21 Αυγούστου 2023

Ηλεκτρικά Οχήματα: Μια Τεράστια Απάτη

Ηλεκτρικά Οχήματα: Μια Εξελισσόμενη Περιβαλλοντική Καταστροφή. 
Νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι χειρότερα για το κλίμα από τα αυτοκίνητα ντίζελ.
 
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μια εξελισσόμενη περιβαλλοντική καταστροφή και ενώ πάρα πολλοί υπεύθυνοι, οι οποίοι είναι ανίκανοι να κατανοήσουν βασικούς τομείς όπως τα οικονομικά, τα μαθηματικά, το περιβάλλον και την επιστήμη γύρω από αυτά, χαράζουν την πορεία προώθησής τους. 
 
Μήπως η κατάρρευση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων το 2023 σηματοδοτεί την αυξανόμενη συνειδητοποίηση της περιβαλλοντικής καταστροφής που εκτυλίσσεται από τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία απαιτούν συνεχώς περισσότερες επισκευές δρόμων, καθώς και την εκμετάλλευση της γης (με την χρήση δουλεμπορικής παιδικής εργασίας), προωθώντας τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και τη μετάβαση από τη μία τοξική εκπομπή καυσαερίων στην άλλη; 
 
Μετά από μια χρονιά ρεκόρ το 2022, κατά την οποία τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δοκιμάστηκαν στην πράξη, η Κίνα απέσυρε τις επιδοτήσεις της για αυτά! 
 
“Καθώς το 2022 έφτασε στο τέλος του, η επιδότηση της Κίνας για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχε τη μεγαλύτερη πτώση από το 2019, καθώς μειώθηκε στο μηδέν από 12.600 γουάν/μονάδα. Αυτή ήταν υπερδιπλάσια από τη μείωση των 5.400 γουάν/μονάδα το 2022 και των 4.500 γουάν/μονάδα το 2021”. 
 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά περίπου 36% σε ετήσια βάση το 2022. Η δυναμική αυτή, ωστόσο, κινδυνεύει το 2023 λόγω διαφόρων παραγόντων όπως το τέλος των επιδοτήσεων της Κίνας, η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης και ο συνακόλουθος πληθωρισμός, καθώς και οι φόβοι για ύφεση της κρίσης στις ΗΠΑ. 
 
Η κατασκευή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από πρώτες ύλες που παράγονται με τη χρήση δουλεμπορίου σε χώρες όπως το Κονγκό. Το 72% του κοβαλτίου που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προέρχεται από το Κονγκό και στην Κίνα, η ενέργεια άνθρακα που απαιτείται για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγει 3 φορές την ρύπανση από 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. 
 
Ακόμα και η αριστερή εφημερίδα Guardian, τον Νοέμβριο του 2019, επεσήμανε το κόστος της “πράσινης” ατζέντας στην ΕΕ, η οποία επιδιώκει την εκδίωξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από την ΕΕ έως το 2030. 
 
“Είναι τα ηλεκτρικά οχήματα πραγματικά τόσο φιλικά προς το κλίμα;” | Hans-Werner Sinn | The Guardian 
 
“Η φόρμουλα της ΕΕ δεν είναι παρά μια τεράστια απάτη. Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν επίσης σημαντικές ποσότητες CO2, με τη μόνη διαφορά ότι τα καυσαέρια απελευθερώνονται σε απόσταση – δηλαδή στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας. Όσο οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα ή φυσικού αερίου χρειάζονται για να εξασφαλίσουν την παροχή ενέργειας κατά τη διάρκεια των “σκοτεινών περιόδων”, όταν δεν φυσάει ο άνεμος και δεν λάμπει ο ήλιος, τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και τα οχήματα εσωτερικής καύσης, λειτουργούν εν μέρει με υδρογονάνθρακες. Και ακόμη και όταν φορτίζονται με ηλιακή ή αιολική ενέργεια, χρησιμοποιούνται τεράστιες ποσότητες ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή μπαταριών EV στην Κίνα αλλά και αλλού, αντισταθμίζοντας την υποτιθέμενη μείωση των εκπομπών. Ως εκ τούτου, η παρέμβαση της ΕΕ δεν είναι πολύ καλύτερη από μια συσκευή αποκοπής για ένα σύστημα ελέγχου των εκπομπών”. 
 
“Οι άνθρωποι που μας υπόσχονται “Net Zero” είναι ανίδεοι σχετικά με την αποθήκευση ενέργειας” – Climate Change Dispatch 
 
Είναι επίσης αμφίβολο το εάν οι “πράσινοι” οικολόγοι καταλαβαίνουν την βασική δομή για το κόστος της “ηλεκτροκίνησης”, πόσο μάλλον για οτιδήποτε αφορά της σχέση της με το κλίμα. 
 
Οι τιμές των μεταχειρισμένων και των νέων EV έχουν μειωθεί κατά 30-40%. 
 
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η Toyota Motor, απολύει εργαζομένους στην Κίνα, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να διατηρήσει την διαφορά στην μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. 
 
“Η Toyota λάνσαρε το bZ4X στην Κίνα τον Οκτώβριο του 2022 με αρχική τιμή 199.800 γουάν (περίπου 19.000 δολάρια). Ωστόσο, αφού αρκετοί ηγέτες της αγοράς, όπως η BYD και η Tesla, μείωσαν τις τιμές, η Toyota δεν κατάφερε να κερδίσει έδαφος. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 3.844 μοντέλα bZ4X στην Κίνα μέχρι τον Ιανουάριο, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 0,26% της αγοράς EV της Κίνας”. 
 
Η Ford θα χάσει 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια από τα EVs φέτος, από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, ενώ η Porsche παραμένει στο στόχο των πωλήσεων των EV παρά την πτώση των πωλήσεων Taycan. 
 
“…Η ανάπτυξη έχει εξασθενήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Μετά την πτώση των πωλήσεων Taycan κατά 16% πέρυσι στις 34.801 μονάδες, η Porsche το απέδωσε σε “εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού και στην περιορισμένη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων”. 
 
Η τάση αυτή συνεχίστηκε και φέτος, με τις πωλήσεις του Taycan EV να υποχωρούν άλλο ένα 4,7% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 17.991 (έναντι 18.777 το πρώτο εξάμηνο του 2022). Αυτή είναι μια εικόνα της σημερινής κατάστασης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τα δε ηλεκτρικά ημιφορτηγά δεν έχουν καμία τύχη, διότι, με το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος των 80.000 λιβρών θα πρέπει να θυσιάσουν το βάρος του φορτίου για τις βαριές μπαταρίες. 
 
“Ένα ημιφορτηγό μαζί με το φορτίο του μπορεί νόμιμα να ζυγίζει το πολύ 80.000 κιλά. Μια μπαταρία για ένα ηλεκτρικό φορτηγό μπορεί να είναι έως και 16.000 κιλά”, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του CNBC. Αυτό είναι σχεδόν το ένα τέταρτο του συνολικού βάρους του φορτηγού. 
 
Το ηλεκτρικό ημιφορτηγό eCascadia, το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι από τον κατασκευαστή φορτηγών Freightliner, ζυγίζει έως και 4.000 κιλά περισσότερο από ένα κανονικό φορτηγό ντίζελ. 
 
Τι άλλο λοιπόν ΔΕΝ συνυπολογίζεται στην εξίσωση; 
 
Η φθορά των δρόμων και των αυτοκινητοδρόμων. 
 
Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής των ασφαλτοστρωμένων οδών: Ayres (ayresassociates.com)
“Σε ολόκληρη τη χώρα, το ένα τρίτο των αυτοκινητοδρόμων και των μεγάλων δρόμων μας είναι σε κακή κατάσταση, σύμφωνα με την TRIP, μια μη κερδοσκοπική ερευνητική ομάδα για τις μεταφορές.” 
 
Υλικά κατασκευής και αναμενόμενη διάρκεια ζωής: 
 
Πρώτα απ’ όλα: τα αρχικά υλικά κατασκευής. Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Ανάπτυξης Εγκαταστάσεων του WisDOT, οι δρόμοι από σκυρόδεμα έχουν αναμενόμενη διάρκεια ζωής περίπου 25 ετών. Οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι είναι πιθανό να διαρκέσουν περίπου 18 χρόνια. Τα πραγματικά αποτελέσματα, ωστόσο, εξαρτώνται από περισσότερα από τα χαρακτηριστικά απόδοσης του σκυροδέματος έναντι της ασφάλτου. Κατά την εκτίμηση της διάρκειας ζωής των δρόμων, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη πρόσθετους παράγοντες. 
 
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους οι δρόμοι φθείρονται. Το θέμα είναι ότι η μετάβαση σε πολύ βαρύτερα EV πρόκειται να επιταχύνει την υποβάθμιση της ποιότητας των αυτοκινητοδρόμων – μειώνοντας τη διάρκεια ζωής από τα 25 και 18 χρόνια. 
 
Αυτό θα απαιτήσει πολύ περισσότερο προγραμματισμό για την επισκευή των δρόμων ΚΑΙ αυξημένο κόστος για τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην οδοποιία – σκυρόδεμα, τσιμέντο και άσφαλτο. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε μια εκτίμηση “περιβαλλοντικών επιπτώσεων” που να περιλαμβάνει ΟΛΕΣ τις επιπτώσεις της προμήθειας των συστατικών του καθενός – όπως ο ασβεστόλιθος και το πετρέλαιο στην άσφαλτο. 
 
Αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο είδος παράπλευρης απώλειας – τα μικροπλαστικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποβάλλουν σωματίδια ελαστικών στο έδαφος, τον αέρα και το νερό. 
 
“Για άλλη μια φορά, η αναζήτηση ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος προσκρούει στον καπιταλισμό. Οι κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων επόμενης γενιάς ετοιμάζονται και προετοιμάζονται για ένα ηλεκτρικό μέλλον. Αλλά τα χρήματα και η ζήτηση βρίσκονται στα φορτηγά και τα SUV. Τα ηλεκτρικά οχήματα, που είναι από τη φύση τους βαρύτερα λόγω της μπαταρίας, αναμένεται να ‘καταναλώνουν’ τα ελαστικά με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό, αποβάλλοντας τα μικροπλαστικά, που βρίσκουν το δρόμο τους στον αέρα, στις υδάτινες οδούς και στην τροφική αλυσίδα”. 
 
Η έκρηξη των μικρο- και νανοπλαστικών είναι ένα κλιμακούμενο γεγονός που καταστρέφει το είδος και επηρεάζει ΌΛΗ την ζωή στην γη. 
 
Συγκεντρώστε όλες αυτές τις πληροφορίες συνολικά και αναρωτηθείτε “έχουν οι πολιτικοί κάποια ιδέα της μεγάλης ηλεκτρικής πράσινης εικόνας;”. 
Ρητορική η ερώτηση… 
*** 
@Ιών Μάγγος / terrapapers.com / 2020 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.