4 Απριλίου 2019
“Αλλάζει ή βουλιάζει” η αυτοκινητοβιομηχανία
Ιστορικές αλλαγές περιμένουν τη βιομηχανία αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτροκίνηση απαιτεί δαπανηρές επενδύσεις, χωρίς να υπόσχεται άμεσα κέρδη. Ο κλάδος απαντά με μείωση κόστους, αλλά και θέσεων εργασίας.
Ο Μάρκους Μπέρετ, στέλεχος της εταιρίας συμβούλων Ρόλαντ Μπέργκερ, συνοψίζει το μεγάλο δίλημμα της αυτοκινητοβιομηχανίας με λίγες λέξεις: “Πρέπει να ξοδέψει πολλά δισεκατομμύρια σε νέες τεχνολογίες, όπως η ηλεκτροκίνηση, με τις οποίες είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να βγάλει μεγάλο κέρδος- τουλάχιστον όχι τα πρώτα χρόνια”, επισημαίνει. Η δυσκολία του εγχειρήματος αυξάνεται σε μία εποχή που όλες οι μεγάλες αγορές, ιδιαίτερα της Κίνας, αρχίζουν να εξασθενούν.
Οι πιο απαισιόδοξοι πιστεύουν ότι οι ραγδαίες αλλαγές απειλούν με αφανισμό μεγάλα ονόματα του κλάδου. Άλλωστε πολλοί θεωρούν πλέον ξεπερασμένο όχι μόνο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και έναν ολόκληρο τρόπο ζωής, που βασίζεται στην ατομική ιδιοκτησία και την κινητικότητα. Ακόμη και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, θα κινδυνεύουν και πάλι χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ απλούστερες κατασκευές σε σύγκριση με τα σημερινά οχήματα.
Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen (VW) Χέρμπερτ Ντις πιστεύει ότι η επένδυση για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά 30% μικρότερη από ένα συμβατικό μοντέλο, ενώ το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών του Μονάχου (Ifo) προειδοποιεί ότι μπορεί να χαθούν έως 620.000 θέσεις εργασίας.
Τα νέα πρότυπα κινητικότητας
Πολλοί οδηγοί δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητο, καθώς προτιμούν την εμπειρία από την ιδιοκτησία. Νέα, πρωτοποριακά προγράμματα carsharing και pooling δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να καλούν στον χώρο που επιθυμούν ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα, να κάνουν τη διαδρομή που έχουν καθορίσει εκ των προτέρων και να το αφήνουν όπου τους εξυπηρετεί, ώστε να το παραλαμβάνει ο επόμενος. Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότερες αποστάσεις διανύονται με όλο και λιγότερα μεταφορικά μέσα, κάτι που θα είχε ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα μείωνε την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα κέντρα των μεγαλουπόλεων. Παλαιότερη μελέτη του Πολυτεχνείου του Μονάχου εκτιμά ότι αν οδηγούσαμε αυτόνομα οχήματα παντού, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων θα είχε μειωθεί κατά …90%.
Η Volkswagen- η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως- υποφέρει ακόμη από τις συνέπειες του σκανδάλου Dieselgate, αλλά γι αυτό ακριβώς εντείνει τις προσπάθειες να ανακτήσει έδαφος με την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2025 ο όμιλος σκοπεύει να αυξήσει τις πωλήσεις υβριδικών ή ηλεκτροκινούμενων οχημάτων στο 25% του συνολικού τζίρου, ενώ στα επόμενα 4 χρόνια θα διαθέσει περίπου 44 δισεκατομμύρια ευρώ για την έρευνα σε νέα μοντέλα με προδιαγραφές φιλικές προς το περιβάλλον. Η VW έχει ήδη αναπτύξει μία κατασκευαστική πλατφόρμα, η οποία παραμένει ανοιχτή και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να μειωθεί το κόστος. “Θελουμε να εξελιχθεί η πλατφόρμα MEB στο βασικό μοντέλο της ηλεκτροκίνησης”, δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής του ομίλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Πρώτος ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στην πλατφόρμα είναι η εταιρία E.Go από το Άαχεν, η οποία κατασκευάζει μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την αμερικανική Ford για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων φορτηγών και αγροτικών οχημάτων. Ο Μάρκους Μπέρετ πιστεύει ότι αυτόν τον δρόμο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες του κλάδου: να αναζητούν συνέργειες, μοιράζοντας το κόστος. “Ούτε τα πιο μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορούν να επωμιστούν το κόστος του μετασχηματισμού. Δεν έχει νόημα να υπάρχουν 10 ή 15 επιχειρήσεις που να θέλουν, ταυτόχρονα, να επανεφεύρουν τον κινητήρα”.
