17 Νοεμβρίου 2015

Η επέτειος του Πολυτεχνείου (η αριστερή οπτική)

Η επέτειος του Πολυτεχνείου και οι «παλατιανές» συνωμοσίες.

Αναγκαία μια δημοκρατική επανάσταση

Η 42η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου σκεπάζεται από έναν ομιχλώδη γνόφο «παλατιανών» συνωμοσιών που, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στοχεύουν ευθέως στο οικοδόμημα της μεταπολίτευσης. Κανείς δεν μπορεί να πει αν τα περιστατικά που τον συνθέτουν προέρχονται όλα από το ίδιο σκοτεινό κέντρο ή αν πρόκειται για συμπτώσεις ασύνδετων διεργασιών. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, το τοπίο μυρίζει Πομπηία στις τελευταίες ημέρες της και το ερώτημα είναι αν ο λαός θα πρέπει να απεύχεται την έκρηξη του ηφαιστείου ή να ελπίζει σ’ αυτήν.

Ας δούμε πρώτα τα γεγονότα. Η υπόθεση Πανούση, από μεμονωμένο κωμικό επεισόδιο που έμοιαζε στην αρχή, εξελίσσεται σε σκληρό αστυνομικό σίριαλ με προοπτική μετεξέλιξης σε πολιτική τραγωδία. Η κυβερνητική εκπρόσωπος μίλησε για «επικίνδυνα σενάρια», η δε Αυγή έκανε λόγο για «σχέδιο πολιτικής αποσταθεροποίησης» που στοχεύει σε πτώση της κυβέρνησης μέχρι τα Χριστούγεννα (Ν. Παπαδημητρίου, Ή θα ρίξουμε τον ΣΥΡΙΖΑ ώς τα Χριστούγεννα ή ποτέ, Αυγή 12/11/2015).

Και θα μπορούσε όλα αυτά να ήταν επικοινωνιακές στρακαστρούκες, του τύπου «σε δουλειά να βρισκόμαστε». Όμως η κυβερνητική καταγγελία ενισχύεται από κει που δεν θα το περίμενε κανείς.

Ο γνωστός νεοφιλελεύθερος διευθυντής της νέας ιστοσελίδας Liberal, όπου στεγάζεται και η ψυχή της σαμαρικής μονταζιέρας, Γ. Μουρούτης, προειδοποιεί για «την Οικουμενική που ετοιμάζονται να μας σερβίρουν» («τεχνοκράτες, τραπεζίτες και δικαστές σε συσκευασία δώρου, με ευρωπαϊκό περιτύλιγμα»). Πρόκειται, λέει, «για μία κυβέρνηση που είναι καταδικασμένη να αποτύχει και η οποία θα μας οδηγήσει στη δραχμή. Το τέλειο “ξέπλυμα” για το διεφθαρμένο σύστημα της μεταπολίτευσης…». (Θ. Μαυρίδης, Προς την τελική πράξη του δράματος… Liberal, 13/11/205).

Το σκηνικό γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο αν περιλάβει κανείς και δύο άλλα, άσχετα εκ πρώτης όψεως, συμβάντα, που σκίασαν το πολιτικό κλίμα των τελευταίων ημερών: Το ένα είναι η δυσεξήγητη αναμόχλευση σκοτεινών πλευρών από την προϊστορία του «μεγάλου» Κ. Καραμανλή (σχέσεις με τους ναζί επί Κατοχής). Κι όλα αυτά βάσει ενός εγγράφου αναρτημένου από χρόνια στην ιστοσελίδα της CIA. Το άλλο συμβάν είναι η εξίσου μυστήρια προκλητική αναφορά του Κ. Μπογδάνου στα «αγνά παιδιά του Πολυτεχνείου» που «άνοιξαν τον δρόμο με τις μεθοδεύσεις της CIA για να αλλάξει η δικτατορία στην Ελλάδα και να χάσουμε την Κύπρο». (Σκάι, 9/11/2015).

Είτε προέρχονται από το ίδιο κέντρο, είτε όχι, υπάρχει εξ αντικειμένου ένας κρυφός κοινός παρονομαστής που συνδέει τα δύο αυτά επικοινωνιακά επεισόδια: Το πρώτο πριονίζει την ηθική υπόσταση του δεξιού πυλώνα της μεταπολίτευσης, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ενός προσώπου που ώς τώρα υπήρξε το απόλυτο ταμπού για το μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα. Το δεύτερο επιχειρεί να πλήξει, στη ρίζα του, τον αριστερό πυλώνα της μεταπολίτευσης, την εξέγερση του Πολυτεχνείου και το κάνει με ένα επιχείρημα που μόνο η χουντική Ακροδεξιά τολμούσε, ώς τώρα, να επικαλεστεί. Και στα δύο, δε, αναμειγνύεται με κάποιο τρόπο η CIA.

Συμπέρασμα: Καθώς το κοινωνικοπολιτικό κατεστημένο, εντός και εκτός της χώρας, συναισθάνεται την επερχόμενη συστημική κατάρρευση, ένας αέρας συνωμοσίας διαπερνά το πολιτικό σύστημα – είτε στην επιφάνειά του (με την αναζήτηση εναλλακτικών σεναρίων διακυβέρνησης) είτε στα βαθύτερα θεμέλιά του (με την αναζήτηση ριζικότερων απαντήσεων συστημικού χαρακτήρα).

Στην περίπτωση αυτή ο λαός και η Αριστερά δεν πρέπει να εγκλωβιστούν στο δίλημμα. Κι ενώ δεν θα πρέπει να υποτιμήσουν τον κίνδυνο του νέου μεταπολιτικού τέρατος που ακόμα δεν γνωρίζουμε τη μορφή του, δεν θα πρέπει όμως, από την άλλη, να περιοριστούν στην αμυντική υπεράσπιση της βρικολακιασμένης πλέον μεταπολίτευσης, εκπροσωπούμενης από το μνημονιακό ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιον συγγενή συνασπισμό.

Η μόνη πραγματική διέξοδος για τη χώρα είναι μια δημοκρατική επανάσταση. Θα πρέπει να ετοιμαστούμε γι’ αυτήν όσο υπάρχει καιρός. Και η μαζική συμμετοχή στη φετινή πορεία του Πολυτεχνείου μπορεί και πρέπει να αποκτήσει αυτό το περιεχόμενο.

Δρόμος
το είδαμε ΕΔΩ 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 
Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΤΟΥ Δ. ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 

H ομάδα βιβλίου επιχειρώντας να αποδώσει στο πολυτεχνείο την ούτως ή άλλως τεράστια ιστορική του σημασία για το ελληνικό κίνημα και όχι απλά να το αντιμετωπίσει σαν άλλη μια επέτειο, άλλο ένα εορτασμό. θα προσπαθήσει να κάνει τη σύνδεση, με την κοινωνική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, αλλά και να αναδείξει τη συμβολή του στην κοινωνική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μετά τη δικτατορία. Γιατί ούτε η δικτατορία ήταν ένα τυχαίο περιστατικό, ένα προϊόν κακών συμπτώσεων. Ούτε το πολυτεχνείο ένα ξέσπασμα που κράτησε μόλις τρεις μέρες και άφησε πίσω του κάποιες σκόρπιες αναμνήσεις για κάποιους ρομαντικούς ιδεαλιστές… 

Πιάνοντας το νήμα της ιστορίας από τα τέλη της δεκαετίας του 50 στην Ελλάδα συνεχίζει να επικρατεί έντονος αναβρασμός, απόρροια του μετεμφυλιακού κλίματος τρομοκρατίας που εξαπέλυσαν οι νικητές. Παράλληλα ο ελληνικός καπιταλισμός αναπτύσσεται και αυτός εκμεταλλευόμενος τις διεθνείς συγκυρίες, τα κονδύλια του σχεδίου Μάρσαλ και το κλίμα τρομοκρατίας και αντικομουνιστικής υστερίας, επιφέροντας μεγάλες αλλαγές στο κοινωνικό τοπίο. Πραγματοποιούνται μεγάλες επενδύσεις σε δυιλιστήρια, χαλυβουργεία και άλλες επιχειρήσεις με αποτέλεσμα την αύξηση του μεγέθους της εργατικής τάξης και τη συνεπακόλουθη μείωση του αγροτικού πληθυσμού. Αυτή η μεγέθυνση της εργατικής τάξης της προσδίδει νέο δυναμισμό που μεταφράζεται σε συνδικαλισμό, απεργίες, διεκδικήσεις για καλύτερη παιδεία, ελευθερία του τύπου και άνοδο των ποσοστών της αριστεράς. 

Ταυτόχρονα στο πολιτικό σκηνικό επικρατεί έντονη αστάθεια. Οι εκλογές του 1958 και το εντυπωσιακό 24.5 % που κατακτά η Ε.Δ.Α την αναγορεύει σε αξιωματική αντιπολίτευση. Αυτό όμως εντείνει το κυνήγι μαγισσών και το αντικομουνιστικό μένος εκδηλώνεται με βία, εμπρησμούς, εκτοπίσεις. Η δεκαετία του 60 σημαδεύεται από εναλλαγές κυβερνήσεων και έντονα περιστατικά. Αξίζει να αναφερθούν: οι εκλογές «βίας και νοθείας» του 1961 που αναδεικνύουν την Ε.Ρ.Ε κυβέρνηση, η δολοφονία του βουλευτή της Ε.Δ.Α Γρηγόρη Λαμπράκη από τον ακροδεξιό συνεργάτη της ασφάλειας Κοτζαμάνη, η αποστασία του 65, βουλευτών από την ένωση κέντρου, η δολοφονία του διαδηλωτή Σωτήρη Πέτρουλα. Κορυφαία εκδήλωση κοινωνικού αναβρασμού της περιόδου αποτελούν τα γεγονότα που έχουν ονομαστεί «Ιουλιανά», χιλιάδες κόσμου κατεβαίνει στους δρόμους, στήνει οδοφράγματα, συγκρούεται με την αστυνομία, απεργεί. 

Μέσα σε αυτό το κλίμα η αστική τάξη επεξεργάζεται διάφορα σενάρια σταθεροποίησης. Επικρατεί το πιο ακραίο και πλέον αποκρουστικό, αυτό της επιβολής στρατιωτικής δικτατορίας. Έτσι την 21η Απριλίου 1967 «η κοινωνία μπαίνει στο γύψο για να εξυγιανθεί» όπως διατείνονται οι δικτάτορες. Άμεσα αποτελέσματα είναι η ανελευθερία, η άγρια καταστολή, η κατάργηση πολιτικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών, η λογοκρισία, οι πολιτικές δολοφονίες, τα βασανιστήρια, τα στρατοδικεία, οι εξορίες. Οι παλιοί πολιτικοί περιορίζονται σε αντιπολίτευση του σαλονιού. Όμως παρά τις αρχικές επιτυχίες η χούντα είχε να αντιμετωπίσει διαρκώς αυξανόμενη δυσαρέσκεια. Καθώς ουδέποτε μπόρεσε να αποσπάσει λαϊκή επιρροή στηρίζεται κυρίως στη τρομοκρατία. Από το 1970 γίνεται ορατή η οικονομική κρίση και η ακρίβεια που οξύνουν την αγανάκτηση. Το καθεστώς νιώθει όλο και περισσότερο την διεθνή απομόνωση, ενώ σε ένα άλλο επίπεδο οι καπιταλιστές διαιρούνται, όσον αφορά τον προσανατολισμό τους προς τις Η.Π.Α ή την Ε.Ο.Κ.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι δικτάτορες επιχειρούν να χτίσουν γέφυρες με τα παλιά αστικά κόμματα προσβλέποντας σε κάποιου είδους ομαλή μετάβαση. Ο Μαρκεζίνης φτάνει να γίνει πρωθυπουργός της χούντας. Ταυτόχρονα τη διετία 72-73 έχουμε τις πρώτες απεργίες: Τρόλεϊ, Δ.Ε.Η, τυπογράφοι κ.α . Αγροτικές κινητοποιήσεις: Λάρισα, Σπάτα, Μέγαρα, Μενίδι. Ενώ το φοιτητικό κίνημα εκδηλώνει όλο και συχνότερα, όλο και πιο ανοιχτά την αντίθεσή του προς το καθεστώς. Αξίζει να σημειωθεί πως στα πανεπιστήμια, ως κατ' εξοχήν χώρος διακίνησης ιδεών, φτάνουν τα μηνύματα μιας διεθνούς ριζοσπαστικοποίησης: Αντιπολεμικό κίνημα των Η.Π.Α για το Βιετνάμ, Μαύροι πάνθηρες και αντιρατσιστικό κίνημα, Μάης του 68, Άνοιξη της Πράγας και εισβολή των Σοβιετικών τανκ, καυτό εργατικό φθινόπωρο του 69 στην Ιταλία. 

