9 Ιουλίου 2023

Ο θρησκευτικός όρκος στο στόχαστρο

Η ιδέα περιλαμβάνεται και στο «καινοτόμο Σύνταγμα» των κ. Γεραπετρίτη, Σπυρόπουλου, Αλιβιζάτου, που αποτελεί τον «μπούσουλα» της κυβέρνησης. Ξεχνάμε την αδιαμφισβήτητη αλήθεια ότι η πίστη μας, ως ορθόδοξου γένους, ήταν το «καύσιμο» για τη διάσωση του Ελληνισμού

 
Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης
 
Λίαν προσφάτως χρειάστηκε να δώσω κατάθεση στις αστυνομικές Αρχές για υπόθεση μείζονος δημόσιου ενδιαφέροντος και, όταν την ολοκλήρωσα, ο ανακριτικός υπάλληλος μου έδωσε το χαρτί για να τη διαβάσω και να επιβεβαιώσω το περιεχόμενό της. Προς έκπληξή μου ανακάλυψα ότι ο όρκος που επρόκειτο να δώσω ήταν πολιτικός, καθώς ο θρησκευτικός είχε καταργηθεί αθορύβως, με βάση πρόσφατη «μεταρρύθμιση» του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Ρώτησα τον ανακριτικό υπάλληλο αν μπορούσα να ορκιστώ με θρησκευτικό, αλλά η απάντηση ήταν αρνητική. Ο όρκος στο πλαίσιο της αστυνομικής προανάκρισης έχει καταργηθεί. 
 
Στα δικαστήρια ισχύει ακόμη – ευτυχώς. Οπως όμως διαπιστώνω εσχάτως, το αίτημα για την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου θα αποτελέσει το όχημα των φιλελεύθυρων δικαιωματιστών «εθνομηδέν», προκειμένου να ανοίξει, εν όψει συνταγματικής αναθεώρησης, ο διάλογος για τον χωρισμό κράτους – Εκκλησίας. Δεν είναι μια αθώα ιδεολογική διαμάχη επί τυπικώς ασήμαντου θέματος. Υστερα από αυτήν θα ακολουθήσει το αίτημα για την κατάργηση των Θρησκευτικών στα σχολεία επί τη βάσει κυοφορούμενης απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και στο τέλος, ως επιστέγασμα, το Σύνταγμα θα σφραγίσει τις εξελίξεις με την αναθεώρηση των άρθρων 3, 16 (είναι αποστολή της Παιδείας η καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης;), 13 και 59. Η ιδέα για την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου περιλαμβάνεται και στο «καινοτόμο Σύνταγμα» των κυρίων Γεραπετρίτη, Σπυρόπουλου, Αλιβιζάτου, που αποτελεί τον «μπούσουλα» της κυβέρνησης.
 
Στην πραγματικότητα, ο όρκος είναι οι… ταυτότητες της κυβέρνησης. Μολονότι προχθές στη Βουλή η συντριπτική πλειονότητα των βουλευτών, ειδικώς της κεντροδεξιάς παράταξης και των τριών δεξιών κομμάτων, έδωσαν θρησκευτικό όρκο, οι διεργασίες για την καλλιέργεια πολιτικού κλίματος που θα οδηγήσουν στην κατάργησή του έχουν ήδη αρχίσει. Ανήμερα των εκλογών της 25ης Ιουνίου δημοσιεύτηκε σε κυριακάτικη εφημερίδα των Αθηνών, χωρίς να υπάρχει αποχρών λόγος, αφιέρωμα στην κατάργηση του θρησκευτικού όρκου. Κορυφαίος γιατρός επιχειρηματολόγησε διά μακρόν με αμιγώς θρησκευτικά επιχειρήματα υπέρ της κατάργησης του όρκου. Ο συγκεκριμένος έχει ενδυθεί εθελοντικώς το ιερατικό σχήμα και οι απόψεις του έχουν υπό τη νέα του ιδιότητα πρόσθετο ειδικό βάρος.
 
