20 Νοεμβρίου 2023

«Θα είναι όλα ηλεκτρικά»: Πώς θα βάλει «μπλόκο» στα αυτοκίνητα στην Αθήνα η κυβέρνηση – Τι θα αλλάξει

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επιβεβαίωσε μιλώντας στο συνέδριο «Greece Talks, ο Ρόλος του Τουρισμού στο Μέλλον της Ελλάδας», που διεξάγεται στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, τις πληροφορίες του pronews.gr περί σχεδίου απόσυρσης του 95% των ΙΧ από τους δρόμους της Ελλάδας.
 
«Είναι αυτονόητο ότι η ίδια η κοινωνία πρέπει να αναζητά την ηλεκτροκίνηση, αλλά το πιο σημαντικό είναι ως κυβέρνηση να ακούμε την αγορά και τους επενδυτές. Δεν θα έχουν πάντα δίκιο, αλλά έχουμε επαφή με την αγορά και ακούμε», τόνισε ο Μητσοτάκης.
 
Παράλληλα προανήγγειλε «πολύ δύσκολη χρήση αυτοκινήτου στην Αθήνα», αλλά και χρήση καμερών για να εντοπίζονται οι «παραβάτες».
 
Η κυβέρνηση αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να «αντιγράψει» το μοντέλο της Μαδρίτης.
 
Κάτι που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα ταξινομούνται με βάση τους ρύπους, τα παλιά αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να πλησιάζουν στο κέντρο, στο οποίο επί της ουσίας θα μπαίνουν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
 
Η Μαδρίτη είναι χωρισμένη σε ζώνες, όσο πιο κεντρικά βρίσκεσαι, τόσο πιο δύσκολο είναι να μπεις με αυτοκίνητο που είναι ηλεκτρικό, ακόμη και τα πολύ καινούργια αυτοκίνητα έχουν περιορισμούς -αν δεν είναι ηλεκτρικά. 
 
Οι παραβάτες ελέγχονται με κάμερες, οι οποίες είναι τοποθετημένες ανά λίγα μέτρα και καταγράφουν τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πόλη χωρίς να έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές. 
 
Το πρόστιμο είναι στα 200 ευρώ στη Μαδρίτη (άγνωστο πόσο θα είναι στην Αθήνα), ενώ αν κάποιος περάσει δύο ή τρεις κάμερες αυτό αυξάνεται διαρκώς. 
 
Δηλαδή αν κάποιος περάσει από τρεις κάμερες θα κληθεί να πληρώσει ένα πρόστιμο της τάξης των 600 ευρώ.
 
Προφανώς, ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που αγοράστηκε πριν λίγα χρόνια θα μπορεί να κινείται, ωστόσο με περιορισμούς.
 
Κάτι παρόμοιο αναμένεται να εφαρμοστεί και στην Αθήνα, με μια μεγάλη ωστόσο διαφορά. 
 
Στη Μαδρίτη υπάρχουν 12 (!) γραμμές του μετρό και 10 γραμμές προαστιακού, ενώ φυσικά τα λεωφορεία περνούνε κάθε λίγα λεπτά. Αν όντως η κυβέρνηση θέλει να αντιγράψει ένα τέτοιο πρότυπο θα πρέπει να βελτιώσει και τα ΜΜΜ, τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ένα πολύ χαμηλό επίπεδο.
 
Μην ξεχνάμε επίσης ότι -κυρίως σε ώρες αιχμής- το μετρό είναι γεμάτο, αν εφαρμοστεί ένας παρόμοιος κανονισμός, τότε ο κόσμος που θα το χρησιμοποιεί θα είναι ακόμα περισσότερος. 
 
Παράλληλα αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και στα νησιά, εκεί που σύντομα τα γραφεία ενοικίασης οχημάτων θα είναι υποχρεωμένα να προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και σκούτερ.
 
Κάτι που επίσης κανείς στην κυβέρνηση δεν φαίνεται να έχει σκεφτεί είναι τι θα γίνει με τα παλιά αυτοκίνητα. Η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση με μέσο όρο ηλικίας αυτών τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη και η ανανέωσή τους κοστίζει περίπου 34 δισ. ευρώ.
 
Παράλληλα ο μισθός των Ελλήνων δεν φτάνει για να αγοράσουν όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια μέση οικογένεια αδυνατεί να δώσει 40-50.000 ευρώ για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα το να έχεις αυτοκίνητο θα είναι ένα «είδος πολυτέλειας».




Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.