13 Νοεμβρίου 2023

«Πόθεν Έσχες» των Πολιτικών, Στέφανος Κασσελάκης και Λαϊκές Αγορές…

Κοινωνικό-πολιτικό πιπεράτο του Καθηγητή Πιπερόπουλου
 
Καλημέρα, καλή μας εβδομάδα και παρακαλώ να δείξετε κατανόηση για το σημερινό, διανθισμένο με Αριστοφανικό χιούμορ, καυστικό πιπεράτο που μου προέκυψε από δύο πρόσφατα και ιδιάζουσας σημασίας πολιτικά γεγονότα:
  • την δημοσίευση, όπως κάθε χρόνο, του εσφαλμένα λεγόμενου «Πόθεν Έσχες» των Πολιτικών μας, και λέω «εσφαλμένα» διότι αυτό που βλέπουμε ως Λαός είναι οι σημερινές περιουσίες των Πολιτικών μας και ΟΧΙ το ΠΟΘΕΝ, δηλαδή ΠΩΣ τις συσσώρευσαν, και
  • την προτροπή του κ Κασσελάκη στους πολιτικούς να «πάνε στην κοινωνία και μάλιστα απροειδοποίητα» ως μέρος της ομιλίας του στην τρικυμιώδη Συνέλευση του περασμένου Σαββάτου… 
Ο στίχος του λαϊκού τραγουδιού προσεγγίζει ιδιόμορφα την άτυπη κοινωνιολογική δομή που συνιστά η πατροπαράδοτη «λαϊκή αγορά». Καθότι ο ερωτευμένος και «υποψιασμένος» εραστής δέχθηκε την καθησυχαστική επιβεβαίωση της ωραίας, την οποία έψαξε 8 φορές, αλλά δεν τη βρήκε εκεί, και αυτό ήταν λογικό, αφού η καλή του είχε πάει λαϊκή!..
 
Σίγουρα είναι ανορθόδοξος ο τρόπος εισαγωγής στο θέμα μου, αλλά η επιλογή μου υπαγορεύεται από μια πλειάδα παραγόντων ανάμεσα στους οποίους η «δικαιολογία» της κυρίας του λαϊκού άσματος δεν είναι η λιγότερο σημαντική ούτε και αμελητέα.
 
Οι λαϊκές αγορές, ως κοινωνικός θεσμός, υπήρχαν και υπάρχουν σε κάθε ελληνική πόλη και προσωπικά τις βρήκα και σε χώρες της Ευρώπης, στην Αμερική, στον Καναδά, στην Αυστραλία, και αλλού. 
 
Από το παζάρι της αρχαιότητας μέχρι πριν την υποταγή μας στα ΜΝΗΜΟΝΙΑ και πριν τον Ρώσο-Ουκρανικό (κάποιοι τον αποκαλούν Ρώσο-Νατοϊκό υβριδικό πόλεμο), με κυμαινόμενες ιδιομορφίες που αντανακλούν ήθη, έθιμα, κοινωνικό-ψυχολογικές και οικονομικές παραμέτρους της τρέχουσας ιστορικής πραγματικότητας, οι λαϊκές αγορές αποτελούν τον πόλο έλξης και το σημείο αναφοράς για μεμονωμένα άτομα και για οικογένειες που, άσχετα με το μέγεθος του «βαλαντίου» τους, εδώ βρίσκουν το φρέσκο προϊόν του παραγωγού ή του μικροεμπόρου σε τιμές προσιτές και σε ποικιλίες που δεν μπορούσε να διαθέτει ο «λαχανοπώλης» της γειτονιάς και εκείνος που μεταμόρφωσε το λαχανοπωλείο σε «μπουτίκ» με ανάλογο φυσικά, τιμοκατάλογο.
 
Στη λαϊκή πήγαινε και συνεχίζει να πηγαίνει το ζευγάρι αλλά και ο μοναχικός συνταξιούχος, εδώ βολεύονται οι φοιτητές, στη λαϊκή έβρισκαν και βρίσκουν οι νοικοκυρές τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. 
 
