30 Μαρτίου 2022

Μπροστά στην μεγαλύτερη κλοπή αεροσκαφών στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας

Με τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέτουν καταληκτική ημερομηνία την 28η Μαρτίου για τον τερματισμό των συμβάσεων leasing αεροσκαφών στη Ρωσία, ο πόλεμος στην Ουκρανία ενδέχεται να οδηγήσει στη μεγαλύτερη κλοπή αεροσκαφών στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Οι μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών βρίσκονται σε αδιέξοδο στην προσπάθεια τους να ανακτήσουν περισσότερα από 400 αεροσκάφη, αξίας 10 δισ. δολαρίων, από τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας μετά τις κυρώσεις της Δύσης.
 
Χθές έληξε η προθεσμία για τις ρωσικές αεροπορικές να επιστρέψουν πάνω από 400 αεροσκάφη, οι ξένες εταιρείες που τα έχουν εκμισθώσει έχουν μικρές ελπίδες ότι θα ανακτήσουν τα αεροπλάνα τους. Τα περισσότερα συνεχίζουν να πραγματοποιούν εσωτερικές πτήσεις στη Ρωσία παρόλο που η Ιρλανδία και οι Βερμούδες, όπου τα περισσότερα είναι νηολογημένα, έχουν αναστείλει το αξιόπλοό τους, κίνηση που συνήθως σημαίνει ότι τα αεροσκάφη δεν μπορούν να πετούν.
 
Η πολιτική αεροπορία ήταν από τους πρώτους κλάδους που δέχτηκαν πλήγμα από την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, καθώς η Δύση απαγόρευσε πτήσεις ρωσικών αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της για να ακολουθήσει παρόμοια αντίδραση από πλευράς Ρωσίας. Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα οι εκμισθωτές αεροσκαφών βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλες ζημιές ή στην καλύτερη περίπτωση πολύχρονες διαμάχες με τις ασφαλιστικές εταιρείες. 
 
Με βάση τους διεθνείς κανόνες δεν επιτρέπεται διπλή νηολόγηση, ωστόσο η Ρωσία έχει ήδη μεταφέρει πάνω από το ήμισυ των ξένης ιδιοκτησίας αεροσκαφών στο δικό της νηολόγιο μετά από την ψήφιση νόμου που το επιτρέπει.  
 
Tην προηγούμενη εβδομάδα η ρωσική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι 78 αεροσκάφη που ήταν εκμισθωμένα σε ρωσικές αερογραμμές είχαν κατασχεθεί στο εξωτερικό, σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax. 
 
Η εταιρεία leasing Avolon κατήγγειλε όλες τις συμβάσεις leasing με ρωσικές αεροπορικές εταιρείες και κατάφερε να ανακτήσει τέσσερα από τα 14 αεροσκάφη που είχε εκμισθώσει σε αερομεταφορείς της Ρωσίας, ενώ βρίσκονταν στο εξωτερικό. Δεν είναι ξεκάθαρο αν τα τέσσερα αυτά αεροσκάφη ήταν μέρος των 78 που κατασχέθηκαν.  
 
Παρόλο που τα αεροσκάφη που έχουν εκμισθωθεί είναι ασφαλισμένα, η άνευ προηγουμένου έκταση των δυνητικών ζημιών σημαίνει πολύχρονες δικαστικές διαμάχες ανάμεσα στις εταιρείες leasing και τις ασφαλιστικές εταιρείες πριν καταλήξουν σε τελεσίδικες αποφάσεις για αποζημίωση, σύμφωνα με ειδικούς του χώρου. 
 
Ακόμη και στην περίπτωση που τα αεροσκάφη ανακτηθούν κάποια στιγμή, η αξία τους μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση καθώς θα πρέπει να έχουν ακριβή αρχεία της απαιτούμενης συντήρησης που να βεβαιώνουν ότι έχουν χρησιμοποιηθεί αυθεντικά ανταλλακτικά, μια άλλη πτυχή που επίσης έχει πληγεί από τις κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία. 
 
