18 Απριλίου 2019
Το χάσμα πολιτικών - πολιτών, τα θολά μηνύματα και οι εκλογές
Ας ανακαλύψουν ξανά οι πολιτικοί τη συμμετοχή και την κινητοποίηση των πολιτών. Αν ενδιαφέρονται να έχει κάποιο αντίκρισμα ο αγώνας τους...
Οι υποψήφιοι των αυτοδιοικητικών εκλογών θα πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά κατά πόσο το μήνυμά τους, οι θέσεις τους, οι προτάσεις τους φτάνουν στον πολίτη. Δυστυχώς, προς το παρόν οι πολίτες μπορεί να γνωρίζουν τους επικεφαλής των ψηφοδελτίων, μπορεί να έχουν ακούσει τα ονόματά τους, όμως μοιάζει να μη γνωρίζουν ούτε βασικές θέσεις τους για πολύ σημαντικά ζητήματα.
Είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο περιχαρακωμένοι είμαστε όλοι εμείς που από τη μια επαγγελματικά, από την άλλη λόγω συμμετοχής στα κοινά, έχουμε κάνει μέρος της καθημερινότητάς μας το τι κάνει ο κάθε υποψήφιος, ποιες είναι οι απόψεις και οι θέσεις τους επί παντός του επιστητού κτλ.
Με λύπη διαπιστώνω ότι μάλλον ζούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν με τους πολίτες. Στις καθημερινές συζητήσεις τους, οι εκλογές δεν αποτελούν καν θέμα. Κι αν αποτελέσουν θα είναι σε επίπεδο κουτσομπολιού, χιούμορ και πολλές φορές χλευασμού. Όσες φορές σε παρέες δεν γίνεται γνωστή η επαγγελματική μου ιδιότητα, οι παριστάμενοι μιλούν για τα προβλήματά τους, για τα θέματα της πόλης, ακόμη και για τους υποψήφιους αν κάποιοςss φέρει εκεί την κουβέντα.
Τους γνωρίζουν, ξέρουν το χώρο από τον οποίο προέρχονται, γνωρίζουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά της υποψηφιότητας, όμως εάν η συζήτηση προχωρήσει σε θέσεις, το κενό γνώσης είναι εμφανές. Άγνοια και κυρίως ημιμάθεια. Μένει ο κόσμος στην ατάκα, στον εντυπωσιακό τίτλο ενός μέσου που αναγκαστικά προέκρινε τη σταγόνα από τον ωκεανό των θέσεων μιας παράταξης και ενός υποψηφίου και το οποίο έτυχε να διαβάσουν, να δουν, να ακούσουν οι πολίτες.
Στον κόσμο ξεκάθαρη εικόνα των προτάσεων, των θέσεων, των απόψεων, του τι πρεσβεύει και τι ευαγγελίζεται για την επομένη των εκλογών κάθε παράταξη δεν υπάρχει.
Οπότε ο αγώνας των υποψηφίων και των παρατάξεων είναι μάταιος; Όχι. Σε καμιά περίπτωση. Η δημοσιοποίηση των θέσεών τους, ειδικά στα ζητήματα της πόλης, της Περιφέρειας, του νομού, αλλά και σε κεντρικά θέματα είναι σωστή. Όπως επίσης και οι θέσεις τους για τα ζητήματα καθημερινότητας, για θέματα προοπτικής, το όραμά τους για τον τόπο και τους πολίτες, οι δεσμεύσεις τους.
Οφείλουν όμως να αντιμετωπίσουν αυτό το μεγάλο κενό ενημέρωσης. Το λέω αυτό στην εποχή της υπερπληροφόρησης κι όμως τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς. Το μήνυμα δε φτάνει στον πολίτη ή αν φτάνει είναι θολό και ασαφές.
Είναι πολύ δύσκολο κάποιος υποψήφιος να συνομιλήσει με κάθε πολίτη ξεχωριστά. Εγκλωβίζεται λοιπόν σε κλασικές μεθόδους προσέγγισης, οι οποίες όμως πλέον είναι παρωχημένες. Αν δεν είχαμε τα περιβαλλοντικά ζητήματα θα έλεγα ότι οι αφίσες σε κάθε γωνιά με θέσεις των παρατάξεων παραμένουν η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να φτάσει το μήνυμα στον πολίτη. Όχι τα φυλλάδια που αυθαιρέτως πιάνονται μεταξύ παρμπρίζ και γυαλοκαθαριστήρα. Οι αφίσες, αυτές οι παραδοσιακές σε στύλους (αρχίζουν να λείπουν κι αυτοί), σε τοίχους κτλ.
