12 Ιανουαρίου 2020
Γαβρόγλου ζεῖς, ἐσὺ τοὺς ὁδηγεῖς
Γράφει ο Χαράλαμπος Άνδραλης
Λίγο πρὶν τὴν ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων ἡ ὑπουργὸς παιδείας Νίκη Κεραμέως, 3 ἄπρακτους μῆνες μετὰ τὴ δημοσίευση τῶν ὑπ’ ἀρ. 1749/2019 καὶ 1750/2019 ἀποφάσεων τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ ποὺ ἀκύρωσαν τὰ ἐπικίνδυνα καὶ προσηλυτιστικά προγράμματα τῶν θρησκευτικῶν, 2 ἄπρακτα χρόνια μετὰ τὴ δημοσίευση τῶν ὁμοίων ὑπ’ ἀρ. 660/2018 καὶ 926/2018 ἀποφάσεων τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ καὶ ἀφοῦ δὲν ἐπέδειξε καμία διάθεση συμμόρφωσης πρὸς τὶς ἐν λόγῳ ἀποφάσεις, ὅρισε μέσῳ τοῦ ΙΕΠ, 7μελη επιτροπή1 «σοφῶν» ποὺ θὰ μελετήσει τοὺς τρόπους (!) μὲ τοὺς ὁποίους θὰ ἐφαρμοσθοῦν αὐτὲς οἱ αποφάσεις2. Ὡς ἐδῶ θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ κάποιος ὅτι ὑπάρχει μιὰ μικρὴ πρόοδος. Ὁρίστηκε ἐπιτροπὴ ποὺ θὰ «ἀλλάξει» τὰ θρησκευτικά.
Ἄν ὅμως, δοῦμε τὰ μέλη τῆς ἐπιτροπῆς, θὰ παρατηρήσουμε ὅτι τοὐλάχιστον 5 ἀπὸ τὰ 7 μέλη (γιὰ τὰ δύο δὲν βρέθηκαν σχετικὲς πληροφορίες) εἴτε ἔχουν δώσει διαπιστευτήρια ἀφοσίωσης στὴν πολυθρησκειακή κατεύθυνση τοῦ μαθήματος, εἴτε συνεργάζονται μὲ πρόσωπα καὶ φορεῖς ποὺ ἀγωνίστηκαν γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τοῦ ἀντισυνταγματικοῦ μαθήματος. Ἔτσι, καταλήγουμε στὸ συμπέρασμα ὅτι τὸ ὑπουργεῖο προτίθεται νὰ χρησιμοποιήσει τὴ «μέθοδο Γαβρόγλου» γιὰ νὰ καταστρατηγήσει τὶς ἀποφάσεις καὶ νὰ ἔχουμε στὸ ἑξῆς τὸ πρόγραμμα Κεραμέως, ποὺ θὰ εἶναι ἴδιο με,μέ το πρόγραμμα Γαβρόγλου, ποὺ ἦταν ἴδιο μέ το πρόγραμμα Φίλη, δηλαδὴ πολυθρησκειακό καὶ ὄχι ὀρθόδοξο ὁμολογιακό, ὅπως ἀπαιτεῖ τὸ Σύνταγμα.
Πρὸς τοῦτο καὶ ὁ θεολογικὸς σύνδεσμος «καιρός», ὁ ὁποῖος στήριξε μὲ κάθε τρόπο (καὶ δικαστικὰ) τὰ ἀντισυνταγματικὰ προγράμματα σπουδῶν γιὰ τὰ θρησκευτικά, ἐκτιμᾶ θετικὰ τὴν ἐξέλιξη αὐτὴ στὴν ἀνακοίνωσή τύπου ἔκτακτης γενικὴ συνέλευσής του.3
Τὰ μέλη τῆς ἐπιτροπῆς εἶναι τὰ ἑξῆς:
1. Ο κ. Κωνσταντίνος Κορναράκης ως πρόεδρος. Είναι συνεργάτης του θεολογικού συνδέσμου «καιρός» και συμμετέχει ως ομιλητής σε σχετικά συνέδρια.4
2. Ο κ. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, είναι ένθερμος υποστηρικτής των ακυρωθέντων προγραμμάτων σπουδών, των οποίων υπήρξε και αξιολογητής. Σε συνέντευξή του που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συνδέσμου «Καιρός» τόνισε ότι «η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου»5. Αυτόν τον άνθρωπο και ομόφρονές του έβαλε η κ. Κεραμέως να κάνουν την «ερμηνεία» των αποφάσεων του ΣτΕ. Ο κ. Κουκουνάρας Λιάγκης είναι επιπλέον συνεργάτης της οργάνωσης Αριγκάτου, κατεγνωσμένης από την Εκκλησία της Ελλάδος ως ασυμβίβαστης προς την Ορθόδοξη Πίστη6, στο πρόγραμμα (Learning to live together) της οποίας βασίστηκαν τα παράνομα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά7.
