27 Μαΐου 2025

ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΕΩΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 
 
Η Θίσβη ήταν παρθένα εκπάγλου καλλονής στη Βαβυλώνα. Την αγάπησε ο Πύραμος ωραίος νέος της εποχής. Μετά από την αρχική δυσκολία της Θίσβης τελικά δέχθηκε να τον συναντήσει σε τόπο ερημικό.
 
Η Θίσβη πήγε πρώτη στον τόπο συνάντησης και αίφνης βλέπει μια λέαινα να βγαίνει από το δάσος και να έρχεται προς αυτήν. Εφυγε τρέχοντας προς το δάσος αλλά της έπεσε το κάλυμμα κεφαλής . Η λέαινα το πλησίασε και το κατέσχισε με τα δόντια της. Στο μεταξύ καταφθάνει ο Πύραμος στο σημείο και βλέπει ξεσκισμένο το σκούφο της καλής της. Ταραγμένος χωρίς να ερευνήσει βγάζει το ξίφος και δίνει τέρμα της ζωής του θεωρώντας ότι την είχε θανατώσει η λέαινα. Σε λίγο καταφθάνει από το δάσος που ήταν κρυμμένη η Θίσβη και βλέπει τον εραστή της νεκρό βουτηγμένο σε λίμνη αίματος. Αντελήφθη την αιτία για την οποία αυτοκτόνησε ο εραστής της και αμέσως πήρε το ίδιο ξίφος και μαχαιρώθηκε πάνω στο νεκρό κορμί του. Τούτο το πάθος περιγράφει ο Ρωμαίος ποιητής Οβίδιος (43 π.Χ-17) 
 
Σχολιασμός: 
 
1/ Σήμερα το πιό σύνηθες είναι ο άνδρας να μαχαιρώνει την γυναίκα σύζυγο, διαζευγμένη ή ερωμένη του. Τότε αγαπούσαμε τη γυναίκα η οποία ήταν δύσκολη να πέσει. Θα ήταν ψέμα να πω ότι δεν κάναμε φλέρτ με άλλες ακόμη και έγγαμοι, αλλά μέχρις εκεί, γιατί σκεφτόμαστε ότι κάθε πράξη απιστίας την πληρώνουν τα παιδιά 
 
2/Και εμείς όταν είμαστε νέοι κάναμε τις ερωτικές μας συναντήσεις σε δασύλλια , ή στην ακρογιαλιά, γενικά σε χώρους μοναχικούς και μακριά από τα λαίμαργα τότε βλέμματα του κόσμου. Κινδυνεύαμε βέβαια από τους ηδονοβλεψίες που πλησίαζαν τα ζευγάρια και την ώρα του οργασμού τα ενοχλούσαν . Υπήρξαν όμως και εγκληματικές ενέργειες σε βάρος ερωτευμένων. Αν έμπαινε σε δωμάτιο τότε η νέα, αν δεν είχε επισημοποιήσει το δεσμό της, εθεωρείτο σαν πράξη κρυφής πορνείας 
 
3/ Αντίθετα, σήμερα ούτε ντροπή ούτε διάκριση. Μπροστά στην κοινή θέα όχι μόνο ανταλλάσσουν αθώα φιλιά, αλλά ολοκληρώνουν την σεξουαλική πράξη ανενόχλητοι ενώπιον μικρών και μεγάλων ακόμη και μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. 
 
5/ Είναι γεγονός ότι σήμερα οι παλιές Αξίες έχουν χαλαρώσει και οι νέοι έχουν γίνει περισσότεροι ειλικρινείς, ρεαλιστές, εγωιστές και ψυχροί στον έρωτα. Καλύτερη ή χειρότερη η σημερινή κοινωνία; Ο καθρέφτης είναι τα παιδιά. Από την άποψη αυτή είναι χειρότερη. Τα παιδιά είναι τα μεγάλα θύματα.
 
6/ Θα με ρωτήσετε πως βρέθηκαν οι Ελληνες στη Βαβυλώνα εκείνη την εποχή; Κρήτες οι ονομασθεντες «Ετεοκρήτες» διαπεραιώθηκαν στην Μικρά Ασία και μεταλαμπάδευσαν τον πολιτισμό εκεί. Κατόπιν προωθήθηκαν προς τους Χετταίους, κατήλθαν προς την Νινευή και τελικά πήγαν τον πολιτισμό στη Βαβυλώνα. Ετσι άκμασε ο λεγόμενος «Βαβυλωνιακός Πολιτισμός». Λίγο βραδύτερα έφυγαν Αχαιοί από την Κύπρο και μετέφεραν τον πολιτισμό στις ακτές της Εγγύς Ανατολής όπου έχτισαν τη Δωδεκάπολη και έφτιαξαν το κράτος της Παλαιστίνης. Τούτο γκρέμισε με μανία το Ισραήλ, σκότωσε άνω των 50.000 ψυχών το πλείστον αμάχους και θέλει να το εξαφανίσει από το χάρτη. Έχει όμως γυρίσματα η ιστορία αυτή. (26/5/25) 
 
* Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης 
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών 
amphiktyon@gmail.com 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.