Έτσι το Mάρτη του 73 έρχεται η πρώτη κατάληψη της νομικής από τους φοιτητές και είναι η πρώτη φορά που τα συνθήματα στρέφονται ανοιχτά κατά της χούντας. Κατά την έξοδό τους οι φοιτητές δέχονται επίθεση από ακροδεξιούς. Ακολουθεί 2η κατάληψη στις 20 του Μάρτη όπου η αστυνομία εισβάλει στη σχολή και ακολουθεί μακελειό. 

Ωστόσο παρά την άγρια καταστολή οι αγώνες συνεχίζονταν. Στις 14 Νοέμβρη του ίδιου έτους με αφετηρία τις γενικές συνελεύσεις σε νομική και πολυτεχνείο μερικές εκατοντάδες φοιτητές σπάνε τον κλοιό της αστυνομίας γύρω από το πολυτεχνείο και μπαίνουν στον περίβολο, αυτή είναι η πρώτη πράξη ενός συγκλονιστικού τριήμερου που θα ακολουθήσει. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο η κατάληψη του πολυτεχνείου ξεφεύγει από τα όρια της φοιτητικής διαμαρτυρίας. Το συνδικαλιστικό μετατρέπεται σε πολιτικό και το μερικό σε γενικό. Τα συνθήματα στρέφονται όχι μόνο ενάντια στη χούντα αλλά και στο σύστημα που την εξέθρεψε: «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία», «Λαέ πεινάς – γιατί δεν τους κρεμάς», «Κάτω η χούντα», «Κάτω το κεφάλαιο», «Συμπαράσταση λαέ – Επανάσταση λαέ». Η κλιμάκωση κορυφώνεται με το άπλωμα των καταλήψεων σε Πάτρα, Γιάννινα, Θεσσαλονίκη. Χιλιάδες μαθητές, εργάτες, αγρότες κατεβαίνουν στους δρόμους. 

Μέσα στο πολυτεχνείο λειτουργούν ραδιοφωνικός σταθμός, εστιατόρια, εκτυπωτικός μηχανισμός, Λαϊκή κλινική, συνελεύσεις. Από τις εργατικές συνελεύσεις μέσα στο χώρο της σχολής διακηρύσσεται το τσάκισμα της χούντας και των ντόπιων μονοπωλίων , η κυριαρχία του εργαζόμενου λαού, γενική απεργία διαρκείας. Έξω από το πολυτεχνείο ξεσπούν συγκρούσεις σε Κλαυθμώνος, Πανεπιστημίου, Σταδίου , Αλεξάνδρας, Πατησίων, Αχαρνών, γίνονται επιθέσεις σε δημόσια κτίρια, στήνονται οδοφράγματα . Η μαζική εισβολή του κόσμου στο προσκήνιο κάνει και την ποιοτική διαφορά των γεγονότων του πολυτεχνείου σε σχέση με όσες καταλήψεις προηγήθηκαν! 

Η χούντα αδυνατώντας να ελέγξει την κατάσταση χρησιμοποιεί το τελευταίο της όπλο, το στρατό. Τα τανκ εισβάλουν στο πολυτεχνείο, παρά την ηρωική αντίσταση μέσα και έξω, και από πίσω ακολουθούν λοκατζήδες, Εσατζήδες και φασίστες. Το πολυτεχνείο πέφτει με σκληρές μάχες και δεκάδες νεκρούς μέσα και στους γύρω δρόμους. 

Ωστόσο παρά την καταστολή το πολυτεχνείο επέφερε ένα θανατηφόρο χτύπημα στη χούντα. Τα σενάρια ομαλοποίησης πέρασαν στο περιθώριο και οι προσπάθειες συνδιαλλαγής μεταξύ χουντικών και αστών πολιτικών απονομιμοποιήθηκαν στη συνείδηση του κόσμου. Όταν λίγο αργότερα και μετά τα γεγονότα της Κύπρου η χούντα κατέρρεε οριστικά, οι πραξικοπηματίες θα πλήρωναν για τα εγκλήματά τους. 

Από την άλλη την περίοδο της μεταπολίτευσης ξεπήδησε ένα επιθετικό εργατικό κίνημα που έχτισε και μαζικοποίησε συνδικάτα, διεκδίκησε καλύτερους όρους ζωής με όπλα τις απεργίες τις διαδηλώσεις, τις καταλήψεις εργοστασίων, τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης και των κινητοποιήσεων συμπαράστασης. Η αστική τάξη υποχρεώθηκε σε παραχωρήσεις σε ωράρια, ασφάλιση, συνθήκες εργασίας, αυξήσεις, ελευθερίες στους χώρους δουλειάς, στο δρόμο, στις γειτονιές. 

Από αυτή την άποψη το πολυτεχνείο – αλλά και οι αγώνες που ακολούθησαν – δεν είναι απλά μια ακόμα επετειακού τύπου γιορτή, ούτε μια ανάμνηση ενός ένδοξου παρελθόντος που η σημασία του έχει παρέλθει. Έχει να μας διδάξει πως κανείς αγώνας δεν είναι χαμένος. 

Ειδικά στις μέρες μας όπου ο υποτιθέμενος πόλεμος ενάντια στην τρομοκρατία, η ποικιλότροπη επίθεση στα εργατικά δικαιώματα και τις ατομικές ελευθέριες, η προσπάθεια της επικράτησης της λογικής της αγοράς μας απειλούν με ένα νέο πισωγύρισμα. Χρειάζεται λοιπόν να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας αυτές τις πολύτιμες εμπειρίες και να ατενίσουμε πιο αισιόδοξα το μέλλον καθώς ότι συνέβη μια φορά σε συνθήκες πόλωσης, μπορεί να ξανασυμβεί και να πάει ακόμα παραπέρα από ότι τον Νοέμβρη του 73. Στην ιστορία που γράφουν οι άνθρωποι με τους αγώνες τους ανέκαθεν το απραγματοποίητο του χθες είναι το πραγματοποιήσιμο του σήμερα όπως και το ουτοπικό του σήμερα είναι το ρεαλιστικό του αύριο. 

Πηγές: 

Νοέμβρης 1973 – Η εξέγερση/ Αντώνης Νταβανέλος
Η ιστορία του 20ου αιώνα / Ελληνικά γράμματα
Εισήγηση  με θέμα Πολυτεχνείο/Δ. Κωνσταντίνου (11/1999)

πηγή 

Δείτε την ακροδεξιά οπτική ΕΔΩ
Δείτε την δική μου άποψη ΕΔΩ  



Share

9 σχόλια:

Κωνσταντίνου Δημήτρης είπε...

Ως προς την ανάρτησή σας αναφορικά με το Πολυτεχνείο, θαρρώ πως μου περιποιεί Τιμή να θεωρείται το άρθρο μου αντιπροσωπευτικό της Αριστερής άποψης.
Ωστόσο, θα μου επιτρέψετε να περάσω σε μια ευσύνοπτη κριτική, σχετικά με τη συνολκή παρουσίαση του θέματος, αλλά και της γενικότερης απόχρωσης του blog σας. Πιο συγκεκριμένα, ακολουθούν δύο ακόμα αναρτήσεις με τίτλο α) "η ακροδεξιά οπτική" και β) "η δική μου οπτική". Όσον αφορά λοιπόν την "ακροδεξιά οπτική", θεωρώ πως θα ήταν πιο εύστοχος ο τίτλος "η φασιστική οπτική", καθώς έρχεται σε εγγύτητα σε βαθμό συνταύτισης με την άποψη της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής.
Θα μου επιτρέψετε λοιπόν, να θεωρήσω τη δική σας σαν ακροδεξιά οπτική για τους εξής λόγους: Παρά τις όποιες περιορισμένες παραδοχές σας για τα αίσχη της δικτατορίας, δεν αποτελείται εξαίρεση ως προς την μυθολογία απόψεων που θέλουν να μην υπάρχουν νεκροί στο Πολυτεχνείο, να αναγνωρίζει "θετικά" στην επταετία της απάνθρωπης και διώκουσας άνευ λόγου και αιτίας διακυβέρνησης Παπαδόπουλου. Κυρίως όμως, για μια μικρή μειοψηφία συμμετεχόντων στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, η οποία πραγματικά "εξαργύρωσε" τη συμμετοχή της με κατάληψη θώκων εξουσίας, ακυρώνεται και παραβλέπεται την προσφορά της συντριπτικής πλειοψηφίας αγωνιστών που συμμετείχαν στην Εξέγερση και ουδέποτε "εξαργύρωσαν" τη συμμετοχή τους. Επιπλέον θεωρώ άστοχες και απλουστευτικές τις προσπάθειες σύνδεσης όπως αυτή που επιχειρείται με την οργάνωση 17 Νοέμβρη (ενδεικτικό παράδειγμα στο άρθρο σας, αλλά όχι το μοναδικό).
Σε ένα άλλο επίπεδο και αναφορικά με τον τίτλο του μπλογκ σας ("οικογενειακό...με ευαισθησία σε καθετί ελληνικό"), συγκριτικά με την ευρύτερη θεματολογία, θεωρώ πως είναι αντιπροσωπευτικός μόνο ως προς το ελάσσονος σημασίας, τεχνικό στήσιμο της σελίδας σας. Ωστόσο, ως προς το μείζονος σημασίας ζήτημα του ιδεολογικού στίγματος, θεωρώ πως λειτουργεί παραπειστικά, καθώς η έμφαση στη θεματολογία (π.χ αξιολογείται σημαντικότερο το σύμφωνο συμβίωσης από τους χιλιάδες συνανθρώπους από που πνίγονται στο Αιγαίο), ο τρόπος επιχειρηματολογίας σας, ακόμα και τα σύμβολα του μπλογκ σας, δεν διαφέρουν από ένα τυπικό ακροδεξιό μπλογκ.
Με την ελπίδα πως η κριτική μου δεν θα αποτελέσει αφορμή για αήθεις επιθέσεις, όπως συχνά γίνεται σε διαφωνίες στο πεδίο των ιδεών.
Κωνσταντίνου Δημήτρης

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Καταρχην χαιρομαι κ Κωνσταντίνου για το σχόλιο σας.

Στο δικο μας ιστολογιο μιας και οπως φαινεται πολυ μικρη εμπειρία εχετε από αυτό και μια εντελως επιφανειακη άποψη, δεν υπαρχουν αηθεις επιθεσεις και σχολια, διοτι πολυ απλα ως διαχειριστης δεν τα επιτρεπω.
Συνεπως σαν ενα γνησιο "ακροδεξιο ιστολογιο" θεωρουμε οτι πρεπει να ακουγονται ολες οι γνωμες με ευπρεπεια ασχετα αν συμφωνουμε ή διαφωνουμε με αυτες.

Ετσι και το σχολιο σας αναρτηθηκε χωρις καμια περικοπη ή λογοκρισια, οπως για παραδειγμα εκανε η κυβερνηση σας μιας και αυτοαποκαλειστε αριστερος με τιμη, σβηνοντας ολα τα αρνητικα σχολια κατά του Συμφωνου Συμβίωσης από την δημοσια διαβουλευση....

Οι ετικεττες που μας βαζετε ως ιστολογιο, οσο κι αν θεωρω οτι με αδικουν προσωπικα διοτι αυτοπροσδιοριζομαι ως Ελληνας Ορθοδοξος ακομματιστος πατριωτης ειναι μάλλον ατυχείς....

Το θεμα φυσικα ειναι οτι οπως φαινεται εγω προσωπικα πετυχα τον χαρακτηρισμό μου προς εσας ως αριστερου, αλλά εσείς μάλλον πεσατε έξω στον αντιστοιχο για μενα και το ιστολογιο για το οποιο εχω την απολυτη ευθυνη.

Καθολου λοιπον περηφανο δεν με κανει να αισθανομαι η θεση σας (οτι ειμαι ακροδεξιος) σε αντιθεση με την τιμη με την οποια αποδεχθηκατε τον δικο μου χαρακτηρισμο προς εσας ως αριστερου...
Θα παρακαλουσα λοιπον χαριν αλληλοσεβασμου να μην χρησιμοποιείτε χαρακτηρισμους που με θιγουν προσωπικα.

Τωρα οσον αφορα επι του θεματος της αναρτησης, ελπιζω ως αριστερος να εχετε την δημοκρατικη ευαισθησια να ανεχεστε και την άλλη άποψη... εκτός αν αυτοχαρακτηριζεστε και κομμουνιστης οποτε μάλλον δεν ειναι δυνατόν να ανεχθείτε την άλλη άποψη όπως κανουν γενικως οσοι ενστερνιζονται απολυταρχικες ιδεολογίες προς τα δεξια και προς τα αριστερα...

Δεν καταλαβαινω πως θεωρειτε οτι εχουμε δώσει εμφαση στην θεματολογια μας στο Συμφωνο Συμβίωσης λόγω περιστασιακών δημοσιεύσεων λόγω του σχετικου καταπτυστου ψηφίσματος απο την βουλη, σε σχεση με άλλα σημαντικα θεματα οπως το μεταναστευτικο... για παραδειγμα.

Εχετε τοσο καλη γνωση της θεματολογιας του ιστολογιου μας;
Από ποτε παρακολουθείτε το ιστολογιο μας(;), γιατι απο τα λεγομενα σας αλλά και παο το σχολιο σας φαινεται καθαρα οτι εντελως περιστασιακα το επισκεφθήκατε με αφορμη την αναρτηση της αποψη σας για το Πολυτεχνειο.

Να σας ενημερωσω λοιπον πως περα από τα εθνικα μας θεματα το ιστολογιο μας εχει σταθει με πεισμα κατα των ανθελληνικων καταστροφικων για την ελληνικη κοινωνια μνημονιων των τελευταίων ετων και εχουν αναρτηθει παρα πολλα αρθρα αριστερων δημοσιογραφων, πολιτικων και επιστημόνων γενικως....

Δεν νομιζω οτι σε ενα ακροδεξιο ιστολογιο θα βρειτε αρθρα και βιντεο της κ Κανελλη, του κ Ζουραρι, του κ Καραμπελια από το Αρδην.... Αρθρα της ιστοσελιδας ΙΣΚΡΑ ή άρθρα της αριστερης ιστοσελιδας "ο Τοιχος" ή του αριστερου πατριωτικου "Ελληνικου Φορουμ"....

Το ποια θεση και αποψη εχω εγω για τα διαφορα ζητηματα ειναι καθαρα υποκειμενικη οπως αλλωστε και η δικη σας....

Κυριε Κωνσταντινου σας διαβεβαιω ότι όσο μια από τις αρχες σας οπως δειχνετε, ειναι και η ευπρεπεια μπορουμε να εχουμε εναν χρησιμο και γονιμο διαλογο παρόλη την διαφωνία μας.

Σας ευχαριστω για το σχόλιο σας.

Κωνσταντίνου Δημήτρης είπε...

Εξάλλου, οφείλω να αναγνωρίσω και τα όποια θετικά της προσπάθειάς σας, όπως: α) την πιστή-αυτούσια αναπαραγωγή των άρθρων που δημοσιεύεται από άλλα blog, β) την αναφορά στην πηγή κάθε ανάρτησης ή την αναφορά στο όνομα του συντάκτη στο δικό σας blog και, γ) την αλογόκριτη δημοσίευση σχολίων (ακόμα και αυτών που ασκούν κριτική), στο μέτρο που αυτά σέβονται τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτετε, δ) θέλω να ελπίζω-όπως μέχρι τώρα φαίνεται- πως στα θετικά σας θα πιστώσω και τον περιορισμό της αντιπαράθεσης στο πεδίο των ιδεών κι όχι σε προσωποποιημένες επιθέσεις, στοχοποίηση των διαφωνούντων και "κάτω από τη μέση" χτυπήματα.Το τελευταίο το θίγω, διότι αποτελεί πάγια αρχή μου οι σχολιασμοί μου να είναι πάντα επώνυμοι, ώστε να υπάρχει και ανάληψη της ευθύνης των όσων γράφω.
Κωνσταντίνου Δημήτρης

Κωνσταντίνου Δημήτρης είπε...

Κύριε Θάνο,

Όπως θα καταλάβατε, τα όποια θετικά δεν διστάζω να σας πιστώσω, γράφτηκαν πριν την ανάγνωση του δικού σας σχόλιου. Συνεπώς κι εγώ απ' τη μεριά μου προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός. Αν θεωρείτe πως σας προσβάλει ο τίτλος του ακροδεξιού κι επειδή πραγματικά λίγα άρθρα και [κυρίως] σχόλια αναγνωστών σας διάβασα, τα οποία μαζί με τα σύμβολα της αρχικής σελίδας (που ίσως συμπτωματικά συναντώ σε μπλογκ με ακροδεξιό φανατισμό) με οδήγησαν στο συγκεκριμένο συμπέρασμα, να αποδεχτώ πως οφείλω να είμαι προσεκτικότερος πριν μια ενδελεχέστερη μελέτη της θεματολογίας σας.
Ωστόσο, το ότι ασπάζομαι αριστερές ιδέες, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως την παρούσα κυβέρνηση τη θεωρώ αριστερή και "δική μου". Αντίθετα, πιστεύω πως μετά τον εξοβελισμό όσων αριστερών φωνών υπήρχαν σ' αυτήν (π.χ αριστερή πλατφόρμα), σε συνδυασμό με την συνθηκολόγηση και τη νεο-φιλελεύθερη στροφή ή τουλάχιστον υποταγή στις νεοφιλελεύθερες ιδέες, έχει κάνει τεράστια και ανεπανόρθωτη ζημιά στην αριστερά και τα οράματά της. Προσωπικά θεωρώ αριστερά, όποια πολιτική δύναμη έχει στόχο την κατάργηση της εκμετάλλευσης Ανθρώπου από Άνθρωπο, ανεξάρτητα από χώρα, φυλή, χρώμα κ.ο.κ. Το τελευταίο αποτελεί όραμα κάθε διεθνιστή αριστερού και δυστυχώς είτε από πρόθεση, είτε από άγνοια πολλοί είναι εκείνοι που ταυτίζουν το διεθνισμό με την Παγκοσμιοποίηση, η οποία κονιορτοποιεί κάθε διαφορετικότητα στο όνομα της Αγοράς. Στον αντίποδα ο διεθνισμός σέβεται τη διαφορετικότητα, αλλά προάγει την αρχή πως οι λαοί (πιο εύστοχα οι κοινωνικές τάξεις των εργατών και των λαϊκών στρωμάτων) δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα μεταξύ τους και δεν οφείλουν να γίνονται "κρέας για τα κανόνια" στο όνομα του κέρδους οποιασδήποτε εθνικής άρχουσας τάξης.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Ειναι πραγματικα σεβαστη η αποψη σας να εχετε παντα επωνυμους σχολιασμους.
Οπως σεβαστη θεωρω και την αποψη άλλων σχολιαστων που επιθυμουν να σχολιαζουν με ψευδωνυμα ή ανωνυμα...
Οι εποχες που ζουμε ειναι δυσκολες και επικινδυνες μερικες φορες για τους επωνυμους...
Και απο την μια ναι μεν αναγνωριζεται το θαρρος τους και η αναληψη της ευθυνης των οσων λενε επωνυμως, απο την άλλη ομως όταν τα πραγματα εκτραχηνθουν και μπαινουν σε κινδυνο εκτός απο τους ιδιους και μελη των οικογενειων τους, τοτε μπαινουμε στα πλαισια μαλλον της επιπολαιοτητας περισσοτερο παρα του θαρρους...

