6 Νοεμβρίου 2021

ΣΟΥΡΓΕΛΟΠΟΙΗΣΗ

Γράφει ο Χρίστος Γούδης
 
Σε άρθρο μου της 19ης Αυγούστου 2020 (προσέξτε 2020, όχι 2021) με τίτλο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ Ή ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ; έγραφα αναφερόμενος στην πανδημία που είχε ξεσπάσει για πρώτη φορά λίγους μήνες πριν:
 
«Ο κορωνοϊός είναι όντως εδώ, ζει ανάμεσά μας και οφείλουμε να παίρνουμε τα απαραίτητα μέτρα, ο καθένας για τον εαυτό του, και αυτό κάνουν όλοι οι νουνεχείς Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως ηλικίας. Φυσικά υπάρχουν και οι ψεκασμένοι, οι μπούφοι, και οι αλαζονικοί αδαείς, αλλά τι να κάνουμε, έτσι πορεύεται η ζωή (μέχρι να την εγκαταλείψουμε). 
 
»Από την άλλη μεριά όμως, όλοι δικαιούμεθα τη σωστή ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας. Από την πρώτη στιγμή παρακολουθώ ανελλιπώς την επίσημη ενημέρωση και διαπορώ για την αφέλεια ή κάτι χειρότερο (;) των αρμοδίων σε σχέση με τα στοιχεία που μας βομβαρδίζουν. Ο ημερήσιος ή και συνολικός αριθμός των κρουσμάτων σε τίποτα δεν μας βοηθά να αντιληφθούμε για το τι πραγματικά συμβαίνει. Προέρχεται από έναν αχταρμά συγκυριών και συγκυριακών ελέγχων, τυχαίων, δειγματοληπτικών, εθελοντικών ή ότι άλλο, και σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει το πώς πορεύεται η πανδημία. 
 
»Τα ημερήσια στοιχεία που έχουν βαρύνουσα στατιστική σημασία είναι τέσσερα:  
  • Ο συνολικός αριθμός των νοσηλευομένων για κορωνοϊό ασθενών σε νοσοκομειακές κλινικές.  
  • Ο συνολικός αριθμός των εξ αυτών νοσηλευόμενων στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ).  
  • Ο συνολικός αριθμός των εξ αυτών διασωληνωμένων, και  
  • Ο συνολικός αριθμός των θανάτων.
»Όλα τα άλλα είναι για να δημιουργείται πανικός, τρομοκρατία και αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης, ίσως για να μην σκέφτεται τον σημερινό εθνικό μας διασυρμό και ποιος ξέρει τι άλλους επικείμενους διασυρμούς θα τον ακολουθήσουν». 
 
Σήμερα, εν μηνί Νοεμβρίω 2021, ένα χρόνο και τρεις μήνες μετά, η μη ελεγχόμενη πλέον νέα έκρηξη της πανδημίας με κάνει να επανέλθω στο θέμα, έχοντας εν τω μεταξύ ανελλιπώς παρακολουθήσει πλείστες όσες τηλεοπτικές και διαδικτυακές παρεμβάσεις, παραινέσεις, αφορισμούς και εξορκισμούς, κατάρες, αρές, ύβρεις, θεολογικά κηρύγματα επί του θέματος, και κυρίως απίθανες λογικές στρεβλώσεις και εξόφθαλμους παραλογισμούς στην διενέργεια και χρήση στατιστικών και των εξ αυτών συναγόμενων συμπερασμάτων από ειδικούς και ανειδίκευτους, γνωστούς και αγνώστους, πολυμαθείς, ημιμαθείς και αμαθείς, που κατακλύζουν δίκην ακρίδων όλα τα μέσα ενημέρωσης, σκωληκόβρωτα πλέον από την συνεχή παρουσία τους. Γιατί η κάθε στατιστική κρύβει για τον αδαή, που νομίζει ότι είναι ειδικός, πολλές παγίδες, όπως με επίταση για χρόνια και χρόνια συνήθιζα να επισημαίνω στους φοιτητές μου. Τους έδινα μάλιστα πάντα ένα κραυγαλέο παράδειγμα το οποίο αναδείκνυε τον λάκκο που μπορεί να κρύβει η κάθε φάβα, αναφερόμενος σε δημοσκόπηση των Times του Λονδίνου, που αμέσως μετά το πέρας του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου έθεσε προς απάντηση από το βρετανικό κοινό το εάν επιθυμούν την επάνοδο του Βασιλέως Γεωργίου του Β΄ στην Ελλάδα. Η απάντηση ήταν ένα εκκωφαντικό ΝΑΙ της τάξεως του 80 ή 90%, δεν έχει σημασία το ακριβές ποσοστό των συναινούντων. Σημασία έχει η δεύτερη ερώτηση που έγινε στην ίδια δημοσκόπηση και που όμως δημοσιεύθηκε την επόμενη μέρα. Η ερώτηση ήταν: «γνωρίζετε ποιος είναι ο Βασιλεύς των Ελλήνων Γεώργιος ο Β΄;» Και η εξίσου εκκωφαντική απάντηση ήταν ΟΧΙ, στο ίδιο ή και ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό. Δηλαδή συντομογραφικά ο.ε.δ. ή για όσους επιμένουν ακόμη να αρνούνται τις συντετμημένες λέξεις: «όπερ έδει δείξαι» αναφορικά με την άκριτη εξαγωγή συμπερασμάτων από τις ανά την υφήλιο δημοσκοπήσεις, «πειραγμένες» ή μη.  
 
