16 Ιανουαρίου 2024

Ιερά Σύνοδος: πέρα βρέχει

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
 
Η ελληνική κοινωνία σείεται συνθέμελα, η οικογένεια βομβαρδίζεται, η νεοολοκληρωτική ιδεολογία για την κατασκευή μιας παρακμασμένης κοινωνίας επιτίθεται με όλα τα μέσα και ο πιστός λαός είναι σε κατάσταση πλήρους αγανάκτησης, αλλά «ταλαιπωρημένος και εγκαταλελειμμένος σαν ποιμνιοστάσιο που δεν έχει ποιμένα» (Ματθ. θ΄ 36). Και αυτό γιατί για την Διαρκή Ιερά Σύνοδο (ΔΙΣ) «πέρα βρέχει», που σημαίνει ότι Αυτή φαίνεται να δείχνει πλήρη αδιαφορία για τα τεκταινόμενα.
 
Οι συνεδριάσεις της ΔΙΣ έχουν περιορισθεί σε ένα κολοβό διήμερο, και για τον μήνα Ιανουάριο συνεδρίασε στις 9 και 10 του μηνός, ενώ δηλαδή είχε φουντώσει το θέμα της προώθησης εκ μέρους του Κυρ. Μητσοτάκη επέκτασης του θεσμού του γάμου σε άτομα ιδίου φύλου, που ανακριβώς παίρνει το όνομα μιας φυσιολογικής κατάστασης και που είναι προάγγελος περιφρόνησης των ηθικών και φυσικών νόμων. Ποια θέματα απασχόλησαν τη ΔΙΣ εν μέσω αυτής της θυέλλης; Ποιος Μητροπολίτης θα είναι ο ομιλητής την Κυριακή της Ορθοδοξίας, πού θα είναι αφιερωμένα τα Δίπτυχα του 2025, Μήνυμα που θα σταλεί για την εορτή των Τριών Ιεραρχών, και, φυσικά, η συμπλήρωση του καταλόγου των προς Αρχιερατεία υποψηφίων…Και αναρωτιέται κανείς, συνεισφέρει σε κάτι αυτό το Δελτίο Τύπου της ΔΙΣ; Καλύτερα να μην βγαίνει. Ας μη μαθαίνει τίποτε ο λαός. Και πού μαθαίνει τί κερδίζει; Απλώς σκανδαλίζεται. Σκανδαλίζεται και οικτείρει, όταν εν μέσω κοινωνικής και ηθικής θυέλλης Εκείνη ασχολείται μόνο με θέματα όπως το ποιος θα μιλήσει την Κυριακή της Ορθοδοξίας…. Σα να μην υπάρχουν σοβαρότατα θέματα που απασχολούν την κοινωνία, σαν να μην απασχολεί την ΔΙΣ ότι ο λαός απομακρύνεται απογοητευμένος από την Εκκλησία, ιδιαίτερα η νεολαία.
 
Η δικαιολογία που λέγεται από Μητροπολίτες είναι πως ο Αρχιεπίσκοπος ρυθμίζει τις καταστάσεις και επομένως γίνεται ό, τι θέλει ο ίδιος. Αυτό αν ισχύει σημαίνει ότι δεν λειτουργεί το συνοδικό σύστημα και έχει αναπτυχθεί και στην Εκκλησία της Ελλάδος ένα παπικό σύστημα διοίκησης. Απευχόμαστε επομένως να ισχύει το λεγόμενο από Μητροπολίτες περί απόλυτης κυριαρχίας του Αρχιεπισκόπου, γιατί θα επρόκειτο περί εκουσίας παραιτήσεώς από το Επισκοπικό αξίωμα και τις ποιμαντικές ευθύνες των, πλην του Αρχιεπισκόπου, Συνοδικών Μητροπολιτών και γενικά όλης της Ιεραρχίας, και θα μπορούσε να προκαλέσει σκανδαλισμό των πιστών. Όπως αναφέρει στο κλασσικό σύγγραμμά του ο αείμνηστος Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) «η πλήρης ισότης των κατά την οικουμένην Επισκόπων συνιστά θεμελιώδες αξίωμα κατά τον Κυπριανόν. Ουχί μόνον πάντες οι Επίσκοποι από κοινού (εν Συνόδω), αλλά είς έκαστος Επίσκοπος είναι διάδοχος πάντων των Αποστόλων». («Η ενότης της Εκκλησίας εν τη Θεία Ευχαριστία και τω Επισκόπω κατά τους τρεις πρώτους αιώνας, 2α έκδοσις, Εκδ. Γρηγόρη, Εν Αθήναις 1990, σελ. 139).
 
Από πλευράς Αρχιεπισκόπου η αντιμετώπιση του θέματος επέκτασης του θεσμού του γάμου σε άτομα ιδίου φύλου, θλίβει τους πιστούς. Ενώ ο πιστός λαός είναι ανάστατος και οι δηλώσεις του πρωθυπουργού είναι σαφείς, εκείνος δεν λαμβάνει θέση στο θέμα και αποφεύγει να τονίσει ευθαρσώς την διδασκαλία της Εκκλησίας. Το περασμένο Σάββατο, που τον επισκέφθηκε ο κ. Κασελάκης στο γραφείο του, δήλωσε (Σημ. Όπως εγράφη – χωρίς καμία εκ μέρους του γράφοντος διόρθωση - στο Δελτίο Τύπου της Αρχιεπισκοπής στις 11.03 π.μ. της 13ης Ιανουαρίου 2024): «Αν πλανάται ένα ερώτημα που μερικοί θέλουν να έχουν μία απάντηση ως προς το θέμα του γάμου των ομόφυλων, εγώ επιφυλάσσομαι να πω ότι είμαι επιφυλακτικός, αλλά και ο κ. Κασελάκης είπαμε ότι χρειαζόμαστε να έχουμε στα χέρια μας κάποιο νόμο, κάποιο κείμενο να το μελετήσουμε και στην συνέχεια να τα ξαναπούμε». 
 
Αλήθεια τί θέλει να μελετήσει ο Αρχιεπίσκοπος; Αν έτσι που θα γραφεί η συγκεκριμένη πρόταση από την κυβέρνηση, μπορεί να τον πείσει να αποδεχθεί «γάμο των ομοφύλων» όπως αναφέρει; Το ερώτημα είναι σαφές και χρειάζεται μιαν απλή απάντηση: Μακαριώτατε είσθε υπέρ του «γάμου» των ομοφύλων ή όχι; Ο κ. Ιερώνυμος συνηθίζει δύσκολα θέματα να τα μεταθέτει στις ελληνικές καλένδες. Όμως η περίπτωση δεν σηκώνει αναβολή. Και τί έχει να συζητήσει με τον κ. Κασσελάκη επί του ζητήματος;
 
Μητροπολίτες, προς τιμήν τους, εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους προς όσα παρακμιακά προωθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Επίσης, καθώς πληροφορούμαι, Μητροπολίτες με επιστολές τους ζήτησαν ήδη την έκτακτη Σύγκληση της Ιεραρχίας. Αν ο Αρχιεπίσκοπος, για τους δικούς του λόγους, δεν θελήσει να την συγκαλέσει, τότε, για να μην χάσουν παντελώς τα μέλη της Ιεραρχίας την εκτίμηση του πιστού λαού, οφείλουν να ζητήσουν αυτά τη σύγκλησή Της. Αρκεί το 1/3 των εν ενεργεία Μητροπολιτών, ήτοι 28, να το ζητήσουν εγγράφως από τον Αρχιεπίσκοπο, γράφοντας και τον λόγο για τον οποίο ζητείται η έκτακτη σύγκληση (Άρθρο 6, παραγρ. 1 του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος). Αν δεν πραγματοποιηθεί η έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας και δεν υπάρξει σαφής και απόλυτη θέση στο ανακύψαν θέμα περί του θεσμού του γάμου, όπως αυτή η θέση αναφέρεται στους Ιερούς Κανόνες, τότε είναι βέβαιο πως η προς Αυτήν εκτίμηση του πιστού λαού θα πέσει ακόμη περισσότερο από το περίπου 20% που βρίσκεται σήμερα.-



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.