3. Ο κ. Κωνσταντίνος Πρέντος, έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή με τίτλο «Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»8. Στην εξεταστική επιτροπή της διατριβής ήταν και τα άλλα μέλη της επιτροπής «σοφών», Κ. Κορναράκης και Μ. Κουκουνάρας-Λιάγκης, καθώς και μέλη του «Καιρού».
4. Η κ. Ξανθή Αλμπανάκη, με δύο ιστοσελίδες της9 προώθησε και προωθεί τα ακυρωθέντα προγράμματα σπουδών και άλλες δραστηριότητες τους «καιρού». Έχει γράψει τον Οκτώβριο του 2019 (μετά και τις τελευταίες ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ), γιὰ τὴν «ἀξιοποίηση τῆς θρησκευτικῆς κληρονομιᾶς ὡς ἐργαλεῖο ἐνίσχυσης τοῦ πολυπολιτισμικοῦ διαλόγου στὰ σχολεῖα μέσῳ τῆς Θρησκευτικῆς Ἐκπαίδευσης.»10
5. Ἡ κ. Ἑλένη Μαράκη, πρόεδρος τοῦ ΙΑΚΕ ἔλαβε συγχαρητήρια γιὰ τὸ διορισμό της στὴν ἐπιτροπή, ἀπὸ φανατικοὺς πολεμίους τοῦ ὀρθόδοξου μαθήματος στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, στοὺς ὁποίους ὑποσχέθηκε ὅτι θὰ «προσπαθήσει τὰ μέγιστα νὰ δικαιώσει ὅσους τὴν ἐμπιστεύτηκαν». Φίλος τῆς κ. Μαράκη ἔγραψε: «πιστεύω ὅτι ἐκφράζει καὶ τὴν πολιτικὴ βούληση τῆς κας Κεραμέως γιὰ ἕνα μάθημα ποὺ θὰ κινεῖται στὰ πλαίσια τοῦ μοντέρνου καὶ τῆς ἀλληλεπίδρασης ἀνάμεσα σὲ ἀνθρώπους, πολιτισμοὺς καὶ θρησκεῖες. Ἕνα open space μάθημα ποὺ θὰ μεταδίδει στοὺς μαθητὲς τὴ δυναμικὴ τῆς συνύπαρξης τῶν ἀνθρώπων μὲ διαφορετικὲς κουλτοῦρες καὶ θρησκευτικὲς ἐπιλογές.»
Ἡ προκλητικὴ ἐπιλογὴ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων, συνοδεύεται μὲ μία ἀκόμη πρόκληση, τὸν ἀποκλεισμὸ ἀπὸ τὴν ἐπιτροπὴ τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων, τοῦ κύριου καὶ μοναδικοῦ ἀντιπροσωπευτικοῦ σωματείου τῶν θεολόγων. Οὔτε ἕνα μέλος τῆς ἐπιτροπῆς δὲν βρέθηκε νὰ ἀνήκει στὴν ΠΕΘ ἢ νὰ ἔχει στηρίξει μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο, ἔστω καὶ προφορικά, τὸν συνταγματικὰ καὶ δικαστικὰ κατοχυρωμένο χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος.