Δε γίνεται να επιστρέψουμε σ' αυτό. Πρέπει όμως να εφεύρουν οι υποψήφιοι άλλους τρόπους διάδοσης του μηνύματός τους. Τα social media και οι ιστοσελίδες προσφέρουν μια διέξοδο. Μάλλον είναι πλέον η βασική διέξοδος, ελλείψει εφημερίδων (σε τοπικό επίπεδο), περιορισμού της επιρροής των ραδιοφώνων και των τηλεοπτικών σταθμών.
Δεν αρκεί. Οι πολίτες δεν είναι κολλημένοι σε μια οθόνη υπολογιστή όλη τη μέρα και ακόμη χειρότερα, δεν μπορούν να αφιερώσουν χρόνο και προσοχή σε όσα πολλά κατακλύζουν το Ίντερνετ
Μια λύση θα ήταν περιεκτικά, σύντομα μηνύματα, με βασικές θέσεις, εύληπτα και «χτυπητά». Δεν είναι ουσία, είναι όμως κάτι που μπορεί να αναπληρώσει με ευκολία το δυσαναπλήρωτο κενό της επικοινωνίας, της οποίας τα μέσα πολλαπλασιάζονται κι αυτή γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Όπως θεωρώ ότι μέσα στο... ρεπερτόριό τους οι υποψήφιοι θα πρέπει να εντάξουν με κοινό τρόπο την επιμονή στην αναγκαιότητα να ενδιαφερθεί ο πολίτης για την τοπική ηγεσία της επόμενης μέρας. Τους αφορά όλους. Μας αφορά όλους.
Η «αδιαφορία» ή το «χαλαρό» ενδιαφέρον των πολιτών για τις εκλογές έχει πολλές αιτίες. Σκεφτείτε μόνο ότι από events και προεκλογικές δράσεις έχουμε δει μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού μέχρι τώρα από τους υποψήφιους. Χρειαζόμαστε τα δάχτυλα πολλών χεριών για να μετρήσουμε πόσοι είναι, αλλά από δράσεις συμμετοχής και κινητοποίησης των πολιτών δυστυχώς λίγα πράγματα. Θα ήταν κι αυτή μια λύση.
Είμαι βέβαιος ότι αν κοιτάξουν το δάσος αντί του δένδρου, οι ίδιοι οι πολιτικοί θα βρουν περισσότερες μεθόδους για να ενδιαφερθεί ξανά ο κόσμος για την πολιτική. Αρκεί να το θέλουν. Αυτοί καίγονται εξάλλου...
Και προς Θεού όχι άλλες ομιλίες σε κλειστές αίθουσες, με τα ίδια 100 πρόσωπα να ανακυκλώνονται. Έχουμε και ευρωεκλογές και ό,τι γίνεται γι' αυτές βρωμάει καμαρίλα.
Τάσος Τασιούλας
Voria
πηγή
Οι υποψήφιοι των αυτοδιοικητικών εκλογών θα πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά κατά πόσο το μήνυμά τους, οι θέσεις τους, οι προτάσεις τους φτάνουν στον πολίτη. Δυστυχώς, προς το παρόν οι πολίτες μπορεί να γνωρίζουν τους επικεφαλής των ψηφοδελτίων, μπορεί να έχουν ακούσει τα ονόματά τους, όμως μοιάζει να μη γνωρίζουν ούτε βασικές θέσεις τους για πολύ σημαντικά ζητήματα.
Είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο περιχαρακωμένοι είμαστε όλοι εμείς που από τη μια επαγγελματικά, από την άλλη λόγω συμμετοχής στα κοινά, έχουμε κάνει μέρος της καθημερινότητάς μας το τι κάνει ο κάθε υποψήφιος, ποιες είναι οι απόψεις και οι θέσεις τους επί παντός του επιστητού κτλ.
Με λύπη διαπιστώνω ότι μάλλον ζούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν με τους πολίτες. Στις καθημερινές συζητήσεις τους, οι εκλογές δεν αποτελούν καν θέμα. Κι αν αποτελέσουν θα είναι σε επίπεδο κουτσομπολιού, χιούμορ και πολλές φορές χλευασμού. Όσες φορές σε παρέες δεν γίνεται γνωστή η επαγγελματική μου ιδιότητα, οι παριστάμενοι μιλούν για τα προβλήματά τους, για τα θέματα της πόλης, ακόμη και για τους υποψήφιους αν κάποιοςss φέρει εκεί την κουβέντα.
Τους γνωρίζουν, ξέρουν το χώρο από τον οποίο προέρχονται, γνωρίζουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά της υποψηφιότητας, όμως εάν η συζήτηση προχωρήσει σε θέσεις, το κενό γνώσης είναι εμφανές. Άγνοια και κυρίως ημιμάθεια. Μένει ο κόσμος στην ατάκα, στον εντυπωσιακό τίτλο ενός μέσου που αναγκαστικά προέκρινε τη σταγόνα από τον ωκεανό των θέσεων μιας παράταξης και ενός υποψηφίου και το οποίο έτυχε να διαβάσουν, να δουν, να ακούσουν οι πολίτες.