Αν και η συνολική αξία των αεροσκαφών είναι τεράστια, οι επιπτώσεις σε επιμέρους εταιρείες leasing μπορεί να είναι διαχειρίσιμες αν καταλήξουν σε απομειώσεις, καθώς τα αεροσκάφη που έχουν εκμισθωθεί σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των συνολικών χαρτοφυλακίων των περισσότερων εκμισθωτών. 
 
Σύμφωνα με στελέχη της Alton Aviation Consultancy, δεν πρόκειται να γονατίσει τις εταιρείες leasing αλλά σίγουρα θα αλλάξει τις μελλοντικές προοπτικές της ρωσικής αγοράς. Υπάρχει αριθμός ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών στη Ρωσία που προτίθενται να επιστρέψουν τα εκμισθωμένα αεροσκάφη στους εκμισθωτές της Δύσης, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο αν μια τέτοια κίνηση θα είναι αποδεκτή από τη ρωσική κυβέρνηση. 
 
Για παράδειγμα, η ρωσική UTair Airlines που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Μόσχας ανακοίνωσε στις 14 Μαρτίου ότι θα απέσυρε όλα τα εννέα εκμισθωμένα αεροσκάφη Boeing 737 από τις πτήσεις του δικτύου της, λόγω των απαιτήσεων των ιδιοκτητών των αεροσκαφών, κίνηση που μπορεί να διατηρήσει τις σχέσεις της με τις εταιρείες leasing μετά το πέρας των κυρώσεων, όποτε αυτό συμβεί. 
 
Τα αεροπλάνα αυτά δεν έχουν πετάξει μετά την ανακοίνωση αλλά παραμένουν σε ρωσικό έδαφος, σύμφωνα με στοιχεία του ιστότοπου FlightRadar24. 
 
Σε μερικές περιπτώσεις οι εκμισθωτές έχουν λάβει καταθέσεις εγγύησης που οι μισθωτές μπορούν να χάσουν, ποσά που θα καλύψουν μέρος των ζημιών αλλά αντιστοιχούν μόνο σε κλάσματα της αξίας των αεροσκαφών. Ενδεικτικά, ένα ποσό εγγύησης για σύμβαση leasing ενός αεροσκάφους αξίας $20 εκατ. μπορεί να ανέρχεται στις $450.000, ποσό ισοδύναμο με μίσθωμα τριών μηνών. 
 
Σύμφωνα με το οίκο αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας KBRA στον χώρο των εκμισθώσεων αεροσκαφών, το εύρος των ποσών εγγύησης συνήθως κυμαίνεται από ένα έως τέσσερα μηνιαία μισθώματα, ανάλογα με τη βαθμολόγηση της μισθώτριας αεροπορικής εταιρείας. 
 
Η Aeroflot, ο εθνικός αερομεταφορέας της Ρωσίας είχε το καλύτερο πιστοληπτικό προφίλ πριν την εισβολή στην Ουκρανία, αλλά η αξιολόγηση αυτή δεν ισχύει πλέον μετά την κίνηση της Μόσχας να νηολογήσει τα εκμισθωμένα αεροσκάφη στη Ρωσία. 
 
Κινεζική εταιρεία leasing με έκθεση στην Aeroflot δεν είχε απαιτήσει εγγύηση από την αεροπορική εταιρεία και κατά συνέπεια η αποζημίωση από την ασφαλιστική θα είναι η μόνη διέξοδος για να καλυφθούν οι ζημιές. Αντί να ζητήσει ποσό εγγύησης από την Aeroflot, είχε εγγυητικές επιστολές από ρωσικές τράπεζες. Όμως, αυτές δεν έχουν αξία σήμερα λόγω των capital controls που επέβαλλε η Ρωσία, αντiδρώντας στις κυρώσεις. 
 
ΠΗΓΗ: liberal.gr
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.