Ἡ ἐπιτροπὴ λοιπὸν ποὺ στήθηκε, προφανῶς θὰ ἐκτελέσει προειλημμένες ἀποφάσεις τῆς ἴδιας τῆς ὑπουργοῦ, ἡ ὁποία σὲ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς προεκλογικῆς της ἐκστρατείας, προσέγγισε τὴν Ἐκκλησία, τὴν ΠΕΘ, τοὺς πολυτέκνους, ὑποσχόμενη τὴν τήρηση τῆς νομιμότητας σχετικὰ μὲ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, θέλοντας ἴσως νὰ «ξεπλύνει» τὴ συμμετοχή της στὴ σκοτεινὴ λέσχη Μπίλντερμπεργκ κατὰ τὴ συνεδρία τοῦ ἔτους 2019, στὸ Μοντρέ τῆς Ελβετίας11. Τὴν ἑπομένη τῆς ἐκλογῆς της, ὅμως, ἄλλαξε ρότα καὶ ἀκολούθησε τὴ μηδενιστικὴ πολιτικὴ τῶν προκατόχων της, ἔχοντας ὅμως κατακτήσει ἕνα ἱκανοποιητικὸ γιὰ αὐτὴν ἐκλογικὸ ἀποτέλεσμα, τὸ ὁποῖο στηρίχτηκε σὲ μεγάλο βαθμὸ στὸ λαὸ τῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἐξαπάτησε.
Ξεχνῶντας τὶς σχετικὲς ἐπερωτήσεις ποὺ ἔκανε ὡς τομεάρχης παιδείας ὅταν βρισκόταν στὴν ἀντιπολίτευση, ἀγνοεῖ προκλητικὰ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ελλάδος12, τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Όρους13, τοὺς θεολόγους14, τοὺς γονείς15 ποὺ δὲν ζητοῦν ρουσφέτι ἢ χάρη, ἀλλὰ τὴν τήρηση τῆς νομιμότητας, τὴν τήρηση τοῦ θρησκευτικοῦ ὅρκου τῆς ὑπουργοῦ ὅτι θὰ ὑπακούει στὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς Νόμους.
Τὸ προηγούμενο ποὺ ἀφήνουν στὴ διοικητικὴ πράξη οἱ δύο τελευταῖοι ὑπουργοὶ παιδείας, Γαβρόγλου καὶ Κεραμέως, μὲ τὴν ἀπειθαρχία τους σὲ δικαστικὲς ἀποφάσεις, ἐξαιτίας τῶν μηδενιστικῶν ἰδεολογικῶν ἀγκυλώσεών τους, δὲν δημιουργεῖ πρόβλημα μόνο στὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, ἀλλὰ δημιουργεῖ ἀνυπολόγιστο πρόβλημα στὴ Δημοκρατία, καθὼς ἂν βρεῖ μιμητές, θὰ ἔχει οὐσιαστικὰ στερήσει ἀπὸ τοὺς πολῖτες τὸ δικαίωμα νὰ προσφεύγουν στὰ Δικαστήρια ὅταν ἡ διοίκηση παρανομεῖ.
Ἐμεῖς, ὡστόσο, ὅσο περνάει ἀπὸ τὸ χέρι μας, δὲν θὰ ἐπιτρέψουμε νὰ περάσει ἐκ νέου ἡ παρανομία. Ὀφείλουμε νὰ ἐνημερώσουμε τοὺς γονεῖς, ὥστε νὰ μὴν επαναπαυτούν μὲ τὴν παραπλανητικὴ εἴδηση της ἀλλαγῆς τοῦ μαθήματος πρὸς τὴν κατεύθυνση τῶν ἀποφάσεων τοῦ ΣτΕ καὶ νὰ συνεχίσουν τὴ συγκινητικὴ ἀντίστασή τους στὰ ἀνίερα καὶ παράνομα σχέδια τῶν «ἐκλεκτῶν» τοῦ ὑπουργείου, ἀσκῶντας τὰ νόμιμα δικαιώματά τους.