Η πρόσμιξη ηλικιών, προσωπικοτήτων και κοινωνικό-οικονομικών τάξεων στις λαϊκές μας αγορές έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο σοβαρών κοινωνιολογικών, ψυχολογικών και οικονομικών ερευνών, καθώς εδώ αναπτύσσονται, όπως μπορεί ο καθένας και η καθεμιά μας να το επιβεβαιώσει από προσωπικές εμπειρίες, διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα σε πωλητή και πελάτη, εδώ γίνεται καλοπροαίρετο και συχνά καυστικό χιούμορ ανάμεσα στους ανταγωνιστές στην προσπάθεια του εμπειρικού μάρκετινγκ για επηρεασμό του πελάτη, εδώ αντιπαρατάσσονται ποδοσφαιρικές ιδεολογίες και πεποιθήσεις και, φυσικά, στην Ελλάδα ζούμε άλλωστε, εδώ συγκρούονται παραμονές τοπικών ή εθνικών εκλογών και οι πολιτικοί μας, οι οποίοι μόνο τότε θυμούνται τις λαϊκές!…
 
Ζούμε πρωτόγνωρη ακρίβεια και κάποιοι «διαμορφωτές κοινής γνώμης» από τα τηλεοπτικά παράθυρα εκστομίζουν «μπαρούφες» απίστευτων μεγεθών καθώς ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ τις λαϊκές, τους παραγωγούς και μικροεμπόρους ότι αυτοί ευθύνονται για την άνοδο του πληθωρισμού και την αδυναμία της νοικοκυράς να γεμίσει το καλάθι της και οι Κυβερνώντες κατηγορούν αλλά ΔΕΝ ελέγχουν εξονυχιστικά τις περιβόητες πολυεθνικές που με αφορμή το ψηλό κόστος ενέργειας κερδοσκοπούν ασύστολα… 
 
Μεγαλύτερες ανακρίβειες σίγουρα ΔΕΝ υπάρχουν, αλλά οι δικαιολογίες «βολεύουν» τους αιρετούς Άρχοντές μας με τον ίδιο τρόπο που βολεύει και η απάντηση της γνωστής «άφαντης» (μάλλον για άλλους λόγους) «Κυρίας» του λαϊκού μας άσματος η οποία κατά κανόνα κάθε εβδομάδα πάει λαϊκή!..
 
Καλώ σήμερα στη μνήμη σας κάποια εποχή που όσοι ήταν τυχεροί θα θυμηθούν ότι ήρθαν σε πρόσωπο-με-πρόσωπο επαφή με τις παρέες των «Ρομπέν των Σούπερμαρκετ» (αλήθεια εκείνα τα παιδιά, σαν τους ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΥΣ, γιατί άραγε… χάθηκαν;). 
 
Λέτε να φοβήθηκαν ότι όπως τους περίμεναν οι «φτωχοί ως μάννα εξ ουρανού» κάποιοι από τους πολιτικούς μας παρά τα ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ «Πόθεν Έσχες» τους λόγω απληστίας ίσως απλώνανε το χέρι να πάρουν και αυτοί από τα τρόφιμα που μοίραζαν;
 
Οι πολιτικοί μας πότε θα πάνε οι ίδιοι και μάλιστα, όπως τους παρότρυνε και ο δηλωμένα «εύπορος-πλούσιος» κ Κασσελάκης χωρίς να το ανακοινώσουν στις Λαϊκές, όχι για να τους δούνε, αλλά για να ακούσουν από τους πολίτες που ΔΕΝ έχουν τα «Πόθεν Έσχες» των Στελεχών του Ελληνικού Πολιτικού Συστήματος πόσες μέρες πριν τελειώσει ο μήνας τελειώνουν οι συντάξεις και τα μηνιάτικά τους; Με τέτοια «Πόθεν Έσχες» λέω με πικρό χαμόγελο: ΠΟΤΕ!..



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.