12 Μαρτίου 2024

Η ΜΑΦΙΑ ΤΟΥ ΓΟΥΟΚΙΣΜΟΥ

Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ
 
Είναι καιρός τώρα που η δημοκρατία, η οικουμενικότητα, ο Λόγος, η ελευθερία της έκφρασης, όλες οι αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού, ποδοπατούνται από μια κίνηση που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες και απλώνεται σαν επιδημία σε όλο τον πλανήτη εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα. Είναι ο λεγόμενος γουοκισμός. Οι οπαδοί και οι απλοί συμπαθούντες του ισχυρίζονται είτε ότι πρόκειται απλώς για μορφή αντιρατσισμού ή ότι η λέξη επινοήθηκε από τους αντιπάλους τους για να τους δυσφημήσουν. Κάθε λόμπι, με κορυφαίο το πλέον διαβόητο, τη μαφία, υποστηρίζει ακριβώς αυτό, ότι… δεν υπάρχει. 
 
Ο γουοκισμός μπορεί να μην έχει την κάθετη δομή της μαφίας και να μη σκοτώνει παρά μόνο υπολήψεις (προς το παρόν), έχει ωστόσο πολλά κοινά σημεία με τις μαφίες: εγκαθιδρύει την εξουσία του μέσω δικτύων συνεννόησης, εκφοβισμού και διείσδυσης σε θεσμούς. Λειτουργεί μέσω του σημασιολογικού εισοδισμού, διά του οποίου λέξεις με μια κατεξοχήν προοδευτική χροιά διαστρέφονται για να κερδίσουν έδαφος σε απολιτικές μάχες σε όλο τον κόσμο, χάρη στην καλοπροαίρετη διάθεση χρήσιμων ηλίθιων.
 