Στον κόσμο ξεκάθαρη εικόνα των προτάσεων, των θέσεων, των απόψεων, του τι πρεσβεύει και τι ευαγγελίζεται για την επομένη των εκλογών κάθε παράταξη δεν υπάρχει.
Οπότε ο αγώνας των υποψηφίων και των παρατάξεων είναι μάταιος; Όχι. Σε καμιά περίπτωση. Η δημοσιοποίηση των θέσεών τους, ειδικά στα ζητήματα της πόλης, της Περιφέρειας, του νομού, αλλά και σε κεντρικά θέματα είναι σωστή. Όπως επίσης και οι θέσεις τους για τα ζητήματα καθημερινότητας, για θέματα προοπτικής, το όραμά τους για τον τόπο και τους πολίτες, οι δεσμεύσεις τους.
Οφείλουν όμως να αντιμετωπίσουν αυτό το μεγάλο κενό ενημέρωσης. Το λέω αυτό στην εποχή της υπερπληροφόρησης κι όμως τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς. Το μήνυμα δε φτάνει στον πολίτη ή αν φτάνει είναι θολό και ασαφές.
Είναι πολύ δύσκολο κάποιος υποψήφιος να συνομιλήσει με κάθε πολίτη ξεχωριστά. Εγκλωβίζεται λοιπόν σε κλασικές μεθόδους προσέγγισης, οι οποίες όμως πλέον είναι παρωχημένες. Αν δεν είχαμε τα περιβαλλοντικά ζητήματα θα έλεγα ότι οι αφίσες σε κάθε γωνιά με θέσεις των παρατάξεων παραμένουν η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να φτάσει το μήνυμα στον πολίτη. Όχι τα φυλλάδια που αυθαιρέτως πιάνονται μεταξύ παρμπρίζ και γυαλοκαθαριστήρα. Οι αφίσες, αυτές οι παραδοσιακές σε στύλους (αρχίζουν να λείπουν κι αυτοί), σε τοίχους κτλ.
Δε γίνεται να επιστρέψουμε σ' αυτό. Πρέπει όμως να εφεύρουν οι υποψήφιοι άλλους τρόπους διάδοσης του μηνύματός τους. Τα social media και οι ιστοσελίδες προσφέρουν μια διέξοδο. Μάλλον είναι πλέον η βασική διέξοδος, ελλείψει εφημερίδων (σε τοπικό επίπεδο), περιορισμού της επιρροής των ραδιοφώνων και των τηλεοπτικών σταθμών.
Δεν αρκεί. Οι πολίτες δεν είναι κολλημένοι σε μια οθόνη υπολογιστή όλη τη μέρα και ακόμη χειρότερα, δεν μπορούν να αφιερώσουν χρόνο και προσοχή σε όσα πολλά κατακλύζουν το Ίντερνετ
Μια λύση θα ήταν περιεκτικά, σύντομα μηνύματα, με βασικές θέσεις, εύληπτα και «χτυπητά». Δεν είναι ουσία, είναι όμως κάτι που μπορεί να αναπληρώσει με ευκολία το δυσαναπλήρωτο κενό της επικοινωνίας, της οποίας τα μέσα πολλαπλασιάζονται κι αυτή γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Όπως θεωρώ ότι μέσα στο... ρεπερτόριό τους οι υποψήφιοι θα πρέπει να εντάξουν με κοινό τρόπο την επιμονή στην αναγκαιότητα να ενδιαφερθεί ο πολίτης για την τοπική ηγεσία της επόμενης μέρας. Τους αφορά όλους. Μας αφορά όλους.
Η «αδιαφορία» ή το «χαλαρό» ενδιαφέρον των πολιτών για τις εκλογές έχει πολλές αιτίες. Σκεφτείτε μόνο ότι από events και προεκλογικές δράσεις έχουμε δει μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού μέχρι τώρα από τους υποψήφιους. Χρειαζόμαστε τα δάχτυλα πολλών χεριών για να μετρήσουμε πόσοι είναι, αλλά από δράσεις συμμετοχής και κινητοποίησης των πολιτών δυστυχώς λίγα πράγματα. Θα ήταν κι αυτή μια λύση.
Είμαι βέβαιος ότι αν κοιτάξουν το δάσος αντί του δένδρου, οι ίδιοι οι πολιτικοί θα βρουν περισσότερες μεθόδους για να ενδιαφερθεί ξανά ο κόσμος για την πολιτική. Αρκεί να το θέλουν. Αυτοί καίγονται εξάλλου...
Και προς Θεού όχι άλλες ομιλίες σε κλειστές αίθουσες, με τα ίδια 100 πρόσωπα να ανακυκλώνονται. Έχουμε και ευρωεκλογές και ό,τι γίνεται γι' αυτές βρωμάει καμαρίλα.
Τάσος Τασιούλας
Voria
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου