δάσκαλος-Κιλκίς
30 Αυγούστου 2021
Πού μας οδηγεί ο νυν "Εθνικός Διχασμός";
Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική, επικίνδυνη, στα όρια της παράνοιας.
Ουδείς διαφωνεί ότι η μεγαλύτερη συμφορά του έθνους μας, υπήρξε η απώλεια της ενότητάς του. Αυτά που ζούμε, ομοιάζουν με την δεκαετία του 1910-1920, την περίοδο του Εθνικού Διχασμού, που οδήγησε στην Μικρασιατική Καταστροφή, στην μεγαλύτερη συμφορά που υπέστη παγκοσμίως ένα μικρό γεωγραφικώς κράτος. Τότε για πρώτη φορά τα γεωγραφικά όρια του κράτους συμπίπτουν σχεδόν με τα εθνικά.
Και τότε και σήμερα ο λαός είναι κουρασμένος. Τότε από την μόνιμα σχεδόν επιστράτευση των παιδιών της και την διαίρεση σε αντιμαχόμενες παρατάξεις, πάθη και αλληλοσπαραγμός για «το ποια φατρία θα ‘περισκύση». (Μακρυγιάννης). Και από κοντά οι ξένοι που υποδαύλιζαν τα πάθη, θεωρώντας τους Έλληνες άξιους μόνο για μισθοφορία ή ως τροφή των κανονιών.
Τώρα και πάλι ο λαός βιώνει, εδώ και μια δεκαετία, την τρομακτική οικονομική και κοινωνική κρίση, συνοδευόμενη με αγωνίες, απειλές, ταπεινώσεις, εξευτελισμούς από τους λεγόμενους δανειστές, ανεργία, ξενιτεμό των νέων, ένα ψυχοφθόρο μείγμα που γονατίζει και αφοπλίζει κυριολεκτικά και την πιο δυνατή ψυχική κράση.
Τω καιρώ εκείνω οι Έλληνες ζούσαν με την ελπίδα ότι ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος θα διαρκέσει όσο μια καλοκαιρινή θύελλα, η οποία όσο ισχυρή κι αν είναι, διαρκεί πάντως λίγο. Και όμως το κακό επήλθε. Διήρκησε πολύ και μας στοίχησε την ενότητά μας. Το μεγαλύτερο αγαθό για κάθε έθνος. Και τω καιρώ ετούτω ακούγαμε υποσχέσεις ότι η κρίση και η μνημονιακή κατοχή θα διαρκέσουν πολύ λίγο. Πέρασαν δέκα χρόνια και…
«δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς μηδέ
λεβέντες η Όσσα,
ραγιάδες έχεις μάνα γη, σκυφτούς
για το χαράτσι». (Παλαμάς, «γύριζε»).
Και τότε απανωτές εναλλαγές κυβερνήσεων - παίγνια των Μεγάλων Δυνάμεων - που θέτουν τα μικροκομματικά συμφέροντα υπεράνω των εθνικών θεμάτων, ανίκανες να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, δηλητηριάζοντας τον λαό με τα φαρμακερά μανιτάρια της διχόνοιας. Αποτέλεσμα; Πένθος, τάφοι και στάχτες. (Έλαμψε η πατρίδα και δοξάστηκε την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων, γιατί πολέμησε αδέσμευτη από «προστασίες», με αξιοζήλευτη εθνική ενότητα. Όταν υπέκυψε στις σειρηνωδίες των Δυνάμεων, διχάστηκε και σύρθηκε στο σφαγείο της Μικράς Ασίας. Αν δεν συνέβαινε ο Διχασμός θα ήταν πολύ καλύτερη η μοίρα του Μικρασιατικού Ελληνισμού).
Και τώρα τα ίδια. Εξαρτημένοι, προσκυνημένοι πολιτικοί – έξι πρωθυπουργοί εναλλάσσονται σε δέκα χρόνια –που υπογράφουν «προσκυνοχάρτια» με χέρια και ποδάρια, άθλιος ραγιαδισμός, ό,τι τους επιβάλλουν οι «θεσμοί». Αρχή έγινε με τα μνημόνια υποταγής, συνεχίστηκε με την παμμίαρο προδοσία της Μακεδονίας και καταλήγει με την τωρινή ακαταστασία, τις απολύσεις και τους αποκλεισμούς από την εργασία χιλιάδων πολιτών, λόγω εμβολίου. (Αν νομίζει η κυβέρνηση ότι όλα αυτά τα αντισυνταγματικά θα τα περάσει «αβροχοις ποσί» είναι γελασμένη. Τα εγκωμιαστικά μεγαλυνάρια στους ποικιλώνυμους σωτήρες και τα εξωραϊστικά μυθεύματα των δημοσιολόγων δεν αρκούν. Θα καταλήξουμε σε κοινωνικές εκρήξεις, αν αφρόνως επιμείνει στις «αναστολές» εργασίας και τις απολύσεις).
Τα ίδια συνέβησαν και τότε. Διαβάζω στην έγκυρη «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» της «Εκδοτικής Αθηνών», πως όταν επανήλθε ο Βενιζέλος στην Αθήνα το 1917: « Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Θεόκλητος και οι μητροπολίτες, που είχαν χωροστατήσει στο διαβόητο “ανάθεμα” κατά του Βενιζέλου της 12 Δεκεμβρίου του 1916, κηρύχτηκαν έκπτωτοι από τις έδρες τους. Στον δικαστικό κάδο απολύθηκαν 570 περίπου ισόβιοι ή μόνιμοι δικαστικοί από τον βαθμό του Αρείου Πάγου μέχρι και τον βαθμό του ειρηνοδίκη. Απολύθηκαν περίπου 6.500 δημόσιοι υπάλληλοι, αποστρατεύτηκαν 1.600 μόνιμοι αξιωματικοί και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα άλλοι 700 περίπου, δηλαδή αθροιστικά απομακρύνθηκε το 40% περίπου του συνόλου των μόνιμων αξιωματικών». (τόμος ΙΕ, σελ. 49).
Και τότε η εκκλησία, η ιεραρχία πήρε μέρος στην εμφύλια διαμάχη. Οι μητροπολίτες της λεγόμενης Παλαιάς Ελλάδος υπό τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Θεόκλητο συντάσσονται με τον βασιλιά Κωνσταντίνο, ενώ οι των «Νέων Χωρών», που είχαν απελευθερωθεί το 1912, με τον Βενιζέλο. Τον Δεκέμβριο του 1916, διοργανώνεται στην Αθήνα αντιβενιζελική πορεία, με επικεφαλής την Ιερά Σύνοδο, που κατέληξε στο Πεδίον του Άρεως, όπου ρίχτηκαν οι πέτρες του «αναθέματος» κατά του «σατανά», όπως ονόμαζαν τον Βενιζέλο, πράξη που δεν άφησε αναπάντητη ο Βενιζέλος, όπως σημειώθηκε προηγουμένως, όταν επανήλθε στην Αθήνα.
Και τώρα υπάρχει διχόνοια στην εκκλησία, στην «Παλαιά και Νέα» ιεραρχία, η οποία σιωπά, όταν πρέπει να ομιλήσει (Μακεδονία) και ομιλεί, όταν πρέπει να σιωπά (υποχρεωτικός εμβολιασμός), πλην βεβαίως των λαμπρών εξαιρέσεων. ( Για τις οποίες αναφέρθηκα σε πρόσφατο άρθρο μου με τίτλο «Το ράσο δεν πρέπει να απειλεί, αλλά να θυσιάζεται»).
Και ερωτώ: Πού μας οδήγησε ο εθνοκτόνος Εθνικός Διχασμός της δεκαετίας του 1910-1920; Στην Μικρασιατική Καταστροφή. Η Ελλάδα, αν και ήταν στους νικητές του Α’ παγκοσμίου πολέμου, κατάντησε η μεγάλη ηττημένη, «παλιόψαθα των εθνών». Ξερριζώθηκε, ύστερα από συνεχή λαμπρή παρουσία 30 αιώνων, ο σφριγηλός Ελληνισμός της Μικράς Ασίας, εκατομμύρια σφάχτηκαν από τις τουρκικές κτηνώδεις συμμορίες, εκατομμύρια ήλθαν πρόσφυγες. Από τότε η ελληνική εξωτερική πολιτική, κατευναστική και φοβισμένη έναντι των Τούρκων, υποκύπτει από την μια στην άλλη υπερφίαλη αξίωση των μεμέτηδων της Άγκυρας.
Πού θα μας οδηγήσει η νυν εθνική διχόνοια σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους; Αν χάσουν χιλιάδες άνθρωποι την εργασία τους, όταν το φάσμα της πείνας, κυριολεκτικώς θα απειλεί τις οικογένειές τους, νομίζει η κυβέρνηση ότι θα κλειστούν στα σπίτια τους και θα απολαμβάνουν τις τρισαθλιότητες της τηλοψίας τύπου «μπιγκ μπράδερ» ή θα ακούν τον κάθε χρυσοκάνθαρο Ευαγγελάτο ή τηλεπνευμονολόγο να αναθεματίζουν τους… ψεκασμένους. Πλανάται πλάνην οικτράν. Έχουμε την πολυτέλεια εμείς οι λιγοστοί Έλληνες, κουρασμένοι από την δεκαετή κρίση, αφοπλισμένοι, γιατί τα σχολεία κατάντησαν φροντιστήρια ηττοπάθειας και αφιλοπατρίας, με τον ανθό του λαού μας στα ξένα, με χιλιάδες λαθρομετανάστες διεσπαρμένους σ’ όλη την χώρα, με κύματα τώρα Αφγανών, τους οποίους «η μάστιγα της Ασίας», υποβοηθούμενη από την σαστισμένη και πονηρή Ευρωπαϊκή Ένωση, θα διοχετεύσει στα σύνορά μας, έχουμε, επαναλαμβάνω, την πολυτέλεια να είμαστε σε βαθιά διχόνοια; Ήπιαν όλοι το «τρελό νερό», που λέει και ο Κόντογλου, δεν βλέπουν τα επερχόμενα δεινά αν συνεχιστεί η αυταπάτη; Η εξ ανατολών ύαινα θα παραμείνει αδρανής, αν είμαστε διαιρεμένοι;
Λέμε ότι η ιστορία διδάσκει. Στην πατρίδα μας η ιστορία διδάσκει ότι κανείς πολιτικός δεν διδάσκεται από αυτήν…
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς
δάσκαλος-Κιλκίς
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Δ. Νατσιού,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου