Συμπληρώθηκαν 21 χρόνια από το δημοψήφισμα της 24 Απριλίου 2004, με το οποίο ο Ελληνισμός της Κύπρου απέρριψε το σχέδιο Ανάν, που πρόβλεπε λύση ΔΔΟ για το Κυπριακό. Το σχέδιο συντάχθηκε από την Βρετανία και Τουρκία, με σκοπό τη νομιμοποίηση της Τουρκικής εισβολής / κατοχής / εποικισμού και τη διαιώνιση της παραμονής των Βρετανικών Βάσεων στο νησί.
Το σχέδιο απορρίφθηκε με ποσοστό 76%, επειδή το κυπριακό κράτος θα τελούσε υπό τουρκική κηδεμονία, δεν θα είχε δυνατότητα να ασκεί κυριαρχία στην επικράτεια του και η συγκρότηση του, παραβίαζε τις βασικές αρχές τής δικαιοσύνης, δημοκρατίας ασφάλειας, λειτουργικότητας και ενότητας τού κράτους.
Τα συναισθήματα μας γι’ αυτή την επέτειο είναι ανάμικτα. Μάς διακατέχει μεγάλη χαρά και ανακούφιση γιατί διασώθηκε η Κυπριακή Δημοκρατία (ΚΔ) από τήν Τουρκοποίηση, αλλά και μεγάλη θλίψη και ανησυχία γιατί οι κυβερνήσεις μας και οι ηγεσίες των περισσοτέρων πολιτικών κομμάτων, αγνόησαν την λαϊκή ετυμηγορία στο δημοψήφισμα. Παρέμειναν προσκολλημένες στη ΔΔΟ, που είναι ουσιαστικά το σχέδιο Ανάν και προβαίνουν συστηματικά επί 21 χρόνια σε ενέργειες για προώθηση αυτής της λύσης. Είναι ενέργειες εξευμενισμού της Τουρκίας, υποτίμησης των κινδύνων από την ΔΔΟ και παρακίνησης τού λαού μας να αποδεχθεί τη λύση που απέρριψε το 2004. Περιλαμβάνουν:
- Συνεχείς υποχωρήσεις προς τις τουρκικές θέσεις, στις διακοινοτικές συνομιλίες (ΔΣ), που διαμόρφωσαν τη ΔΔΟ σε συγκαλυμμένη μορφή συνομοσπονδίας δύο κρατών, που δεν διαφέρει πολύ από τη λύση δύο κρατών (συνομοσπονδία δύο κρατών), που υποστηρίζει σήμερα η Τουρκία, για να θέσει υπό τον στρατηγικό έλεγχο της ΟΛΗ την Κύπρο.
- Αποδοχή πραγματοποίησης πενταμερών διασκέψεων για το κυπριακό (3 εγγυήτριες δυνάμεις + 2 κοινότητες), με απούσα την κρατική οντότητα τής ΚΔ.Είναι θλιβερό ότι οι δύο λύσεις που θα συζητηθούν στη τράπεζα των διαπραγματεύσεων είναι τουρκικών όρων (ΔΔΟ, 2 κράτη)
- Άρνηση κοινοποίησης στο λαό, των συγκλίσεων τών συνομιλιών, με την αδικαιολόγητη επίκληση του απορρήτου των συνομιλιών, για θέματα που είναι γνωστά στη Τουρκία, Βρετανία και τα ΗΕ. Η γνωστοποίηση των συγκλίσεων, θα αποκαλύψει ότι η ΔΔΟ είναι το σχέδιο Ανάν και ότι η λύση αυτή δεν συγκροτεί ένα κανονικό δημοκρατικό κράτος, το οποίο η πολιτική ηγεσία μας προβάλλει στο λαό ότι επιδιώκει. Η ΔΔΟ νομιμοποιεί τη διχοτόμηση, δεν κατοχυρώνει τα ανθρώπινα δικαιώματα (εδαφικές ζώνες με εγγυημένες πλειοψηφίες κατοίκων και περιουσιών), παραβιάζει τίς αρχές του δικαίου, της πλειοψηφίας (ΒΕΤΟ μειοψηφίας), της ασφάλειας(στέρηση δικαιώματος του κράτους να έχει ένοπλες δυνάμεις) και δεν διασφαλίζει την λειτουργική, δημογραφική και οικονομική βιωσιμότητα του κράτους (υπερμέγεθες, πολύπλοκο διχοτομικό κράτος με δυαρχία αξιωματούχων).