Αλλά η επένδυση στο μέλλον απαιτεί θυσίες. Στα επόμενα πέντε χρόνια η VW αναμένεται να περικόψει 5.000 έως 7.000 θέσεις εργασίας. Με αυτοματοποίηση της παραγωγής, εξοικονόμηση υλικών και μία μικρότερη γκάμα μοντέλων ο όμιλος σκοπεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής και να αυξήσει τα κέρδη του κατά 5,9 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από το 2023.
Τί κάνουν οι ανταγωνιστές;
Την ίδια στιγμή η BMW χάνει έδαφος. Η φημισμένη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν συνηθισμένη στις …επιτυχίες, αλλά το 2019 αναμένει μειωμένα κέρδη, για μία ακόμη χρονιά. Θα επιδιώξει να περιορίσει το κόστος παραγωγής, ώστε να εξοικονομήσει πόρους για τις απαραίτητες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και την αυτόνομη οδήγηση. “Ο μετασχηματισμός του κλάδου μας είναι σε πλήρη εξέλιξη”, δηλώνει ο Νίκολας Πέτερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW. Μέχρι το 2022 η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να εξοικονομήσει περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι της BMW συμμετείχαν σε πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης, ενώ αναμένεται να συνεχιστούν οι περικοπές θέσεων εργασίας.
Αλλά η πιο απρόσμενη εξέλιξη ανακοινώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου: οι μέχρι πρότινος “αιώνιοι” ανταγωνιστές BMW και Daimler πρόκειται να συνεργαστούν. Ήδη οι δύο “κολοσσοί” του κλάδου έχουν συγχωνεύσει τις εταιρίες carsharing που διατηρούσαν, ενώ σύντομα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στα αυτόνομα οχήματα. Ήδη η BMW συνεργάζεται με την Intel, τη Mobileye, τη FiatChrysler και άλλες επιχειρήσεις, για να προωθήσει την έρευνα σε αυτό το πεδίο. Μαλλον απίθανο είναι βέβαια να δούμε ένα κοινό μοντέλο BMW-Daimler. Αλλά όπως λέει και ο επικεφαλής της BMW Χάραλντ Κρούγκερ: “Έχω σταματήσει πλέον να κάνω προβλέψεις για το τί μπορεί να γίνει στα επόμενα πέντε χρόνια…”
dw
το είδαμε ΕΔΩ
Ο Μάρκους Μπέρετ, στέλεχος της εταιρίας συμβούλων Ρόλαντ Μπέργκερ, συνοψίζει το μεγάλο δίλημμα της αυτοκινητοβιομηχανίας με λίγες λέξεις: “Πρέπει να ξοδέψει πολλά δισεκατομμύρια σε νέες τεχνολογίες, όπως η ηλεκτροκίνηση, με τις οποίες είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να βγάλει μεγάλο κέρδος- τουλάχιστον όχι τα πρώτα χρόνια”, επισημαίνει. Η δυσκολία του εγχειρήματος αυξάνεται σε μία εποχή που όλες οι μεγάλες αγορές, ιδιαίτερα της Κίνας, αρχίζουν να εξασθενούν.
Οι πιο απαισιόδοξοι πιστεύουν ότι οι ραγδαίες αλλαγές απειλούν με αφανισμό μεγάλα ονόματα του κλάδου. Άλλωστε πολλοί θεωρούν πλέον ξεπερασμένο όχι μόνο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και έναν ολόκληρο τρόπο ζωής, που βασίζεται στην ατομική ιδιοκτησία και την κινητικότητα. Ακόμη και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, θα κινδυνεύουν και πάλι χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ απλούστερες κατασκευές σε σύγκριση με τα σημερινά οχήματα.
Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen (VW) Χέρμπερτ Ντις πιστεύει ότι η επένδυση για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά 30% μικρότερη από ένα συμβατικό μοντέλο, ενώ το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών του Μονάχου (Ifo) προειδοποιεί ότι μπορεί να χαθούν έως 620.000 θέσεις εργασίας.
Τα νέα πρότυπα κινητικότητας
Πολλοί οδηγοί δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητο, καθώς προτιμούν την εμπειρία από την ιδιοκτησία. Νέα, πρωτοποριακά προγράμματα carsharing και pooling δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να καλούν στον χώρο που επιθυμούν ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα, να κάνουν τη διαδρομή που έχουν καθορίσει εκ των προτέρων και να το αφήνουν όπου τους εξυπηρετεί, ώστε να το παραλαμβάνει ο επόμενος. Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότερες αποστάσεις διανύονται με όλο και λιγότερα μεταφορικά μέσα, κάτι που θα είχε ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα μείωνε την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα κέντρα των μεγαλουπόλεων. Παλαιότερη μελέτη του Πολυτεχνείου του Μονάχου εκτιμά ότι αν οδηγούσαμε αυτόνομα οχήματα παντού, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων θα είχε μειωθεί κατά …90%.