Διοτι καλα ειναι να λεμε θαρραλεα την αποψη μας χτυπωντας το κατεστημενο και βαζοντας το κεφαλι μας στον ντορβα, αλλά οταν σε κινδυνο μπαινουν ανθρωποι γυρω μας που δεν ρωτηθηκαν αν θελουν να κινδυνευσουν, τοτε το πραγμα παιρνει άλλη τροπή...
Παραδειγμα ο ατυχος δολοφονημενος μπλογκερ του Τροκτικου Σωκρατης Γκιολιας ο οποιος δολοφονηθηκε κάτω απο το σπιτι του και μπροστα στα ματια των παιδιων του!!!!!!

Στο διαδικτυο οπως καταλαβαινετε αγαπητε μου κ Κωνσταντινου δεν ειναι ποτε δυνατον να ζητηθουν ουτε στοιχεια ταυτοτητος, ουτε και αποδειξεις για το ποιος ειναι ο καθενας μας... Και ουτε ειναι και θεμιτο.
Ο καθενας λοιπον μπορει να παρουσιαζεται με το πραγματικο του ονομα (χωρις ξαναλεω αυτο να μπορει να διασταυρωθει) ή σε διαφορετικη περιπτωση με ψευδωνυμο ή και ανωνυμα...

Ειδικα στον χωρο των ερασιτεχνικων ιστολογίων που περισσοτερο θυμιζουν τα παλια μαθητικα ημερολογια ή λευκωματα των εφηβικων μας χρόνων, η ανωνυμια ειναι περισσοτερο υπαρκτη, αποδεκτη και θεμιτη για αρθρογραφους, σχολιαστες, αναγνωστες και επισκεπτες...

Ευτυχως ή δυστυχως τα ιστολογια εχουν μια μεγαλη διαφορα απο τα μεγαλα επαγγελματικα ειδησεογραφικα σαιτ με τους δεκαδες ρεπορτερς και δημοσιογραφους.
Ενω εκεινα (τα μεγαλα σαιτ) υποτιθεται οτι εχουν σαν σκοπο την ενημερωση και κατα δευτερον την επωνυμη αρθρογραφια, τα ιστολογια εχουν πολυ περιοσσοτερη επωνυμη ή ανωνυμη αρθρογραφια με στοχο τον προβληματισμό, τον σχολιασμο και την επικοινωνια με τους αναγνωστες παρά την καλυψη άμεσα της ειδησης...

Για τον λογο αυτό ενω χανουν σε αμεσότητα και εγκυροτητα κερδιζουν ομως σε ελευθερία του λογου. Ετσι στα ιστολογια μπορεις να διαβασεις εκτός από κραυγαλεα ψεματα και μεγαλες αληθειες που δεν τολμουν να ειπωθουν στα ελεγχομενα μεγαλα σαιτ...

Ελπιζω λοιπον να μου συγχωρειτε μετα απο την εξηγηση που σας εδωσα την μερικη ψευδωνυμία μου τουλαχιστον ως προς το επωνυμο.
Και φυσικα θα το καταλαβω και θα το σεβαστω απολυτα αν δεν θελετε να συνεχισετε να μιλατε μαζι μου υπο τις συνθηκες αυτες...
Νομιζω παντως οτι το ενιαίο προφιλ μου σε Google, Blogger, Youtube και Twitter δειχνει αν μη τι άλλο ότι ειμαι ενα και το αυτό συνεπες προσωπο.

συνεχιζεται στο επομενο

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Θα ερθω τωρα στο δευτερο μηνυμα σας.

Ειναι λυπηρο να θεωρειτε ενα πατριωτικο ιστολογιο ακροδεξιο...
Παρόλο που δεν θα βρείτε τιποτα φασιστικο, ναζιστικο, χιτλερικο ή τελοσπαντων ακροδεξιο στοιχείο, ωστόσο αν θεωρειτε καθε πατριωτικη σταση ως φασιστικη τοτε μαλλον πολυ δυσκολα θα βρουμε μια ακρη...

Ωστοσο θα προσπαθησω να βρω τα κοινα μας στοιχεία αφού νομιζω ότι τις διαφορες μας ηδη της εντοπισαμε...

Θα ερθω λοιπον στην 2η παραγραφο του δευτερου μηνυματος σας μεσα στο οποιο βρηκα εγω προσωπικα καποια στοιχεια κοινα μεταξυ μας. Και νομιζω οτι αυτό περαν του οτι θα σας χαροποιησει θα δειξει ότι δεν υπαρχουν μόνο στον αριστερο χωρο Ελληνες με παρόμοιες κοινωνικες θεσεις...

