3 Αυγούστου 2025

Τουρισμός στην Ελλάδα του 2025: Ένας απέραντος «οίκος ανοχής» για όποιο πορτοφόλι μπορεί να τον μακελέψει

Το περιστατικό ντροπής με τον τουρίστα που παίζει με τα αρχαία της Πορτάρας στη Νάξο, δείχνει το τρομακτικό κατάντημα του πολιτισμού στη χώρα μας
 
 
Το περιστατικό ντροπής που συνέβη στον αρχαιολογικό χώρο της Πορτάρας στη Νάξο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, αλλά αποτυπώνει τον καθολικό εξευτελισμό που υφίσταται ο – ακραία εμπορευματοποιημένος – πολιτισμός μας. Δείχνει μια χώρα βαθύτατης παρακμής όπου έχει ξεπουληθεί κάθε πολιτιστική αξία, έχει διαταραχθεί κάθε λελογισμένη διαχείριση του αρχαιολογικού πλούτου. 
 
Μια πλούσια ιστορική χώρα που έχει μετατραπεί σε άτακτο χώρο οργιαζόντων «Ούννων», γιατί η ελληνική Πολιτεία έπαψε να ενδιαφέρεται για την ποιότητα του τουρισμού και αδημονεί μόνο για την ετήσια ποσότητα. 
 
Τουρίστες φωτογραφίζονταν να σηκώνουν στα χέρια τους αρχαία μάρμαρα, περιφέροντάς τα σαν τρόπαια της πελατειακής υπεροψίας τους. Άλλοι άπλωναν τα μπογαλάκια τους και έκαναν πικνίκ πάνω σε αρχαία χιλιετιών. Ο καθένας κάνει ό,τι του κατέβει αφού φύλαξη δεν υπάρχει, αλλά ούτε καν σήμανση σε πολλές περιπτώσεις. Η βιομηχανία του τουρισμού λειτουργεί με το μικρότερο δυνατό κόστος, στη μεγαλύτερη δυνατή επισκεψιμότητα, πολύ πάνω από τα όρια ανοχής και αντοχής της. 
 
Εμβληματικά μνημεία «βιάζονται» καθημερινά από ορδές άξεστων που αντιλαμβάνονται τη χώρα μας σαν ένα απέραντο «κωλοχανείο». Και την αντιλαμβάνονται με αυτόν τον τρόπο γιατί – πρώτα απ’ όλα – έτσι τη μεταχειρίζεται το ίδιο το ελληνικό κράτος. 
 
Φαίνεται σαν να ξαναγυρίσαμε στα χρόνια της υπόδουλης Ελλάδας, τότε που ξένοι περιηγητές αλώνιζαν ανενόχλητοι στους αρχαιολογικούς χώρους και κατέστρεφαν, αποσπούσαν και έκλεβαν αρχαιολογικούς θησαυρούς για τις ιδιωτικές συλλογές τους ή για λίγη κλεμμένη αίγλη στα μουσεία της Εσπερίας. Τότε δεν υπήρχε ελληνικό κράτος και σήμερα είναι σαν να μην υπάρχει. Μόνο που τώρα ο υποδουλωτής μας είναι το γρήγορο χρήμα, στις υπηρεσίες μιας αχόρταγης τουριστικής κατανάλωσης. 
 
Αλλά τι σεβασμό να περιμένεις άραγε από τους ξένους τουρίστες, όταν το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού επιτρέπει να διαφημίζονται αθλητικά παπούτσια πάνω από το Ζάππειο και την Ακρόπολη, επιδείξεις μόδας στον Παρθενώνα, χορεύτριες «pole dancing» να στήνουν σόου στα Παλαιά Ανάκτορα της Κέρκυρας, τελεφερίκ να καταστρέφουν τη βυζαντινή φυσιογνωμία της Μονεμβασιάς, αρχαία να ξεθεμελιώνονται και να «φυτεύονται» αλλού στο μετρό Θεσσαλονίκης, ραντάρ να τοποθετούνται δίπλα σε μοναδικό Μινωικό μνημείο στο Ηράκλειο Κρήτης, εκτρωματικά και βλάσφημα έργα να φυλάσσονται σαν… αριστουργήματα στην Εθνική Πινακοθήκη. 
 
Τι σεβασμό να εμπνεύσουν στους τουρίστες, άνθρωποι που έχουν απωλέσει κάθε μέτρο για το τι είναι ιερό και τι είναι ανίερο; Τι είναι τέχνη και τι είναι κακοτεχνία. Τι είναι ποιοτικός και εθνικά επωφελής τουρισμός, και τι είναι «αρπαχτή». 
 
Κάθε πολιτική, κάθε συμφωνία, κάθε θεσμός, κάθε υπηρεσία που σχετίζεται με τον Πολιτισμό στη χώρα μας, κραυγάζει μια χώρα που έχει «βγει στο κλαρί» και ξεπουλάει όσο – όσο τα χρυσαφικά της. Κάναμε πολιτισμικό μας δόγμα την υποτέλεια στον πελάτη. Επέτρεψαν να γίνουν απρόσιτα τα νησιά για τους φτωχοποιημένους Έλληνες, μόνο και μόνο για να υποδεχτούν τελικά ακόμα και σαβουρο-τουρισμό που βανδαλίζει τα μνημεία ή κάνουν διαγωνισμούς δημόσιας αποκτήνωσης όπως είδαμε στη Ζάκυνθο. 
 
Ένας απέραντος οίκος ανοχής για όποιο πορτοφόλι μπορεί να τον μακελέψει, χωρίς μνήμη ιστορίας, χωρίς αυτοσεβασμό, χωρίς σχέδιο, χωρίς εγκαταστάσεις και στελέχωση, χωρίς εθνικό όραμα. Ένας υπερτουρισμός που απαξιώνει τα μνημεία, ξεπαστρεύει τους εθνικούς πόρους, εξοντώνει τον πρωτογενή τομέα, καταστρέφει το περιβάλλον, υποβαθμίζει τα θέρετρα, εκτινάσσει τα ναύλα και τα μισθώματα, εκτοξεύει τις τιμές της εστίασης, ευνοεί τις εργασιακές γαλέρες, εκτοπίζει τους ντόπιους πληθυσμούς. 
 
Και όλα αυτά να βασίζονται σε μια κενή «υπερηφάνεια» για την ιστορία μας, σαν τάφος κεκονιαμένος με περίτεχνη επιγραφή στον μακαρίτη που λέγεται ελληνικό πνεύμα. Πουλάμε πολιτισμό ενώ συμπεριφερόμαστε σαν απολίτιστοι πραματευτάδες, πουλάμε «ελληνικό φως» όσο το κράτος Δικαίου επιβάλλει σκοτάδι, πουλάμε ελληνικότητα όσο μας κατατρώνε τα σαράκια του διεθνισμού, πουλάμε ιστορία ενόσω τη διαγράφουμε, πουλάμε φιλοσοφία ενώ ο βιασμός της λογικής έχει γίνει επίσημη πολιτική γλώσσα. 
 
Όλη αυτή η περιρρέουσα παρακμή αφήνει εθνικό αποτύπωμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο σε κανέναν ξένο επισκέπτη. Αυτό το μπάχαλο ξεχειλίζει παντού. Δεν μπορεί να κρυφτεί από ψηφιακές πλατφόρμες τουριστικού marketing ούτε άλλα τεχνοκρατικά φτιασιδώματα. 
 
Τα ένδοξα ερείπια του «χθες» που σήκωνε προκλητικά στα χέρια του αυτός ο τουρίστας στην Πορτάρα, είναι η αναπόφευκτη συνέπεια για τα ερείπια του «σήμερα». Ότι δεν κατάφεραν εδώ και χιλιετίες οι εχθροί του ελληνικού πολιτισμού, το καταφέρνει η σημερινή βιομηχανοποίηση του τουρισμού και η υποδούλωση στο χρήμα. Αντί να εξελληνίζονται οι «βάρβαροι» με τα μνημεία μας, εκβαρβαρώνεται ο ελληνισμός…
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.