13 Μαΐου 2017
Τσιμεντένια βέλη στις ερήμους της Αμερικής – Πού χρησίμευαν!
Στις αρχές της δεκαετίας του 1900, ο ταχύτερος τρόπος να παραδοθεί το ταχυδρομείο ήταν σιδηροδρομικώς, αλλά υπήρχε ένα “μηχάνημα” που θα μπορούσε να ταξιδέψει ταχύτερα από τα τρένα, και αυτό ήταν, φυσικά, το αεροπλάνο. Έτσι, τη δεκαετία του 1920, το αμερικανικό Ταχυδρομείο άρχισε να πειραματίζεται με αυτό το νέο ιπτάμενο “μηχάνημα”, που χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Υπήρχε, ωστόσο, ένα μείζον πρόβλημα: Αντίθετα από τα τρένα που θα μπορούσαν να ταξιδέψουν όλη τη νύχτα και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, τα αεροπλάνα πετούσαν μόνο κατά τη διάρκεια της μέρας και μόνο όταν το επέτρεπε ο καιρός. Η πτήση ήταν ακόμα μια επικίνδυνη επιχείρηση. Ο κακός καιρός, τα όργανα που δεν ήταν εξελιγμένα, τα παλιά αεροσκάφη και τα σφάλματα συντήρησης ήταν μεταξύ των πολλών απειλών που αντιμετώπιζαν οι πιλότοι σε μια πτήση.
Τότε δεν υπήρχαν GPS, ραντάρ ή ραδιοφωνική καθοδήγηση. Οι πιλότοι έπρεπε να περιηγηθούν στη χώρα, βλέποντας ορατά σήματα από τον αέρα, οπότε ένα νυχτερινό ταξίδι ήταν αδύνατο. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της μέρας, δεν ήταν αναγνωρίσιμες όλες οι περιοχές, ειδικά όταν τα αεροπλάνα πετούσαν πάνω από τεράστιες εκτάσεις επαναλαμβανόμενων ερήμων που όλες έμοιαζαν μεταξύ τους.
Τότε το Ταχυδρομείο κατέληξε σε μια έξυπνη λύση: Τεράστια βέλη από σκυρόδεμα τοποθετήθηκαν στο έδαφος που έδειχναν τη σωστή κατεύθυνση στους πιλότους. Καθένα από αυτά τα βέλη ήταν 15 έως 21 μέτρα σε όλα ήταν βαμμένα με κίτρινο χρώμα. Στο κέντρο κάθε βέλους υπήρχε ένας πύργος χάλυβα ύψους 15 μέτρων με περιστρεφόμενο φάρο. Κάθε πύργος είχε διαφορετικό αριθμό που αναβόσβηνε στον πιλότο. Τα βέλη τοποθετήθηκαν σε απόσταση περίπου 16 χιλιομέτρων το ένα από το άλλο και κάθε βέλος έδειχνε στον επόμενο πύργο τον επόμενο υψηλότερο αριθμό. Έτσι, ανεξάρτητα από το σε ποια κατεύθυνση θα πετούσαν, οι πιλότοι ήξεραν προς τα πού θα έπρεπε να πάνε για να βρουν τον επόμενο πύργο.
Μέχρι τη δεκαετία του 1930, εγκαταστάθηκαν 1.500 βέλη, ενώ το νέο σύστημα αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο. Μια επιστολή που ήθελε 83 ώρες για να ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φρανσίσκο έφτανε τώρα στον προορισμό της σε μόλις 33 ώρες.
Παράλληλα, ωστόσο, σημειώθηκε ταχεία πρόοδος στη ναυσιπλοΐα και την τεχνολογία ραδιοεπικοινωνιών και κάπως έτσι το σύστημα των φωτεινών φάρων παροπλίστηκε τη δεκαετία του 1940. Ακόμη και μετά από αυτό, ορισμένοι φάροι συνέχισαν να λειτουργούν περιορισμένα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’60. Σήμερα το Τμήμα Αεροναυτικής του Τμήματος Μεταφορών της Μοντάνα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί περίπου 19 από αυτούς στα βουνά της Δυτικής Μοντάνα.
πηγή
το είδαμε ΕΔΩ
Υπήρχε, ωστόσο, ένα μείζον πρόβλημα: Αντίθετα από τα τρένα που θα μπορούσαν να ταξιδέψουν όλη τη νύχτα και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, τα αεροπλάνα πετούσαν μόνο κατά τη διάρκεια της μέρας και μόνο όταν το επέτρεπε ο καιρός. Η πτήση ήταν ακόμα μια επικίνδυνη επιχείρηση. Ο κακός καιρός, τα όργανα που δεν ήταν εξελιγμένα, τα παλιά αεροσκάφη και τα σφάλματα συντήρησης ήταν μεταξύ των πολλών απειλών που αντιμετώπιζαν οι πιλότοι σε μια πτήση.
Τότε δεν υπήρχαν GPS, ραντάρ ή ραδιοφωνική καθοδήγηση. Οι πιλότοι έπρεπε να περιηγηθούν στη χώρα, βλέποντας ορατά σήματα από τον αέρα, οπότε ένα νυχτερινό ταξίδι ήταν αδύνατο. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της μέρας, δεν ήταν αναγνωρίσιμες όλες οι περιοχές, ειδικά όταν τα αεροπλάνα πετούσαν πάνω από τεράστιες εκτάσεις επαναλαμβανόμενων ερήμων που όλες έμοιαζαν μεταξύ τους.
Τότε το Ταχυδρομείο κατέληξε σε μια έξυπνη λύση: Τεράστια βέλη από σκυρόδεμα τοποθετήθηκαν στο έδαφος που έδειχναν τη σωστή κατεύθυνση στους πιλότους. Καθένα από αυτά τα βέλη ήταν 15 έως 21 μέτρα σε όλα ήταν βαμμένα με κίτρινο χρώμα. Στο κέντρο κάθε βέλους υπήρχε ένας πύργος χάλυβα ύψους 15 μέτρων με περιστρεφόμενο φάρο. Κάθε πύργος είχε διαφορετικό αριθμό που αναβόσβηνε στον πιλότο. Τα βέλη τοποθετήθηκαν σε απόσταση περίπου 16 χιλιομέτρων το ένα από το άλλο και κάθε βέλος έδειχνε στον επόμενο πύργο τον επόμενο υψηλότερο αριθμό. Έτσι, ανεξάρτητα από το σε ποια κατεύθυνση θα πετούσαν, οι πιλότοι ήξεραν προς τα πού θα έπρεπε να πάνε για να βρουν τον επόμενο πύργο.
Μέχρι τη δεκαετία του 1930, εγκαταστάθηκαν 1.500 βέλη, ενώ το νέο σύστημα αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο. Μια επιστολή που ήθελε 83 ώρες για να ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φρανσίσκο έφτανε τώρα στον προορισμό της σε μόλις 33 ώρες.
Παράλληλα, ωστόσο, σημειώθηκε ταχεία πρόοδος στη ναυσιπλοΐα και την τεχνολογία ραδιοεπικοινωνιών και κάπως έτσι το σύστημα των φωτεινών φάρων παροπλίστηκε τη δεκαετία του 1940. Ακόμη και μετά από αυτό, ορισμένοι φάροι συνέχισαν να λειτουργούν περιορισμένα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’60. Σήμερα το Τμήμα Αεροναυτικής του Τμήματος Μεταφορών της Μοντάνα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί περίπου 19 από αυτούς στα βουνά της Δυτικής Μοντάνα.
πηγή
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
ΗΠΑ,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Τεχνολογία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου