Πουθενά
στην Αγία Γραφή δεν δικαιώνονται οι προγαμιαίες σχέσεις εφ’ όσον
γίνονται μεταξύ δύο προσώπων που «αγαπιούνται». Και πουθενά στην Αγία
Γραφή δεν θα βρούμε αμνήστευση των σχέσεων αυτών επειδή απουσιάζει η
πληρωμή και γίνεται επίκληση του ερωτικού αισθήματος. Ας φέρουμε μερικά
παραδείγματα:
α’) Η περίπτωση της Σαμαρείτιδος. Έχει τελέσει 5 νομίμους
γάμους (επετρέπετο τούτο) και τώρα συζεί με ξένον άνδρα, ασφαλώς διότι
«αγαπιούνται». Έχει ωστόσο την συνείδησή της βαρειά, γι’ αυτό και όταν ο
Κύριος της λέγει να πάει να φωνάξει τον (νόμιμο) άνδρα της, εκείνη του
λέγει «ουκ έχω άνδρα», θέλουσα να κρύψει ότι συζεί παρανόμως με άνδρα
που δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Και ο Κύριος την επιβεβαιώνει,
λέγοντάς της ότι είπε την αλήθεια, διότι όντως 5 άνδρες ενυμφεύθη και
αυτόν που τώρα έχει δεν είναι νόμιμος σύζυγός της. Δηλαδή ο Κύριος
αρνείται πως η σχέση αυτή είναι νόμιμη και αποδεκτή.
β’) Το παράδειγμα του Αποστόλου Παύλου. Ο Απ. Παύλος ήτο άγαμος.
Γράφει λοιπόν για τους άγαμους άνδρες και τις χήρες γυναίκες, ότι θα
προτιμούσε κι αυτοί να παραμείνουν όπως και αυτός δηλ. να μην
παντρευθούν. Όμως – συνεχίζει – αν αυτό δεν το μπορούν, ένεκα της
ασθενείας της σάρκας, τότε καλόν είναι να παντρευθούν. Δεν τους είπε να…
βολευθούν με εξώγαμες σεξουαλικές σχέσεις ευρίσκοντας ο καθένας και η
καθεμιά ένα… ταίρι έξω του γάμου.
γ’) Ο ξθ’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου. Ο Μ. Βασίλειος θεωρεί ως κώλυμα
ιερωσύνης τις προγαμιαίες σχέσεις ενός Αναγνώστου. Του επιβάλλει μάλιστα
για την αμαρτίαν του αυτή ενός έτους επιτίμιο. Άρα θεωρεί τις σχέσεις
αυτές εκτός του γάμου ως αμαρτίαν αξίαν κατακρίσεως και παιδαγωγικής
τιμωρίας.
δ’) Ο δ’ Κανών του Αγ. Γρηγορίου Νύσσης. Ομιλεί για τη διάκριση
μεταξύ πορνείας και μοιχείας. Και τις δύο θεωρεί ως αμαρτία. Η διαφορά
μεταξύ των είναι ότι εις μεν την πορνείαν δεν γίνεται κάποια αδικία σε
βάρος τρίτου, ενώ με τη μοιχεία πλήττεται ο απατώμενος νόμιμος σύζυγος.
Καμμιά διάκριση δεν γίνεται με κριτήριο την καταβολή χρημάτων ή την
ύπαρξη αισθήματος ερωτικού.
ε’) Ο κε’ Κανών του Μεγ. Βασιλείου.
Προβλέπει την περίπτωσιν κάποιου ανδρός που διέφθειρε μία γυναίκα και
στη συνέχεια την παντρεύθηκε. Για μεν την σεξουαλική σχέση, αδιάφορα αν
έγινε με βιασμό ή με τη θέληση της γυναίκας, τον επιτιμά αυστηρά.
Εγκρίνει όμως τη διατήρηση του γάμου. Αν η προ του γάμου σεξουαλική
συνάφεια του ζευγαριού ήταν επιτρεπτή, γιατί ο Μ. Βασίλειος επιβάλλει
επιτίμιο;Από τα προηγούμενα γίνεται σαφές ότι οι προγαμιαίες σχέσεις δεν
εγκρίνονται από την Αγία Γραφή και την Παράδοση της Εκκλησίας μας.
+Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου:
(Απόσπασμα από το βιβλίο: «Το σώμα του Χριστού και ο Κήπος των τέρψεων». Εκδόσεις Εγρήγορση).
πηγη orthodoxanswers.gr
το είδαμε ΕΔΩ
ΣΧΟΛΙΟ
Οι σημερινοί πνευματικοί είναι γεγονός ότι δείχνουν μεγάλη επιείκια στις περιπτώσεις προγαμιαίων σχέσεων ειδικά για ζευγάρια που μετέπειτα οδηγούνται στον γάμο.
Ομως καλό είναι να γνωρίζουμε όλοι τις ορθές θέσεις της Εκκλησίας μας, οι οποίες δεν επιδέχονται εκπτώσεις και ούτε η Εκκλησία μας πορευόμενη στους αιώνες, δικαιούται να προσαρμόζει τους ιερούς κανόνες και την ηθική της ανάλογα με την τρέχουσα κοινωνική ηθική...
Οι προγαμιαίες σχέσεις είναι μια μορφή πορνείας και σίγουρα με την σύγχρονη ηθική (ή καλύτερα ανηθικότητα) σπανιότατα οδηγούν σε γάμο οπότε δεν υπάρχει καν δικαίωμα ή απαίτηση επιείκιας από τους αμαρτάνοντες....
Φυσικά για τον πολιτικό "γάμο" ούτε λόγος....
Δεν πρόκειται κατ' ουσίαν για γάμο εφόσον γάμος νοείται ΜΟΝΟ το μυστήριο της Εκκλησίας μας....
Ο πολιτικός "γάμος" παραπέμπει ουσιαστικά σε πολιτική συμφωνία.... και οι σεξουαλικές σχέσεις που προφανώς συνάπτονται είναι προγαμιαίες σχέσεις....
Ολα αυτά φυσικά για όσους θεωρούν ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και προσπαθούν αν τηρούν τις εντολές της Εκκλησίας μας.....
Οι υπόλοιποι.... απλά συνεχίζουν την ζωή που ελεύθερα επέλεξαν με τις ανάλογες συνέπειες.
Η Νέα Τάξη προσπαθεί να επιβάλλει τον πανσεξουαλισμό, την πορνεία και την ομοφυλοφιλία αλλά και κάθε είδους σεξουαλική διαστροφή σαν μια φυσιολογική κοινωνική συμπεριφορά....
Οφείλουμε σαν Ελληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι να αντισταθούμε κρατώντας ανόθευτα τα νάματα της πίστης μας και τις παραδόσεις και την ηθική της πατρίδας μας.
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων.
Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου