8 Μαΐου 2017

Η εντυπωσιακή τελετή απόσυρσης των αεροσκαφών RF-4E Phantom II. Αλλά και ο θλιβερός εθνικός απολογισμός...

Στην 110 Πτέρυγα Μάχης, στη Λάρισα, πραγματοποιήθηκε  η τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης (348ΜΤΑ) και η απόσυρση των αεροσκαφών RF-4E Phantom II, παρουσία του ΑΓΕΕΘΑ, Ναύαρχου Ευάγγελου Αποστολάκη και του ΑΓΕΑ, αντιπτέραρχου Χρήστου Χριστοδούλου 

Στην τελετή παραβρέθηκαν ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης, ο Διοικητής της 1ης Στρατιάς, Αντιστράτηγος Δημόκριτος Τερζάκης , η Ειδική Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, κα. Καλλιόπη Παπαλεωνίδα, Ανώτατοι Αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, Αντιπροσωπείες Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, επίτιμοι Αρχηγοί του ΓΕΕΘΑ, του ΓΕΑ και του ΑΤΑ, εκπρόσωποι των τοπικών πολιτειακών και θρησκευτικών Αρχών, Ακόλουθοι Άμυνας και Αεροπορικοί Ακόλουθοι ξένων χωρών, το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο έχει υπηρετήσει στην 348ΜΤΑ, καθώς και πλήθος κόσμου.

Στην ομιλία του ο ΑΓΕΑ, αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, τόνισε: 

«Με ιδιαίτερη συγκίνηση, είμαστε σήμερα εδώ στην τελετή η οποία γίνεται στο πλαίσιο απόσυρσης των αεροσκαφών RF-4. Ενός αεροσκάφους θρύλου, που αξιοποιήθηκε επιχειρησιακά στο έπακρο από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) επί σαράντα (40) σχεδόν χρόνια και αγαπήθηκε από όλους όσους είχαν την τύχη να υπηρετήσουν μαζί του, στην εθνική μας αποστολή.

Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Λάρισας, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της αεροπορικής μας ισχύος και την ενίσχυση της αμυντικής μας θωράκισης, αφού το αεροσκάφος RF-4 σχεδιάστηκε με σκοπό τη συλλογή πληροφοριών, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό.

Η ΠΑ εκμεταλλεύτηκε τις πολλαπλές δυνατότητες του αεροσκάφους καθ' όλη τη διάρκεια της επιχειρησιακής του ζωής, αναθέτοντάς σ’ αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιχειρησιακή σχεδίαση, ευθύνη που, παρά το πέρασμα των χρόνων, εκπλήρωνε επάξια μέχρι και σήμερα.

Δίκαια λοιπόν, το RF-4 για σαράντα (40) περίπου έτη κατείχε περίοπτη θέση στην επιχειρησιακή μας σχεδίαση, ένα ρόλο που καλούμαστε σήμερα να κατανείμουμε στον λοιπό αεροπορικό στόλο. Μετά από μία λαμπρή διαδρομή κι έπειτα από αξιοπρεπή διεθνή παρουσία, ένα σημαντικό κεφάλαιο της σύγχρονης αεροπορικής ιστορίας κλείνει σήμερα, με την απόσυρση των τελευταίων αεροσκαφών RF-4 από την ΠΑ.

Ταυτόχρονα σήμερα, έχουμε την αναστολή λειτουργίας της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης (348ΜΤΑ), της Μοίρας που αποτέλεσε την αιχμή στη συλλογή επιχειρησιακών πληροφοριών.

H 348 MTA ως μία από τις αρχαιότερες Μοίρες της ΠΑ και η μοναδική σε αποκλειστικό ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης είχε ως αποστολή τη διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων επ’ ωφελεία και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Επιπλέον, εκτελούσε αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων, όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, οριοθέτηση εκτάσεων κ.α. Επίσης, εκτελούσε αποστολές γενικής υποστήριξης Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), και συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT), σε περίοδο ειρήνης, κρίσης και πολέμου.

Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας διαβεβαιώσω, ότι η 348 Μοίρα εκπλήρωσε στο έπακρο την αποστολή που της ανατέθηκε. Αποστολή που αποτελεί τη βάση των διακλαδικών επιχειρήσεων και η οποία έχει ήδη ανατεθεί στα υπερσύγχρονα F-16 Block 52+ Advance, καθώς και στη Μοίρα μη επανδρωμένων αεροσκαφών, που σύντομα θα λειτουργήσει από το αεροδρόμιο της Λάρισας, προκειμένου να καλύψει το κενό της 348 Μοίρας.

Στο σημείο αυτό, θέλω να εκφράσω την ευαρέσκειά μου σε όλο το προσωπικό, Ιπταμένους και Τεχνικούς, το οποίο, παρότι η ΠΑ παρέμεινε παγκοσμίως μοναδικός χρήστης των αεροσκαφών, κατάφερε να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του αεροσκάφους, επιτυγχάνοντας άριστα αποτελέσματα, καταδεικνύοντας την αξία του ανθρώπινου παράγοντα ως πολλαπλασιαστή ισχύος. Η αυταπάρνηση και ο ζήλος του, αποτελούν πλέον στοιχείο της ιστορίας μας, αλλά και παράδειγμα για το μέλλον μας.

Κύριε Αρχηγέ του ΓΕΕΘΑ, Κύριοι επίτιμοι Αρχηγοί, Αγαπητοί συνάδελφοι εν ενεργεία και εν αποστρατεία που είχατε την τύχη να υπηρετήσετε στις Πολεμικές Μοίρες των αεροσκαφών RF-4, αγαπητοί προσκεκλημένοι και φίλοι της Πολεμικής Αεροπορίας και της αεροπορικής ιδέας, είμαστε ευγνώμονες σε όλους εκείνους, τους παλιούς, που εργάστηκαν με αγάπη, με αφοσίωση, με επαγγελματισμό και με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης, αξιοποιώντας στο έπακρο τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροσκαφών RF-4.

Σας διαβεβαιώνω, ότι παρά τις δυσκολίες κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον, χωρίς να ξεχνάμε το παρελθόν, στο οποίο στηριχθήκαμε για να οικοδομήσουμε με συνέπεια τη συνέχεια του Όπλου μας. Με σεβασμό στην ιστορία μας κρατάμε μια χρυσή σελίδα για εκείνους, που θυσίασαν τη ζωή τους στην εκπλήρωση του καθήκοντος, έτσι ώστε να μάθουν και να διδαχθούν και αυτοί που θα έρθουν, οι αγέννητοι, πως αυτός εδώ ο τόπος δεν γεννά μόνο ιδέες, αλλά και ανθρώπους που τις υπηρετούν πιστά μέχρι τέλους».

Τη σκυτάλη πήρε ο ΑΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, ο οποίος τόνισε με τη σειρά του: 

«Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα, καθώς με αυτή τη συγκινητική τελετή αποσύρονται τα αεροσκάφη RF-4 και αναστέλλεται η λειτουργία της 348 Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης (348MTA). Έτσι κλείνει ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ερχόμενος στο χώρο αυτό είδα δακρυσμένα μάτια, γεγονός δικαιολογημένο, καθώς στιγμές σαν τις σημερινές δημιουργούν ιδιαίτερα συναισθήματα στο προσωπικό που συντηρεί, εξυπηρετεί και πετάει με το αεροσκάφος που αποσύρεται, και όχι μόνο σε αυτούς, αλλά και σε όλους εμάς τους υπόλοιπους.

Το RF-4 ολοκληρώνει με επιτυχία τον κύκλο του στην Πολεμική Αεροπορία. Ένα αεροσκάφος που προσέφερε επί 40 σχεδόν χρόνια τις πολύτιμες υπηρεσίες του, εκτελώντας 98.000 ώρες πτήσης, συνδράμοντας αποτελεσματικά στην αποστολή της Πολεμικής Αεροπορίας, να φυλάσσει τους ελληνικούς αιθέρες και μαζί με το Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό να συμβάλλει στην άμυνα και την ακεραιότητα της χώρας.

Είναι γεγονός ότι ο δεσμός που αναπτύσσουν οι άνδρες και οι γυναίκες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με τα συστήματα που διαθέτουμε, είναι ιδιαίτερος και αποτελεί απόδειξη του υψηλού αισθήματος του καθήκοντος και του επαγγελματισμού που τους χαρακτηρίζει.

Σήμερα, τιμούμε και αναγνωρίζουμε την προσφορά όλων αυτών που κόπιασαν, ίδρωσαν και αρκετές φορές μάτωσαν κάτω, πάνω και μέσα στο RF-4. Για αυτούς ο σημερινός αποχωρισμός είναι αντίστοιχος με την απώλεια ενός πιστού φίλου.

Δεν αποχαιρετούμε απλά ένα μηχάνημα που θα αντικατασταθεί από κάποιο άλλο. Αποτίνουμε φόρο τιμής σε αυτούς που δεν αντικαθίστανται, στους δώδεκα (12) πεσόντες που θυσιάστηκαν φέροντας στο στήθος το έμβλημα της 348 Μοίρας, τόσο με RF-4, όσο και με προηγούμενα αεροσκάφη της Μοίρας. 

Εάν σήμερα παραμένουμε αξιόμαχοι και σε ετοιμότητα για να εκτελέσουμε την αποστολή μας, παρά τις αντιξοότητες της εποχής, είναι γιατί η μεγάλη οικογένεια των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας κρατάει ψηλά τη σημαία της παράδοσης, της υπερηφάνειας, της αξιοπρέπειας και της ισχύος, ακολουθώντας το παράδειγμα των προκατόχων μας.

Παράλληλα με τον αποχαιρετισμό των RF-4, σήμερα αναστέλλει τη λειτουργία της η 348 Μοίρα. Μία από τις παλαιότερες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας, που προσέφερε πολύτιμες υπηρεσίες για 64 έτη, επ’ ωφελεία και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων με τη διεξαγωγή αποστολών Αναγνώρισης.

Επιπρόσθετα, η 348ΜΤΑ είχε σημαντική κοινωνική συνεισφορά, καθώς εκτέλεσε πληθώρα αποστολών επ’ ωφελεία του ευρύτερου κρατικού μηχανισμού, όπως η φωτογράφηση περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.

Σε όλους εκείνους που είχαν την ευκαιρία να υπηρετήσουν στην 348ΜΤΑ αξίζει ο δημόσιος έπαινος, η αναγνώριση και ο σεβασμός. Στους παλαιότερους, για τα θεμέλια που έθεσαν για να αποκτήσουν οι Ένοπλες Δυνάμεις την αξιόπιστη ικανότητα αποστολών Τακτικής Αναγνώρισης. Στους σύγχρονους για την επιτυχή συνέχιση της παράδοσης και την άοκνη προσπάθεια για επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας.

Η τεχνολογία όμως μας βοηθά να συνεχίσουμε να έχουμε αξιόπιστες ικανότητες Αναγνώρισης. Η εμπειρία του προσωπικού της 348ΜΤΑ μεταλαμπαδεύεται στο σώμα της Πολεμικής Αεροπορίας και θα είναι ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα της για να συνεχίσει να υψικρατεί, έτοιμη να προβάλει την αεροπορική μας ισχύ όπου και όταν απαιτηθεί, εξασφαλίζοντας με διακλαδική συνεργασία, με τον Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό, την ασφάλεια της χώρας μας.

Αποχαιρετούμε λοιπόν το αεροπλάνο RF-4 και προσωρινά την 348 Μοίρα με τη δόξα και την τιμή που τους αναλογεί και τους αξίζει, και βέβαια θέλω να τονίσω ότι πάνω από όλα τιμούμε τους ανθρώπους εκείνους που διαχρονικά προσέφεραν τις υπηρεσίες τους. Σας ευχαριστώ». 

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
Από φανφάρες και ανούσιες ευχαριστίες σκίζουν οι στρατιωτικοί... δυστυχώς μιμούμενοι τους προδότες πολιτικούς.
Το θέμα είναι με τι θα αναπληρωθούν τα Φάντομ και οι αποστολές τους...
Τα F 16 δεν είναι για αυτές τις αποστολές διότι έχουν σαν καθήκοντα εντελώς διαφορετικές...
Και φυσικά κανένας λόγος δεν μπορεί να γίνει για τα Μη επανδρωμένα αεροπλανάκια που καταρρίπτονται από οργανωμένους στρατούς για πλάκα... 
Θα έπρεπε πριν σταματήσει η 348 μοίρα να έχει ήδη δραστηριοποιηθεί μια νέα μοίρα Τακτικής Αναγνώρισης ώστε να μην μείνει ένα τεράστιο και δυσαναπλήρωτο κενό...
Το θέμα λοιπόν είναι ότι ο πολεμικός αεροπορικός στόλος της πατρίδας μας αποδυναμώνεται και αυτό αποτελεί εσχάτη προδοσία... 

Αλλά όπως φαίνεται οι ιθύνοντες δεν φαίνεται να σκοτίζονται και πολύ....
Οποιος έχει αντίρρηση περί τούτων, καλά θα κάνει να κοιτάξει προσεκτικά την σύγκριση αεροπορικών δυνάμεων Ελλάδας και Τουρκίας που θα βρείτε σε πάρα πολλούς πίνακες στο διαδίκτυο... και κατόπιν να αφαιρέσει τα ελληνικά Φάντομ...

Σας παραθέτω έναν πίνακα του 2015....
Για να βγαλετε το τελικό σημερινό νούμερο πρέπει να αφαιρέσετε 45 μαχητικά Φάντομ πριν το σύνολο... (αν βάλετε και τα Α7 Corsair που αποσύρθηκαν το 2014 οδεύουμε προς την καταστροφή)




Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.