Καλοῦμε, ἐπιπλέον, σὲ συνεχῆ ἐγρήγορση γονεῖς καὶ εκπαδευτικούς καὶ γιὰ ἄλλα θέματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν ἐκπαίδευση, ὅπως ἡ προαναγγειλόμενη σεξουαλικὴ ἀγωγή, ἡ χρήση τοῦ βουδιστικού διαλογισμοῦ (mindfulness) σὲ προγράμματα ἀγωγῆς ὑγείας (!), οἱ εμφυλες ταυτότητες καὶ ὅ,τι ἄλλο σκοπεύουν να «ταΐσουν» τα λίγα ελληνόπουλα που απέμειναν στα σχολεία. Ας μην εθελοτυφλούμε. Οι σημερινοί κυβερνώντες, όχι μόνο δεν διαφωνούν με τους προηγούμενους σε αυτά τα θέματα, αλλά είναι εξίσου φανατικοί υποστηρικτές τους.
διά την Εστίαν Πατερικών Μελετών
Χαράλαμπος Άνδραλης
Παραπομπές
1. ΙΕΠ: Συγκρότηση επιτροπής για τα Θρησκευτικά – Δείτε τα μέλη της επιτροπής, http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_33.html
2. Βεβαίως,όπως επανειλημμένως έχουμε υποστηρίξει, η νομολογία του ΣτΕ απαιτεί τη άμεση απόσυρση των προγραμμάτων και την επαναφορά των προηγούμενων, μέχρι τη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών με ορθόδοξο ομολογιακό μάθημα θρησκευτικών, όπως ορίζεται στις 4 αποφάσεις του ΣτΕ. Γι’ αυτό δεν χρειάζεται επιτροπή, χρειάζεται άμεση υπουργική απόφαση συμμορφούμενη με τις δικαστικές αποφάσεις.
3. http://www.kairosnet.gr/news/general/821-i-ektakti-geniki-synelefsi-tou-panelliniou-theologikoy-syndesmou-kairos-kai-oi-apofaseis-tis-gia-to-mathima-ton-thriskeftikon
4. «Η Ορθόδοξη Θεολογία μεταξύ κριτικής σκέψης και ανορθολογισμού», https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/297547_triti-panellinia-synantisi-theologon
5. Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ «Η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου» http://www.kairosnet.gr/discussion/religion-class/803-enstaseis-gia-ton-katixitiko-xaraktira-ton-thriskeftikon-sti-dimosia-ekpaidefsi
6. βλ. υπ’ αρ. 5142/2332/27-10-2016 απαντητικό έγγραφο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς την Πανελλήνα Ένωση Θεολόγων.
7. Νικόλαος Μερτζάνης, Σεπτέμβριος 2013. Η ARIGATOU εκπαιδεύει στη χρήση του προγράμματος της, LEARNING TO LIVE TOGETHER (LTLT: ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ) , http://aktines.blogspot.com/2018/10/2013-arigatou-learning-to-live-together.html
8. https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/35687
9. http://albanaki.blogspot.com/2019/07/3.html, https://thriskeftikakaiekpaidefsi.blogspot.com
10. http://www.gjre.gr/2019ii/1030457-031120192
11. Η Νίκη Κεραμέως στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ, http://newpost.gr/politiki/5cee3775eddb378562a983e2/i-niki-kerameos-sti-leshi-mpilntermpergk
12. ΔΙΣ: Eπαναφορά του παλιού μαθήματος θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ, https://orthodoxia.info/news/
13. Κοινότητα Αγίου Όρους σε Κεραμέως: Να ανακαλέσετε τα τρέχοντα προγράμματα για τα Θρησκευτικά, https://www.protothema.gr/greece/article/928053/koinotita-agiou-orous-se-kerameos-na-anakalesete-ta-trehoda-programmata-gia-ta-thriskeutika/
