11 Μαΐου 2025

Η ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

Του
π. Δημητρίου Μπόκου 
 
Ο Χριστός θεραπεύει τον παράλυτο που επί 38 ολόκληρα χρόνια βρισκόταν κατάκοιτος σε κάποια από τις πέντε στοές της κολυμβήθρας της Βηθεσδά. Στο τέλος του έδωσε τη συμβουλή: «Μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρον σοι τι γένηται». Μην αμαρτάνεις πια, για να μην πάθεις χειρότερα (Κυριακή του Παραλύτου). Ώστε ο παράλυτος είχε αρρωστήσει λόγω των αμαρτιών του;
 
Ναι! Και όχι μόνο αυτός. Το ίδιο συμβαίνει σε όλους μας. Ο Χριστός υποσημαίνει εδώ το τεράστιο πρόβλημα που επισώρευσε στο ανθρώπινο γένος η αμαρτία. Όταν ο άνθρωπος αποφάσιζε για πρώτη φορά να αφήσει τον Ρουβίκωνα πίσω του και να έλθει αντιμέτωπος με τον Θεό, διαρρηγνύοντας τη μέχρι τότε σχέση υπακοής του προς αυτόν, δεν φανταζόταν ποτέ τί ανεξέλεγκτο ασκό του Αιόλου άνοιγε πάνω από το κεφάλι του. 
 
Η είσοδος της αμαρτίας επέφερε στην ανθρώπινη φύση, όχι την ποθητή θέωση, αλλά την παντοειδή φθορά και θνητότητα. Για ό,τι περνάμε, αιτία είναι η επιλογή μας. «Τα γαρ οψώνια της αμαρτίας θάνατος, το δε χάρισμα του Θεού ζωή αιώνιος» (Ρωμ. 6, 23). Ο μισθός που δίνει η αμαρτία είναι ο θάνατος, ενώ το δώρο του Θεού είναι η αιώνια ζωή. 
 
Η φθορά είναι οι ποικίλες ασθένειες, η γήρανση και ο θάνατος, αλλά και όλα τα άλλα παθήματα που καταπονούν ψυχικά και σωματικά τον άνθρωπο (πόλεμος, αδικία, φτώχεια, καταπίεση, στέρηση ελευθερίας, ποικιλότροπη εκμετάλλευση, παντοδαπά βασανιστήρια κ. λ. π.). Από την παντελή έλλειψη πόνου, λύπης και στεναγμού στην παραδεισιακή ζωή, ο άνθρωπος βρέθηκε στο πύρινο καμίνι της οδύνης, ψυχικής και σωματικής, με αποκορύφωμα τον θάνατο. 
 
Τα τέκνα του Αδάμ και της Εύας, ακόμα και όσα σε προσωπικό επίπεδο δεν είναι εγκλωβισμένα στα πλοκάμια της αμαρτίας (τα μικρά παιδιά και οι άγιοι), διέρχονται, παρά ταύτα, όλα από τη σκοτεινή κοιλάδα της φθοράς και του θανάτου. Η ανθρωπότητα ολόκληρη, εκούσια ή ακούσια, στενάζει υπό το κράτος της αμαρτίας ή των δεινών που αυτή επισωρεύει. 
 
Η καταστροφική επέκταση της αμαρτίας σε γενικό, πανανθρώπινο συλλογικό επίπεδο θα βρει απέναντί της τη δυναμική επέμβαση του Θεού σε τρεις περιπτώσεις. 
 
Η πρώτη είναι μετά την πτώση των Πρωτοπλάστων (τότε που το ανθρώπινο γένος αριθμούσε δύο μόνο ανθρώπους). Ο Θεός επεμβαίνει και επιτρέπει τον βιολογικό θάνατο του ανθρώπου, «ίνα μη το κακόν αθάνατον η». Για να μη ζει αιώνια ο άνθρωπος και, συνεπώς, αμαρτάνει αιώνια διαιωνίζοντας έτσι το κακό, ο Θεός επιτρέπει «την κράσιν και μίξιν ταύτην και τον άλυτον τούτον δεσμόν (της ψυχής και του σώματος) αποτέμνεσθαι και διαλύεσθαι». Να χωρίζεται η ψυχή από το σώμα. 
 
Η δεύτερη δυναμική επέμβαση του Θεού έναντι του συλλογικού κακού είναι ο κατακλυσμός που έγινε επί των ημερών του Νώε, επειδή οι άνθρωποι, πλην οκτώ ψυχών, είχαν γίνει σάρκες, το φρόνημά τους ήταν εντελώς χοϊκό και υλικό. 
 
Η τρίτη επέμβαση του Θεού αναμένεται ακόμη. Θα είναι η Δευτέρα Παρουσία του, κατά την οποία θα επέλθει το τέλος του κόσμου υπό τη μορφή που τον γνωρίζουμε. Θα επισυμβεί, όταν οι άνθρωποι, πλην ολἰγων, φτάσουν σε πλήρη αποστασία από τον Θεό και ολοκληρωτική προσκύνηση του διαβόλου και των οργάνων του. 
 
Αλλά και ενδιαμέσως ο Θεός επεμβαίνει πολλάκις εναντίον της αμαρτίας, αδιαλείπτως μεν στην προσωπική ζωή του κάθε αμαρτωλού, ενίοτε δε σε μερικό συλλογικό επίπεδο (καύση Σοδόμων και Γομόρρων, βαβυλώνεια αιχμαλωσία Ισραηλιτών, καταστροφή της Ιερουσαλήμ και κάθε τόπου που καταντά «κατοικητήριον δαιμονίων και παντός πνεύματος ακαθάρτου» [Αποκ. 18, 2]). 
 
Φεύγε λοιπόν την αμαρτία! Γιατί να οδεύεις διαρκώς από το κακό στο χειρότερο; 
Χριστός ανέστη! Καλή, ευλογημένη εβδομάδα! 
 
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (11-17 ΜΑΪ. 2025) (για τους εντοπίους) 
 
Την Δ΄Κυριακή από το Πάσχα (του Παραλύτου), 11-5-2025, των αγίων ισαποστόλων Κυρίλλου και Μεθοδίου, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
Την Τετάρτη, 14-5-2025, της Μεσοπεντηκοστής, ώρα 7.00-9.30 π. μ. Κατάλυση ιχθύος. 
Το Σάββατο, 17-5-2025, των αγίων αποστόλων Ανδρονίκου και Ιουνίας, ώρα 7.00-9.15 π.μ. 
Καθημερινά, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί. 
Κάθε Τετάρτη, ώρα 6.00-7.00 μ. μ., Ιερά Εξομολόγηση. Άλλες ημέρες και ώρες με ραντεβού (τηλ. 6980 898 504). 
 
«Αντιύλη». 
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα 
Τηλ. 26820 25861/6980 898 504. 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.