18 Δεκεμβρίου 2023

Έρχεται νέο «κύμα» ακρίβειας λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα: Τα πλοία κάνουν πλέον τον περίπλου της Αφρικής!

Γράφει ο Θεόφραστος Ανδρεόπουλος 
 
Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες διέκοψαν τη διέλευση από τη Μέση Ανατολή στις 15 Δεκεμβρίου, μετά από τις επανειλημμένες επιθέσεις των μαχητών Χούθι της Υεμένης και πλέον είναι ορατό το ενδεχόμενο να έρθουν νέες αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα καθώς τα πλοία θα πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής!
 
Σημειώνεται ότι χθες χτυπήθηκε για πρώτη φορά από τον Β΄ΠΠ, γερμανικός θαλάσσιος στόχος. Για την ακρίβεια επλήγη δεξαμενόπλοιο γερμανικής ιδιοκτησίας (της Ηapag-Lloyd). 
 
Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός A.P Moller-Maersk — που αντιπροσωπεύει το 15% της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματικών εμπορευματοκιβωτίων — ανέστειλε τα ταξίδια που διέρχονται από το Bab al-Mandeb μέχρι νεωτέρας. 
 
Η γερμανική Hapag-Lloyd — η οποία ελέγχει το 7% της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων — διέκοψε επίσης την κυκλοφορία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας τουλάχιστον μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου μετά την χθεσινή επίθεση σε πλοίο της από τους Χούθι.
 
Το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο Al Jasrah της Hapag-Lloyd έπιασε φωτιά στην Ερυθρά Θάλασσα στις 15 Δεκεμβρίου, αφού χτυπήθηκε από πύραυλο.
 
Οι αναστολές είναι η τελευταία ένδειξη ότι οι μεγάλοι ναυλωτές πλοίων που τις τελευταίες εβδομάδες έχουν αναπτύξει ένοπλους φρουρούς για να διασφαλίσουν τη διέλευση μέσω του Μπαμπ αλ-Μαντέμπ αρχίζουν να επανεξετάζουν τη χρήση του στενού μέσω του οποίου ρέει το 10% του παγκόσμιου θαλάσσιου πετρελαίου.
 
Οι Χούθι έχουν απειλήσει να επιτεθούν σε οποιοδήποτε πλοίο με ισραηλινή ιδιοκτησία ή με προορισμό ένα από τα λιμάνια της χώρας.
 
Ως αποτέλεσμα, όλα τα εμπορικά πλοία έχουν δεχτεί επίθεση, από μεταφορείς αυτοκινήτων έως δεξαμενόπλοια και φορτηγά ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένων πολλών που δεν έχουν προφανή σχέση με το ισραηλινό εμπόριο.
 
«Το μοτίβο που βλέπω [τις] τελευταίες ημέρες είναι περισσότερες επιθέσεις σε όλα αυτά τα μεγάλα “αγόρια” της γραμμής κοντέινερ όπως τα MSC, Maersk, NYK Line, Hapag-Lloyd. 
 
Αν τους τρομάξεις, τότε σταματάς εκατοντάδες πλοία τους» δήλωσε ο Luv Menghani, ναυλομεσίτης της BluePeak Commodities and Shipping με έδρα το Ντουμπάι.
 
Ο Gregory Brew, αναλυτής του Eurasia Group, είπε:
«Οι χθεσινές επιθέσεις υποδηλώνουν ότι οι Χούθι διευρύνουν οι επιθέσεις τους γίνονται πιο αδιάκριτες, αντί να επικεντρώνονται μόνο σε πλοία που ανήκουν σε ισραηλινές εταιρείες ή με προορισμό τα ισραηλινά λιμάνια».
 
Το Bab al-Mandeb, το πλάτους 20 μιλίων στενό, που βρίσκεται ανάμεσα στο Κέρας της Αφρικής και Αραβική Χερσόνησο, συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τον Κόλπο του Άντεν και την Αραβική Θάλασσα.
 
Αντιπροσώπευε 8,8 εκατομμύρια b/d των συνολικών ροών πετρελαίου το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ. 
 
Οι αποστολές LNG μέσω του στενού ήταν 4,1 δισεκατομμύρια cf/d κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΙΑ.
 
Η αναστολή της διαδρομής της Ερυθράς Θάλασσας από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες ακολούθησε μια ειδοποίηση προς τους στόλους τους στις 14 Δεκεμβρίου για χρήση του μακρύτερου Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας ως επιλογή, μια κίνηση που προσθέτει 40% στην απόσταση ταξιδιού.
 
Σύμφωνα με τη ζωντανή παρακολούθηση δεδομένων AIS από την S&P Global Commodities at Sea, τα πλοία MSC Diana και Zenith Lumos με προορισμό την Ανατολή ταξίδεψαν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας από τις 12 Δεκεμβρίου, έχοντας μεταφορτωθεί στην Ταγγέρη και την Αλγκεσίρας αντίστοιχα.
 
Με την ανακοίνωση της Maersk και της Hapag-Lloyd, άλλοι μεταφορείς θα μπορούσαν να είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
 
Οι μεταφορείς αυξάνουν επίσης τους ναύλους στις αποστολές.
Για παράδειγμα, ένα εμπορευματοκιβώτιο με προορισμό τη Μέση Ανατολή θα προσελκύει πλέον πρόσθετη χρέωση κινδύνου πολέμου ύψους 100 $/teu (μονάδα χωρικής ικανότητας) σε ξηρό φορτίο, σύμφωνα με ένα έγγραφο που είδε η S&P Global.
 
Η Zim Integrated Shipping Services (Zim) — ένας ισραηλινός αερομεταφορέας με έδρα τη Χάιφα, αύξησε τους ναύλους της, στη γραμμή Ασίας-Μεσογείου για να καλύψει το αυξανόμενο κόστος της ασφάλισης των σκαφών της.
 
Εκτιμάται ότι υπάρχουν επιπλέον 10-15 ημέρες για τους χρόνους παράδοσης στην αγορά, μειώνοντας την ήδη αδύναμη προσφορά σε μία περίοδο που λόγω εορτών η ζήτηση αυξάνεται.
 
Οι τιμές εμπορευματοκιβωτίων για αποστολές από τη βόρεια Ασία προς το Ηνωμένο Βασίλειο, μια διαδρομή που χρησιμοποιεί την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα για το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Platts.
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.