Σε ένα πρόσφατο άρθρο (με τίτλο “L’ entrisme sémantique du wokisme”) η σπουδαία κοινωνιολόγος, Nathalie Heinich, διευθύντρια ερευνών στο CNRS, συγγραφέας του βιβλίου Γουοκισμός: Ο νέος ολοκληρωτισμός; (κυκλοφόρησε πριν λίγες εβδομάδες και στην Ελλάδα, από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις, σε μετάφραση της Χριστίνας Σταματοπούλου), κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως πρέπει πλέον να είμαστε επιφυλακτικοί για μια σειρά λέξεων. Αντιγράφω: 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «διαφορετικότητα», γιατί πέρα ​​από τη φιλική, ανοιχτή, χροιά της, ωθεί στην πραγματικότητα την επιβολή ενός ψευδοκοινοτιστικού ιδεολογήματος, όπου τα άτομα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μέλη μιας «κοινότητας» και όχι ως μέλη μιας τάξης, ενός έθνους ή της ενιαίας ανθρωπότητας, ούτε σύμφωνα με την ατομική τους αξία, αλλά ως φορείς ορισμένης ιδιότητας. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τις λέξεις «περιεκτικός» ή «συμπεριληπτικός»: δεν έχουν τον ανθρωπιστικό στόχο να ενσωματωθούν όλοι στην κοινωνία, αλλά να επιβληθούν αναξιοκρατικά κάποιοι μέσω της αλληλεγγύης της «κοινότητάς» τους. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «ισότητα»: δεν πρόκειται για τη μεταχείριση των ανθρώπων σύμφωνα με τα πρότυπα της δικαιοσύνης, αλλά για την καταπάτηση αυτού του ουσιαστικού κριτηρίου δικαιοσύνης που είναι η αξία και το ταλέντο, με την αντικατάστασή του από το κριτήριο της ένταξης σε μια «κοινότητα» που θεωρείται «καταπιεζόμενη». Το αρκτικόλεξο «DEI» (Diversité, Équité, Inclusion/ Διαφορετικότητα, Ισότητα, Ένταξη), σημειώνει η Heinich, «είναι το καταστροφικό αρκτικόλεξο των νέων ακαδημαϊκών, πολιτιστικών και επιχειρηματικών προτύπων, που επιβάλλουν την εξάλειψη του κριτηρίου της ικανότητας ή του ταλέντου προς όφελος του να ανήκεις σε ένα φύλο ή σε μια φυλή, ή ακόμα και σεξουαλικό προσανατολισμό». 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «αντιρατσισμός»: δεν πρόκειται πλέον για τον παλιό καλό αγώνα εναντίον των διακρίσεων κατά των Αράβων, των μαύρων ή των Ασιατών, αλλά για την επιβολή ενός νέου ρατσιστικού πλέγματος ανάγνωσης, όπου τα άτομα απομειώνονται στο χρώμα του δέρματός τους, το οποίο συνδέεται με μια ιδιότητα, είτε ως κυρίαρχο (άρα ένοχο και αναγκαστικά ρατσιστικό επειδή είναι λευκό), είτε ως κυριαρχούμενο και άρα θύμα ως «φυλετικό». 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «αποαποικιοποίηση»: δεν είναι πλέον θέμα ενθάρρυνσης ή αποδοχής μιας αναγκαίας αποαποικιοποίησης, αλλά περιορισμού της όλης ιστορίας ενός έθνους στο αποικιακό παρελθόν του, χωρίζοντας τους πολίτες του, μεταξύ εκείνων που γεννήθηκαν στην επικράτειά του και ταυτίζονται με τους «αποικιστές», των οποίων είναι οι συνένοχοι κληρονόμοι, και, αφετέρου, εκείνων των οποίων οι πρόγονοι υπέφεραν από τον αποικισμό και οι οποίοι πρέπει, ως εκ τούτου, να ωφεληθούν από το καθεστώς του θύματος, ανεξάρτητα από την τρέχουσα κατάστασή τους (και συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που οι ίδιοι οι πρόγονοί τους ήταν αποικιστές). Αν διαμαρτύρεστε για αυτήν την αναγωγή, είναι επειδή αρνείστε να αναγνωρίσετε το «λευκό σας προνόμιο» ή επειδή είστε απλώς συνένοχος στον «συστημικό ρατσισμό» των «δυτικών κοινωνιών». 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με το αρκτικόλεξο «VSS», που σημαίνει σεξιστική και σεξουαλική βία: δεν πρόκειται πλέον για τον νόμιμο αγώνα για ίσα δικαιώματα για τις γυναίκες, που δόθηκε για γενιές από ακτιβιστές με αξιοσημείωτα αποτελέσματα, αλλά πρόκειται για επιβολή ένα συγκρουσιακού και πουριτανικού οράματος σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων, όπου οι άντρες είναι αναγκαστικά αρπακτικά ή ακόμη και πιθανοί βιαστές, που κερδίζουν από μια πανταχού παρούσα «πατριαρχία» και οι γυναίκες πάντοτε αθώα θύματα που λένε πάντα αλήθεια, αγνοώντας το τεκμήριο της αθωότητας και των δικαιωμάτων υπεράσπισης. Θεωρώντας βία μια άσεμνη φράση ή παρενόχληση – πράξη ασφαλώς κατακριτέα και αξιόποινη – την εξισώνουμε με την πραγματική βία που υφίστανται οι βιασμένες γυναίκες. Η κατάχρηση του όρου «βιασμός» για να θυματοποιήσει καλύτερα τις γυναίκες και να κάνει τους άνδρες να αισθάνονται ένοχοι δεν είναι τίποτα άλλο από προσβολή για τις βιασμένες γυναίκες. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «φεμινισμός»: δυστυχώς δεν έχει πλέον μεγάλη σχέση με τον παλαιότερο, ισότιμο και οικουμενικό φεμινισμό, γιατί δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας πουριτανικός νεοφεμινισμός, επιθετικός, σεξιστικός (τείνει να κάνει διακρίσεις σε βάρος των ανδρών επειδή είναι άντρες), πρόθυμα ρατσιστικός (επειδή κατηγορεί τους «κυρίαρχους λευκούς άνδρες», κάνοντας το χρώμα του δέρματος λόγο απόρριψης) και ακόμη και αντισημιτικός: Πριν λίγους μήνες στο Παρίσι, ο σύλλογος «Όλοι εμείς», διοργανωτής διαδήλωσης στις 25 Νοεμβρίου κατά της βίας κατά των γυναικών, απέκλεισε ομάδα γυναικών που πήγαν για να διαμαρτυρηθούν για τους βιασμούς που διέπραξε η Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου: «Όλοι μας» αλλά όχι και οι Εβραίοι! 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «Δικαιώματα LGBT»: δεν πρόκειται πλέον για την αναγκαία καταπολέμηση των διακρίσεων κατά των ομοφυλόφιλων, αλλά για την επιθυμία να επιβληθεί μια κοινοτιστική αντίληψη βασισμένη στον σεξουαλικό προσανατολισμό, η οποία δεν πρέπει να αφορά δημόσιο χώρο ή πολιτική θέση αλλά μόνο να εδραιώσει επιθυμίες (π.χ. να είσαι γονιός) και ατομικές φιλοδοξίες που είναι αναμφίβολα κατανοητές και σεβαστές αλλά δεν συνιστούν δικαιώματα, ειδικά εάν πρέπει να ασκούνται χωρίς καμία ανησυχία για τις συνέπειές τους στους πιο αδύναμους, όπως τα παιδιά, που στερούνται τους φυσικούς γονείς τους ή οι παρένθετες μητέρες. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «cisgender». Αυτός ο νεολογισμός στιγματίζει όλους όσοι αποδέχονται το φύλο τους («φύλο που τους ανατέθηκε» κατά τη γέννηση ή από την κοινωνία, σύμφωνα με το νέο τρανσακτιβιστικό λεξιλόγιο), σαν να είναι το φύλο μια απόφαση αυθαίρετη, ανεξάρτητα από τη φυσιολογία. Προσεκτικοί με ομαδοποιήσεις που δημιουργήθηκαν πρόσφατα ως λύση στα προβλήματα ταυτότητας και ως αντικείμενο φρενήρους προσηλυτισμού στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς και ως οικονομικά απροσδόκητο κέρδος για χειρουργούς, γιατρούς και εργαστήρια που ασκούν ορμονικά θεραπείες. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τη λέξη «τρανσφοβικός»: χρησιμοποιείται για να στιγματίσει όλους εκείνους που αρνούνται να αναγνωρίσουν αυτή τη νέα κατηγορία, δεόντως κοινωνικοποιημένων θυμάτων ή που προειδοποιούν για το τεράστιο σκάνδαλο δημόσιας υγείας που θα ξεσπάσει όταν θα έχουμε καταγράψει τους μη αναστρέψιμους ακρωτηριασμούς που έγιναν σε εφήβους οι οποίοι εικάζεται ότι συναίνεσαν στην καταστροφή των σεξουαλικών και αναπαραγωγικών ικανοτήτων τους, υπό την απειλητική προπαγάνδα του τρανσακτιβιστικού λόμπι, το οποίο κατάφερε να διεισδύσει σε μια σειρά θεσμών. Το «τρανσφοβικό» στίγμα δεν υποδηλώνει τη θεμιτή μάχη για την αναγνώριση των προβλημάτων φύλου αλλά την επιθυμία μιας μικρής ομάδας ακτιβιστών αποφασισμένων να επιβάλουν στο κοινωνικό σώμα την αποδόμηση της φυσικής πραγματικότητας που είναι η διαφορά των δύο φύλων. 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί, για τους ίδιους λόγους, με όλα τα επιθήματα του «φοβικού», όπως «γκροσοφοβικό» (στίγμα του παχύσαρκου), «ισλαμοφοβικό» (που επινοήθηκε από την Μουσουλμανική Αδελφότητα για να αποκλείσει κάθε κριτική στον Ισλαμισμό), «βαλιντισμό» (στιγματισμός των ατόμων με αναπηρία) ή τον «σπισισμό» (κατωτερότητα των ζώων), επειδή στοχεύουν λιγότερο να βοηθήσουν τα θύματα όσο στο να κάνουν τους «κυρίαρχους» να αισθάνονται ένοχοι. 
 