Τα επιχειρήματά του ήταν ότι τον όρκο τον επέβαλε η βασιλεία του Οθωνα, ότι είναι αντίθετος στη χριστιανική θρησκεία, διότι, σύμφωνα με το «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο», ο Ιησούς είπε «εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι όλως», ότι ο άγιος Νικόδημος και ο άγιος Βασίλειος ήταν εναντίον των όρκων. Αναζήτηση σε πρακτικά Κοινοβουλίου ή αναδίφηση στην ελληνική Ιστορία για τον εντοπισμό των λόγων που επιβλήθηκε ο θρησκευτικός όρκος, ο οποίος -σημειωτέον- δεν είναι πλέον υποχρεωτικός, αλλά προαιρετικός, καθώς υπάρχει δικαίωμα επιλογής, καμιά. Αυτά ακριβώς την ημέρα των εκλογών. Μόλις χθες, εξαίρετος συνάδελφος σε ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών έγραψε, με αφορμή την ορκωμοσία της Βουλής, νέο κείμενο με τα αυτά επιχειρήματα grosso modo.
 
Και εδώ τα κριτήρια για την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου ήταν από «δεξιά», θρησκευτικά. Το ζήτημά μας είναι ότι υποκρινόμαστε πως δεν καταλαβαίνουμε ποιο είναι το πραγματικό θέμα και ποιος ο πραγματικός στόχος όλων όσοι υποκινούν αυτή τη δημόσια συζήτηση. Ο θρησκευτικός όρκος δεν έχει επιβληθεί στις δημόσιες τελετές ανάληψης αξιωμάτων επειδή ο Ιησούς ή κάποιος άλλος το είπε. Ο θρησκευτικός όρκος είναι άρρηκτα δεμένος με την πολιτική και τη συνταγματική μας Ιστορία. Με την αδιαμφισβήτητη αλήθεια ότι η πίστη μας ως ορθόδοξου γένους ήταν το «καύσιμο» για τη διάσωση του Ελληνισμού. Θέλετε να δούμε τα πραγματικά γεγονότα; Θέλετε να δούμε την εκσυγχρονιστική βιβλιογραφία; Τα πρώτα Συντάγματα στα προοίμιά τους; Τι γράφουν οι ξένοι διπλωμάτες για εμάς; Ο,τι και να δούμε θα διαπιστώσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι μέρος της εθνικής μας ταυτότητας, γιατί έσωσε την εθνική μας ταυτότητα.
 
Κατά συνέπεια, η μνεία στην Αγία και Ομοούσιο Τριάδα και την Αγία Γραφή στο Σύνταγμά μας ή η καθιέρωση του θρησκευτικού όρκου ή η παρουσία της Εκκλησίας στη Βουλή και στις δοξολογίες των εθνικών επετείων δεν έχουν απλώς τη σημασία ότι η επικρατούσα θρησκεία είναι η Ορθόδοξη, αλλά πρωτίστως ότι η Ορθοδοξία και η Εκκλησία ήταν παρούσες σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες του Γένους. Η ορκωμοσία στην Αγία Τριάδα είναι δημόσια δέσμευση έναντι του έθνους, όχι μόνο έναντι του Θεού. Τι έκανε η Εκκλησία το 1821 περιττεύει να πούμε. Το λάβαρο της Αγίας Λαύρας ομιλεί. Τι έκανε ο Καποδίστριας, επίσης – τα έδρανα της πρώτης Βουλής, του Πανελληνίου, είναι σήμερα στον γυναικωνίτη της Μητρόπολης Αίγινας. Στην Εκκλησία συνεδρίαζε η Βουλή!
 
Δεν υπάρχει στροφή της ελληνικής Ιστορίας χωρίς τα μοναστήρια, τους ιερείς, τους μητροπολίτες και τους αρχιεπισκόπους. Χωρίς την ορθόδοξη πίστη. Στον Χριστό και στην Παναγία όρκιζε τους άνδρες του ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Στην Εκκλησία του Αγίου Νικολάου, πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο, φυλάσσεται η καρδιά του Αλέξανδρου Υψηλάντη, ο οποίος διεκήρυξε το περίφημο «Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος». Στον Χριστό και στην Παναγία όρκιζε τους μαχητές του στον Μακεδονικό Αγώνα ο Παύλος Μελάς. Και μην ξεχνάμε βεβαίως τον ήρωα μάρτυρα της Μικράς Ασίας, τον Σμύρνης Χρυσόστομο, που θυσίασε τη ζωή του για το έθνος μας.
 
Κάθε φορά που ορκίζεται λοιπόν ένας Πρόεδρος, ένας πρωθυπουργός, ένας βουλευτής, ένας πολίτης στην Αγία και Ομοούσιο, εκτός από την πίστη μας, ορκίζεται στον Κολοκοτρώνη, που έλεγε ότι «είμαι θεόφιλος», στον Μελά, στον άγιο Δημήτριο, τον απελευθερωτή της Θεσσαλονίκης μας, στον Χρυσόστομο Σμύρνης, σε όλους όσοι έγιναν μάρτυρες του έθνους μας. Δεν είναι μια ιστορία για τα δικαιώματα ο όρκος, δεν είναι μια ιστορία για τη θρησκεία αυτοτελώς – είναι μια ιστορία για το ποιοι είμαστε. Ταυτίζονται ο Ελληνισμός με την Ορθοδοξία. Είναι η ίδια ιστορία που εξηγεί γιατί έχουμε τον σταυρό στη σημαία μας.
 
Περίπτωση να γίνουμε ουδέτεροι για να διακηρύξουμε στην οικουμένη ότι είμαστε έθνος που πάσχει από ιστορικό αλτσχάιμερ, ερχόμαστε από το πουθενά και η Ελλάς κατοικείται από Ελληνες μηδενικής μνήμης δεν υπάρχει. Και για όσους αμφιβάλλουν, δύο επιχειρήματα ακόμη: και ο αείμνηστος καθηγητής Δερτιλής στο δίτομο της «Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας» και ο Κώστας Κωστής στα «Κακομαθημένα παιδιά της Ιστορίας» κάνουν ρητές αναφορές στο πώς το Οικουμενικό Πατριαρχείο διέσωσε την εθνική ταυτότητα με τα περίφημα «Γραμματοδιδασκαλεία» του στην Τουρκοκρατία. Ακόμη και ο πρώην Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τομ Μίλερ υποστήριξε δημοσίως, στο πλαίσιο της πρόσφατης έκδοσης «Μακριά και αγαπημένοι», ότι χάρη στους αγώνες της Εκκλησίας μεταξύ 1353 και 1919 διασώθηκαν η ελληνική γλώσσα, η ελληνική παράδοση και η εθνική ταυτότητα. Αυτά που λένε οι ξένοι δεν τα λέμε εμείς;
 
Ας εγκαταλείψουν, λοιπόν, τις τάχα φιλελεύθερες σκέψεις όσοι τις κάνουν. Η Ελλάς είναι εθνικό σύνολο, όχι άθροισμα ατόμων. Ο θρησκευτικός όρκος στις δημόσιες τελετές, ο σταυρός στη σημαία, η εικόνα του Ιησού και της Παναγίας στα σχολεία και τα δικαστήρια, τα Θρησκευτικά στα σχολεία είναι η απευθείας σύνδεση του λαού με την Ιστορία του. Τα έθνη που ανθούν είναι αυτά που παραλαμβάνουν κάθε μέρα τη σκυτάλη από το παρελθόν και εργάζονται για την πρόοδο και την ευημερία τους στο μέλλον.
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.