23 Ιανουαρίου 2021

Η Επέτειος των επετείων

 
Ο πιο δόκιμος τρόπος να τιμήσεις κάτι άγιο, είναι να το μιμηθείς. Αυτό μας προτείνουν κι οι ιερείς σε κάθε μεγάλο εσπερινό προς τιμή των πολυάριθμων αγίων μας. Αυτό οφείλουμε να κάνουμε κι εμείς με το είκοσι ένα. Να το μιμηθούμε. Τρεις τέτοιους τρόπους βρήκα εγώ και ευπειθώς σας τους αναφέρω.
 
Ο πρώτος είναι απλός, ειρηνικός όχι όμως και εύκολος και γι’ αυτό επίσης ηρωικός. Το κυρίαρχο πνεύμα της θυσίας και της αυταπάρνησης του 21 να το μεταφέρουμε σήμερα στην καθημερινότητά μας. Η μεγάλη δηλαδή αυτή επέτειος ενδείκνυται για ένα μεγάλο προσκλητήριο ατομικής περισυλλογής, που αθροιστικά θα καταλήξει να γίνει και εθνική. Ας σκεφτεί ο καθένας πως θα μπορούσε να αρνηθεί τον εαυτό του και τις βιοτικές του επιθυμίες χάριν των άλλων κι ας το κάνει. Γεμάτη είναι η ελληνική κοινωνία με παραδείγματα συγγενών που χαλούν τις καρδιές τους για ένα κληρονομιαίο ακίνητο. Γονείς που πιεστικά επιμένουν να περάσει το δικό τους θέλημα στα παιδιά. Παιδιά που εγκαταλείπουν την οικογένειά τους, γιατί δεν βρίσκουν δουλειά. Κακώς αμειβόμενοι εργαζόμενοι, που συνειδητά δεν κάνουν όπως πρέπει την δουλειά τους. Αφεντικά που γίνονται στριφνά, γιατί δεν αποθηκεύουν τόσα όσα παλιά. Υπάλληλοι που διοικούνται από τους προϊσταμένους τους και δεν εξυπηρετούν καλά, προϊστάμενοι που βαριούνται και δεν διευθύνουν σωστά. Απλοί γείτονες που μαλώνουν για μια θέση στάθμευσης στην πυλωτή ή περισπούδαστοι ακαδημαϊκοί που συνωμοτούν για μια θέση επίκουρου καθηγητή. Ας κάνουν, ας κάνουμε λοιπόν όλοι ένα βήμα πίσω από τις προσωπικές μας επιθυμίες και θα συνιστά κι αυτό μια θεάρεστη πράξη αυταπάρνησης, η οποία προφανώς δεν θα στεφθεί από επίγεια δόξα αλλά θα αποτελεί κι αυτό θυσία στο βωμό της προσωπικής μας ελευθερίας. 
 
Ο δεύτερος τρόπος είναι ίσως πιο απαιτητικός, γιατί απαιτεί εθνική συμφωνία. Εδώ δηλαδή προτείνεται όχι μόνο να μιμηθούμε τον αγώνα του 21 αλλά και να τον συνεχίσουμε ακόμη και να τον διορθώσουμε. Τέτοιες κουβέντες ακούγονται συνήθως από κακοπροαίρετους που, προκειμένου να μειώσουν την αξία της Επανάστασης, τονίζουν σκοπίμως την άλλη επιλογή της εποχής, θεωρητική και φαναριώτικη, ήτοι να ανασυγκροτούσαμε εκ των έσω την βυζαντινή μας κυριαρχία. Επειδή όμως εμείς εδώ είμαστε όλοι καλοπροαίρετοι δεν θα διστάσουμε να το προτείνουμε κι αυτό όχι βέβαια για τότε αλλά για τώρα. Τώρα λοιπόν που κερδίσαμε τον πόλεμο και φτιάξαμε κουτσά στραβά ένα κράτος, μήπως να ασχοληθούμε ξανά και με την Ανατολή, διότι είδαμε κι απόειδαμε με την Δύση;   
 
Εδώ και πενήντα χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν γνωρίζουν τί ακριβώς θέλουν από την γειτονική μας χώρα. Αυτή η απουσία οράματος, άρα και αδυναμία λήψης ειλικρινούς θέσης σ’ ένα τραπέζι διαπραγματεύσεων, κάνει περισσότερο κακό στις σχέσεις μας με την Τουρκία απ’ όσο τα γαυγίσματα της απέναντι πλευράς,. Συνηθίζω να διαβάζω εφημερίδες της ομογένειας της Πόλης, διότι εκεί μια μόνο είδηση για μια βάπτιση, μια χοροεσπερίδα, μία απλή πληροφορία για την επαναλειτουργία ενός ελληνικού εμπορικού καταστήματος ή μια νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στις δύο χώρες, όλες αυτές οι ειδήσεις αποκτούν και έχουν χαρακτήρα ηρωικό. Από τα μικρά γράμματα των εφημερίδων αυτών αντελήφθη ότι πίσω από την μεγαλόστομη τηλεοπτική αντιπαράθεση των υπουργών εξωτερικών των δύο χωρών, συνετελείτο ήδη (τουλάχιστον πριν λίγο καιρό) μια νέα ώσμωση ανάμεσα στους πολίτες των δύο χωρών (αναπόφευκτη λόγω γεωγραφικής και ιστορικής εγγύτητας) με πολύ ευχάριστες ειδήσεις όχι μόνο για τους ίδιους και το εμπόριο αλλά και για την προστασία των μνημείων μας στην ανατολή. Δεν είναι ώριμη η αναμονή ορισμένων να διαμελισθεί η Τουρκία. Τον εκάστοτε ηγέτη της Τουρκίας πάντα θα τον σέβεται και θα κάνει business μαζί του η Δύση. Εμείς τί κάνουμε είναι το ζητούμενο.Όταν όμως στα θέματα των ελληνοτουρκικών σχέσεων κυριαρχούν μία ή δύο μόνο απόψεις ή ακόμα χειρότερα, όταν δεν υφίσταται καμμία ουσιαστική άποψη, τότε κάθε άλλη προσέγγιση χαρακτηρίζεται μοιραία ως αιρετική.
 
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας δεν αλλάζει παρά τις φαντασιώσεις ορισμένων να μετακινηθεί δυτικότερα, ούτε και η ορθόδοξη χριστιανική της υπόσταση αλλάζει παρά τις συστηματικές προσπάθειες του κατεστημένου. Άρα, παρακάμπτοντας χάριν συντομίας τις χιλιάδες αναλύσεις για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το εθνικά ζητούμενο θα μπορούσε να ήταν απλά, χωρίς βέβαια να χάσουμε κάτι από τα κεκτημένα μας, να δυνάμεθα να επισκεπτόμεθα ελεύθερα την Κωνσταντινούπολη, την Χαλκηδόνα, την Σμύρνη, την Τραπεζούντα και άλλες πρώην ελληνικές πόλεις με περισσότερες της μιας ιδιότητας, ήτοι όχι μόνο σαν τουρίστες αλλά και σαν καθηγητές, έμποροι, αρχαιολόγοι, εργοδότες, εργαζόμενοι, προσκυνητές. Τούτο όμως προϋποθέτει διμερείς και ειλικρινείς, έντιμες και αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τις διοικητικές αρχές της γείτονος, που κατά την γνώμη του γράφοντος θα μπορούσαν να είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα και όχι τώρα κατόπιν πολλαπλών και δυσμενών πιέσεων.  
 
Υπάρχει όμως και ο τρίτος πιο ξεκάθαρος τρόπος μίμησης και εορτασμού του 21. Και σ’ αυτόν μέσα είμαι. Το ντου. Γιατί περί ντου επρόκειτο. Να με συγχωρείτε για την έκφραση. Δεν είναι υποτιμητική. Γι’ αυτό και οι ιστορίες από το 21 ήταν τόσο αγαπημένες μεταξύ των οπαδών (τουλάχιστον πριν μερικά χρόνια που υφίστατο ο οπαδισμός) στα πούλμαν των εκδρομών. Έμοιαζαν πολύ με τα γνήσια και αγνά οπαδικά επεισόδια προηγούμενων εποχών. Μια ομάδα, μια σημαία, τα πρωτοπαλίκαρα μπροστά, ψυχή, ιαχή και δεν λογαριάζουμε πόσοι είναι απέναντί μας, πάμε παιδιά, τους φάγαμε! Κάθε μέρα σχεδόνοι ιθύνοντες στην Τουρκία μας δίνουν το δικαίωμα να περάσουμε στην αντεπίθεση. Πιστεύω ακράδαντα πως τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων μας θα έχουν σίγουρα σχεδιάσει αστραπιαία και μεγάλα χτυπήματα κατά της Τουρκίας, ώστε να μην πάμε σα χαμένοι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων που θα στήσουν οι μεγάλες δυνάμεις μετά.  
 
Λυπάμαι ωστόσο πολύ για τις σκόπιμες παρεξηγήσεις και τις θορυβώδεις κοκορομαχίες μεταξύ επιστημόνων για την Επανάσταση του 21. Όταν παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα καλό είναι είτε να ανατρέχουμε στις πηγές είτε να καταφεύγουμε στους ποιητές. «Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του 21», έγραφε ο μέγας Παλαμάς. Δηλαδή πρώτον μεθύστε, δεύτερον αθάνατο και τρίτον και σημαντικότερον, κρασί. Το κρασί λοιπόν και δη το αθάνατο δεν το αναλύεις πριν το πιείς. Το πίνεις ως έχει αποδεχόμενος και ευγνωμονώντας το για όλα του τα συστατικά ακόμα και τα παραμικρά. Ο δε αρχιστράτηγος του Αγώνα Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αδιάψευστα είχε δηλώσει ότι ο Θεός έχει βάλει την υπογραφή του για την ελευθερία της Ελλάδας και δεν την παίρνει πίσω. Συνεπώς, μην συνεχίζετε να χάνεστε σε λεπτομέρειες για γεγονότα θετικά ή και αρνητικά, όταν όλα μα όλα, και τα καλά και τα στραβά της Επανάστασης, έγιναν κατ΄ οικονομία Θεού για να ’ρθει στο τέλος η Νίκη.
 
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Είναι ένα ενδιαφέρον άρθρο, αλλά κάπου λίγο ξεφεύγει ο αρθρογράφος σε ασάφειες ή και χειρότερα.....
Προτείνει 3 τρόπους τιμήσεως της επετείου....
Και οι 3 κάπου μπάζουν...
 
Ο πρώτος είναι λεει να αποκτήσουμε το ηρωικό πνεύμα και την θυσία των αγωνιστών και να το φέρουμε στην καθημερινότητά μας...
Δηλαδή οι προγονοί μας του 1821 αυτό ήθελαν από εμάς;
Η μήπως το αγωνιστικό και ηρωικό φρόνημα να έχει απευθείας αντίκτυπο στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του Γένους που πρέπει να συνεχισθεί....
 
Ο δεύτερος τρόπος ενώ δείχνει να ξεκινάει καλά εξελίσσεται σχεδόν σε μια εθνική μειοδοσία...
Να έχουμε εθνική συναίνεση ώστε να φτιαξουμε ένα κοινό ελληνικό όραμα και να το ακολουθούμε στις σχέσεις με την Τουρκία...   
Φυσικά στην δεύτερη παράγραφο ξεκαθαρίζει ότι το όραμα αυτό δεν έχει ουδεμίαν σχέση με κάτι αντίστοιχο της Μεγάλης Ιδέας που διπλασίασε την πατρίδα μας, αλλά έχει σαν στόχο να τα βρούμε(!!!!) με τους μογγόλους για να δυνάμεθα να επισκεπτόμεθα ελεύθερα την Κωνσταντινούπολη, την Χαλκηδόνα, την Σμύρνη, την Τραπεζούντα και άλλες πρώην ελληνικές πόλεις με περισσότερες της μιας ιδιότητας, ήτοι όχι μόνο σαν τουρίστες αλλά και σαν καθηγητές, έμποροι, αρχαιολόγοι, εργοδότες, εργαζόμενοι, προσκυνητές....
Και πως θα επιτευχθεί αυτό;
Με διμερείς και ειλικρινείς, έντιμες και αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τις διοικητικές αρχές της γείτονος...
Κοινώς να πιαστούμε ΜΟΝΟΙ μας κορόϊδα και να έχουμε ειλικρινείς σχέσεις με αυτόν που απειλεί τα νησιά μας, μας κλεβει την ΑΟΖ, έχει καταλάβει το 40% της Κύπρου μας και γκριζάρει συνεχώς και μεγαλύτερες περιοχές στο Αιγαίο... Με αυτόν που μας επειλεί με πόλεμο αν επεκτείνουμε όπως ορίζουν οι διεθνείς συνθήκες τα χωρικά μας ύδατα στα 12 μίλια στο Αιγαίο. Με αυτόν που καθημερινά παραβιάζει τον εναέριο χώρο μας και προκαλεί...
 
Και τέλος έρχεται το κερασάκι στην τούρτα...
Η ειρωνεία του Ντού!!!!! Ενα ντού των στρατόκα....λων που λέγαμε και στον στρατό...
Είναι η λύση των ελληναράδων όπως αποκαλούν τους πατριώτες κοροϊδευτικά, οι γραίκυλοι... 
Ενα ντού που όπως λέει ο αρθρογράφος θυμίζει οπαδούς του παδοσφαίρου...
Κοινώς τους χούλιγκανς....

Σάμπως δεν μας τα λες πολύ καλά κύριε δικηγόρε....



Share

2 σχόλια:

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

❤Ειχα πολύ καιρό να περάσω απο την αγαπημένη μπλοκογειτονιά μας.Ειδα φως και είπα ν αφησω ευχες για ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία στο σπιτικο σου.❤

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Καλως τον αγαπητο φιλο. Που χάθηκες βρε;
Ευχαριστουμε για τις ευχες. Καλη κι ευλογημενη χρονια να εχεις με υγεια.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.