Να είμαστε, τέλος, επιφυλακτικοί –αλίμονο!– με τη λέξη «ακαδημαϊκή ελευθερία», που χρησιμοποιείται καταχρηστικά από ακαδημαϊκούς-ακτιβιστές για να δικαιολογήσει την προστασία οποιασδήποτε θέσης στον δημόσιο χώρο από ακαδημαϊκούς, ακόμη και όταν δεν έχει καμία σχέση με την αποστολή τους και χρησιμοποιεί την εξουσία του δασκάλου-ερευνητή για να υποστηρίξει την τρομοκρατία, όπως φάνηκε μετά τις 7 Οκτωβρίου. 
 
Πρέπει λοιπόν να είμαστε επιφυλακτικοί με όλες τις νέες σημασιολογικές παγίδες που σπέρνει ο γουοκισμός: είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές. Διότι οι διαστροφείς σίγουρα ξέρουν πώς να είναι αποτελεσματικοί. 
 
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Να συμπληρώσω κι εγώ με την σειρά μου: 
 
Να είμαστε επιφυλακτικοί με τον όρο "πολυπολιτισμικότητα", διότι αναφέρεται σχεδόν πάντα με την έννοια του να αποδεχθούμε στην πατρίδα μας άτομα μιας ξένης διαφορετικής πολιτισμικής κουλτούρας, στην οποία κυριαρχούν το μίσος και απαξίωση της ανθρώπινης ζωής.

Να είμαστε επίσης επιφυλακτικοί με τον όρο "παράτυποι μετανάστες" ή και "πρόσφυγες", διότι με αυτούς δεν εννοούνται άνθρωποι κατατρεγμένοι από μια εμπόλεμη συνορεύουσα χώρα με την πατρίδα μας, αλλά κάποιοι οικονομικοί λαθρομετανάστες από μακρινές ασιατικές ή αφρικανικές χώρες, κατά κύριον λόγο μωαμεθανοί, που προωθούνται με ύποπτες χρηματοδοτήσεις από ξένες επίσης υπόπτως χρηματοδοτούμενες ΜΚΟ, στην Ευρώπη με σκοπό την πληθυσμιακή αλλοίωσή της και οι οποίοι δεν έχουν κανέναν σκοπό ενσωμάτωσης στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και αποδοχής των ευρωπαϊκών αξιών. 

Να είμαστε τέλος επιφυλακτικοί με τον όρο "αντινατιβισμός" που χρησιμοποίησε σε λόγο του στο Αμερικανικό Κογκρέσο και ο Μητσοτάκης, που είναι ένας όρος που σημαίνει ότι εναντιώνεται στον "νατιβισμό" δηλαδή, όπως αναφέρει η wikipedia: μια πολιτική προώθησης ή προστασίας των συμφερόντων των ιθαγενών πολιτών ενός κράτους, έναντι αυτών των μεταναστών, σε συνδυασμό με μέτρα κατά της μετανάστευσης.
Κοινώς ο αντινατιβισμός εναντιώνεται σε οτιδήποτε έχει σαν στόχο την προστασία των συμφερόντων των Ελλήνων έναντι αυτών των λαθρομεταναστών, καθώς και στα μέτρα περιορισμού και ελέγχου της λαθρομετανάστευσης....



Share

1 σχόλιο:

ΔΑΝΑΟΣ είπε...

ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ...
ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΛΑΧΤΕΙΣ , ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΠΡΟΣΕΞΕΙΣ , ΠΟΣΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ Ή ΝΑ ΦΑΙΝΕΣΑΙ ''ΑΛΛΟΣ'' ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΡΑ .... ΜΕΙΝΕ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ Κ ΝΟΙΩΘΕΙΣ Κ ΑΣΤΟΥΣ ΝΑ ΛΕΝΕ.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.