Λοιπον χαρηκα ιδιαίτερα, όταν διαβασα, οτι θεωρειτε την παρουσα κυβερνηση ΜΗ αριστερη.
Συμφωνω απόλυτα με την αποψη αυτη, γνωριζωντας κι εχοντας φίλους αρκετους ιδεολογους αριστερους και συνάμα πατριωτες... (κατι το οποιο αρνούνται πεισματικά οι ακροδεξιοι και οι εθνικιστες οι οποιοι θεωρουν συλληβδην τους αριστερους προδοτες)...

Συμφωνω με ολοκληρη την παρακατω φραση σας.
".....Αντίθετα, πιστεύω πως μετά τον εξοβελισμό όσων αριστερών φωνών υπήρχαν σ' αυτήν (π.χ αριστερή πλατφόρμα), σε συνδυασμό με την συνθηκολόγηση και τη νεο-φιλελεύθερη στροφή ή τουλάχιστον υποταγή στις νεοφιλελεύθερες ιδέες, έχει κάνει τεράστια και ανεπανόρθωτη ζημιά στην αριστερά και τα οράματά της. Προσωπικά θεωρώ αριστερά, όποια πολιτική δύναμη έχει στόχο την κατάργηση της εκμετάλλευσης Ανθρώπου από Άνθρωπο, ανεξάρτητα από χώρα, φυλή, χρώμα κ.ο.κ."

Κι αυτο δεν ειναι οραμα καθε διεθνιστη αριστερου αλλα καθε σωστου ανθρωπου που αγαπα τον συνανθρωπο του και δεν θελει να πεφτει θυμα εκμεταλλευσης γενικως.

Κατοπιν αγαπητε μου φίλε (αν μου επιτρεπετε τον χαρακτηρισμό λογω της επικοινωνιας μας) κ Κωνσταντίνου αναφερεστε στον διεθνισμο της αριστερας και λετε οτι δεν πρεπει να συγχεεται με την παγκοσμιοποιήση την οποια σχετιζετε με την Αγορα...

Προσωπικα θεωρω οτι η εννοια του διεθνισμου ειναι για μενα κατι εντονα αρνητικο απο την στιγμη που περιεχει οχι την παγκοσμιοποιηση των Αγορων που εσεις λετε... Αλλα την κονιορτοποιηση των ιδεων...

Η λεγομενη Νεα Ταξη Πραγματων που εχει ακριβως αυτην την προσδοκία εχει βρει πληρως
την εκφραση της μεσα στον διεθνισμό της αριστερας...
Αυτός ειναι και ο λόγος που σχεδόν σε όλες τις χώρες που επικρατουν αριστερες δυναμεις, οι κοινωνιες διαλυονται πνευματικά και οι ανθρωποι χανουν τα εθνικά τους ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Ταυτοχρονα ολες οι επιταγες της Νεας Ταξης εξυπηρετουνται με τον καλυτερο τροπο απο τις αριστερες κυβερνησεις. Καταργηση χρηματος, ηλεκτρονικά φακελωματα, πλαστικο χρημα, αποδοση ιθαγενειας (κι οχι υπηκοοτητας) σε αλλοδαπους κλπ... Μπορω να πω οτι κατα έναν περίεργο τρόπο οι σημερινες αριστερες κυβερνησεις ειναι πολυ πιο καταστροφικες και υπηρετουν τον νεοφιλελευθερισμο στο τελος, καλυτερα κι απο τους δεξιους!!!!!!

Και φυσικα μπορει να μου πειτε "μα όλοι αυτοί δεν ειναι αριστεροι"...
Το θεμα ειναι ότι τυποι σαν τον αρχιπροδοτη ΓΑΠ εγιναν Πρόεδροι της Σοσιαλιστικής Διεθνούς... οπότε τι να λεμε μετά...
Δεν ξερω ποια ειναι η αποψη σας πανω σε αυτο και θα ηθελα να την ακουσω...
Δηλαδη αν θεωρειτε τον Προεδρο της Σοσιαλιστικης Διεθνους αριστερο ή οχι..
Γιατι αν δεν τον θεωρείτε τοτε μαλλον ανηκετε σε μια πολυ μικρη μειοψηφία της αριστερας με απροσδιοριστα σε μενα χαρακτηριστικά...

Μπορει λοιπον οπως λετε, ο διεθνισμός να προαγει την διαφορετικοτητα (που για μενα χωραει πολυ συζητηση αυτη η εννοια) ορο τον οποιο χρησιμοποιουν κατα κορον οι νεοταξιτες αποδομητες των κοινωνιων, αλλά νομιζω ότι είναι ατυχες το να θεωρουμε οτι αυτό μενει αποκλειστικά στα πλαισια της σχεσης εργατικης τάξης και πλουσίων...

Αν η διαφορετικοτητα εμενε εκει ισως να συμφωνουσα με αυτην...
Ομως εδω μπαινουν τεραστια ηθικα ζητηματα..

συνεχιζεται στο επομενο

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Η Νεα Ταξη καθημερινα μεσω των κατευθυνομενων ΜΜΕ, μεσω των διεθνων και παγκόσμιων ανθρωπιστικων οργανωσεων και ΜΚΟ, του ΟΗΕ, της UNISEF, της UNESCO, ακομα και αθλητικων οπως η FIFA, η FIBA η UEFA, ή και καλλιτεχνικων όπως η Eurovision κλπ... προωθεί όλες τις νεοταξιτικες εντολές που λαμβανονται κατα των λαων σε μυστικές λεσχες και στοες (τυπου Μπιλντεμπεργκ κ.α) και προωθεί πχ την διαφορετικοτητα, την πολυπολιτισμικοτητα, τον αντιρατσισμό (την ιδια ώρα που βαζει πχ παιδακια να φτιαχνουν για πενταροδεκαρες τις μπαλες του Μουντιαλ)...
Μιλαει για αντιφασισμό την ιδια ώρα που οι δυναμεις της πληττουν ελευθερους λαους σαν τον Συριακο και δημιουργωντας ορδες προσφυγων και λαθρομεταναστων από χωρες που εχει η ιδια σκορπισει τον θανατο και την δυστυχία...

Δυστυχως σε αυτο το "παιχνιδι" της σε βαρος των Λαων η Νεα Ταξη εχει βρει αρωγους τους κατ' επιφασιν ή και κατ ουσιαν αριστερους ανα τον κοσμο, οι οποιοι δάγκωσαν το τυρακι που τους πεταξε και καλα συνταιραιζοντας τις εντολες της με τον προοδευτισμο τους...

Και το πιο τραγικο...
Παρουσιαζονται οι υμνητες του Χιτλερ και οι φασιστες να πολεμουν την Νεα Ταξη...

Ζουμε αγαπητε μου φιλε σε περιεργους καιρους..
Η εννοια φιλου και εχθρού εχει διασαλευτεί...
Απομενει λοιπον να βρουμε τελικα ποιοι απο όλους μας πρεσβευουμε καποιες ελληνικες αρχες για ελευθερία και αξιοπρεπεια του ανθρωπου και να ενωθουμε στον κοινο αγωνα για εναν καλυτερο κοσμο.

Εγω επειδη δεν κρυβομαι και μου αρεσει παντα να ειμαι ευθυς και ειλικρινης δηλωνω Ελληνας πατριωτης ακομματιστος και Χριστιανος Ορθοδοξος. Αγαπω την πατριδα μου και την Εκκλησία μου και απεχθανομαι την διαφθορα και στην διοικηση της πατριδας μου και στην διοικηση της Εκκλησίας μου οταν υφισταται...

Προσπαθω δε παντα να προσεταιριζομαι τα υγιεί στοιχεία και της πατριδας μας και της Εκκλησίας μας και να αγωνιζομαι μαζι τους για την Ελλαδα μας.
Δεν με απασχολει ποιον εχω πλαι μου φτανει να αγωνιζεται κι αυτός κυριως για ελευθερια και αξιοπρεπεια.
Ειμαστε τοσοι λιγοι οι Ελληνες που δεν εχουμε περιθωρια να διωχνουμε αγωνιστες.
Οι καιροι ειναι εφιαλτικοι και ο αγωνας μπροστα μας σκληρός.

Ελπιζω μεσα απο το μηνυμα μου να σας εδωσα να καταλαβετε περιπου τα πιστευω μου.
Η δικη μου λοιπον ιδεολογικη θεση θα μπορουσε να συνοψιστει στα εξης:

Ειμαι ακραία πατριωτης σε οτι αφορα τα εθνικα μας θεματα. Μακεδονια, Κυπρος, Αιγαίο, Θρακη, Βορεια Ηπειρος κλπ... Θελω να εξυπηρετουνται με τον καλυτερο δυνατο τροπο τα εθνικα μας συμφεροντα και δεν μου αρεσουν οι εκπτωσεις και οι υποχωρησεις.

Ειμαι ακραία φανατικός κατά κάθε μνημονιακης πολιτικης. Η θεση μου σε κοινωνικα και οικονομικά ζητηματα προσομοιαζει με των αριστερων, (των αληθινων κι οχι των γιαλαντζι) αφου απαιτω για την πατριδα μου δικαιωματα για τους εργαζομενους και περιορισμους και φορολογηση των πλουσίων. Με μια μονο διαφορά. Θελω την ενισχυση των μικρομεσαίων επιχειρησεων που θεωρω οτι αποτελουν την ραχοκοκαλια της ελληνικης οικονομιας και το μονο αντιδοτο στις τεραστιες ξενοφερτες πολυεθνικες...

Θα σας παραθεσω μερικα αρθρα μου για τους μνημονιακους προδοτες για να δειτε ποσο θα συμφωνουμε...

(παρακαλω αντιγραψτε τις διευθυνσεις)

http://koukfamily.blogspot.gr/2012/04/blog-post_04.html

http://koukfamily.blogspot.gr/2010/09/blog-post_3032.html

http://koukfamily.blogspot.gr/2010/10/blog-post_1216.html

http://koukfamily.blogspot.gr/2011/02/blog-post_9817.html

Τουλαχιστον μεσα απο αυτα τα λιγα θα παρετε μια ιδεα της σκεψης μου.

Αγαπητε κ Κωνσταντινου ξερω οτι μπορει να εχουμε σημαντικες ιδεολογικες και πολιτικες διαφορες αλλα απο την στιγμη που πιθανοτατα θελουμε και οι 2 το καλο της πατιδας μας ασχετα πως το προσδιοριζει ακριβως ο καθενας μας και απο την στιγμη που δεχεστε την ευπρεπεια στον διαλογο νομιζω οτι θα μπορεσουμε να ανταλλαξουμε αποψεις.

Σας ευχαριστω

http://koukfamily.blogspot.gr/2010/11/blog-post_5818.html

sylogosdafni@gmail.com είπε...

Ο συγκεκριμένος σχολιασμός μου θα είναι σύντομος επειδή γίνεται από κινητό & θα προσπαθήσω να απαντήσω αύριο στα ζητήματα ιδεών που θέτετε.Θα περιοριστώ λοιπόν στα εξής 1. Ακόμα κι αν ήταν λάθος ο χαρακτηρισμός "αξροδεξιος", προσπαθώ να δίνω έμφαση στην αξριβολογία. Άλλο ακροδεξιός, άλλο φασίστας κι άλλο εθνικοσοσιαλιστής (ναζιστής). Οι τρεις έννοιας έχουν διακριτές διαφορές & προσωπικά για παράδειγμα δε θα παρασειρόμουν σε διάλογο με κάποιον που πίστευα πως είναι ναζιστής για λόγους που νομίζω δε χρειάζονται εξηγήσεις. 2. Το θέμα του επώνυμους σχολιασμού σε καμία περίπτωση δεν είναι αιχμή ή υπαινιγμόΣ. Αλάφρυνση εξηγώ τη δική μου θεώρηση.Φυσικά και κατανοώ κάποιον που θέλει να προστατεύει τους οικείους του. Ως προς τα ιδεολογικά ζητήματα Π.Χ διεθνισμός θα προσπαθήσω να επανέλθω αύριο από κομπιούτερ. Καλό βράδυ

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Ευχαριστω για την πρωτη αμεση απαντηση.
Απλα θα μου συγχωρεσετε λογω εορτων μια μικρη καθυστερηση στην αναρτηση του δικου σας σχολιου και στην απαντηση μου.
Λογω διακοπων θα εχω μικρη προσβαση ή και καθολου στο διαδικτυο.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.