Η Volkswagen- η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως- υποφέρει ακόμη από τις συνέπειες του σκανδάλου Dieselgate, αλλά γι αυτό ακριβώς εντείνει τις προσπάθειες να ανακτήσει έδαφος με την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2025 ο όμιλος σκοπεύει να αυξήσει τις πωλήσεις υβριδικών ή ηλεκτροκινούμενων οχημάτων στο 25% του συνολικού τζίρου, ενώ στα επόμενα 4 χρόνια θα διαθέσει περίπου 44 δισεκατομμύρια ευρώ για την έρευνα σε νέα μοντέλα με προδιαγραφές φιλικές προς το περιβάλλον. Η VW έχει ήδη αναπτύξει μία κατασκευαστική πλατφόρμα, η οποία παραμένει ανοιχτή και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να μειωθεί το κόστος. “Θελουμε να εξελιχθεί η πλατφόρμα MEB στο βασικό μοντέλο της ηλεκτροκίνησης”, δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής του ομίλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Πρώτος ενδιαφερόμενος για συμμετοχή στην πλατφόρμα είναι η εταιρία E.Go από το Άαχεν, η οποία κατασκευάζει μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την αμερικανική Ford για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων φορτηγών και αγροτικών οχημάτων. Ο Μάρκους Μπέρετ πιστεύει ότι αυτόν τον δρόμο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες του κλάδου: να αναζητούν συνέργειες, μοιράζοντας το κόστος. “Ούτε τα πιο μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορούν να επωμιστούν το κόστος του μετασχηματισμού. Δεν έχει νόημα να υπάρχουν 10 ή 15 επιχειρήσεις που να θέλουν, ταυτόχρονα, να επανεφεύρουν τον κινητήρα”.
Αλλά η επένδυση στο μέλλον απαιτεί θυσίες. Στα επόμενα πέντε χρόνια η VW αναμένεται να περικόψει 5.000 έως 7.000 θέσεις εργασίας. Με αυτοματοποίηση της παραγωγής, εξοικονόμηση υλικών και μία μικρότερη γκάμα μοντέλων ο όμιλος σκοπεύει να μειώσει το κόστος παραγωγής και να αυξήσει τα κέρδη του κατά 5,9 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από το 2023.
Τί κάνουν οι ανταγωνιστές;
Την ίδια στιγμή η BMW χάνει έδαφος. Η φημισμένη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν συνηθισμένη στις …επιτυχίες, αλλά το 2019 αναμένει μειωμένα κέρδη, για μία ακόμη χρονιά. Θα επιδιώξει να περιορίσει το κόστος παραγωγής, ώστε να εξοικονομήσει πόρους για τις απαραίτητες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και την αυτόνομη οδήγηση. “Ο μετασχηματισμός του κλάδου μας είναι σε πλήρη εξέλιξη”, δηλώνει ο Νίκολας Πέτερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW. Μέχρι το 2022 η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να εξοικονομήσει περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι της BMW συμμετείχαν σε πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης, ενώ αναμένεται να συνεχιστούν οι περικοπές θέσεων εργασίας.
Αλλά η πιο απρόσμενη εξέλιξη ανακοινώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου: οι μέχρι πρότινος “αιώνιοι” ανταγωνιστές BMW και Daimler πρόκειται να συνεργαστούν. Ήδη οι δύο “κολοσσοί” του κλάδου έχουν συγχωνεύσει τις εταιρίες carsharing που διατηρούσαν, ενώ σύντομα θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στα αυτόνομα οχήματα. Ήδη η BMW συνεργάζεται με την Intel, τη Mobileye, τη FiatChrysler και άλλες επιχειρήσεις, για να προωθήσει την έρευνα σε αυτό το πεδίο. Μαλλον απίθανο είναι βέβαια να δούμε ένα κοινό μοντέλο BMW-Daimler. Αλλά όπως λέει και ο επικεφαλής της BMW Χάραλντ Κρούγκερ: “Έχω σταματήσει πλέον να κάνω προβλέψεις για το τί μπορεί να γίνει στα επόμενα πέντε χρόνια…”
dw
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Διεθνείς ειδήσεις,
Ενημέρωση,
Κοινωνικά θέματα,
Οικονομικά θέματα,
Τεχνολογία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου