4 Ιανουαρίου 2020
Ειρήνη ως εθνική αυτοπραγμάτωση
Γράφει ο Χριστόδουλος Γιαλλουρίδης
Υπάρχει παλαιόθεν μια κατεξοχήν συντηρητική προσέγγιση της ειρήνης και του περιεχομένου της, που αποδίδεται ως απλά απουσία πολέμου. Η διαπίστωση αυτή συνιστά μιαν αρνητική οπτική του φαινομένου, που άπτεται μιας επιφανειακής και μη ανταποκρινόμενης στην πραγματικότητα της διεισδυτικής θεώρησης του ζητήματος στην πορεία κρατών και πολιτισμών, στο γίγνεσθαι της διεθνούς πολιτικής.
Η αληθινή έννοια της ειρήνης αναφέρεται στη διεκδικητική διάσταση των όρων ελευθερία, αυτοδιάθεση των λαών και δικαιοσύνη, η πραγμάτωση των οποίων όμως δεν επέρχεται άνευ σύμπραξης των εις ους αφορά η υπόθεση εν τω συνόλω της. Η υπεράσπιση και προβολή του αιτήματος της ειρήνης επαφίεται στη θέληση, τον ζήλο και τη δύναμη υποστήριξης των κατά τα ανωτέρω υψηλών εννοιών πολιτικής και πολιτισμού. Συνεπώς, η ειρήνη δεν αποτελεί μία παθητική κατάσταση απουσίας πολέμου, αλλά συνιστά μία δυναμική και εν εγρηγόρσει διάσταση πολιτικής, ενώ το περιεχόμενό της ταυτίζεται με τη διεκδίκηση αυτοπραγμάτωσης ενός έθνους και μιας κρατικής οντότητας.
Η ελληνική διάσταση άμυνας, ασφάλειας και προάσπισης υπαρξιακών εθνικών συμφερόντων αναφέρεται στη δεδομένη, διακηρυγμένη και εμπράκτως διαδηλούμενη τουρκική πολιτική επεκτατισμού εις βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, η οποία επιδιώκει την αναθεώρηση των συνθηκών που διέπουν τις σχέσεις των δύο χωρών, δηλαδή τη συρρίκνωση της ελληνικής κυριαρχίας και της ελληνικής κρατικής οντότητας.
Προβάλλοντας αστήρικτα και επιδερμικά, ένθεν κακείθεν, το επιχείρημα πως θέλουμε την ειρήνη ως απλώς μη ύπαρξης πολέμου και κατ’ επέκταση απουσίας διεκδικητικής προβολής δικαιωμάτων και ελευθεριών, δηλαδή ως μία παθητική κατάσταση που επέρχεται σε μια χώρα ή ένα λαό, φέρνουμε νομοτελειακά τον πόλεμο πιο κοντά. Τούτο γιατί η διεκδικητικότητα στο συγκρουσιακό επίπεδο στις σχέσεις των κρατών αποτελεί ένα καθημερινώς εκδηλούμενο φαινόμενο και δι’ αυτού δεν εκλαμβάνεται η απουσία οποιασδήποτε διάθεσης υπεράσπισης της χώρας, του έθνους και του πολιτισμού ως συνθήκης ειρήνης.
Αναφορικά προς τα ανωτέρω υπάρχει μια οπτική που υποστηρίζει πως διά της αμυντικής θωράκισης και προβολής ισχύος προκαλείται η Άγκυρα να προχωρεί σε βηματισμούς αναθεώρησης των συνόρων, ενώ αντιθέτως, εάν είμαστε «ήσυχοι» και δεν ενεργούμε αποτρεπτικά, αλλά κινούμαστε σε ένα πλαίσιο απλώς διπλωματικής προσέγγισης με την Τουρκία και ενός διαρκούς διαλόγου, πολλές φορές άνευ συγκεκριμένου πλαισίου, τότε δεν θα υφίσταται ή δεν θα εκδηλωθεί πρόβλημα. Ουδέν αναληθέστερον τούτου.
Η ως άνω προβαλλόμενη, εν συνειδήσει ή όχι, αντίληψη περί ειρήνης συνιστά μία έννοια αποδοχής της υποτέλειας, όπου η απόλαυση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ατομικών ελευθεριών, δημοκρατίας και εθνικής κυριαρχίας θα είναι εν τοις πράγμασι ενταφιασμένη. Στην περίπτωσή μας η γεωγραφία συνιστά ένα αρνητικό σύνδρομο πολιτικής, στον βαθμό που η Τουρκία ως γειτονική χώρα διέπεται από έναν δομικό επεκτατισμό.
Ως εκ τούτου η υπόθεση της ειρήνης δεν εξαρτάται μόνο από εμάς, αλλά κυρίως από την επιθετική στάση της τουρκικής πλευράς, η οποία μας υποχρεώνει να αμυνθούμε, κατάσταση που συνιστά, κατά τα ανωτέρω, μονόδρομο πολιτικής. Πολλώ δε μάλλον δεν πρέπει να διαφεύγει ούδ’ επί στιγμή της προσοχής και της σκέψης μας το γεγονός ότι η Κύπρος αποτελεί μία κατεχόμενη χώρα, όπου η εδαφική κατοχή της βόρειας περιοχής επεκτείνεται σε ό,τι αφορά στην παραβίαση της κυπριακής κυριαρχίας και στον θαλάσσιο χώρο, υπονομεύοντας πανταχόθεν την ύπαρξη του κυπριακού κράτους.
Στο κυπριακό παράδειγμα η τακτική φοβικής στάσης και υποχωρήσεων, ως αντανάκλαση ενός σκεπτικού πως βρισκόμαστε σε θέση αδυναμίας και δεν μπορούμε να προβάλουμε αντίσταση, φέρνει πιο κοντά την εφαρμογή του τουρκικού σχεδίου για κατάκτηση της Κύπρου. Δεδομένης της υπαρκτής διαφοράς μεγεθών μεταξύ των δύο χωρών, καταγράφεται πως η άμυνα λαών, που είναι αποφασισμένοι να υπερασπίσουν τη γη τους, λαμβάνει χώρα συνομολογώντας και συμμαχίες και δημιουργώντας ισχυρή αμυντική θωράκιση, η οποία δεν επιτρέπει στην αντίπαλη πλευρά να διανοηθεί, δηλαδή να αποπειραθεί την επιβουλή.
Η υπόθεση της ειρήνης δεν συνιστά απλώς μια σχηματική προσέγγιση πολιτικής, αντίληψη αναγκαίας ονοματοδοσίας, ρητορικό σχήμα που επιδιώκει την κατασκευή φαινομένων ή την αιτιολόγηση μιας επιθετικής πραγματικότητας, όπως εκφράζεται σε μια ακραία παρά φύσιν εκδήλωσή της στην τουρκική οπτική, αλλά αποτυπώνει κατ’ εξοχήν και ουσία τον πολιτισμό εκείνου που πάση δυνάμει την υπερασπίζεται. Εν κατακλείδι, η επιδίωξη πραγμάτωσης της ειρήνης στην αληθή της διάσταση αποσκοπεί πρωτίστως στην υπεράσπιση της ελευθερίας ως ατομικού και συλλογικού αγαθού, όπερ συμπορεύεται με την ιστορική διαδρομή του έθνους των Ελλήνων, μια πορεία που παραπέμπει σε γεγονότα και θυσίες, που σφράγισαν την Ευρώπη και τον δυτικό πολιτισμό.
*Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής, Διευθυντής Κέντρου Ανατολικών Σπουδών για τον Πολιτισμό και την Επικοινωνία, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Σημερινή
το είδαμε ΕΔΩ
Υπάρχει παλαιόθεν μια κατεξοχήν συντηρητική προσέγγιση της ειρήνης και του περιεχομένου της, που αποδίδεται ως απλά απουσία πολέμου. Η διαπίστωση αυτή συνιστά μιαν αρνητική οπτική του φαινομένου, που άπτεται μιας επιφανειακής και μη ανταποκρινόμενης στην πραγματικότητα της διεισδυτικής θεώρησης του ζητήματος στην πορεία κρατών και πολιτισμών, στο γίγνεσθαι της διεθνούς πολιτικής.
Η αληθινή έννοια της ειρήνης αναφέρεται στη διεκδικητική διάσταση των όρων ελευθερία, αυτοδιάθεση των λαών και δικαιοσύνη, η πραγμάτωση των οποίων όμως δεν επέρχεται άνευ σύμπραξης των εις ους αφορά η υπόθεση εν τω συνόλω της. Η υπεράσπιση και προβολή του αιτήματος της ειρήνης επαφίεται στη θέληση, τον ζήλο και τη δύναμη υποστήριξης των κατά τα ανωτέρω υψηλών εννοιών πολιτικής και πολιτισμού. Συνεπώς, η ειρήνη δεν αποτελεί μία παθητική κατάσταση απουσίας πολέμου, αλλά συνιστά μία δυναμική και εν εγρηγόρσει διάσταση πολιτικής, ενώ το περιεχόμενό της ταυτίζεται με τη διεκδίκηση αυτοπραγμάτωσης ενός έθνους και μιας κρατικής οντότητας.
Η ελληνική διάσταση άμυνας, ασφάλειας και προάσπισης υπαρξιακών εθνικών συμφερόντων αναφέρεται στη δεδομένη, διακηρυγμένη και εμπράκτως διαδηλούμενη τουρκική πολιτική επεκτατισμού εις βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, η οποία επιδιώκει την αναθεώρηση των συνθηκών που διέπουν τις σχέσεις των δύο χωρών, δηλαδή τη συρρίκνωση της ελληνικής κυριαρχίας και της ελληνικής κρατικής οντότητας.
Προβάλλοντας αστήρικτα και επιδερμικά, ένθεν κακείθεν, το επιχείρημα πως θέλουμε την ειρήνη ως απλώς μη ύπαρξης πολέμου και κατ’ επέκταση απουσίας διεκδικητικής προβολής δικαιωμάτων και ελευθεριών, δηλαδή ως μία παθητική κατάσταση που επέρχεται σε μια χώρα ή ένα λαό, φέρνουμε νομοτελειακά τον πόλεμο πιο κοντά. Τούτο γιατί η διεκδικητικότητα στο συγκρουσιακό επίπεδο στις σχέσεις των κρατών αποτελεί ένα καθημερινώς εκδηλούμενο φαινόμενο και δι’ αυτού δεν εκλαμβάνεται η απουσία οποιασδήποτε διάθεσης υπεράσπισης της χώρας, του έθνους και του πολιτισμού ως συνθήκης ειρήνης.
Αναφορικά προς τα ανωτέρω υπάρχει μια οπτική που υποστηρίζει πως διά της αμυντικής θωράκισης και προβολής ισχύος προκαλείται η Άγκυρα να προχωρεί σε βηματισμούς αναθεώρησης των συνόρων, ενώ αντιθέτως, εάν είμαστε «ήσυχοι» και δεν ενεργούμε αποτρεπτικά, αλλά κινούμαστε σε ένα πλαίσιο απλώς διπλωματικής προσέγγισης με την Τουρκία και ενός διαρκούς διαλόγου, πολλές φορές άνευ συγκεκριμένου πλαισίου, τότε δεν θα υφίσταται ή δεν θα εκδηλωθεί πρόβλημα. Ουδέν αναληθέστερον τούτου.
Η ως άνω προβαλλόμενη, εν συνειδήσει ή όχι, αντίληψη περί ειρήνης συνιστά μία έννοια αποδοχής της υποτέλειας, όπου η απόλαυση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ατομικών ελευθεριών, δημοκρατίας και εθνικής κυριαρχίας θα είναι εν τοις πράγμασι ενταφιασμένη. Στην περίπτωσή μας η γεωγραφία συνιστά ένα αρνητικό σύνδρομο πολιτικής, στον βαθμό που η Τουρκία ως γειτονική χώρα διέπεται από έναν δομικό επεκτατισμό.
Ως εκ τούτου η υπόθεση της ειρήνης δεν εξαρτάται μόνο από εμάς, αλλά κυρίως από την επιθετική στάση της τουρκικής πλευράς, η οποία μας υποχρεώνει να αμυνθούμε, κατάσταση που συνιστά, κατά τα ανωτέρω, μονόδρομο πολιτικής. Πολλώ δε μάλλον δεν πρέπει να διαφεύγει ούδ’ επί στιγμή της προσοχής και της σκέψης μας το γεγονός ότι η Κύπρος αποτελεί μία κατεχόμενη χώρα, όπου η εδαφική κατοχή της βόρειας περιοχής επεκτείνεται σε ό,τι αφορά στην παραβίαση της κυπριακής κυριαρχίας και στον θαλάσσιο χώρο, υπονομεύοντας πανταχόθεν την ύπαρξη του κυπριακού κράτους.
Στο κυπριακό παράδειγμα η τακτική φοβικής στάσης και υποχωρήσεων, ως αντανάκλαση ενός σκεπτικού πως βρισκόμαστε σε θέση αδυναμίας και δεν μπορούμε να προβάλουμε αντίσταση, φέρνει πιο κοντά την εφαρμογή του τουρκικού σχεδίου για κατάκτηση της Κύπρου. Δεδομένης της υπαρκτής διαφοράς μεγεθών μεταξύ των δύο χωρών, καταγράφεται πως η άμυνα λαών, που είναι αποφασισμένοι να υπερασπίσουν τη γη τους, λαμβάνει χώρα συνομολογώντας και συμμαχίες και δημιουργώντας ισχυρή αμυντική θωράκιση, η οποία δεν επιτρέπει στην αντίπαλη πλευρά να διανοηθεί, δηλαδή να αποπειραθεί την επιβουλή.
Η υπόθεση της ειρήνης δεν συνιστά απλώς μια σχηματική προσέγγιση πολιτικής, αντίληψη αναγκαίας ονοματοδοσίας, ρητορικό σχήμα που επιδιώκει την κατασκευή φαινομένων ή την αιτιολόγηση μιας επιθετικής πραγματικότητας, όπως εκφράζεται σε μια ακραία παρά φύσιν εκδήλωσή της στην τουρκική οπτική, αλλά αποτυπώνει κατ’ εξοχήν και ουσία τον πολιτισμό εκείνου που πάση δυνάμει την υπερασπίζεται. Εν κατακλείδι, η επιδίωξη πραγμάτωσης της ειρήνης στην αληθή της διάσταση αποσκοπεί πρωτίστως στην υπεράσπιση της ελευθερίας ως ατομικού και συλλογικού αγαθού, όπερ συμπορεύεται με την ιστορική διαδρομή του έθνους των Ελλήνων, μια πορεία που παραπέμπει σε γεγονότα και θυσίες, που σφράγισαν την Ευρώπη και τον δυτικό πολιτισμό.
*Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής, Διευθυντής Κέντρου Ανατολικών Σπουδών για τον Πολιτισμό και την Επικοινωνία, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Σημερινή
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Γεωστρατηγικές Αναλύσεις,
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
ΚΥΠΡΟΣ,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου