19 Σεπτεμβρίου 2025

Ὑπακοή στήν πραγματική Ἐκκλησία καί ὄχι στά στρεβλωτικά νανουρίσματα μεταπατερικῶν ταγῶν

Τ
οῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας
 
Δέν χάνουν τήν εὐκαιρία οἱ ποιμένες μας νά παίζουν τήν γνωστή κασέτα περί ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας καί προσωπικοῦ ἀριθμοῦ, κάθε φορά πού ἐρωτῶνται (καί εἰδικά ὅταν - ὅλως τυχαίως - οἱ ἐρωτήσεις γίνονται ἀπό ἀνώδυνους «ἡμετέρους» καί δέν ἐμπεριέχουν κανένα ἀντίλογο καί καμία πραγματική ἀπόπειρα διείσδυσης στήν οὐσία). Στήν ἴδια κατηγορία ἀσφαλῶς καί τό γνωστό πλέον πρόσφατο παράδειγμα τοῦ μητροπολίτη Φλωρίνης κ.Λαφτσή, πού ἅπαξ ρωτήθηκε γενικῶς περί τοῦ ζητήματος καί ἀκολούθως ἀφέθηκε νά λέει παντελῶς ἀνενόχλητος τά (ἀπολύτως) ἀναμενόμενα.
 
Καί ἄς δοῦμε ἀναλυτικότερα τί ἀκριβῶς μᾶς εἶπε. Πρῶτον, ἐπανέλαβε σέ ὅλους τούς τόνους ὅτι δέν ὑπάρχει πρόβλημα καί ὅτι δέν ἔχουν βάση οἱ προβληματισμοί περί θρησκευτικῆς καί πολιτικῆς ἐλευθερίας, ἐπικαλούμενος (θαυμᾶστε τώρα) τίς διαβεβαιώσεις τῆς κυβέρνησης (σ.σ. πού ὡς γνωστόν εἶναι ἀπολύτως ἀξιόπιστη καί δέν λέει ποτέ ψέματα) καί τά πορίσματα τῶν ἐπιτροπῶν πού ὅρισε ἡ Ἐκκλησία (σ.σ. πρᾶγμα ἀσφαλῶς πού ἀμφισβητοῦμε εὐθέως - ἐμεῖς λέμε ὅτι δέν ὁρίστηκε καμία ἀπολύτως ἐπιτροπή πραγματικῆς ἔρευνας, ἀλλά μόνο ἐντολοδόχοι πού πῆραν ἕτοιμο τό ραβασάκι του Παπαστεργίου). 
 
Δεύτερον, ξεκαθάρισε αὐτό πού ἤδη γνωρίζαμε βεβαίως, ὅτι δηλαδή δέν ὑπάρχει περίπτωση τό θέμα νά ξανασυζητηθεῖ συνοδικά, μιά πού ἤδη ἀποφάνθηκε ἐπ’ αὐτοῦ ἡ Δ.Ι.Σ. καί δέν ὑπάρχει λόγος νά παραπεμφθεῖ στήν συνοδική ὁλομέλεια, ἐπειδή πρόκειται - λέει - γιά καθαρά διοικητικό καί τεχνικό θέμα, ὅπως ἀποφάνθηκαν καί πάλι οἱ προαναφερθεῖσες «ἐπιτροπές» (σ.σ. ἤτοι τό ραβασάκι τῆς χούντας), ἔριξε δέ καί τό καρφί του πρός τούς ἀντιφρονοῦντες, λέγοντας ὅτι ὅποιος ἀναγάγει τό θέμα σέ θέμα πίστεως, τό κάνει γιά καθαρά προσωπικούς ἐγωιστικούς λόγους. 
 
Τρίτον, προσπάθησε νά μᾶς καθησυχάσει καί ἐπιπλέον, τονίζοντας ὅτι πρέπει νά ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στήν Σύνοδο, πού δέν θά προδώσει τούς πιστούς καί ἄν χρειαστεῖ νά πεῖ κάποια ΟΧΙ, πρώτη ἐκείνη θά ἀντιδράσει (σ.σ. πρᾶγμα ἀπολύτως πιστευτό καί βαθύτατα συγκινητικό μέχρι δακρύων, δεδομένου ὅτι ἐδῶ καί πολλά χρόνια δέν βλέπουμε βεβαίως τίποτε ἄλλο παρά μία μαχόμενη διοικοῦσα Ἐκκλησία πού προβάλλει ἀνένδοτα τά στήθη της ἀπέναντι στό κράτος καί ἀντιστέκεται πεισματικά - σάν νέος Λεωνίδας στίς Θερμοπύλες - ἀπέναντι σέ κάθε ἀντίχριστη ἐπιβολή)! 
 
Τέταρτον, τόνισε ὅτι δέν θά πρέπει νά διχαστοῦμε καί γιά τό θέμα αὐτό (σ.σ. προφανῶς ἐννοῶντας ὅπως καί γιά τά μπόλια, γιά τά ὁποῖα ἀσφαλῶς ὀφείλουμε νά ὑπενθυμίσουμε ὅτι ὁ συγκεκριμένος ἦταν ὑπέρμαχος, ὡς πρωτοσύγκελος ἀκόμη τότε στή μαρτυρική - ἀπό ποιμαντικῆς ἐκκλησιαστικῆς ἄποψης – Ἀλεξανδρούπολη, ζητῶντας καί τότε ὑπακοή στήν... Ἐκκλησία, γιά τούς ἀνεκδιήγητους ὑγειονομικούς φετφάδες πού ἐξέδιδε). 
 
Καί κατέληξε, δηλώνοντας ἐπί λέξει ὅτι μέ τόν προσωπικό ἀριθμό «δέν ἀλλάζει τίποτε ὡς πρός τίς συνταγματικές ἐλευθερίες καί εἶναι κάτι πού ἁπλῶς διευκολύνει τή σχέση τοῦ πολίτη μέ τήν πολιτεία. Ἔτσι λοιπόν ἡ Ἐκκλησία καί γραπτῶς συνιστᾶ στούς πιστούς νά προχωρήσουν στήν ἔκδοση τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ. Δέν βλέπει αὐτή τή στιγμή κανένα πρόβλημα πίστεως καί καμία μείωση τῆς ἐλευθερίας τῶν πολιτῶν καί τῶν χριστιανῶν. Καί οἱ κληρικοί θά πάρουν καί οἱ ἐπίσκοποι θά πάρουν. Μπορεῖ κάποιος νά ἔχει μιά ἐπιφύλαξη, ὅμως ἡ Ἐκκλησία μᾶς προτρέπει, αὐτήν ὑπηρετοῦμε καί σ’ αὐτήν ὑπακοῦμε». 
 
Ὁπότε βεβαίως, ἐμεῖς ἄς τόν ἐνημερώσουμε γιά μία ἀκόμη φορά καί αὐτόν καί τούς ὁμόφρονές του: 
 
1. Αὐτοί μποροῦν νά πᾶνε καί νά πάρουν ὅ,τι θέλουν. Καί ταυτότητα καί προσωπικό ἀριθμό καί ὑποδόριο τσιπάκι καί σφράγισμα στό μέτωπο κάποια στιγμή (εἰλικρινά πολλούς ἐξ αὐτῶν πανέτοιμους τούς βλέπουμε καί γιά τό τελευταῖο). ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ! Καί θά συνεχίσουμε νά φωνάζουμε ὅτι ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ, γιατί ἄν δέν βλέπουν αὐτοί, λόγῳ τῆς πνευματικῆς τους τύφλωσης, θέμα πνευματικό καί ζήτημα θρησκευτικῆς καί συνταγματικῆς ἐλευθερίας, ἐμεῖς τό βλέπουμε καί μάλιστα πεντακάθαρα. 
 
2. Καί τό βλέπουμε ὄχι γιά λόγους ἐγωισμοῦ, ὅπως μέ τόσο βολική εὐκολία μας καταλογίζεται, ἀλλά ἐπειδή ἀκριβῶς ὑπακοῦμε στούς Ἁγίους, καθώς καί στίς συνοδικές ἀποφάσεις τοῦ παρελθόντος (πού ὅσο καί ἄν τίς ἀποκρύπτουν, αὐτές παραμένουν πάντα σέ ἰσχύ), ἀλλά καί ἐπειδή ἐπίσης μποροῦμε νά ἀντιλαμβανόμαστε καί τά προφανῆ βάσει τῆς λογικῆς πού μᾶς ἔδωσε ὁ Θεός (ὅσο καί ἄν ἐπιχειροῦν οἱ ἴδιοι νά μᾶς βγάλουν τρελούς, ἐπειδή φωνάζουμε γιά τά αὐτονόητα). Τό θέμα εἶναι ξεκάθαρα πνευματικό καί ταυτόχρονα ἐγκυμονεῖ καί μείζονες κινδύνους πολιτικῶν ἐλευθεριῶν καί ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, ὅποια σοφιστεία καί ὅποιο κωμικό ψευτοεπιχείρημα καί ἄν συνεχίσουν νά προβάλλουν! 
 
3. Περαιτέρω, γιά τά περί ἀνάγκης μή διχασμοῦ γελᾶμε, καθότι γνωρίζουμε ὅτι δέν ὑπάρχει μεγαλύτερο νανουριστικό διαβολοπαραμύθι ἀπό τό αἴτημα τῆς ψευδοενότητας καί ὅτι στήν πραγματικότητα ἡ ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ εἶναι πάντα «διχαστική», γιατί, σύμφωνα μέ τά ἴδια τά λόγια Του, δέν φέρνει εἰρήνη ἀλλά μάχαιρα καί πιθανό χωρισμό καί ἀπό τούς συγγενεῖς καί ἀπό τούς φίλους: «Παραδώσει δὲ ἀδελφὸς ἀδελφὸν εἰς θάνατον καὶ πατὴρ τέκνον, καὶ ἐπαναστήσονται τέκνα ἐπὶ γονεῖς καὶ θανατώσουσιν αὐτούς· καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου» θυμίζουμε ὅτι ἀναγράφεται στό Κατά Ματθαῖον (ι΄, 21-22), ἐνῷ λίγο πιό κάτω τονίζεται: «Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπὶ τὴν γῆν· οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλὰ μάχαιραν. ἦλθον γὰρ δίχάσαι ἄνθρωπον κατὰ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ καὶ θυγατέρα κατὰ τῆς μητρὸς αὐτῆς καὶ νύμφην κατὰ τῆς πενθερᾶς αὐτῆς· καὶ ἐχθροὶ τοῦ ἀνθρώπου οἱ οἰκιακοὶ αὐτοῦ» (Μάτθ. ι΄, 34-36)]. Ὁπότε, γιά νά μήν τό πολυκουράζουμε, χίλιες φορές μέ τόν Χριστό καί διχασμένοι, παρά μαζί μέ τούς πολλούς καί σέ νεοεποχίτικο λήθαργο! 
 
4. Πλήν αὐτῶν, γιά τά περί ἐμπιστοσύνης στήν Σύνοδο πού δέν θά μᾶς...προδώσει ποτέ ἀλλά θά ἀντισταθεῖ, ὅταν χρειαστεῖ, ἐδῶ καί ἄν γελᾶμε (γιά νά μήν κλάψουμε πικρά ἀπό τό κολοσσιαῖο μέγεθος τῆς συνεχιζόμενης ἐδῶ καί πολλά χρόνια προδοσίας ἀπό τούς δῆθεν ποιμένες μας σέ ὅλους τούς τομεῖς). Δηλώνουμε ἀναφανδόν ὅτι δέν τούς ἔχουμε ἀπολύτως καμία ἐμπιστοσύνη καί ὅτι ἄν γιά κάτι ἔχουμε βεβαιότητα, αὐτό εἶναι δυστυχῶς ὅτι θά συνεχίσουν καί ἐφεξῆς νά μᾶς προδίδουν. Δέν εἶναι θέμα προκατάληψης ἤ κακῆς προαίρεσης ἐκ μέρους μας, ἀλλά εἶναι ἡ συσσωρευμένη γνώση καί ἡ καταλυτική πληθῦς τῶν ἕως σήμερα τεκμηρίων πού ὠθεῖ στήν πεποίθηση αὐτή. 
 
Συνοψίζοντας, ἐνημερώνουμε τόν ἐν λόγῳ μητροπολίτη ὅπως καί τόν κάθε ἄλλο εὐφάνταστο κληρικό πού βαυκαλίζεται ὅτι διασώζει ὡς ἀλάνθαστος θεματοφύλακας τήν ἐκκλησιαστική ἀλήθεια, ἐνῷ στήν πραγματικότητα φορτώνει τήν μία πλάνη πάνω στήν ἄλλη καί προσθέτει στρέβλωση στήν στρέβλωση καί ἐκτροπή στήν ἐκτροπή, ὅτι θέμα ὑπακοῆς στίς νεοσεργιανικές καί θεολογικά ἀνερμάτιστες δοξασίες τους προφανῶς δέν τίθεται. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἤδη ἐκφραστεῖ καί συνεχίζει νά ἐκφράζεται μέσῳ τῶν Ἁγίων της καί μέσῳ ἀσφαλῶς καί ἑτέρων παρεμβάσεων ἀπό φωτισμένους πατέρες (ὅπως τό σπουδαῖο καί πληρέστατο θεολογικά κείμενο πού ἐξέδωσε καί συνυπέγραψε προσφάτως ὁ ἀνθός τοῦ ἐναπομείναντος ὄρθιου ἑλλαδικοῦ μοναχισμοῦ). Τό ὅτι δέν ἐκφράζουν αὐτοί τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καί τήν ἐκφράζουν οἱ μεταπατερικοί νανουριστές ἀγαπούληδες καί σφιχταγκαλιασμένοι μέ τήν κοσμική ἐξουσία ρασοφόροι καριερίστες, ἀποτελεῖ πασιφανῶς τό μεγαλύτερο ἀνέκδοτο ἐν τέλει. 
 
Εἶναι ὡστόσο ἕνα ἀνέκδοτο μέ τό ὁποῖο (αὐτή τή φορά) δέν γελᾶμε καθόλου. Ἀντιθέτως, τό βρίσκουμε ἀπύθμενα θρασύ, φρικωδῶς κακόγουστο καί ἀπολύτως ἐξοργιστικό...



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.