11 Ιανουαρίου 2020

Ιδεοθύελλα του Χρόνου

Γράφει η Μαρία Λουπίδου

Μια φοιτήτρια μπαίνει μέσα σε τάξη Λυκείου για να κάνει το ωριαίο μάθημα της πρακτικής της άσκησης. Τα παιδιά δεν ξέρουν τι μάθημα θα τους κάνει. Τίποτε δεν προδίδει την ιδιότητά της. Αντί για άλλο καλωσόρισμα ξεκινά μια Ιδεοθύελλα. Δίνει στα παιδιά μια έννοια και τους ζητά να της «πετάνε» τις λέξεις και τις έννοιες που τους «έρχονται» συνειρμικά στο κεφάλι και έχουν σχέση με την αρχική λέξη που τους έδωσε. Η λέξη είναι: χρόνος. Αυτή καταγράφει στον πίνακα όλες τις λέξεις που ακούει ενώ παρακολουθεί τα παιδιά και ζητά τα ονόματά τους για να τα γνωρίζει σιγά σιγά.

Αν είναι φυσικός σίγουρα την ενδιαφέρει η ταχύτητα, η αντίδραση, η καθυστέρηση και οι μονάδες μέτρησης του χρόνου, σκέφτονται τα παιδιά. Αν είναι φιλόλογος θα πρέπει να της πούμε για την χρονική αντικατάσταση, τον Αόριστο και τον Συντελεσμένο Μέλλοντα. Μπορεί όμως να θέλει να κάνει και κείμενα λογοτεχνίας οπότε την ενδιαφέρει το πρωθύστερο, ο αφηγηματικός χρόνος και η ποιητική διάσταση του χρόνου. Σίγουρα αν είναι μουσικός περιμένει να ακούσει για τον ρυθμό, τα όγδοα και τα ολόκληρα, τον μετρονόμο και την αρμονία. Κι αν είναι γυμνάστρια και αναφέρεται σε ημίχρονα, ρεκόρ χρόνου, προγραμματισμό και συνέπεια; Μπορεί βέβαια να είναι και μαθηματικός οπότε το άπειρο, το αναπάντητο, η χρονοκαθυστέρηση και ο συνολικός χρόνος «παίζουν» σίγουρα. Αν βέβαια η καθηγήτρια είναι ιστορικός σχεδόν όλες οι έννοιες έχουν σχέση αφού η ιστορία αναφέρεται σε συγκεκριμένες χρονολογίες, σε χρονικές περιόδους, σε θεωρητικές προσεγγίσεις του χρόνου και άλλα που έχουν σχέση και με την φιλοσοφία.

Ο πίνακας έχει σχεδόν γεμίσει με λέξεις. Η καθηγήτρια παρατηρεί τα πρόσωπα των εφήβων. Αξιοποιούν άραγε τον χρόνο τους; Πως μετράει ο χρόνος για τα παιδιά που έχουν άγχος για τις πανελλήνιες; Πως βιώνουν τον χρόνο τα παιδιά καρκινοπαθών γονέων; Γιατρεύει ο χρόνος τον πόνο αυτών που χάσανε αγαπημένα πρόσωπα; Τι σημαίνει ο χρόνος για το ερωτευμένο κεφάλι; Έχουν καμία συνείδηση της προοπτικής της αιωνιότητας οι έφηβοι; Τα παιδιά καταλαβαίνουν τις σκέψεις αυτές και αρχίζουν να ρίχνουν λέξεις που έχουν σχέση με αυτό το περιεχόμενο και κατακλύζουν τον εσωτερικό τους κόσμο. Μήπως η καθηγήτρια είναι ψυχολόγος;

Ευτυχώς η καθηγήτρια είναι θεολόγος. Εισάγει μια νέα διάσταση στην έννοια του χρόνου όπως την αντιλαμβάνονται οι συμμετέχοντες στην ιδεοθύελλα. Τους τραβά μέσα από το ανεμοδαρμένο τοπίο της προσπάθειας κατανόησης και καταγραφής και κατάκτησης του χρόνου σε μια άλλη σφαίρα όπου αυτές οι έννοιες αποκτούν σχετικότητα χωρίς όμως να χάνεται η σημασία τους. Πρόκειται για μια ανάβαση σε ένα βουνό, στην οποία όλοι οι μαθητές είναι ορειβάτες και όλοι καταφέρνουν να φτάσουν σε ένα πλάτωμα απ’ όπου μπορούν να αναπνεύσουν ελεύθερα και να απολαύσουν την θέα. Τους λέει πως το «Σύμβολο της Πίστεως» αναφέρεται στον Θεό που υπάρχει «προ πάντων των αιώνων». Ο χρόνος κυλά προς όφελός μας μέσα στην ελευθερία και την αγάπη του Θεού. Έχουν αιώνια προοπτική οι άνθρωποι και με αυτή την συνείδηση μπορούν να ελπίζουν και να προχωρούν χωρίς φόβο. Μπορούμε να μάθουμε να ζούμε «εξαγοραζόμενοι» τον καιρό προς όφελος της ψυχής μας και τότε θα είμαστε κυρίαρχοι σε όλες τις άλλες τις έννοιες του χρόνου που νιώθουμε να μας καταδυναστεύουν πολλές φορές. Είναι εύκολο; Μάλλον όχι. Είναι όμως κατορθωτό από όλους όσους το θέλουν. Σπάει το φράγμα του χρόνου με την πίστη και ελευθερώνεται ο νους και η καρδιά. 

Η καθηγήτρια πρότεινε και δύο τρία βιβλία που περιείχαν στον τίτλος τους λέξεις που είχε σημειώσει στον πίνακα, χαμογέλασε στα παιδιά, και βγήκε από την τάξη. Δεν κατάλαβαν πως πέρασε η ώρα. Και τώρα; Ελεύθερη πτώση στο κενό μετά την ανάβαση στο βουνό ή αναζήτηση του μονοπατιού που θα τους βγάλει σε νέες κορυφές; 

Καλή Χρονιά! 

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ

Ενα όμορφο κείμενο.... όμως.
Ομως στην τάξεις των ελληνικών σχολείων απαγορεύονται τέτοια μαθήματα πλέον....
Μαθήματα που δείχνουν την ελληνορθόδοξη πίστη και μαθαίνουν στα παιδιά την εν Χριστώ ζωή απαγορεύονται "δια νεοταξικού ροπάλου"...


Και ειδικά στα παιδιά του Λυκείου....
Αυτά εδώ και χρόνια έχουν ξεχάσει τι θα πει το μάθημα "Θρησκευτικά"...
Τώρα κάνουν θρησκειολογία, λες και ενδιαφέρει κανέναν αυτό....
Σου λένε όμως οι άθεοι κυβερνώντες..." Που θα πάει λέγε λέγε για τις άλλες θρησκείες θα καταφέρουμε να γοητεύσουμε ή να παρασύρουμε μερικούς σε άλλες ατραπούς.... κι ίσως ακόμα καλύτερα στην αθεϊα...


Καημένη μου φοιτήτρια θεολογικής.... Σιγά να μην σε αφήσουν οι αντίχριστοι προδότες να λές μέσα στην τάξη: 
"......πως το «Σύμβολο της Πίστεως» αναφέρεται στον Θεό που υπάρχει «προ πάντων των αιώνων». 

Πάνε αυτά....
Μόνο όταν θα γυρίσει το πράγμα και απαλλαγούμε από τα κοπρόσκυλα θα μπορέσουν τα ελληνόπουλα να "βουτήξουν" και πάλι στους θησαυρούς της Πίστης μας... 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.