25 Φεβρουαρίου 2019

Το απαράβατο μοτίβο τεσσάρων ελληνικών χιλιετιών

Γράφει ο Θεόδωρος Ράκκας 
Ζούμε σε δύσκολες εποχές. Οι, κοσμικοί, θεσμικοί φορείς του ελληνισμού, δηλ. η Ελλάδα και η Κυπριακή Δημοκρατία, βρίσκονται σε παρακμή. Παρακμή οικονομική, πολιτική, δημογραφική και πάνω από όλα αξιακή. Μια παρακμή η οποία έχει οδηγήσει σε πλήρη εξάρτηση από ξένες δυνάμεις, φιλικές και μη. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός, ότι το παραπάνω δεν είναι πρωτοφανές.
Μέσα στα 4000 χρονιά της ιστορικής μας ύπαρξης, δεν είναι η πρώτη φορά που η παρακμή και η έκπτωση ισχύος καθιστούν τον ελληνισμό, βορά στις επίβουλες των ξένων. Το δυστύχημα είναι, πως στην ερώτηση «πως και γιατί φτάσαμε εδώ» δεν υπάρχει μια σαφώς διατυπωμένη απάντηση. Η μήπως η απάντηση βρίσκεται, στην αποκρυσταλλωμένη ανάγνωση και κατανόηση, των τεσσάρων χιλιετιών της ελληνικής ιστορίας;

Θα τολμήσω να δηλώσω, πως είναι απαραίτητο να αποτυπωθεί στο συλλογικό μας υποσυνείδητο, το παρακάτω απαράβατο μοτίβο. Η επιβολή του ατομικού συμφέροντος επί του συλλογικού πηγάζουσα από έπαρση και ιδιοτέλεια μας οδηγεί πάντοτε στη διχόνοια. Η διχόνοια κατασπαταλάει όλη την δυναμική και τους πόρους του γένους σε εσωστρεφείς ανταγωνισμούς, προς τη νομή του πλούτου και της εξουσίας. Μοιραία, το κράτος υφίσταται απώλεια ισχύος.

Η απώλεια ισχύος πάντοτε φέρνει τον ελληνισμό στο στόχαστρο ξένων δυνάμεων επιβουλής, με καταστρεπτικά αποτελέσματα. Καταστρεπτικά, διότι αυτή είναι η γεωπολιτική και ιστορική μας μοίρα. Ένας πολιτισμός με παρουσία 4000 ετών κατοικεί σε μια γεωγραφική περιοχή η οποία αποτελεί το σταυροδρόμι μεταξύ της Ευρώπης της Μέσης Ανατολής, η αλλιώς της Δυτικής Ασίας. Ως εκ τούτου, είναι πάντοτε εκτεθειμένος σε εισβολές, μετακινήσεις πληθυσμών και στρατηγικούς ανταγωνισμούς.

Είναι χαρακτηριστικό, πως ο εθνολογικός, πολιτισμικός, γλωσσικός, συνειδησιακός και θρησκευτικός χαρακτήρας της περιοχής των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής έχει μεταβληθεί ραγδαία μέσα στο πέρασμα των αιώνων. Έχει μεταβληθεί παντού, εκτός από μια ορεινή θαλασσόβρεχτη χερσόνησο η οποία παρεμβάλλεται στο όριο των ανωτέρω. Είναι γεγονός πώς η φυσική και θεσμική παρουσία του ελληνισμού, έχει συρρικνωθεί θεαματικά.

Όμως, για περίπου 1700 χρόνια η θρησκεία του είναι ορθόδοξη χριστιανική. Η γλωσσική του συνέχεια τετραχιλιετής. Η αίσθηση της ιστορικής του πορείας αντιληπτή μεν μη εμπεδωμένη δε. Διότι εάν ήταν εμπεδωμένη ο κάθε Έλληνας θα κατανοούσε, πως η φυσική και πολιτιστική του συρρίκνωση είναι απόρροια της απώλειας ισχύος, η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνέπεια της, αιτιοκρατικά ιδιοτελούς, διχόνοιας. Με άλλα λόγια, όσο το ατομικό συμφέρον επιβάλλεται του συλλογικού, θα ξεπέφτουμε στη διχόνοια και την παρακμή.

Κλείνοντας, ας δούμε το παράδειγμα των Εβραίων. Οι αιώνες εξορίας και το Ολοκαύτωμα εμφύσησαν στους απανταχού Εβραίους, την αρετή της επιβολής του συλλογικού επί του ατομικού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που έγιναν ισχυροί, κυρίαρχοι και ευημερούντες, εντός και εκτός Ισραήλ. Εκτιμώ, πως τα συμπεράσματα που θα βγάλουν οι ελληνικές ελίτ, κάνοντας την σύγκριση ελληνισμού-εβραϊσμού, θα αποτελέσουν το βαρόμετρο το οποίο θα καθορίσει το μέλλον μας. 

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.