συνιστούν μάσκες και στους ανοικτούς χώρους. Τότε βέβαια τα πρόστιμα για τη μάσκα έπεφταν βροχή. Είναι πως αντιλαμβάνεται τη Δημοκρατία κανείς. Η τρομοκρατία ήταν στην πρώτη γραμμή και οι άνθρωποι που τολμούσαν να έχουν μια άλλη άποψη κινδύνευαν με φυλάκιση για «διασπορά ψευδών ειδήσεων». Μας αντιμετώπισαν κυριολεκτικά ως ηλίθιους και υποζύγια. Και το δεχθήκαμε είναι αλήθεια χωρίς αντίδραση. Οι πολιτικοί μας θριαμβολογούν, οι «ειδικοί» απολαμβάνουν τα ωφελήματα από την πειθήνια τακτική τους, οι πολίτες πληρώνουν ακόμη πρόστιμα και όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε και να προχωρήσουμε μπροστά. Αυτοκριτική καμία.  
Η αυτοκριτική της Υπουργού Παιδείας της Σουηδίας.
 
Μόνο η Σουηδή Υπουργός αισθάνεται άσχημα και κάνει αυτοκριτική; «Φυσικά δεν κάναμε τα πάντα σωστά. Η έρευνά μας για τον covid παρουσιάστηκε ένα χρόνο πριν και ανέφερε ότι στην επόμενη πανδημία θα πρέπει να είμαστε πιο ξεκάθαροι απέναντι στο κοινό. Η συμβουλή μου είναι να είμαστε τελείως ειλικρινείς. Στη Σουηδία οι κανόνες είναι απλοί: κάνουμε ό,τι λέμε και λέμε ό,τι κάνουμε.»
 
Ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κάνουμε στην Ελλάδα. Η διαφορά είναι ότι τελικά είμαστε οι καλύτεροι και μας αξίζουν πάντα συγχαρητήρια. Γι’ αυτό μας ζηλεύουν οι κουτόφραγκοι.
 
Πηγή: Cardiodoctor



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.