13 Δεκεμβρίου 2023

Παιδεία: Συναγερμός στη Γαλλία Στην Ελλάδα;

Γράφει ο Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος
 
Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας για το 2022 του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) σε μαθητές και μαθήτριες δεκαπέντε ετών. Η έρευνα αφορά στην εκτίμηση του επιπέδου τους σε τρία γνωστικά αντικείμενα, των μαθηματικών, της κατανόησης κειμένων και των φυσικών επιστημών. Η έρευνα του ΟΟΣΑ γίνεται ανά τριετία στα πλαίσια του προγράμματος PISA (Programme for International Student Assessment).
 
Τα αποτελέσματα είναι πολύ δυσάρεστα για την Γαλλία και την Ελλάδα. Η Γαλλία, σε υψηλότερο επίπεδο βαθμολογίας από την Ελλάδα, είχε και στα τρία γνωστικά αντικείμενα σημαντική μείωση της απόδοσης των μαθητών και των μαθητριών, σε σχέση με την έρευνα του 2018, όπως και η Ελλάδα. Τα αρνητικά αυτά αποτελέσματα κατά τον Ολιβιέ Μπαμπώ είναι προάγγελος αποδυνάμωσης της οικονομίας και του ήθους των Γάλλων, που δεν έχουν πλέον τις πηγές διανόησης που είχαν στο παρελθόν. 
 
Με την ανακοίνωση των αρνητικών αποτελεσμάτων στη Γαλλία κηρύχθηκε γενικός συναγερμός. Ο Υπουργός Εκπαίδευσης Γκαμπριέλ Αττάλ χαρακτήρισε «ταρακούνημα γνώσεων» την εκστρατεία που άμεσα άρχισε για το ανέβασμα του επιπέδου της γαλλικής εκπαίδευσης. Κατά δήλωση του και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών του Υπουργείου του «καταστροφικός» για την ένταση και έκταση της προσοχής της μαθητιώσης νεολαίας στη γνώση είναι ο ρόλος της κάθε είδους οθόνης και ειδικότερα του «smartphone». Η υφυπουργός για τη νεότητα Σαρλότ Γκομπέλ δήλωσε σχετικά ότι θα προωθήσει ένα επιστημονικό consensus για τον περιορισμό χρήσης των οθονών: « Οφείλουμε να καταλήξουμε σε μια πολιτική πρόληψης παρά απαγόρευσης, με λόγο επιστημονικό και καθαρά παιδαγωγικό».
 
Στις 5 Δεκεμβρίου ο Υπουργός Εκπαίδευσης της Γαλλίας, στα πλαίσια της βελτίωσης των δημόσιων σχολείων, ανακοίνωσε μέτρα και για τους διδάσκοντες, προκειμένου «να ξαναβρούν τα χαμένο κύρος τους». Εξάλλου έρευνα του συνδικάτου Snalc έδειξε ότι το 80% των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης συμφωνεί να δημιουργηθούν ολιγάριθμα γκρουπ για την επιτυχία των μαθητών στην ανώτερη βαθμίδα. Αυτό γιατί, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, σήμερα στην τάξη μόνο τρεις στους δέκα καθηγητές μπορούν να τους βοηθήσουν να επιτύχουν... 
 
Και στην Ελλάδα; Τα αποτελέσματα του 2022 είναι κατώτερα του 2018 κατά 21 μονάδες στα μαθηματικά, 19 μονάδες στην κατανόηση κειμένου και 11 μονάδες στις φυσικές επιστήμες. Η πτώση της βαθμολογίας της χώρας μας είναι συνεχής κατά τα τελευταία χρόνια. Σημειώνεται ότι ο Μ.Ο. των αρίστων μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 13,7%, ενώ στην Ελλάδα 3,9%! Ο αντίστοιχος Μ.Ο. για τους απορριπτέους μαθητές είναι 16,4%, ενώ στην Ελλάδα 25,7%! Τα αποτελέσματά μας είναι χειρότερα αυτών της Τουρκίας και παρόμοια εκείνων της Μογγολίας. 
 
Αν στην Γαλλία η κατάσταση του επιπέδου μαθητών και μαθητριών θεωρήθηκε δυσάρεστη και κηρύχθηκε συναγερμός, στην Ελλάδα, με πολύ χειρότερα αποτελέσματα εκείνων της Γαλλίας χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη δράση. Είναι ντροπή οι απόγονοι ανθρώπων που έδωσαν στην οικουμένη τα φώτα της γνώσης να είναι σήμερα μεταξύ των τελευταίων στη μάθηση.-



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.