Επί της ουσίας του προβλήματος τώρα, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τον έμφρονα άνθρωπο, όχι τον καθένα του είδους μας που καταχρηστικώς φέρει αυτό το όνομα συλλογικά (homo sapiens), αλλά τον νουνεχή, σώφρονα, και κριτικά σκεπτόμενο εκπρόσωπο του είδους μας, ότι βιώνουμε μία θανατηφόρο πανδημία, την οποία η επιστήμη, όπου αυτή ανθεί και πάντως όχι στην ημετέρα ψωροκώσταινα, αντιμετωπίζει μέχρι στιγμής με περιορισμένη επιτυχία. Τα γεγονότα είναι γνωστά και αναμενόμενα. Η έλευση του εμβολίου δεν θα μπορούσε να υπερβεί τα όρια του εμβολίου, αυτά δηλαδή που χαρακτηρίζουν στην πραγματικότητα το εμβόλιο, το κάθε εμβόλιο. Στατιστικά πολύ χαμηλού ρίσκου για όσους το κάνουν (σκεφθείτε ότι στατιστικά η πιθανότητα ενός ανθρώπου να χάσει τη ζωή του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα είναι 1%, που αν και αρκετά υψηλή, κανέναν μας δεν απωθεί από το να οδηγεί ή να χρησιμοποιεί γενικότερα το αυτοκίνητο), αλλά και περιορισμένης θωράκισης έναντι του ιού, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα παρόμοια εμβόλια, με γνωστό και μη εξαιρετέο παράδειγμα το καθιερωμένο και ευρύτατα αποδεκτό αντιγριπικό εμβόλιο. Με άλλα λόγια το εμβόλιο δεν είναι επικίνδυνο να το κάνουμε, και όσοι νουνεχείς υπάρχουν εν μέσω ημών το κάναμε, το κάνουμε, και θα το κάνουμε, απλά καλό θα είναι να συνειδητοποιούμε ότι ως προς την προσφερόμενη προστασία του είναι ολίγον ή πολύ «τζούφιο». 
 