- Καλλιέργεια επικίνδυνων ψευδαισθήσεων στο λαό, ότι η ΔΔΟ αποτρέπει τη διχοτόμηση και «επανενώνει» τήν Κύπρο, ενώ καταλύει τήν ΚΔ, νομιμοποιεί τη διχοτόμηση και επεκτείνει τον έλεγχο τής Τουρκίας σε ΟΛΗ την Κύπρο.
- Προβολή τού ψηφίσματος του ΣΑ / ΟΗΕ (649/1990), στο οποίο περιλαμβάνεται η ΔΔΟ ως λύση τού Κυπριακού, αλλά αποσιωπάται ότι η συμπερίληψη της στο ψήφισμα, έγινε με εισήγηση τής Βρετανίας και ότι το ψήφισμα δεν πρέπει να μας δεσμεύει, αφού το 2004 ο Κυπριακός Ελληνισμός απέρριψε τη ΔΔΟ με δημοψήφισμα.
- Μη προβολή των ψηφισμάτων του ΣΑ/ΟΗΕ, τα οποία αρνείται να εφαρμόσει η Τουρκία και ο ΟΗΕ παραμένει απαθής:
353/1974: απομάκρυνση ξένων στρατευμάτων
363/1974: επιστροφή προσφύγων στις εστίες τους
541/1983: καταδίκη ανακήρυξης ψευδοκράτους
550/1984: επιστροφή Αμμοχώστου
- Mη συνειδητοποίηση στο βαθμό που θα έπρεπε, της απειλής των τουρκικών δυνάμεων κατοχής (ΤΔΚ), που συνεχίζουν τήν επιθετικότητα τους κατά της ΚΔ με επεμβάσεις στη νεκρή ζώνη, τήν ΑΟΖ, τήν κλειστή περιοχή Αμμοχώστου και έχουν την δυνατότητα αιφνιδιαστικής επιθετικής ενέργειας κατά των ελευθέρων εδαφών της ΚΔ (ισχυρές δυνάμεις, με σύγχρονα επιθετικά οπλικά συστήματα, πλήρως επανδρωμένες, ανεπτυγμένες επιθετικά, συγκροτημένες με μηχανοκίνητους σχηματισμούς). Η δυνατότητα αυτή τών ΤΔΚ υποτιμάται και αυτό συνάγεται από τους ανεπαρκείς προυπολογισμούς άμυνας της ΚΔ, τη μείωση του χρόνου τής στρατιωτικής θητείας, την μείωση του συντελεστή έκτακτης εισφοράς για την άμυνα από το 30% στο 17% και απο τα ΜΟΕ, κάποια από τα οποία δεν έπρεπε να είχαν γίνει αποδεκτά από την ΚΔ.
Συμπερασματικά, η ΚΔ ακολουθεί λανθασμένη πολιτική στο Κυπριακό και είναι απαραίτητο να την αναθεωρήσει. Αυτό προϋποθέτει επίσημη ενημέρωση του λαού για τις συγκλίσεις των συνομιλιών και συνειδητοποίηση των θανατηφόρων απειλών, που προέρχονται από τη δημογραφική αλλοίωση της Κύπρου, απο τις ΤΔΚ και τον κίνδύνο εφαρμογής λύσης τουρκικών όρων στο κυπριακό, όπως είναι η ΔΔΟ. Να προχωρήσει επειγόντως σε απόρριψη τής ΔΔΟ, επαναφορά τού Κυπριακού στην ορθή βάση του ως θέμα εισβολής, κατοχής, εποικισμού, εθνοκάθαρσης και ενδυνάμωση των συντελεστών τής εθνικής ισχύος της. Βαρύτητα να δοθεί στη στρατιωτική ισχύ (ενίσχυση τής Εθνικής Φρουράς, που προυποθέτει αύξηση τών προυπολογισμών άμυνας, τού χρόνου της στρατιωτικής θητείας και του συντελεστή έκτακτης εισφοράς για την άμυνα), στήν αναβίωση τού ΔΕΑΧ Κύπρου – Ελλάδας και την αναβάθμιση του σε αμυντική συμμαχία καθώς και στην πλήρη αξιοποίηση των στρατηγικών συνεργασιών της ΚΔ με ισχυρές φίλες χώρες. Η αναθεώρηση της πολιτικής τής κυβέρνησης μας στο Κυπριακό, είναι οφειλόμενο χρέος, για να επανορθώσει το θανάσιμο λάθος, που διέπραξαν όλες οι κυβερνήσεις μας, να αγνοήσουν την ετυμηγορία του λαού στο δημοψήφισμα του 2004, διατηρώντας την απειλή της ΔΔΟ να επικρέμεται επί 21 χρόνια, ως Δαμόκλειος Σπάθη επί τής Κ.Δ.
Λευκωσία
Μάιος 2025 * αντιστράτηγος ε.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου