31 Ιουλίου 2023

Γιατί ο Elon Musk μετονόμασε το Twitter σε X

Γράφει ο Bradley Blankenship 
 
Ο Έλον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος και μεγαλοεπιχειρηματίας με την περίεργη εμμονή με το γράμμα Χ, άλλαξε το διάσημο εμπορικό σήμα του Twitter σε «Χ» φαινομενικά εν μία νυκτί. Πολλοί υπονοούν, δικαίως, ότι αυτό θα μετατραπεί σε μια μελέτη περίπτωσης για το πώς να γίνει αποδεκτό ένα ιδιαίτερα αισθητό εμπορικό σήμα.
 
Αλλά υπάρχει μια λογική πίσω από αυτό που κάνει ο Musk, και έχει εκθέσει τις προθέσεις του από την αρχή της εξαγοράς του Twitter. Για παράδειγμα, μια έκθεση του Fortune τον Οκτώβριο του 2022 σημείωνε ότι ο Μασκ έχει «μια προτίμηση στο γράμμα «Χ»», σημειώνοντας ότι ο γιος του με τον Γκράιμς έχει αυτό το παρατσούκλι, η εταιρεία πυραύλων του ονομάζεται SpaceX και η εταιρεία που χρησιμοποίησε για να αγοράσει το Twitter ονομάζεται X Holdings. Και το σχέδιο, όπως σημειώνει ο ιστότοπος, ήταν πάντα να μετονομάσει το Twitter σε X και στη συνέχεια σε μια εφαρμογή για τα πάντα, παρόμοια με το WeChat της Κίνας. 
 
Υπάρχουν όμως διάφοροι λόγοι για τους οποίους αυτό είναι απίθανο να λειτουργήσει. Πρώτον, οι Κινέζοι χρήστες του διαδικτύου έχουν διαφορετικό τρόπο κατανάλωσης από ό,τι οι άνθρωποι σε άλλα μέρη του κόσμου. Μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες, η Κίνα ήταν μια εξαιρετικά φτωχή χώρα και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Κίνα μεταπήδησαν κατευθείαν στα κινητά τηλέφωνα και δεν είχαν ποτέ καθόλου επιτραπέζιο υπολογιστή. Έτσι, στην ουσία, ολόκληρο το κινεζικό διαδικτυακό περιβάλλον είναι φιλικό προς το κινητό τηλέφωνο, ενώ σε άλλα μέρη του κόσμου, ιδίως στις δυτικές χώρες, πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν επιτραπέζιους υπολογιστές και φορητούς υπολογιστές. 
 
Υπάρχει επίσης το ερώτημα αν ο ευρύτερος κόσμος, ειδικά οι Δυτικοί, και κυρίως οι Αμερικανοί, θα δεχτούν μια εφαρμογή να τους κυβερνά όλους. Η δυσπιστία της κοινής γνώμης απέναντι στη Μεγάλη Τεχνολογία συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο, καθώς εταιρείες όπως η Meta, το Twitter και η Alphabet συνεχίζουν να έχουν δημόσια σκάνδαλα που αφορούν δεδομένα και συμπαιγνία με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ. Είναι αμφίβολο ότι οι άνθρωποι θα δεχτούν ποτέ μια μοναδική εφαρμογή που θα εκμεταλλευτεί όλα τα δεδομένα τους, χρησιμοποιώντας τα για ένας Θεός ξέρει τι. Η Δύση δεν έχει μια κουλτούρα που θα δεχόταν μια τέτοια συμμόρφωση, είτε είναι δικαιολογημένη είτε όχι. 
 
Η εταιρεία του Μασκ δεν είναι επίσης η μόνη αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας που έχει την ιδέα να μιμηθεί την Ανατολή. Η Meta, η χαρτοβιομηχανία δημοφιλών εφαρμογών όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp, αντιγράφει ήδη εδώ και χρόνια χαρακτηριστικά από κινεζικές εφαρμογές. Οι αγορές του Facebook και του Instagram αφαιρέθηκαν απευθείας από κινεζικούς ανταγωνιστές και αμφότερες μιμήθηκαν χαρακτηριστικά από τον πιο άμεσο κινεζικό ανταγωνιστή τους, το TikTok, με μικρά βίντεο. Το YouTube, το οποίο ανήκει στη μητρική εταιρεία της Google, την Alphabet, πήδηξε επίσης στο άρμα των σύντομων βίντεο μετά την ανάδειξη του TikTok και αύξησε τον αλγόριθμό του για να προωθήσει το YouTube Shorts. Δεδομένου ότι η Κίνα κατηγορείται πάντα για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και ότι οι διευθύνοντες σύμβουλοι τεχνολογίας των ΗΠΑ υποστηρίζουν αυτή την αφήγηση για ευκαιριακό κέρδος, το γεγονός ότι οι αμερικανικές εταιρείες το κάνουν αυτό τόσο ανοιχτά αποτελεί το αποκορύφωμα της ειρωνείας. 
 
Υπάρχουν επίσης κάποιες άμεσες πρακτικές ανησυχίες σχετικά με το rebranding του Musk. Αφού ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας, δήλωσε ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πτώχευση στο εγγύς μέλλον. Έτσι, εφάρμοσε το Twitter Blue, μια υπηρεσία επαλήθευσης για τους ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 8 δολάρια το μήνα, και την επέκτεινε για να περιορίσει την ποσότητα των άμεσων μηνυμάτων και των Tweets που βλέπουν οι κανονικοί χρήστες. Αυτό είχε μια υγιή λογική: Χρεώστε τους χρήστες για βασικές υπηρεσίες, και πολλοί άνθρωποι υπέγραψαν (συμπεριλαμβανομένου και εμού). Αλλά από τότε που ο Μασκ αγόρασε το Twitter, η εταιρεία έχασε τα μισά από τα διαφημιστικά της έσοδα. Οπότε πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν η αλλαγή μάρκας εν μέσω τέτοιας αβεβαιότητας ήταν καλή ιδέα. 
 
Κατά τη γνώμη μου, η απάντηση είναι ένα ξεκάθαρο «όχι». Οι άνθρωποι γνωρίζουν το Twitter και (κατά κάποιο τρόπο) εμπιστεύονται το εμπορικό σήμα, αλλά δεν γνωρίζουν το X. Θα το χρησιμοποιούν ακόμα; Αν η κυκλοφορία του άμεσου ανταγωνιστή του Meta στο Twitter, του Threads, ήταν κάποια ένδειξη, τότε, ναι, θα το κάνουν. Αλλά η αλλαγή της επωνυμίας προσθέτει μόνο τριβές και μειώνει την ορατότητα μιας ήδη καθιερωμένης εφαρμογής. Για να καταλάβετε πόσο βαθιά ριζωμένο είναι το Twitter σε τόσους πολλούς ανθρώπους, το ρήμα «τουιτάρω» βρίσκεται στο λεξικό πολλών παγκόσμιων γλωσσών – τώρα έχουμε το «to xeet» (σημ. μεταφραστή: στο Twitter είχαμε το «tweet», δηλαδή το «τιτίβισμα». Με την αλλαγή επωνυμίας, το «tweet» μετατρέπεται σε «xeet»), το οποίο είναι και μη αναγνωρίσιμο και μη προφερόμενο. 
 
Ένα από τα καθοριστικά χαρακτηριστικά του Μασκ, εκτός από την τάση του για Χ, είναι η αυτοεμφάνισή του ως ιδιοφυΐα που προσπαθεί να ωθήσει την ανθρωπότητα προς τα εμπρός. Στην πραγματικότητα, πολλά από τα σχέδιά του, όπως το Vegas Loop, το οποίο είναι μια σήραγγα για επιβατικά αυτοκίνητα στο Λας Βέγκας με σκοπό τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης αντί για τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών, είναι εντελώς ηλίθια. 
 
Υπάρχουν επίσης πολλές παρανοήσεις που διακινεί για να ενισχύσει την κοινή αφήγηση των συκοφαντών του, όπως ότι ίδρυσε την Tesla, την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως δεν δημιούργησε την εταιρεία, την αγόρασε και αργότερα αποκάλεσε τον εαυτό του «ιδρυτή», γεγονός που οδήγησε σε μια νομική μάχη που του επέτρεψε να διατηρήσει τον τίτλο παρά το γεγονός ότι στην πραγματικότητα δεν είναι αυτό που η αγγλική γλώσσα θα όριζε ως ιδρυτή. Ένα τοπικό δελτίο ειδήσεων από την περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο για το θέμα αυτό περιγράφει επίσης πώς έκανε το ίδιο πράγμα με το PayPal, το οποίο ήταν το κύριο προϊόν της Confinity, μιας νεοσύστατης επιχείρησης που είχε προκύψει με την X.com του Musk τη δεκαετία του 1990. Αν απλά το να είναι κάποιος πρώιμος επενδυτής σε μια εταιρεία θα μπορούσε να προσδιορίσει κάποιον ως ιδρυτή, τότε κάθε άτομο που πληρώνει φόρους στις ΗΠΑ θα μπορούσε να θεωρηθεί ιδρυτής της Tesla λόγω των μεγάλων ποσών ομοσπονδιακών συμβάσεων που στηρίζουν την κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων.
 
Ο Μασκ ανέλαβε να αποκτήσει το κύρος του ιδρυτή ορισμένων από αυτές τις εταιρείες προκειμένου να ενισχύσει τη δική του εικόνα. Το να αποκαλεί κανείς τον εαυτό του ιδρυτή του δίνει σοβαρό κύρος στο περιβάλλον των τεχνολογικών αδελφών. Επομένως, αν η ιστορία είναι οδηγός, το σχέδιο φαίνεται να είναι το εξής: Το rebranding του Elon Musk στο Twitter και η εισαγωγή νέων χαρακτηριστικών έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να χαρακτηρίσει τον εαυτό του ιδρυτή της εταιρείας. Δεν πρόκειται για κάποια μεγάλη εταιρική στρατηγική ή σοβαρή προσπάθεια να γίνει η εφαρμογή της εξουσίας- θέλει απλώς να πάρει τα εύσημα για το προϊόν του Jack Dorsey, ενώ ταυτόχρονα κλέβει απροκάλυπτα πνευματική ιδιοκτησία από την Κίνα. 
 
Μετάφραση από το πρωτότυπο: Καταχανάς (Γ. Μεταξάς) 
RT oped



Share

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αλίευσα ένα από τα εκατοντάδες επικριτικά σχόλια για τον πανηλίθιο Έλον Μασκ

Δεν έχω δει πιο ηλίθιο χουντικό σήμα από το νέο X του twitter. Πρέπει να είσαι πολύ κομπλεξικός για να αντικαταστήσεις ένα μπλε πουλάκι, με αυτό το μαύρο φασιστικό πράγμα. Athinais
Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Μασκ μετά από τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια απέσυρε την απόφαση του.

Όταν υψώνεται φωνή λαού όλα αποσύρονται από τους φασίστες νεοταξίτες όπως επίσης και ....

Μετά την παγκόσμια κατακραυγή η Disney ακυρώνει την κατάπτυστη σειρά για τον σφαγέα Κεμάλ!
Α.Α.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.