Ως εκ τούτου η απλόχερη παροχή ελευθεριών στους εμβολιασμένους λόγω των κρατικών φαντασιώσεων περί επίτευξης πλήρους ανοσίας των, το μόνο που επέτυχε ήταν να αναδείξει την πλήρη ανοησία των κρατούντων και των κολαούζων και παρακεντέδων διαφημιστών τους. Μιας ανοησίας που ήρθε να προστεθεί στο καταλυτικό και παραλυτικό lockdown, την καραντίνα που μετέτρεψε την χώρα μας – εξαιρουμένων φυσικά των λαθρομεταναστών που είχαν το απόλυτο ελεύθερο εισόδου στην χώρα μας και εξόδου από τα σπίτια που αφειδώς και εν ακρατία τους παρέχουν οι κρατούντες – σε ένα απέραντο Λαζαρέτο. Ενώ αυτό που θα έπρεπε να είχαν κάνει, και non plus ultra, ήταν να προσπαθήσουν μέσω αξιοσέβαστων ανθρώπων με βαρύνουσα γνώμη και αναμφισβήτητη σοβαρότητα – και όχι με διαφημίσεις στυλ «Αντεντοκούμπο, Τσιτσιπά και λοιπά και λοιπά» – να πείσουν τον πληθυσμό μας ότι ο μόνος τρόπος περιορισμού της εξάπλωσης του ιού ήταν η προσωπική προστασία του καθενός μας με τη χρήση μάσκας, αντισηπτικών, και με την κοινωνική αποστασιοποίηση, και να αφήσουν την κοινωνία να πορευθεί στον δρόμο των επιλογών και των ευθυνών της. Διότι αυτόν τον δρόμο, και όχι τον δρόμο των λάθος επιλογών και αντιπαραθέσεων, θα έπρεπε να πορευόμαστε σήμερα.  
 
Το αποτέλεσμα του σημερινού μας αποπροσανατολισμού συνοδεύεται δυστυχώς και από ένα επιπλέον βαρύ κόστος: την άδικη καθόλα απαξίωση συλλογικά του ιατρικού κατεστημένου, λόγω της συνεχούς παρουσίας μιας πλειάδας τηλεοπτικών τσιρκολάνων, αρσενικών και θηλυκών ή ότι άλλου φύλου εν πάσει περιπτώσει, αυτοαποκαλούμενων ειδημόνων, ένθεν και ένθεν της συνοριακής γραμμής «εμβολιοφρόνων» και «αντιεμβολιαστών», η οποία καταντά στο να λοιδορεί και να χλευάζει εν τοις πράγμασι την αγωνιώδη προσπάθεια των μάχιμων γιατρών στο πεδίο της πανδημίας. 
 
Δεν μένει παρά να κλείσω θρηνητικά, με ένα ποίημά μου, που συνέθεσα τριάντα χρόνια πριν, το 1991, για μια Ελλάδα που συνεχίζει να παραμένει, αν όχι να βυθίζεται ακόμη περισσότερο, σε πνευματικά τέλματα και βορβορώδεις υπαρξιακούς υπονόμους, από αυτήν που τότε περιέγραφα:  
 
DECADENCE 
 
Θα φτιάξω ένα ποίημα τεχνητό 
Για να υμνήσω την Ελλάδα 
Μία δομή επίπεδη, ηρωϊκή 
Με λέξεις αερόηχες του έπους του ΄40 
 
Θα τις κολλήσω έτσι σαν κολλάζ 
Σ’ ένα χαρτόνι ξέθωρο γαλάζιο 
Ενώνοντάς τες κατά την περίπτωση 
Με «ούχου» και ολίγον ενθουσιασμόν 
 
Θα είναι ποίημα έρωτα 
Μωσαϊκό αγάπης ή και μίσους 
Μίσους για τους μισούς τους Έλληνες 
Όλους εμάς που όντες στην Ελλάδα 
Άφησαν σκώληκες και ποντικούς 
Και γενικώς τα ερπυστριοφόρα 
Να οστρακίσουν την ποιητική  
Έξω απ’ τα σύνορά της 
 
Για να ξεμείνουμε εδώ  
Τα τέλφια του καφέ 
Αναίσχυντα ιζήματα  
Ποικίλης φύσεως αφεψημάτων 
Enfant gaté και débutant 
Πεδίο δράσης μάντεων 
Και γητευτών πολιτικών κομμάτων
 
Ελλάς, άχθος αρούρης
Αμπέλι ξέφραγο και βοσκοτόπι 
Ποιμένων τρωκτικών 
Ασπόνδυλων και μαλακίων 
Που λιάζονται νωχελικά στον ήλιο σου 
Συνάμα ψάχνοντας για θέση στο κατάστρωμα 
Του πλοίου που αυτοί ονόμασαν 
«Ελλάς, το Μέγα Απορριμματοφόρον»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.