14. Ενδεικτικά: Η ΠΕΘ επιρρίπτει σοβαρότατες ευθύνες στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για τις επιλογές των μελών της Επιτροπής που θα επιφορτισθεί με την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_45.html
15. Ενδεικτικά: Αγρίνιο: «Τσουνάμι» κατά των νέων Θρησκευτικών από δεκάδες Συλλόγους Γονέων – iPaidia.gr
πηγή
Λίγο πρὶν τὴν ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων ἡ ὑπουργὸς παιδείας Νίκη Κεραμέως, 3 ἄπρακτους μῆνες μετὰ τὴ δημοσίευση τῶν ὑπ’ ἀρ. 1749/2019 καὶ 1750/2019 ἀποφάσεων τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ ποὺ ἀκύρωσαν τὰ ἐπικίνδυνα καὶ προσηλυτιστικά προγράμματα τῶν θρησκευτικῶν, 2 ἄπρακτα χρόνια μετὰ τὴ δημοσίευση τῶν ὁμοίων ὑπ’ ἀρ. 660/2018 καὶ 926/2018 ἀποφάσεων τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ καὶ ἀφοῦ δὲν ἐπέδειξε καμία διάθεση συμμόρφωσης πρὸς τὶς ἐν λόγῳ ἀποφάσεις, ὅρισε μέσῳ τοῦ ΙΕΠ, 7μελη επιτροπή1 «σοφῶν» ποὺ θὰ μελετήσει τοὺς τρόπους (!) μὲ τοὺς ὁποίους θὰ ἐφαρμοσθοῦν αὐτὲς οἱ αποφάσεις2. Ὡς ἐδῶ θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ κάποιος ὅτι ὑπάρχει μιὰ μικρὴ πρόοδος. Ὁρίστηκε ἐπιτροπὴ ποὺ θὰ «ἀλλάξει» τὰ θρησκευτικά.
Ἄν ὅμως, δοῦμε τὰ μέλη τῆς ἐπιτροπῆς, θὰ παρατηρήσουμε ὅτι τοὐλάχιστον 5 ἀπὸ τὰ 7 μέλη (γιὰ τὰ δύο δὲν βρέθηκαν σχετικὲς πληροφορίες) εἴτε ἔχουν δώσει διαπιστευτήρια ἀφοσίωσης στὴν πολυθρησκειακή κατεύθυνση τοῦ μαθήματος, εἴτε συνεργάζονται μὲ πρόσωπα καὶ φορεῖς ποὺ ἀγωνίστηκαν γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τοῦ ἀντισυνταγματικοῦ μαθήματος. Ἔτσι, καταλήγουμε στὸ συμπέρασμα ὅτι τὸ ὑπουργεῖο προτίθεται νὰ χρησιμοποιήσει τὴ «μέθοδο Γαβρόγλου» γιὰ νὰ καταστρατηγήσει τὶς ἀποφάσεις καὶ νὰ ἔχουμε στὸ ἑξῆς τὸ πρόγραμμα Κεραμέως, ποὺ θὰ εἶναι ἴδιο με,μέ το πρόγραμμα Γαβρόγλου, ποὺ ἦταν ἴδιο μέ το πρόγραμμα Φίλη, δηλαδὴ πολυθρησκειακό καὶ ὄχι ὀρθόδοξο ὁμολογιακό, ὅπως ἀπαιτεῖ τὸ Σύνταγμα.
Πρὸς τοῦτο καὶ ὁ θεολογικὸς σύνδεσμος «καιρός», ὁ ὁποῖος στήριξε μὲ κάθε τρόπο (καὶ δικαστικὰ) τὰ ἀντισυνταγματικὰ προγράμματα σπουδῶν γιὰ τὰ θρησκευτικά, ἐκτιμᾶ θετικὰ τὴν ἐξέλιξη αὐτὴ στὴν ἀνακοίνωσή τύπου ἔκτακτης γενικὴ συνέλευσής του.3
Τὰ μέλη τῆς ἐπιτροπῆς εἶναι τὰ ἑξῆς:
1. Ο κ. Κωνσταντίνος Κορναράκης ως πρόεδρος. Είναι συνεργάτης του θεολογικού συνδέσμου «καιρός» και συμμετέχει ως ομιλητής σε σχετικά συνέδρια.4
2. Ο κ. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, είναι ένθερμος υποστηρικτής των ακυρωθέντων προγραμμάτων σπουδών, των οποίων υπήρξε και αξιολογητής. Σε συνέντευξή του που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συνδέσμου «Καιρός» τόνισε ότι «η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου»5. Αυτόν τον άνθρωπο και ομόφρονές του έβαλε η κ. Κεραμέως να κάνουν την «ερμηνεία» των αποφάσεων του ΣτΕ. Ο κ. Κουκουνάρας Λιάγκης είναι επιπλέον συνεργάτης της οργάνωσης Αριγκάτου, κατεγνωσμένης από την Εκκλησία της Ελλάδος ως ασυμβίβαστης προς την Ορθόδοξη Πίστη6, στο πρόγραμμα (Learning to live together) της οποίας βασίστηκαν τα παράνομα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά7.
3. Ο κ. Κωνσταντίνος Πρέντος, έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή με τίτλο «Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»8. Στην εξεταστική επιτροπή της διατριβής ήταν και τα άλλα μέλη της επιτροπής «σοφών», Κ. Κορναράκης και Μ. Κουκουνάρας-Λιάγκης, καθώς και μέλη του «Καιρού».
4. Η κ. Ξανθή Αλμπανάκη, με δύο ιστοσελίδες της9 προώθησε και προωθεί τα ακυρωθέντα προγράμματα σπουδών και άλλες δραστηριότητες τους «καιρού». Έχει γράψει τον Οκτώβριο του 2019 (μετά και τις τελευταίες ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ), γιὰ τὴν «ἀξιοποίηση τῆς θρησκευτικῆς κληρονομιᾶς ὡς ἐργαλεῖο ἐνίσχυσης τοῦ πολυπολιτισμικοῦ διαλόγου στὰ σχολεῖα μέσῳ τῆς Θρησκευτικῆς Ἐκπαίδευσης.»10
5. Ἡ κ. Ἑλένη Μαράκη, πρόεδρος τοῦ ΙΑΚΕ ἔλαβε συγχαρητήρια γιὰ τὸ διορισμό της στὴν ἐπιτροπή, ἀπὸ φανατικοὺς πολεμίους τοῦ ὀρθόδοξου μαθήματος στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, στοὺς ὁποίους ὑποσχέθηκε ὅτι θὰ «προσπαθήσει τὰ μέγιστα νὰ δικαιώσει ὅσους τὴν ἐμπιστεύτηκαν». Φίλος τῆς κ. Μαράκη ἔγραψε: «πιστεύω ὅτι ἐκφράζει καὶ τὴν πολιτικὴ βούληση τῆς κας Κεραμέως γιὰ ἕνα μάθημα ποὺ θὰ κινεῖται στὰ πλαίσια τοῦ μοντέρνου καὶ τῆς ἀλληλεπίδρασης ἀνάμεσα σὲ ἀνθρώπους, πολιτισμοὺς καὶ θρησκεῖες. Ἕνα open space μάθημα ποὺ θὰ μεταδίδει στοὺς μαθητὲς τὴ δυναμικὴ τῆς συνύπαρξης τῶν ἀνθρώπων μὲ διαφορετικὲς κουλτοῦρες καὶ θρησκευτικὲς ἐπιλογές.»
Ἡ προκλητικὴ ἐπιλογὴ αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων, συνοδεύεται μὲ μία ἀκόμη πρόκληση, τὸν ἀποκλεισμὸ ἀπὸ τὴν ἐπιτροπὴ τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων, τοῦ κύριου καὶ μοναδικοῦ ἀντιπροσωπευτικοῦ σωματείου τῶν θεολόγων. Οὔτε ἕνα μέλος τῆς ἐπιτροπῆς δὲν βρέθηκε νὰ ἀνήκει στὴν ΠΕΘ ἢ νὰ ἔχει στηρίξει μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο, ἔστω καὶ προφορικά, τὸν συνταγματικὰ καὶ δικαστικὰ κατοχυρωμένο χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος.
Ἡ ἐπιτροπὴ λοιπὸν ποὺ στήθηκε, προφανῶς θὰ ἐκτελέσει προειλημμένες ἀποφάσεις τῆς ἴδιας τῆς ὑπουργοῦ, ἡ ὁποία σὲ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς προεκλογικῆς της ἐκστρατείας, προσέγγισε τὴν Ἐκκλησία, τὴν ΠΕΘ, τοὺς πολυτέκνους, ὑποσχόμενη τὴν τήρηση τῆς νομιμότητας σχετικὰ μὲ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, θέλοντας ἴσως νὰ «ξεπλύνει» τὴ συμμετοχή της στὴ σκοτεινὴ λέσχη Μπίλντερμπεργκ κατὰ τὴ συνεδρία τοῦ ἔτους 2019, στὸ Μοντρέ τῆς Ελβετίας11. Τὴν ἑπομένη τῆς ἐκλογῆς της, ὅμως, ἄλλαξε ρότα καὶ ἀκολούθησε τὴ μηδενιστικὴ πολιτικὴ τῶν προκατόχων της, ἔχοντας ὅμως κατακτήσει ἕνα ἱκανοποιητικὸ γιὰ αὐτὴν ἐκλογικὸ ἀποτέλεσμα, τὸ ὁποῖο στηρίχτηκε σὲ μεγάλο βαθμὸ στὸ λαὸ τῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἐξαπάτησε.
Ξεχνῶντας τὶς σχετικὲς ἐπερωτήσεις ποὺ ἔκανε ὡς τομεάρχης παιδείας ὅταν βρισκόταν στὴν ἀντιπολίτευση, ἀγνοεῖ προκλητικὰ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ελλάδος12, τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Όρους13, τοὺς θεολόγους14, τοὺς γονείς15 ποὺ δὲν ζητοῦν ρουσφέτι ἢ χάρη, ἀλλὰ τὴν τήρηση τῆς νομιμότητας, τὴν τήρηση τοῦ θρησκευτικοῦ ὅρκου τῆς ὑπουργοῦ ὅτι θὰ ὑπακούει στὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς Νόμους.
Τὸ προηγούμενο ποὺ ἀφήνουν στὴ διοικητικὴ πράξη οἱ δύο τελευταῖοι ὑπουργοὶ παιδείας, Γαβρόγλου καὶ Κεραμέως, μὲ τὴν ἀπειθαρχία τους σὲ δικαστικὲς ἀποφάσεις, ἐξαιτίας τῶν μηδενιστικῶν ἰδεολογικῶν ἀγκυλώσεών τους, δὲν δημιουργεῖ πρόβλημα μόνο στὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, ἀλλὰ δημιουργεῖ ἀνυπολόγιστο πρόβλημα στὴ Δημοκρατία, καθὼς ἂν βρεῖ μιμητές, θὰ ἔχει οὐσιαστικὰ στερήσει ἀπὸ τοὺς πολῖτες τὸ δικαίωμα νὰ προσφεύγουν στὰ Δικαστήρια ὅταν ἡ διοίκηση παρανομεῖ.
Ἐμεῖς, ὡστόσο, ὅσο περνάει ἀπὸ τὸ χέρι μας, δὲν θὰ ἐπιτρέψουμε νὰ περάσει ἐκ νέου ἡ παρανομία. Ὀφείλουμε νὰ ἐνημερώσουμε τοὺς γονεῖς, ὥστε νὰ μὴν επαναπαυτούν μὲ τὴν παραπλανητικὴ εἴδηση της ἀλλαγῆς τοῦ μαθήματος πρὸς τὴν κατεύθυνση τῶν ἀποφάσεων τοῦ ΣτΕ καὶ νὰ συνεχίσουν τὴ συγκινητικὴ ἀντίστασή τους στὰ ἀνίερα καὶ παράνομα σχέδια τῶν «ἐκλεκτῶν» τοῦ ὑπουργείου, ἀσκῶντας τὰ νόμιμα δικαιώματά τους.
Καλοῦμε, ἐπιπλέον, σὲ συνεχῆ ἐγρήγορση γονεῖς καὶ εκπαδευτικούς καὶ γιὰ ἄλλα θέματα ποὺ ἀφοροῦν τὴν ἐκπαίδευση, ὅπως ἡ προαναγγειλόμενη σεξουαλικὴ ἀγωγή, ἡ χρήση τοῦ βουδιστικού διαλογισμοῦ (mindfulness) σὲ προγράμματα ἀγωγῆς ὑγείας (!), οἱ εμφυλες ταυτότητες καὶ ὅ,τι ἄλλο σκοπεύουν να «ταΐσουν» τα λίγα ελληνόπουλα που απέμειναν στα σχολεία. Ας μην εθελοτυφλούμε. Οι σημερινοί κυβερνώντες, όχι μόνο δεν διαφωνούν με τους προηγούμενους σε αυτά τα θέματα, αλλά είναι εξίσου φανατικοί υποστηρικτές τους.
διά την Εστίαν Πατερικών Μελετών
Χαράλαμπος Άνδραλης
Παραπομπές
1. ΙΕΠ: Συγκρότηση επιτροπής για τα Θρησκευτικά – Δείτε τα μέλη της επιτροπής, http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_33.html
2. Βεβαίως,όπως επανειλημμένως έχουμε υποστηρίξει, η νομολογία του ΣτΕ απαιτεί τη άμεση απόσυρση των προγραμμάτων και την επαναφορά των προηγούμενων, μέχρι τη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών με ορθόδοξο ομολογιακό μάθημα θρησκευτικών, όπως ορίζεται στις 4 αποφάσεις του ΣτΕ. Γι’ αυτό δεν χρειάζεται επιτροπή, χρειάζεται άμεση υπουργική απόφαση συμμορφούμενη με τις δικαστικές αποφάσεις.
3. http://www.kairosnet.gr/news/general/821-i-ektakti-geniki-synelefsi-tou-panelliniou-theologikoy-syndesmou-kairos-kai-oi-apofaseis-tis-gia-to-mathima-ton-thriskeftikon
4. «Η Ορθόδοξη Θεολογία μεταξύ κριτικής σκέψης και ανορθολογισμού», https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/297547_triti-panellinia-synantisi-theologon
5. Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ «Η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου» http://www.kairosnet.gr/discussion/religion-class/803-enstaseis-gia-ton-katixitiko-xaraktira-ton-thriskeftikon-sti-dimosia-ekpaidefsi
6. βλ. υπ’ αρ. 5142/2332/27-10-2016 απαντητικό έγγραφο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς την Πανελλήνα Ένωση Θεολόγων.
7. Νικόλαος Μερτζάνης, Σεπτέμβριος 2013. Η ARIGATOU εκπαιδεύει στη χρήση του προγράμματος της, LEARNING TO LIVE TOGETHER (LTLT: ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ) , http://aktines.blogspot.com/2018/10/2013-arigatou-learning-to-live-together.html
8. https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/35687
9. http://albanaki.blogspot.com/2019/07/3.html, https://thriskeftikakaiekpaidefsi.blogspot.com
10. http://www.gjre.gr/2019ii/1030457-031120192
11. Η Νίκη Κεραμέως στη Λέσχη Μπίλντερμπεργκ, http://newpost.gr/politiki/5cee3775eddb378562a983e2/i-niki-kerameos-sti-leshi-mpilntermpergk
12. ΔΙΣ: Eπαναφορά του παλιού μαθήματος θρησκευτικών μετά την απόφαση του ΣτΕ, https://orthodoxia.info/news/
13. Κοινότητα Αγίου Όρους σε Κεραμέως: Να ανακαλέσετε τα τρέχοντα προγράμματα για τα Θρησκευτικά, https://www.protothema.gr/greece/article/928053/koinotita-agiou-orous-se-kerameos-na-anakalesete-ta-trehoda-programmata-gia-ta-thriskeutika/
14. Ενδεικτικά: Η ΠΕΘ επιρρίπτει σοβαρότατες ευθύνες στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για τις επιλογές των μελών της Επιτροπής που θα επιφορτισθεί με την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_45.html
15. Ενδεικτικά: Αγρίνιο: «Τσουνάμι» κατά των νέων Θρησκευτικών από δεκάδες Συλλόγους Γονέων – iPaidia.gr
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Καταγγελίες,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου